زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. حدیث

    سلام من دانشجو حسابداری هستم برا ارشد ۹۹ میخوام شرکت کنم زبانو تا حالا نخوندم از امروز ب بعد میخوام شروع کنم توی یک ماه فقط میخوام لغات بخونم چون نمونه ازمون های سال های پیشو دیدم نیمی از سوالات فقط ترجمه لغات ….زبان عمومی دبیرستانو ۳ سالشو کامل بخونم کافیه؟؟؟ میتونم ۱۰ سوال اولو حل کنم؟؟؟ البته اگ ب خوبی بخونم!!!یا زبان دوزه کارشناسیمم باید بخونم؟

    • سلام حضور شما
      خیر نمیتونین. برای زدن ۱۰ تست از ۱۰ تست واژکان باید حداقل ۶ ماه زحمت بکشید. یک ماهه نمیشه رسید. قرص و کپسول هم اگه کسی برای این ها ارائه داد، از دید من شیاد هست.
      راهش از تلاش میگذره و برنامه داشتن:
      generalenglish.ir/برنامه

  2. pedram

    سلام من کتاب رو خریدم اما یه جایی خوندم که pdf کناب هم موجود هست چطوری نهیه کنم ؟

    • سلام حضور شما
      خیر. کتاب پی دی اف ندارد. ۸۵ درصد کتب پی دی اف قانونی ندارن مگراینکه ناشر بخواد نشر بده که نهایت ۱۵ درصد کتب اینجوری هستن. تمام نسخه های پی دی اف، حرام و قاچاق میشه برای اون کتابها. دلیل عدم رغبت هم نداشتن هرگونه قانون حمایت از مولف در زمینه آثار الکترونیکی است و باعث میشه راحت کپی رایت محصول نقض بشه.

  3. سروش ضیایی

    سلام استاد.خسته نباشین
    ضمن تشکر از زحمات جنابعلی. من این کتابو برای کمکور ارشد ۹۸ خوندم و بسیار مفید بود. ممنونم واقعاً.
    سوالی که داشتم اینکه این کتاب از نظر لغوی برای آزمون IELTS  یا TOEFEL کافیه؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ زیر ذره بین از دید من کاملترین منبع واژکان برای اون دو آزمونه گرچه همونطور که میدونین، هیچ کدوم از این دو آزمون بخش واژگان ندارن و تستها در قالب ریدینگ هست.

  4. z@hr@

    سلام استاد
    ببخشید من تا درس ۶۶ رو خوندم ، تا درس سی همه ی لغات ولی سی به بعد پر تکرار ها رو،بعضی از دروس رو ٨ بار و بعضی رو یکی دوبار مرور کردم،به نظر شما در این فرصت باقیمونده بقیه ی کتاب رو بخونم یا لغاتی که تا درس۶۶ خوندم رو دوباره از اول بخونم ؟ممنونم

    • سلام
      ۱٫ همه باید ۱۱ بار مرور شن. یعنی باید ۱۱ تیک بخورن
      ۲٫ حتما پرتکرار بخونین و تموم شد برگردید و صفر و یک رو بخونین.

  5. مهر

    سلام من ویرایش ششم از کتاب
    شما رو دارم جلد اول. به نظرتون باید برم کتاب ویرایش هفتم رو بخرم
    یا ششم کفایت می کنه؟

  6. مهدی

    سلام استاد بیشتر لغات ۴-۳ معنی دارند باید تمام معنی های یک لغت را بخوانیم

    • سلام
      اگه معانیش راه رفتن، خوردن، کتک زدن هستند که بی‌ربط هستند، حتما یاد بگیرید. اگر معانیش راه رفتن، قدم زدن، پیاده روی کردن و … هستند، طبیعتا سه معنی نیستند و یک معنی به سه بیان مختلف هستند. ۹۰ درصد واژگان از شکل دوم هستند نه اول.

  7. مریم

    سلام. برای تقویت مکالمه کدوم یکی از کتابای خودتون رو پیشنهاد میکنید؟

    • سلام
      هم هیچ کدام و هم جلد ۱ و دکتری. هیچ کدام چون هیچ یک برای اسپیکینگ نوشته نشده اند؛ جلد ۱ و دکتری چراکه اسپیکینگ از دریچه واژگان و گرامر میگذره و این دو جامع ترین منبع گرامر و واژگان هستند.

  8. مهدی

    سلام بر استاد جهانشاهی عزیز.خدا قوت.

    ببخشید من یک سوال داشتم.من این کتاب رو حدود ۲ ماه جسته و گریخته تا درس هفتم تونستم بخونم و بعد از اون متاسفانه به دلایلی حدود ۲ماه و نیمه که نتونستم ادامه بدم و برای مطالعه کتاب وقت بذارم.

