زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. mirzaei

    درود جناب جهانشاهی. سوالی که من دارم درباره کنکور نیست. من کتابهای جلد۱ و ۲ شمارو دارم و سوالم این هست اگر کسی لغات و گرامر دبیرستان به اضافه لغات و گرامر دو جلد شمارو کامل مسلط باشه پیشنهادتون برای ادامه راه چیه؟ آیا همینا برای سطح ادونس کافیه؟باتوجه به اینکه تو کتاب نوشتید کتاب لغت دیگه ای برای کنکور لازم نیست اما آیا برای ادامه راه و سطح پیشرفته تر چه برای گرامر چه وکب منبع دیگه ای نیازه ؟ مثلا برای کسی که میخواد فیلم با زیرنویس انگلیس ببینه یا مثلا مکالمه کنه، رمان انگلیسی بخونه و…..ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام حضور شما
      از دید من کسی که زبان زیرذره بین جلد ۱ رو میخونه،، دیگه نیازی به خوندن کتاب لغت نداره مگر اینکه بخواد آزمون GMAT یا GRE بده. این به معنا نیست که دیگه اون فرد تمام لغات رو بلده و نباید دامنه لغتش رو گسترش بده! بلکه به این معناست که لغات مهم لازم برای زندگی، فهم مکالمات آکادمیک (نه الزاما اصطلاحات روزمره)، دیدن فیلمهای جدی و مستند (نه الزاما اصطلاحات موجود در مکالمات) و خواندن مقالات و اخبار رو یاد گرفته و خیلی از لغات رو میتونه حدس بزنه. برای گام بعدی، باید سایر لغات رو در عمل یاد بگیره. یعنی جایی که لغتی دید، حتما حتما به دامنه لغت اضافه کنه اما الزاما کتابی نیست که اون لغات رو گردآورده باشه و باید به مرور، در عمل و بصورت موردی حفظ بشن.

  2. رضا

    سلام من جلد اول واژگان ویرایش پنجم سال ۹۵ رو دارم توی ویرایش هفتم به غیر از  اینکه سوالات کنکورهای اخیر بهش اضافه شده آیا لغاتش  تغییر کردن ؟

    • سلام
      سوالات کنکور رو جلد ۱ نداره کلا. لغات هست. لغاتی که اضافه شده رو توی صفحه پشتیبان که انتهای مقدمه معرفی شده میتونین پیدا کنین.

  3. pouyan

    سلام استاد اولا ممنونم که زمان می ذارید و این حجم وحشتناک کامنت رو پاسخ می دید
    تصمیم قطعی گرفتم برای تهیه این کتاب و به جامع بودنش شکی ندارم، به نظر شما بعد مطالعه این کتاب یه منبع جدا واسه لغات تخصصی مدیریت هم بخونم یا نه مستقیم برم سر متون تخصصی مثل مجلات wall street journal یا Harvard Business Review؟
    راستی منبعی رو توصیه می کنید برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی یا به نظرتون ضروری نیست واسه آزمون هایی مثل تافل و GMAT؟

    • سلام حضور شما
      زبان تخصصی رو فقط زمانی بخونین که کمی به عمومی مسلط شدید. مثلا وال استریت ژورنال متن سنگینی داره و اصلا برای شروع یا حد متوسط هم توصیه نمیکنم. برای همین حتما اول عمومی رو خوب خوب تقویت کنین.

      برای تافل خود جلد ۱ کافیه اما برای GMAT نیاز هست بیشتر بخونین چون لغاتش کاملا سطح بالاتری داره نسبت به تافل. خود منابع GMAT رو بخونین منطقی تره.

  4. Saeid

    سلام. خسته نباشید.

