زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. iman

    سلام برای ازمون ایلتس جلد ۱و ۲ این کتاب میتونه مناسب باشه؟؟؟؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ و جلد دکتری زیر ذره بین میتونه مناسب باشه بدون شک. مخصوصا جلد ۱ برای وازگان مهمی که توش اومده

  2. امیر

    سلام
    جلد اول رو چطور باید برای ارشد خوند؟
    فایل صوتی سوم رو سایت نیست

  3. هادی

    سلام و عرض ادب

    استاد ببخشید کتاب ویرایش ۵ دارم میتونم به فایل صوتی لغات دسترسی داشته باشم

    ممنونم

  4. ساحل

    سلامت وقت بخیر اگه بنده  بخواهم انلاین کلاس تان را شرکت کنم …

  5. فرشید

    سلام…ممنون میشم در خصوص کتاب خود بنده را ارشاد بفرماید…من به دنبال کتابی هستک که در آزمون دکتری حقوق کمکم کنه…متشکرم

    • سلام حضور شما
      کتاب زبان دکتری زیر ذره بین ویرایش دوم
      کتاب زبان زیر ذره بین جلد اول ویرایش ششم
      اینا بهتون کمک میکنه بدون شک

  6. mehdi

    سلام استاد ، امیدوارم حالتون خوب باشه

    من برای کنکور ارشدم کتاب واژگان شما رو خوندم و واقعا راضی بودم اون موقع تازه نسخه تیک ۸ اومده بود و من از روی اون تمام لغات رو خوندم و تو کنکور از ۱۰ تا لغت ۹ تاش رو جواب دادم و واقعا راضی بودم . الان میخوام واسه تافل بخونم و کتاب ۴۰۰۰ رو استادم بهم گفته بخون ، من در کنار اون خواستم ویرایش ۶ کتاب شما رو بخرم و بخونم . الان چندتا سوال دارم ، من الان چون واسه تافل میخوام بخونم باید تلفظ دقیق و امریکن لغات رو یاد بگیرم ، کتاب شما الان تلفظ دقیق داره؟ و نظرتون برای دایره لغات برای آزمون تافل در مورد کتاب خودتون چیه ؟ ممنون از شما

    • سلام حضور شما
      کتاب خودش تلفظ فونتیک و فارسی (امریکن) داره. البته جاهایی که تلفظ بریتیش هم مهم بوده اضافه شده. در آزمون تافل، دیگه فقط تلفظ امریکن نیست و هر دو تلفظ ممکنه پرسیده شه. کتاب جلد ۱ ویرایش ششم، فایل صوتی قابل دانلود هم داره که تمام ۲۶۰۰ لغت اصلی رو خودم تلفظ کردم. سی دی نیست چون سی دی مرداب هست و بروز نمیشه و بدرد نمیخوره. نسلش هم منقرض شده. صفحه اینترنتی بروزشونده داره.
      گتاب ۴۰۰۰ هم نمیخواد. همین رو مسلط شید به همراه زبان پایه. بقیه ش لغات تخصصی هست که باید متنهای خود تافل رو بزنین تا جا بیفته براتون.
      کتاب خاصی برای لغات اون بخش معنی نداره و باید تا میتونین تست بزنین.
      کتاب جدید تیک ایت هم روی خودش داره.
      موفق باشید.

  7. محمد

    با سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار جناب آقای جهانشاهی
    بنده دو سال قبل جلد اول و دوم کتابهای زیر ذره بین رو تهیه کردم
    جلد اول ویرایش پنجم و جلد دوم ویرایش سوم
    استاد برای کنکور ارشد ۹۹ میخوام برنامه ریزی کنم به امید خدا
    آیا این دو جلد کتاب کافی هست برای مطالعه و یا اینکه منابع دیگه ای هم باید تهیه کنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  8. مطهره

    سلام وقت بخیر. این کتاب زبان عمومی برای زبان عمومی مجموعه زبان انگلیسی هم هست؟

    • سلام حضور شما
      برای رشته زبان، زبان پایه رو فراهم میکنه که شما باید بعدش باز هم بخونین تا گسترشش بدین. دونستن این کتاب واجبه اما همه راه نیست.

  9. ali

    سلام خسته نباشید من آموزشگاه زبان میرفتم بنظر شما کتابای آموزشگاه بدردم میخوره در کنکور ارشد یا وقتمو تلف کردم؟

    • سلام حضور شما
      گذشته ها که گذشته. مطمئنا هر کتابی خوندین مفید بوده. شک نکنید. اما الزاما در راستای کنکور نبوده. از الان تست بزنین تا با سبک کنکور هم آشنا شید. آموزشگاه خوبه اما نزدیک کنکور خیلی خوب نیست. بعد از کنکور دوباره ادامه بدین حتما
      موفق باشید.