    حالا ازتون راهنمایی میخواستم که کمک منید لطفا بگید من الان میخوام باز شروع به خوندن کتاب کنم، از کجا شروع کنم؟ چی کار کنم؟از اول بسم الله باز شروع کنم؟ ممنون میشم کمکم کنید.

    ضمناً من کنکور ارشدم فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود و یکی از دلایلی که کتاب رو میخونم،اون هستش ولی خب دلیل مهمترش علاقه به یادگیری زبان انگلیسی مخصوصا توانایی speaking هستش که با این کتاب میخواستم این اهداف رو پیش ببرم.

    • سلام حضور شما
      خیلی هم جلو نبودید و منطقا از اول بخونین. دقیقا عین برنامه بخونین. برنامه توی سایت هست و سعی کنین کار متفاوتی نکنین و حتما از فایل اکسل استفاده کنین. حتما یکی از چیزهایی که به عنوان محصول جانبی این تلاش کسب میکنین، توانایی اولیه مکالمه و بیان مطالب به زبان انگلیسی خواهد بود.

  9. علی

    سلام استاد خسته نباشید…. واسه زبان mba جلد ۱ و ۲ رو بخونیم کفایت میکنه واسه درصدی که دانشگاه تهران بیارم یا کتاب دکترای زیر ذره بین رو هم بخونم یا نیاز به کتب دیگه ای هم هست؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ و دکتری برای MBA توصیه میکنم. به جز اینها باید تستهای خود ام بی ای هم بزنین که میتونین از کتاب آقایان ناصرزاده – دهدشتی استفاده کنین.

  10. Ali Kh

    سلام ببخشید برای هر درس متنی وجود نداره که از لغات اون درس توش استفاده شده باشه؟

    • سلام حضور شما
      خیر نداره و غیرممکن هست جمله یا متن ساختن مثلا با ۲۰ کلمه! مثل این هست که به شما بگن با آبگوشت و هواپیما و … کلی لغت دیگه جمله بسازید.
      اما به جاش آزمون داره هر ۴ درس یکبار که شما رو تست میکنه و هر لغت به طور متوسط دو مثال هم داره
      generalenglish.ir/برنامه

  11. سپیده

    سلام من میخام آزمون ارشد بدم ولی کتاب دکتری زیر ذره بین رو داتم. واژگان رو میتونم از روی همین کتاب بخونم یا متفاوت هست؟

    • سلام حضور شما
      ترجیح بر اینه که واژگان از جلد ۱ خونده میشه. اما اگه ویرایش سوم کتاب زبان دکتری زیر ذره بین رو دارید، جز واژگان داخل کتاب، حتما واژگان صفحه پشتیبان هم بخونین.
      موفق باشید.

  12. اسکندری

    سلام میشه جواب من رو بدید حتما
    من رشتم اموزشزبان انگلیسی هست
    سه جلد مجموعه شمارو تهیه کردم و دد هفتست دارم میخونم
    امروز متوجه شدم کتاب برای مجموعه زبان تالیف نشده، خیلی هم کتاب خوبی هست
    پاسخگوی رشته من نیست؟😭درحد ۳۰ ۴۰ درصد حتی،؟

    • سلام حضور شما
      همونطور که فرمودین، کتاب برای رشته شما نیست الزاما اما فک کنم بتونین باهاشون در اون حد توی کنکور و بخش زبان عمومی رشته منحصرا زبان پاسخگو باشید. کلا خوندن زبان که هیچ ضرری نداره و اگه این کتابها براتون ساده نیستند، طبیعتا باید بخونین و خوندن کتاب دشوارتر وقتی پایه لازم رو کسب نکردید، نمیتونه تصمیم درستی باشه.

  13. ladycalm

    سلام و وقت بخیر من برای کنکور MBA جلد دکتری رو دارم و پایه زبانم قوی هست میخواستم بگم جلد ۱ واژگان لازم هست تهیه کنم ؟یا واژگان دکتری کفایت میکنه ؟
    ممنونم  از شما

    • سلام حضور شما
      واژگان دکتری به نظرم کم هست. اگه ویرایش دوم رو دارید میتونین بخونین. در غیراینصورت واژگان جلد ۱ گزینه بهتری هست. کلا جلد ۱ چون مثال و تلفظ و … داره برای لغات، گزینه بهتری هست.