    من برای آزمون ارشد ( علوم پایه ) آماده می‌شم. برای درس زبان هم ۵۰۴ و ۱۲۵ لغت و هم ۴۵۰ لغت تافل و هم ۱۱۰۰ رو مطالعه کرده‌ام. به‌علاوه‌ی این که تمامی لغاتی که از کنکورهای ۹۲ تا ۹۹ ارشد و دکترا نمی‌دانستم را هم خوانده‌ام. می‌خواستم ببینم به نظر شما مطالعه‌ی لغات کتاب شما هنوز برای من لازم هست؟

  5. پولن

    سلام و خسته نباشید این کتاب عالی هست من سوالم این هست که برای کنکور ۱۴۰۱ سطح دبیرستان این کتاب مناسب هست؟ اگر بله از چه لحاظ

     

    • سلام حضور شما
      این کتاب از سطح دبرستان خیلی بالاتره. برای کسی شاید مناسب باشه که بخواد کنکور رشته زبان بده نه ریاضی فیزیک و …
      مگر اینکه عاشق درس زبان باشه و بخواد بره برای ۱۰۰ زدن.

  6. حیدر

    سلام و وقت بخیر
    میخواستم بدونم توی مرورهای ۹، ۱۰ و ۱۱ واژگان باید معنی واژه رو سعی کنیم یادمون بیاد و حدس بزنیم یا اینکه صرفا واژه رو “مرور” کنیم و معنیشو ببینیم‌؟
    ممنون

    • سلام
      از مرور دوم به بعد، در هر مرور باید شما پرسش و پاسخ رفتار کنین. اگه درست گفتید تیک میزنید وگرنه خیر. فقط مرور اول به شکل روخوانی بسیار دقیق هست و سایر مرورها آزمونی است.

  7. zahra

    سلام وقتتون بخیر.من میخام ازمون دکترا علوم ورزشی شرکت کنم.کتاب زیر ذربین دکتری عمومی رو بگیرم کافیه یا جلد یک لغات ارشد هم لازمه؟

  8. P

    سلام
    من قصد دارم در کنکور ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی  شرکت کنم. کتاب های شما برای این رشته مناسب هستن؟ اگر بله، هر سه جلد رو باید بخونم؟ و در کنار این سه جلد کتاب های تخصصی هم بخونم یا این سه جلد کافیست؟

    • سلام حضور شما
      سطح کنکور شما پیشرفته تر هست. باید منابع رشته خودتون رو بخونین گرچه خوندن جلد ۱ زیر ذره بین رو همچنان بهتون توصیه میکنم.

  9. ارشیا

    بله اطلاع دارم که باید زبان تخصصی هم خوند.سوالی که دارم اینه که جلد دوم که آموزش گرامره رو نیاز مدارم تهیه کنم برای آزمون ارشد وزارت بهداشت؟

  10. رها

    سلام پیشنهادتون برای مطالعه لغات بیشتر بعد از اتمام این کتاب چی هست؟(در حالت کلی نه فقط کنکور)

    • سلام
      از دید من کتاب لغات دیگه لازم نیست. دیگه میتونین متن بخونین و کتاب زبان اصلی بخونین و سایر لغات رو از اون طریق و از فیلم و سریال و … به دامنه لغات اضافه کنین

  11. ارشیا

    سلام.خسته نباشید

    ببخشید من دانشجوی رشته تغذیه هستم و امتحان کارشناسی وزارت بهداشت رو پیش رو دارم.اون طور که متوجه شدم توی آزمون ارشد این رشته ۴۰ سوال زبان میاد که ۲۰ تا واژه و ۲۰ تا درک مطلبه که شامل ۴ تا ریدینگ ۵ سوالیه.یعنی من چیزی راجع به سوال گرامر نشنیدم.یعنی نیازی نیست من جلد دوم که مربوط به گرامره رو تهیه کنم و برامون کاربردی نداره؟

    • سلام
      کتاب ما لغات عمومی رشته شما رو پوشش میده اما توی کنکور بهداشت، واژگان تخصصی از بیماری ها و درمانها و نام داروها و چیزهای تخصصی از این دست هست که توی کتاب ما نیست و باید کتاب مخصوصش رو مثل کتاب جناب مهاجرنیا یا لزگی بخونین
      کتاب جلد ۱ ما کتاب کاملی هست. برای همه رشته ها قابل استفاده است. اما این رو در نظر بگیرید که تستهای بهداشت رو نداره کلا. لغات عمومیشون اگرچه در کتاب ما هست اما نیاز هست شما لغات تخصصی شون هم بدونین.