  14. h.reza

    سلام اقای جهانشاهی من رشتم مهندسی مواده ۴ ماه مونده به کنکور من از زبان چیزی نخوندم
    برای شروع از کجا شروع کنم و کدوم جلد رو بخونم، بازدهیم بیشتر باشه ،تستای سالهای گذشته ی رشته های مختلف کافیه؟
    من فقط میخوام زبان رو صفر نزنم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد عالیه واسم ممنون میشم راهنماییم کنین.

  15. علی

    پس با این حرفی که گفتین زبان عمومی این کتاب فرق میکنه با زبان عمومی مجموعه زبان انگیسی؟ من کلی امیدوار شده بودم با این کتاب حله کار من . تو منابع ارشد مجموعه زبان انگلیسی گفتن واسه بخش واژگان ۳۵۰۰ لغت GRE کافیه .کل لغات ۳۵۰۰ GRE تو این کتاب هستش ؟ خواهشا کامل جواب بدین کلی سردرگم شدم

    • جلد اول لغات پایه ای و مهم آکادمیک رو یاد میده اما چون کنکور شما دشوارتره، برای لغات باید بیشتر از بقیه بخونین

  16. علی

    کل واژگان ۳۵۰۰ واژه GRE در این کتاب هست؟

  17. علی

    با سلام.من لیسانس ادبیات انگلیسی رو دارم .همین طور که تو سوالات متداول گفتین این کتاب کافیه واسه گرایش ارشد ادبیات انگلیسی؟ یا فرق میکنه از زبان عمومی بقیه رشته ها؟ممنون میشم جواب بدین کامل تشکر

    • سلام حضور شما
      رشته شما فرق داره با سایر رشته ها. من جلد ۱ رو به عنوان پایه برای رشته تون توصیه میکنم اما حتما لازمه که برای تقویت سایر بخشها از کتابهای خود رشته زبان انگلیسی استفاده کنین و به زیر ذره بین اکتفا نکنین

  18. Nadim raisi

    سلام

    ببخشید استاد از الان که ۲۱ هفته مونده به آزمون ارشد نیازی هست جلد سوم رو تهیه کنیم؟!بنده از الان با پیش مطالعه دبیرستان شروع کردم.

    • سلام میتونین ویرایش ۴ رو بخرید چون تستهای ۹۸ رو داره و دیگه امسال تغییر نمیکنه. ممکنه تو چاپ مجدد افزایش قیمت پیدا کنن.

  19. سینا حسین زاده

    راستی استاد یه سوال دیگه من کتاب لغات و گرامر رو باهم خریدم…۹۰ درصد مثال های زبان عمومی زیرذره بین رو راحت ترجمه میکنم اون ده درصد باقی مانده رو که ناقص ترجمه میکنم معنی لغاته توی مثال رو بلد نیستم،هنوزم کتاب گرامر رو شروع نکردم،با این اوصاف بذارم مثلا ۳۰ ۴۰ درس از کتاب بگذره بعد برم سراغ گرامر یا اونم باید همزمان بخونم؟؟؟

  20. سینا حسین زاده

    سلام استاد
    ببخشید ۲ تا سوال
    من تمام بخش های پسوند و پیشوند و ریشه رو تموم کردم و الان درس دومم،سؤال اول اینکه اگر مثلا معنی لغت  یادم نیومد اجازه دارم مثال رو نگاه کنم یا باید بدون دیدن مثال معنی واژه یادم بیاد؟؟؟اگر با دیدن مثال یادم اومد تیک بزنم یا ضربدر؟؟؟سوال دوم اینکه هر درس تعداد لغات جدید قابل توجهی داره توی مثال هاش که اگر با همون ۲۴ تا لغت هر درس جمع بشه میشه ۴۰ ۵۰ تا واژه… سرسری ازین لغات عبور کنم یا اونارم خوب بخونم؟؟؟
    راستی تسلط بر کتاب زبان عمومی زیرذره بین چقدر بر یادگیری و تست زنی زبان تخصصی مؤثره؟؟؟
    پیشاپیش از زحماتتون سپاس گزارم

    • سلام حضور شما
      ۱٫ نه بدون مثال باید یادتون بیاد. میتونین از مثال یک بار برای آوانتاژ به خودتون استفاده کنین نه بیشتر.
      ۲٫ اینکه خیلی لغت جدید داره دو جالت داره: یکی لغاتی هستن که در ادامه میخونین و لغات اصلی کتاب هستن. الباقی هم لغات پایه هستن. باید مطمئن شید که به زبان پایه (دبیرستان) صد در صد مسلط هستید وگرنه کلی از اون لغات ممکنه برای زبان پایه باشن که نخوندین.
      ۳٫ خیلی تاثیر داره. بیش از حدی که فکرش رو بکنین. زبان تخصصی با پایه زبان عمومی معنا پیدا میکنه