  12. Ali Koleini

    سلام استاد

    استاد ویراست هشتم کتاب چند درصد نسبت به ویراست هفتم تغییر خواهد داشت؟ تاریخ انتشار ویراست هشتم تقریبا کی هست استاد؟

    استاد چون برا کنکور ۱۴۰۱ برنامه دارم ویراست هفت رو بخرم یا منتظر ویراست هشتم بمونم؟

    خیلی ممنونم استاد جهانشاهی بزرگوار که با صبر و حوصله توجه میکنین و جواب میدین.

    • سلام
      حدودا تیر چاپ میشه. تغییرات بیشتر جزئی هست و در بالا بردن دقت معانی جملات هست. تغییر زمین تا اسمونی نداریم. اگه میخواید بخونین، امروز ویرایش فعلی رو بخرید. اگه میخواید نگه دارید و تیر شروع به خوندن کنین، طبیعیه که صبر کنین و جدیدترش رو بخرید. بستگی داره که چقدر انگیزه دارید که زود شروع کنین یا نه.

  13. ahmadreza

    سلام کتاب همراهش cd تلفظ هست ؟

    • سلام حضور شما
      کتاب تلفظ داره اما تکنولوژی قدیمی و از رده خارج CD نیست. ما از QR CODE برای اولین بار در کتابهای ایرانی استفاده کردیم و از اون طریق دسترسی به فایل صوتی کتاب مقدوره.

  14. Roghayeh Ehsanbakhsh

    سلام من ازمون ارشد وزارت بهداشت میخام بدم از قبل کتاب شمارو سه جلدش رو خریداری کردم ولی بعدش متوجه شدم برا ازمون وزارت علومه..من از الان میخام شروع کنم لغات بخونم چی بخونم؟این کتاب برا من مناسبه؟کتاب ۹۰پلاس هادی یوزی رو سفارش دادم هنوز نرسیده به دستم…پایه زبان خوبی دارم فقط دایره لغاتم پایینه چیکار کنم؟چطور شروع کنم؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ کمک میکنه. کمی بالاتر به دوستتون هم گفتم، باید یه منبع رشته خودتون هم بخونین که تهیه کردید. اینجوری مکمل خوبی خواهند بود.
      کتاب ما با این برنامه است
      t.me/generalenglishplan/1

  15. مریم

    سلام. من کتاب واژگان و کتاب زبان عمومی دکتری رو دارم
    برای امادگی توی ازمون تافل یا msrt همین دوتا کتاب کافیه؟؟؟مخصوصا برای ازمون تافل

  16. پریسا

    سلام کدوم سایت زده ارسال رایگان؟میتونم بپرسم از کدوم قسمت صفحه خریداری کنم؟

    • سلام
      ارسال رایگانها متاسفانه تموم شد. بعد از دی دیگه ارسال رایگانی نداریم چون تعرفه های پستی خیلی رفته بالا.