  21. sharareh

    باسلام خدمت شما.میخواستم بپرسم برای درک مطلب واستراتژی های پاسخ گویی راحت تر به سوالات ان چه منبع یا راهکارایی پیشنهاد میکنید؟زیرا سوالای مربوط به این بخش یا خیلی شبیه بهم هستند که انتخاب بینشون سخته یا خیلی محتوایی هستند و با وقت کمی که داریم پاسخ دادن بهشون خیلی سخته.لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

  22. مهدی

    سلام آیا با خواندن کتابهای شما در این ۶ماه می توان به درصد ۵۰ رسید

    • سلام
      بله اگه از صفر شروع کنین میتونین. یعنی از جایی که سطحتون هست. مثلا با پیش مطالعه دبیرستان

  23. اتنا

    سلام. برای ارشد رشته اموزش زبان انگلیسی

    چه کتابی خیلی خوبه

    • سلام حضور شما
      دقیق اطلاعی ندارم. کتاب جلد ۱ زیر ذره بین، بیس خوبی میسازه اما همه راه نیست. از کتابهای مخصوص رشته زبان باید استفاده کنین

  24. سجاد

    ببخشید من در نمایشگاه کتاب مشهد که ۸-۱۵ آبان ۹۸ برگزار میشه چطور میتونم این کتاب رو تهیه کنم؟

    سپاس ویژه

    • دقیق اطلاع ندارم که توی مشهد هست امسال یا نه. اما اسم کتاب رو جست و جو کنین. این بهترین کاره. ناشر هم نگاه دانش هست.

  25. سجاد

    با درود و احترام
    من میخوام در کنکور سراسری منحصراً زبان سال ۹۹ شرکت کنم، میخوام بدونم این کتاب برای من مفیده؟

  26. Reza

    آقای جهانشاهی سلام و عرض ادب واقعا حرف نداری کتاباتون عالیه شیوه بیان و خشک نبودن کتاب ها توپه و طبقه بندی که دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره با همین فرمون برید جلو خداقووووت

  27. امیر

    سلام. بعضی واژه ها دو معنی دارند. اگه فقط یک معنیش یادمون اومد، ضربدر بزنیم یا تیک؟

    • سلام حضور شما
      اگه معنیشون نزدیک بود (مثلا راه رفتن و قدم زدن) بله.
      اگه معنیشون دور بود (مثلا راه رفتن و به قتل رساندن) خیر. البته یکبار میتونین ارفاق کنین اما دفعات بعدی ضربدر بزنین تا معنی دور رو هم مطمئن شید که یاد گرفتید.

  28. Javad

    سلام من سوالات ۹۸ رو چک کردم حدود ۱۲ تا تخصصی و ۳ تا واژگان رو تونستم بزنم انشالله به زودی هم جلد اول رو شروع میکنم. سوال من اینه که در رشته‌ی مکانیک که زبان ضریب یک هست و کمترین ضریب رو داره چقدر ارزش داره زبان رو بزنم؟من قطعا سفید نمیذارم ولی اگه تونستم ۷۰ بزنم وقتشو سر جلسه بذارم یا به ۲۰ یا ۳۰ اکتفا کنم و برم سر درسای با ضریب ۳٫

    باتشکر

    • سلام حضور شما
      نمیدونم حقیقتا. کارنامه های رتبه های برتر سال های قبل رو ببینید تا تاثبر زبان توی رشته تون رو درک کنین. من رشته به رشته دنبال نکردم این تاثیر رو. اما با یه کنکور هم خودتون رو قضاوت نکنین. شاید کنکورهای دیگه سخت تر بودن. قبلیا رو هم بزنین.

  29. ح. ر.

    سلام.
    من بیشتر مشکل لغت و درک مطلب دارم.
    متوجه م که جلد اول کاملا مناسبه ولی برای درک مطلب چه چیزی پیشنهاد میدید؟
    آزمون پارسال مطالعه ای نداشتم و ۴۵ درصد زدم.

    • سلام حضور شما
      درک مطلب رشته با رشته فرق داره.
      هشتگ #زبان_تخصصی رو توی کانال تلگرام سرچ کنین. توضیحات خوبی برای درک مطلب میاره براتون. یه ویدئو هم توی سایت دارم. اونم نگاه کنین حتما