  17. اشکان

    با سلام و احترام
    در ابتدا باید از این مجموعه و زحماتش شدیداً تشکر کنم واقعاً کار پرزحمت و صدالبته مفیدی انجام داده‌اید.
    دوم اینکه من جلد یکم رو تمام کرده‌ام هرچند برخی از واژگانی که واجد ۸ تیک شده‌اند را فراموش کرده‌ام و اینکه بخشی از واژگان رو هم نیاموختم. بهترست مجدداً کتاب رو تهیه و بخوانم (مثلاً دو درس یکی) یا کار دیگری انجام دهم؟
    کنکور ارشد ۱۴۰۰

  18. Saeed

    سلام استاد وققتون بخیر

    برای آزمون های استخدامی  لغاتی که بیش از ۲ تکرار شده رو بخونیم کافی است ؟

  19. علی

    سلام استاد وقت بخیر
    امکان دریافت کتاب زبان عمومی زیرذره بین به صورت pdf وجود داره؟  ارسال کتاب چند روز طول میکشه؟
    میخواستم بدونم با روزی ۲ ساعت مطالعه در ۳ ماه چند لغت از جلد اول میتونم یاد بگیرم سپاسگزارم

  20. RAMIN

    سلام و درود
    بنده جلد ۱ را خریداری کردم
    بنظر شما به روش تیک ایت تمام دروس رو به همراه مثال ها و مترادف ها بطور کامل بخونم؟ به عبارتی در زمان مرور درس های قبلی نیز خط به خط کتاب رو مجدداً بطور کامل بخونم ؟ که البته این امر باعث میشه که زمان بیشتری صرف مطالعه دروس بشه.
    یا روش دوم اینکه روش تیک ایت رو برای لغات اصلی بکار ببرم و مثال ها و مترادف ها رو در زمان مرور درس های قبلی تو یک دفترچه بنویسم و یا زیرشون خط بکشم یا هایلات کنم تا در دور بعد فقط این لغات رو بخونم نه تمام مثال ها و مترادف ها رو.
    ممنونم از کتاب درجه یک شما
    پرفکت خدایی

    • سلام حضور شما
      خوندن مثال در سه تا از مرورها کفایته.
      این رو دقیق اینجا توضیح دادم. مطابق توضیحات این کانال تلگرامی بخونین
      @GeneralEnglishPlan
      مترادف اختیاری هست و توی اون کانال بخشهایی که باید تاکید شه رو توضیح دادم.
      مرسی از لطف شما.

  21. Amir

    سلام استاد،
    چند درصد از لغات کنکور ۱۳۹۹ تو کتاب نیست؟
    سپاس

    • سلام حضور شما
      در منوی پاسخ کنکورها، پاسخ کنکور ۹۹ در سایت هست و دقیق نوشتیم هر گزینه از کجای کتاب بوده. راحت میتونین تطبیق بدین.

  22. بهاره

    با سلام

    من تازه جلد یک و دو ارشد رو خریداری کردم به نظرتون میرسم بخونم و اینکه به درد ارشد تاریخ میخوره

    ممنونم

  23. Ahmad

    با عرض سلام و خسته نباشید
    خواستم بدونم ویرایش ۱۴۰۰ تقریبا چه ماهی چاپ می شه ؟
    من الان در حال مطالعه کتاب دیگری هستم و می خوام بعد از اتمامش کتاب موسسه شما رو تهیه کنم به همین خاطر مشکلی نیست اگر یه خورده بیش تر صبر کنم و ویرایش جدید تر بگیرم.🌷

    • سلام حضور شما
      دقیق مشخص نیست اما بعد از کنکور ارشد قطعا. یعنی زودتر از تیر ۱۴۰۰ نمیاد بیرون. تغییراتش البته سطحی هستند. خیلی عمیق نخواهد بود.

  24. مجید برزگر

    سلام برای ازمون های استخدامی دستگاههای اجرایی این کتابها کمکی به ما می کنند

    • سلام
      بله حتما. البته سطح آزمونهای استخدامی ساده تره. شما فقط لغات پرتکرار این کتاب رو بخونین. لغات پرتکرار توی کتاب مشخص شده و حجمش کمتر از نصف کتاب میشه.

  25. میلاد

    سلام مرسی از مجموعه خوبتون
    واسه ارشد مشاوره ۱۴۰۰ میخوام شرکت کنم ، الان اول دی هستیم ، میرسم واژگان رو مسلط بشم و کار کنم یا به همون گرامر اکتفا کنم ؟
    چون زبان برای رشته ما خیلی حیاتی هست ، میانگین ۱۰۰ نفر اول فقط ۵ درصد هست !
    به نظرتون چجوری بخونم تا کنکور برسونم و بتونم یه درصد مناسبی واژگان و بزنم ؟

  26. ایرج

    سلام
    فایل صوتی همراه کتاب ارسال میشه یا از سایت دانلود میکنیم
    ممنونم اگه زود جواب بدین

  27. MOHAMMAD

    دروود خدمت جنابعالی

    خواندن جلد یک و سه واسه سوالات واژگان زبان عمومی ارشد رشته آنوزش زبان کفایت میکنه؟

    • سلام حضور شما
      رشته زبان متفاوت از سایر رشته هاست و زبان عمومیش هم دشوار تر از بقیه است. شما به جز جلد ۱ زیر ذره بین، بهتره منابع کنکوری رشته زبان هم بخونین. باید دامنه لغاتتون خیلی بهتر از سایر دانشجوها باشه.

  28. matin

    درود خدمت استاد عزیز
    رشته آموزش زبان انگلیسی میخونم و میخام در آزمون ارشد ۴۰۰شرکت کنم…اگر جلد ۱و۳ شما تهیه کنم میتونم در این فرصت باقی مانده از پس سوالات واژگان بر بیام؟
    با خواندن جلد ۱ دیگه نیازی نیست واژگان ۵۰۴ ۱۱۰۰ تافل و …رو خواند؟

    • سلام حضور شما
      رشته زبان متفاوت از سایر رشته هاست و زبان عمومیش هم دشوار تر از بقیه است. شما به جز جلد ۱ زیر ذره بین، بهتره منابع کنکوری رشته زبان هم بخونین. باید دامنه لغاتتون خیلی بهتر از سایر دانشجوها باشه.

  29. محمد

    سلام وقت بخیر
    از کتاب ۳۵۰۰از استفاده کردین واسه نوشتن این کتاب؟
    ینی این کتاب رو تهیه کنیم دیگه نیازی نیس ۵۰۴ ۱۱۰۰تافل و غیره رو بخونیم؟
    اگر جلد یک و جلد ۳رو بخونیم میتونیم از پس سوالای ارشد بر بیاییم؟

  30. eh

    سلام خسته نباشید
    جلدهای ۱ تا ۳ برای ارشد سال ۱۴۰۰ قراره ویرایش و مجدادا چاپ بشه یا الان میتونم خرید کنم؟

    • سلام
      الان جلد ۱ ۲ ۳ برای کنکور ۱۴۰۰ ویرایش شدن و نسخه های آخرشون عرضه شده. جلد ۲ همین امروز ویرایش پنجمش اومد.

  31. محمد

    سلام

    با یه کیو ار اسکنر دیگه امتخان کردم حل شد اون یکی برا خودجوشی بود فارسی اسکن نمیکرد تشکر

  32. محمد

    سلام
    من ویرایش ۶ کتابو دارم جلد ۱ چاپ ۹۷ نوبت ۲۲
    اون کد رو اسکن میکنم که انتهای مقدمه قرار دادین ولی صفحه ای که باز میشه ویرایش ۷ کتاب برای دانلود قرار داده نشده
    و یه سری مطالب مربوط به تحلیل سوالای سالای قبل و نرم افزار  ترجمه و ویرایش ۵ و اینا رو میاره

    • سلام حضور شما
      همون صفحه ای که میرید رو کامل برید پایین میرسید بهش. دقیق نگاه نینداختید. صفحه طولانی هست.