  30. Hossein

    سلام
    برای تافل ibt و gre  چه کتابی را پیشنهاد میکنید
    با تشکر

  31. hamed

    سلام استاد وقتتون بخیر دو تا سوال داشتم
    ببخشید شما گفتین باید زبانمون در حد دبیرستان باشه من دارم دوره های ترمی زبان رو میخونم و دوست دارم همزمان با دوره های ترمی کتاب شما رو بخونم چون دوست ندارم مطالب دبیرستان رو بخونم میخواستم بدونم باید تا چه سطحی از زبان پیش برم که مثلا دانشم در حد دبیرستان باشه elemantry یا pre-intermadiate و…
    دوم اینکه میخواستم بدونم از اونجایی که زبان mba سخت هستش برای اینکه درصد بالایی بزنم منظورم بالای ۷۰ یا ۸۰ هستش (با توجه به اینکه بیش از ۲ سال وقت دارم) چه توصیه ای دارین دوره ترمی رو تا advance ادامه بدم؟ و در کنارش چه کتابایی بخونم؟ کتابای شما کدومش برای mba موثره آیا باید هر چهار جلد رو بخونم به مرور زمان یا نه؟
    ممنون.

    • سلام حضور شما
      توصیه کلی من اینه که زمان کنکور کلاسهای جانبی رو بذارید کنار یا اگه رفتید، فرض رو بذارید کلاسی نرفتید و مستقلا کنکوری بخونین چون مثلا از ۱۰۰ ساعت کلاسی که میرید، ۲۰ ساعت کمک میکنه در راستای کنکور و ۸۰ ساعت در راستای دانش کلی زبان کمک میکنه.

  32. khatereh

    شما تو پیام قبلی گفتید درست نخوندم  به همین خاطر نتونستم جواب بدم        من زیر ذره بینو خونده بودم البته با دقت خونده بودم که اون چندتا لغت رو داخلش ندیدم     ممنون بابت اینکه جلد یک رو معرفی کردید  حتما میگیرم و میخونم
    بله منم میدونم که باید معنی لغت رو تو متن حدس بزنم  نه اینکه  فقط تست و گزینه ها رو نگاه کنم و جواب بدم
    قبلا بخش ریدینگ کتابو مطالعه کردم
    بله درسته زبان دانش هست    خواستم بگم اگه من msrt امتحان دادم  فقط بخاطر علاقه خودم به زبانه    دانشجو دکترا نیستم  که دغدغه اینو داشته باشم که  اگه ۵۰ نگیرم نمیتونم آزمون جامع بدم   من فقط از رو علاقمه که زبان میخونم
    من واسه زبان هم تلاش کردم و میکنم و این روند همیجور ادامه خواهد داشت
    من میخونم  واسه اینکه سطح زبانم بره بالا   نه واسه نمره گرفتن   
    اگه گفتم تستای تافل   فقط بخاطر اینه که میخوام با خوندنشون  دامنه لغت خودمو ببرم بالا   نه اینکه تو آزمون قبول بشم
    دغدغه قبولی تو آزمون بمونه واسه اونایی که دانشجو دکترا هستن و به نمرش نیاز دارن      
    من دانشجو دکترا نیستم           حتی اگه msrt رو نمره ۵۰ بگیرم  بازم میخونم که سطح زبانمو ببرم بالا   
    من واسه گرامر هم ی کتاب دیگه خوندم  که خداروشکر  فوق العاده بود  تو بخش گرامر آزمون مشکلی نداشتم

    • بسیار هم عالی.
      بدون شک جلد ۱ کمک میکنه که دامنه لغت رو درست گسترش بدید. برخلاف کتاب دکتری، توی جلد ۱ برای هر لغت مثال ترجمه شده هم آورده شده به همراه تلفظ که کمک زیادی بهتون خواهد کرد.
      موفق باشید.

  33. khatereh

    سلام
    این شماره لغاتا تو کتاب زیر ذره بین که من خونده بودم
    Juncture 450
     Witness 284
     Refine29
     Compel323
    اینا هم که راحته:
    simultaneous
    diminish
    preserved
    ولی اینا پایینی‌ها رو من تو کتاب زیر ذره بین ندیدم
    set off
    abduction
    momentous
    furnisher
    اینکه میگن با کدوم لغات مترادفه   من یادم نمیاد Juncture همون مترادفای تو کتابو داده باشن یا یکسری لغت دیگه
    تو امتحان فقط همین ۱۲تا لغتو داده بودن؟
    گفتید ریدینگا کپی پیست  آزمون تافله       ریدینگای تافلو از کجا میتونم بگیرم؟