  33. گلنوش

    سلام

    یادمه ویرایش پنجم این کتاب حدودا ۲۶۰۰ لغت داشت. الان یعنی تو ویرایش های بعدیش لغت جدیدی اضافه نشده؟

    • سلام
      الانم حدودا ۲۶۲۶ واژه داره.
      تو ویرایشها، لغات کم میشن و جایگزین میشن. برای همین تعداد کلی خیلی تغییری نمیکنه.

  34. MAHDI

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من داوطلب ارشد هماتولوژی وزارت بهداشت هستم این کتاب مناسب من هم هسته یا خیر

    • سلام حضور شما
      این کتاب طبق چک کردن ما، پوشش خیلی عالی ای از آزمون بهداشت و گزینه های واژگانش رو داشته تو این سالها. هرچند توی آزمون بهداشت، شما کلمات تخصصی پزشکی هم دارید. برای این منظور، توصیه ما باز هم خوندن منابع رشته تون در کنار گسترش دامنه لغت با جلد ۱ هست.

  35. زبان عمومی دکتری

    سلام خسته نباشید

    جلد یک زبان عمومی زیر ذره بین برای پاسخگویی به سوالات واژکان، زبان عمومی دکتری کفایت می کند؟

    تعداد صفحات کتاب بنظر زیاده چطور باید برای خوندنش برنامه ریزی کرد؟؟ (در مدت دو ماه و تقریبا روزی یک الی دو ساعت تمام میشه)؟؟

    سطح زبانم متوسط هستش و تقریبا واژگان ۵۰۴ را تمرین کردم

    • سلام حضور شما
      خیلی خیلی بیش از دو ماه وقت دارید! باید کل زمان رو بخونین. صد در صد بهترین منبع برای کنکور دکتری هست.
      باید از امروز تا خود کنکور بخونین. حجمش هم به نسبت سایر منابعی که تا ۴۰۰۰ لغت هم دارند چیزی نیست!

  36. ارس

    با عرض سلام

    من میخوام برا آزمون آیلتس بخونم، کتاب لغت شما رو خوندم، ولی میخوام دوباره بخونم، به نظرتون کار درستیه؟؟
    نظرتون چیه ایندفعه به جای اینکه کلمه انگلیسی رو بخونم، معنیش رو بخونم و خود کلمه انگلیسی رو حدس بزنم؟؟

    برای آزمون آیلتس و اینکه کلمات بیشتر تو ذهن بشینه نیاز هست جلد ۳ رو تهییه کنم؟؟

  37. زهرا

    سلام وقتتون بخیر،ببخشید فایل پی دی اف کتاب های زیرذره بین رو نمیفروشید؟اصلا فایل پی دی افی که مورد تایید باشه برای فروش گذاشتید؟

    • سلام
      خیر. چون پی دی اف نقض کپی رایت و خلاف مقرارت نشر هست. جز محصولاتی که از ابتدا عرضه اینترنتی میشن، صرفا محصولاتی که خیلی سال ازشون گذشته (مثلا یه رمان دهه چهل) و یا محصولات بی کیفیت اقدام به عرضه پی دی اف میکنن وگرنه کتابی که چاپ بشه، نسخه قانونی پی دی اف نداره.

  38. معصوم

    سلام بنده کتاب زبان عمومی ذیرذربین رو خریداری کردم ویرایش هفتم ولی متوجه شدم صفحات ۳۲۱ تا۳۳۶نیست!و به جای اون اشتباهی صفحات ۲۴۱ تا۲۵۶ پرشده است.من چیکارمیتونم بکنم؟جایی هس بتونم ازش دانلود کنم؟

  39. ahmad

    سلام وقتتون بخیر.
    من ۸ روز پیش از سایت پژوهش جلد ۱ زیر ذره بین رو خریدم ولی هنوز بدستم نرسیده . موسسه پژوهش به تلفن هم جواب نمیدن. اینجا  https://t.me/rahgiriyepostpazhuhesh هم دیدم اسمم نبود. میشه کمک کنید؟