    • سلام مجدد
      من از جلد ۱ زبان زیر ذره بین براتون شماره صفحات رو ارسال کردم. میتونین مطالعه کنین.
      اینکه مترادف یادتون نمیاد میشه اشکال مطالعاتی. چون تسلط به لغاتتون بالا نیست. ضمن اینکه شما باید معنی لغت رو در متن حدس بزنین نه اینکه یه لغت بگن و ازتون بپرسن مترادفش چیه!! همچین چیزی وجود نداره. چه بسا یه لغت دو معنی داشته باشه و معنی دومش مد نظر باشه. بخش ریدینگ کتاب دکتری رو دقیق بخونین توضیح داده بهتون چطور باید عمل کنین. بعدش زبان دانش هست. با این تصور که من برم چند تا گرامر بزنم و تستهای مترادف بزنم و اینا برسه به ۵۰ و تموم شه که نمیشه. باید حتما براش مطالعه کنین و تلاش داشته باشین. باید گرامر و واژگان مسلط باشید که بخواید درک مطلب بزنین و درک مطلب صرفا همین ۱۰ یا ۱۵ تا تست لغت نیست که میشه ازش نمره گرفت.
      همچنین یشه پیشوند پسوند بخونین. وقتی براتون furniture راحته اما furnish سخت یعنی به ریشه لغات دقت نمیکنین که توی کتاب آموزش داده شده این حساسیت.
      نهایتا تستهای تافل هم سرچ کنین براتون میاره. تستهای تافل ibt البته که فقط درک مطلبه و چیزی مثل گرامر نداره.

  34. khatereh

    سلام
    خواهشا ی کتابی معرفی کنیدکه بتونیم لغتهای داخل متن msrt رو جواب بدیم   من لغتای کتاب دکتری زیر ذره بین و یکسری لغتای دیگه خونده بودم   ولی  تو آزمون  لغتای دو تا از ردیدینگهارو نتونستم جواب بدم   این لغتای سختو از کجا میارن؟
    منبعی هست که  ریدینگهای شبیه به msrt داشته باشه؟

    • سلام حضور شما
      چند تا از لغات سختش رو بگید؟
      این لغات آزمون هفته قبل (مرداد ۹۸) هست:
      simultaneous – 218
      refinement – 129
      set off – 252 پایین صفحه
      witness – 236
      abduction
      compelling – 225
      juncture – 331
      furnisher – مثال ۴۶ و ۱۹۸
      diminish – 118
      joint – در حد دبیرستان
      momentous – 231
      preserved – 103
      شماره صفحاتش رو هم از ویرایش ششم و هفتم جلد ۱ زبان زیر ذره بین زدیم. این که شما درست نخوندید یه بحث دیگه است.
      ریدینگهاش هم کپی پیست آزمون تافل هست همونطور که لیسنینگهاش هم همینطوره.

  35. Parisa

    با عرض سلام و وقت بخیر.
    من کتاب زیر ذره بین جلد ۱ واژگان چاپ یازدهم سال ۹۵ دارم،میخواستم بدونم از نظر محتوایی نسبت به ویرایش جدید امسال،خیلی متفاوت تر هست؟!
    میتونم از کتاب قدیمی خودم بخونم و نتیجه بگیرم یا لازمه که حتما ویرایش جدید هم تهیه کنم؟
    با تشکر.

    • سلام حضور شما
      یادم نمیاد چاپ ۱۱ ویرایش چندم بود. اگه ویرایش ۶ باشه یا حداقل ویرایش ۵ باشه اکی هست. اما اگه ویرایش ۴ یا قبل تر باشه، حتما کتاب جدید رو تهیه کنین چون از ویرایش ۵ به بعد کتاب مجدد از اول نوشته شده و کتاب متفاوتی هست.

  36. saeed

    سلام استاد
    استاد من برای کنکور ارشد معماری خیلی از اساتید و مشاوره ها و همچنین خیلی از منابع تاکید خیلی کردن که کسایی که زبان ضعیفی دارن ابتدا باید لغات دبیرستان رو یاد بگیرن سپس برن دنبال ۵۰۴ و بعد ۵۰۴ که تکمیل شدنش دنبال تافل و بعد از اون کتاب زیر ذره بین
    حالا استاد بالاخره شما هم تدریس میکنید برای زبان عمومی و همچنین صاحب سبک هستین…میخوام بدونم برای کسایی امثال من برای کنکور ارشد که زبانشون ضعیفه آیا بعد لغات و گرامر دبیرستان بریم دنبال ۵۰۴ و بعد اون تافل یا اینکه مستقیم میتونیم این کتاب رو شروع کنیم
    اینم بدونید که اساتید دیگه میگن که پیش نیاز کتابی مثل زیر ذره بین تسلط بر ۵۰۴ و تافله

    • سلام حضور شما
      من به عنوان نویسنده کتاب قاطعانه میگم، تنها پیش نیاز کتاب، تسلط کامل بر دبیرستانه. هیچ کتاب دیگه ای نیاز نیست بخونین و وقتتون رو تلف نکنین واقعا. مخصوصا کتابهایی که از رده خارج شدن مثل ۵۰۴٫ طریقه دقیق مطالعه رو اینجا آوردیم. مو به مو و هفته به هفته:
      generalenglish.ir/برنامه
      شروعش از صفر و پایه هست تا سطح پیشرفته و بعدش تست زنی و زبان تخصصی

  37. مریم

    کتاب فوق العاده ای هست. واقعا اولین باره که دارم همچین کتاب جامع و کلی و جزئی نگر در زبان رو مبینم. عالیه. خدا قوت

  38. sevin

    سلام خدمت استاد.آیا جلد ۱ و ۲ به تنهایی واسه کنکور ارشد کافی اند ؟ آیا نیازی به جلد ۳ نیست؟آیا تمامی سوالات واژگان کنکور ارشد چند سال گذشته در جلد ۱ آورده شده؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ اصلا تستهای واژگان کنکور رو نداره و خودش تستهای تالیفی خودش رو داره. جلد ۳ برای تست زنی هست و ۱۰۰۰ تست کنکور ارشد و دکتری رو داره و باید در زمان تست زنی خونده بشه.

  39. فاطمه

    با سلام.. جهت ورود به صفحه اختصاصی برای دانلود تلفظ مثال و لغات های درس کجا باید برم؟

    • سلام حضور شما
      صفحه ای که انتهای مقدمه معرفی شده. آدرسش رو اینجا نمیگیم چون صرفا برای دارندگان کتابه

  40. مهدی

    سلام استاد من ویرایش ششم جلد ۱را دارم آیا لازم است بعدا ویرایش ششم را تهیه  کنم

  41. ایوب

    با قسمت آخر حرفتون موافقم.ولی شرایط کاریم جوریه که حرام نمیشه.ولی در مورد کتاب الکترونیک واقعا از شما بعیده که این حرفو میزنین.دنیا در حال پیشرفت و دیجیتالی شدنه ولی شما مثل اینکه هنوز دوست دارین کلی درخت و وقت و …  هدر بره تا کتاب شما چاپ شه تا حلال شه.اون که بخواد دزدکی از زحمات چندین ساله شما استفاده کنه مطمئن باشین میکنه.در ضمن این لحن سخن شایسته جنابعالی نیست.بجای اینکه خواسته مشتریتونو بررسی کنین ببینین راه  حلی پیدا میکنین یا نه،زود روش شمشیر میکشین که این در راستای مشتری مداری نیست.

    • نه من اصلا مخالف کتاب الکترونیک نیستم.
      صد در صد موافقم اما در جایی که حقوق مولف ارزش داره. توی ایران وقتی کتاب ما رو کپی (ریسو) میکنن و میفروشن و شکایت راه به جایی نمی بره، دیگه کتاب الکترونیک که اصلا توجه نمیکنن. بله در کشورهای دیگه، این قضیه خیلی هم جا افتاده.
      برای همین منظورم این نیست که کسی کتاب الکترونیک استفاده میکنه فعل حرام مرتکب شده، بلکه کسی که کتاب چاپی ای رو دنبال پی دی افش هست، کار صحیحی نیست چون اون کتاب با هدف دیگه ای نوشته شده. این هم مختص کتاب خودم نیست و شامل تمام کتب هست مگراینکه ناشرشون بخوان از طریق اپلیکیشن خاصی هم عرضه کنن که این به تصمیمشون برمیگرده. در مورد کتاب ما اینطوری نیست و دلیلش اینه که قانون حمایت از مولف برای همین نسخه چاپی هم حمایتی نمیکنه چه برسه به نسخه الکترونیک.

  42. ایوب

    سلام.چطور میتونم pdf کل کتابو بگیرم(صد البته هزینه شو میدم)؟چون تو مکانی که کار میکنم کارم با کامپیوتره و شرایط استفاده از کتاب برام فراهم نیست و فقط اونجا فرصت مطالعه دارم.

    • سلام حضور شما
      اگه سه هزار برابر هزینه کتاب هم کسی بده، منطقا پی دی اف بهش داده نمیشه چراکه پی دی اف:
      ۱٫ از دید من مولف حرام هست و نقض کپی رایته.
      ۲٫ کتاب کتابه و کتاب الکترونیک و جزوه نیست.
      نهایتا اینکه کتاب رو تو جایی که میتونین بخونین نه جایی که باید یواشکی خوند (طبیعتا اونجا هم اگه محل کار باشه، پولی که آدم ازش در میاره حلال نیست چون مشغول کار بی ربط هست).
      موفق باشید.