    • سلام حضور شما
      موسسه بعد از دوران کرونا به شکل دورکاری اداره میشه. برای همین فک کنم تلفن جواب ندن.
      اما مطمئنا الان که دارم جواب میدم کتاب رو گرفتید. نهایت این آیدی پیگیری کتاب از مسئول ارسال موسسه پژوهش، مهندس جعفری هست:
      @pazhuhesh
      سایرین اگه این پیام رو دیدن و از پژوهش خریدن و تاخیر خورد، حتما پیام بدن به اون شماره.
      برای ارتباط گرفتن با من هم بطور شخصی وقتی کارتون فوری هست، از آیدی تلگرامم استفاده کنین:
      @ZabanZireZarrebin
      موفق باشید.

  40. سام

    سلام، من ویرایش ششم این کتاب را دارم، آیا به نظرتون باید ویرایش هفتم رو بخرم؟ لغات زیادی نسبت به ویرایش ششم اضافه شده؟ و سوال آخر اینکه تعداد لغات اضافه شده بین ویرایش ها قابل تهیه است؟

    • سلام حضور شما
      توی صفحه پشتیبان کتاب که انتهای مقدمه معرفی شده، شما میتونین تغییرات رو دانلود کنین.
      موفق باشید

  41. S.m.emami

    عرض سلام
    فرموده بودین کتاب در چاپ ۳۶ ام هست ولی لینک‌های خرید چاپ ۳۲ هست!
    چگونه می‌توان چاپ ۳۶ ام رو تهیه کرد؟

    • سلام حضور شما
      اصلا شماره چاپ مهم نیست. شماره ویرایش مهمه. هرچی چاپ جدید بیاد، صرفا کتاب گرون تر میشه با وضعیت دلار. برای همین ویرایش هفتم مثلا چاپ بیست و شش از ویرایش هفتم چند چاپ بعدش ارزونتره اما محتواش یکی هست. پس به شماره ویرایش دقت کنین نه چاپ.

  42. بینا

    سلام، اگر کتاب مربوط به دکتری رو بخریم، قسمت لغاتش این کتاب رو پوشش میده؟

    • سلام حضور شما
      خیر. کتاب زبان دکتری زیر ذره بین بخش گرامر و درک مطلب و تستهای زیاد تالیفی و پاسخ تستهای دکتری و آزمونهای داخلیش هست که میتونین استفاده کنین. بخش واژگانش، تمرکزش بر واژگانی است که توی این کتاب نیست و نه واژگان جلد ۱٫

  43. Razieh

    سلام. من از سایت پژوهش سفارش دادم ولی هر سفارش بعد یه هفته هنوز دستم نرسیده. با شماره مربوطه تماس میگیرم ولی هیچ کس برنمیداره. این فروشگاه مطمئن بوده که من ازش سفارش دادم؟

    • سلام حضور شما
      بله بدون شک. پست شده براتون و این هم کد رهگیری هست:
      ناظری – تهران
      ۱۸۹۳۱۹۹۰۸۰۰۰۲۲۵۳۷۰۰۰۰۱۱۹
      کد رهگیریها در این کانال میاد:
      https://t.me/rahgiriyepostpazhuhesh
      توی سایت پست، کد رهگیری رو بزنین میگه امروز میگیرد:
      https://tracking.post.ir/
      نهایتا اینکه موسسه با توجه به کرونا تعطیل هست و برای همین صرفا یک نفر میره موسسه روزانه و بسته های پستی رو میفرسته. از این بابت کسی نیست که تلفن رو تا ایام بازگشایی جواب بده اما این آیدی تلگرام همیشه پاسخگو هست:
      @pazhuhesh

  44. مهسا

    سلام. کتاب بسیار عالی و مفیدی هست و واقعا مشخصه وقت خیلی زیادی روی تالیف این کتاب و چینش لغات صرف شده. بسیار متشکر از اقای جهانشاهی و خانم یوسف زاده.
    فقط یک اشکال کوچیک که توی صفحه ۲۶۱ دیدم رو خواستم در میون بذارم. توی مثال کلمه altruism عبارت out of altruism  “دور از انسان دوستی” ترجمه شده در حالیکه معنی این عبارت اینطور که من فهمیدم ” از روی دلسوزی و انسان دوستی” هستش.
    باز هم بسیار سپاس از اینکه جواب کامنت ها و مشکلات بچه ها رو میدین

    • سلام حضور شما
      سپاس از لطفتون. بله اصلاح کردیم این مورد رو که توی مثالها بوده و توی ویرایش بعدی در نظر گرفته میشه. سپاس از لطف شما

  45. بابک

    نوشتید ارسال به تمام نقاط ایران رایگان ولی وقتی میری داخل سایت فقط واسه استان تهران رایگان هست

    یا رایگان کنید یا تبلیغ رو عوض کنید لطفا

    • رایگان هست برای کل ایران. مشکل اینجاست که شما اون سایت رو دقیق نمیخونین. دقیق نوشته:
      ارسال این کتاب رایگان است. توضیحات زیر را به دقت بخوانید و مطابق دستورالعمل، خرید کنید.
      ⚠️دانشجویان ساکن تهران و هم ساکن “شهرستان” می توانند با انتخاب گزینه ی انتخاب از طریق پیک(تهران) از ارسال رایگان کتاب های زیر ذره بین برخوردار شوند.
      ⛔️ارسال رایگان فقط مختص کتاب های زیر ذره بین می باشد.
      کافیه گزینه پیک رو انتخاب کنین تا رایگان شه و هرجا باشید براتون پیک نمیشه بلکه پست رایگان میشه اما چون گزینه پستش مشکل داره، نوشتن که یادتون نره گزینه پیک رو بزنین تا رایگان شه.

  46. sohail

    سلام
    برای ارشد سنجش از دور زبان عمویی کدام جلد بهتره چقدر زمان میبره واسه یادگیری؟
    کنکور ارشد ۳-۲ مرداده باید دیگر کتابها باید مطالعه بشه

  47. Ramezani

    سلام ببخشید من ویرایش ۶ جلد اول رو خریدم

    ویرایش ۷ خیلی تغییرات داره؟کجا میتونم ببینم تغییراتو؟

  48. ش

    سلام و درووود. استاد شما برای درس زبان در آزمونهای استخدامی که سنجش برگزار میکنه چه منابعی پیشنهاد میدین؟ جلد یک کافیه یا باید جلد چهار هم خوند؟ من که زیاد شرکت کردم اما مال دوره دبیرستان که جواب نداد. معمولا سوالات چرتی میارن و قاعده خاصی نداره؟ شما چه کتاب‌هایی رو پیشنهاد میکنین؟ سپاسگزارم

  49. فررخ

    سلام
    من جلد ۱ رو خریداری کردم متاسفانه سی دی تلفظ لغات نداره.
    کلا سی دی روی کتاب نیست؟
    تشکر

    • سلام
      سی دی برای دهه قبل و کتابهای قدیمی هست. نسل نوی کتابهای جهان صفحات داینامیک دارن. کتاب زیر ذره بین اولین کتاب تحصیلات تکمیلی ایران بود و هست که صفحه پشتیبانی داینامیک با qr code داره. توضیحات ورود به صفحه پشتیبانی انتهای مقدمه اومده که شما رو از هر سی دی ای بی نیاز میکنه (کمااینکه نصف کامپیوترهای جدید حتی سی دی خوان ندارن!) و امکان دسترسی به محتویات رو از هر جایی که باشید و با هر وسیله ای حتی گوشی موبایل فراهم میکنه.
      موفق باشید.

  50. Najmeh

    سلام.وویسای لغت جلد اول رو از کجا میتونم دانلود کنم؟؟؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top