  43. khatereh

    سلام
    هزینه ارسال کتاب به شهرستانها هم رایگانه؟
    الان کدوم ویرایششو باید بگیرم  ویرایش ششم یا هفتم؟
    لطفا لینک جدیدترین ویرایششو واسه خرید بذارید

    • سلام حضور شما
      بله ارسال به کل ایران رایگانه.
      ویرایش آخر تا این لحظه ششم هست و یک ماه بعدی ویرایش هفتم میاد.
      u.nu/buyj1
      u.nu/buy11

  44. Omid

    باسلام خدمت استاد عزیز .میخواستم بدونم ویرایش هفتم جلد اول کتاب کی میاد ؟!و چه تفاوت هایی با ویرایش ششم داره واینکه من الان ویرایش شش تهیه کنم یا خیر و ارزش صبرکردن داره و اینکه ویرایش جدید قیمتش تغییر میکنه یا نه

    • سلام حضور شما
      میتونین ویرایش فعلی رو تهیه کنین. فقط اگه اشکال تایپی باشه توی کتاب میگیریم وگرنه محتوا تغییر خاصی نمیکنه. مثلا تعداد تکرار واژگان به روز رسانی میشه اما شاید خیلی هم مهم نباشه.

  45. آفتاب فتاحی

    سلام
    در مورد بهترین متد یادگیری و به خاطر سپردن لغات شما مقاله یا مطلبی منتشر کردید که من یا امثال من بتونن مطالعه کنن با متد صحیح و علمی لغات رو فراگیرند؟

  46. مهدیه

    سلام استاد. برای اینکه ارشد، زبان عمومی رشته آموزش زبان انگلیسی رو بالای هشتاد بزنم مهمترین منابع رو همین زبان عمومی زیر ذره بین میدونید؟

    • سلام حضور شما
      حتما جلد ۱ زبان زیر ذره‌بین کمک میکنه.
      بخونین این کتاب رو اما بدونین که همه راه نیست. لغات اصلی و مهم رو میگه اما لغات کم تکرارتر رو از منابع رشته زبان باید مطالعه کنین و تستهای سالهای قبل رو بزنین.
      موفق باشید.

  47. محمدرضا صالحی فر

    با سلام. قصد شرکت در آزمون دکترا دارم-جلد ۱ (واژگان) بخونم خوبه؟؟؟؟

    • سلام حضور شما
      حتما حتما جلد ۱ کمک میکنه به گسترش واژگان اما جلدی که واجب هست برای کنکور دکتری، کتاب زبان دکتری زیر ذره بین هست. توی اون کتاب، گرامر و درک مطلب و کلی تست با پاسخ تشریحی و تستهای خود دکتری با پاسخ تشریحی … هست.

  48. علی

    با سلام خدمت استاد گرامی
    من می خواستم برای آزمون IELTS خودم رو آماده کنم ولی از اونجایی که پایه لغت من ضعیف هست می خواستم قبل از شروع برای مطالعه کتابهای مختلف IELTS و یا شرکت در کلاسهای مربوطه پایه اغت خودم رو بالا ببرم. آیا این کتاب پاسخگوی نیاز لغات مورد استفاده در آزمونهای IELTS هست؟

    • سلام حضور شما
      من جلد ۱ رو بدون شک بهتون توصیه میکنم. خیلی بهتون کمک میکنه که تمام لغات مهم رو یاد بگیرید. بعدش اما باید منابع اصلی IELTS بخونین. کلاس رو برای اسپیکینگ من توصیه میکنم حتما.

  49. Mohadeseh

    سلام و وقت بخیر
    جلد ۱ این کتاب پاسخگوی نیاز داوطلبان ارشد رشته آموزش زبان هم هست یا منبع دیگه ای توصیه میشه؟

    • سلام حضور شما
      بعنوان شروع براشون واجبه
      برای درصدهای بالاتر باید کتاب های دیگه هم بخونین مثل کتاب تالیف پوران پژوهش
      ولی اون کتاب زبان اصلی هست و پیش نیازش اینه که شما حداقل در حد جلد ۱ لغت بدونین و گرامر (ترجمه) تون خوب باشه که بتونین ازش سر در بیارید.
      موفق باشید.

  50. مهسا

    سلام ببخشینن من میخواستم واسه کنکور ۹۹ اماده شممم مشکل زبان دارمم بقیه درسامم خوب میزنمم ولی زبانن اصلاا رشتم تربیت بونی هستش میتونین راهنماییم کنینن ممنون میشممم

    • سلام حضور شما
      بدون شک توصیه من اینه که مطابق این برنامه واو به واو برید جلو. این برنامه از سطح صفر هست تا سطح فوق العاده که بعدش بتونین با علاقه زبان رو بعد از کنکور دنبال کنین.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top