  10. سازا

    سلام چرا دانلود نمیشه؟

  11. مهسا

    سلام ببخشید من ویرایش پنجم جلداول رو دارم برا کنکور ارشد ۹۸ باید ویرایش ششم رو بخرم؟؟؟؟

  12. مهرداد

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم مثال ها رو خودتون طراحی کردین؟ یا از منابع انگلیسی بوده

    • سلام حضور شما
      خیر. مثالها از بیش از ۱۲ منبع هست. ۸۵ درصد مثالها از ۶ دیکشنری اصلی که در کتاب معرفی شده هستند. موفق باشید.

  13. Milad

    سلام من رشته حقوق هستم و بخش عمومی کلا برای زبان ارشد حذف شده و تخصصی هست میشه بنده رو راهنمایی کنید در فرصت باقی مونده چجوری باید برای زبان بخونم؟

    • سلام حضور شما
      بهترین کار خوندن تستهای تخصصی سالهای قبل هست. هشتگ #زبان_تخصصی رو توی کانال تلگرام ما سرچ کنید.

      • Milad

        یعنی میفرمایید برای زبان عمومی و گرامر وقت نزارم؟

        • شما تستی از گرامر یا زبان عمومی ندارید. البته دانش کلی واژگان عمومی و گرامر کمک میکنه به درک مطلب اما مستقلا نیاز نیست در حدی که یه نفر میخواد تست گرامر یا واژگان رو بزنه، حرفه ای بخونین. در حد دانش کلی کفایت هست.

  14. ارشد9888888

    سلام استاد عزیز
    ایا حتما لازمه که املای لغات رو در هر روز مرور و یا خواندن بنویسیم؟
    اخه خیلی وقت می گیره و ادمو خسته میکنه و انرژی زیادی نمی مونه برا درسای دیگه برا کنکور ارشد

  15. Milad

    سلام و عرض ادب ایا در فرصت باقی مانده که اگر دوماه را به زبان عمومی تخصص بدهیم و دوماه هم به زبان تخصصی ایا امکان مسلط شدن به جلد یک این کتاب وجود داره؟

    سوال دوم راجب تلفظ کلمات هست ایا داخل کتاب تلفظ داره یا صوت کلمات موجود هست؟

    • سلام حضور شما
      داخل کتاب تلفظ به دو شکل فارسی و فونتیک هست.
      خارج از کتاب هم فایل صوتی کتاب موجوده.
      برنامه تون خیلی منطقی نیست. دو ماه آخر برای تخصصی اکی هست اما باید قبلش صرفا عمومی رو جمع کنین. از جلد ۱ میتونین لغات مهم و پرتکرار که علامت زده شده رو بخونین که این بهترین تصمیمه.

  16. saba

    سلام و خسته نباشید

    من میخواستم بدونم برا آزمون sat جلد ۱و کافی‌ هست یا خیر؟

    مرسی از راهنمایی هاتون

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ کافی نیست اما کلی لغت مهم داره که توی SAT هم بارها اومده و یکی از منابع گلچین لغت جلد ۱ همین آزمونهای SAT بوده. برای همین خوندنش پایه خوبی برای آزمون میسازه.

  17. علیرضا

    سلام
    یکی از دوستام که قبلا کنکور داده چاپ ۹۵ جلد ۱ و ۲ شمارو داره و میخواستم ازش بگیرم.
    فقط برای اطمینان که اصل باشه و کپی کتابتونو نداشته باشم، ازش پرسیدم که رنگیه کتاب یا نه.
    گفت جلد اول رنگیه جلد دوم رنگی نیست. آیا جلد دوم سال ۹۵ هم رنگی بوده؟ یا نه کپیه؟
    و سوال دوم اینکه اگه اون کتابارو بگیرم از دوستم، چیز زیادی رو نسبت به چاپ جدید از دست میدم؟ یا نه؟ اگه میشه مورداٌ بگین که اگه تفاوت زیاده جدید بخرم.
    سوال سومم اینکه من کتابتونو برای کنکور ارشد MBA میخوام بگیرم. آیا برای MBA هم کتابتون خوبه؟ چون میگن سطح زبان کنکور MBA درحد تافله و بقیه رشته ها ضعیف تره زبانشون.
    سوال آخرمم اینکه جلد سوم یا جلد دکترای کتابتونو هم نیاز دارم؟ سوالای MBA با جواباشونو دارم. در اصل یعنی سوالای بقیه رشته ها به درد کنکور MBA هم میخوره یا نه؟
    ببخشید طولانی شد.

    • سلام حضور شما
      اگه کتاب ویرایش ۵ و ۶ جلد ۱ باشه و یا کتاب ویرایش ۳ و ۴ جلد ۲ باشه باید رنگی باشه. اگه یکی از این ویرایشها رو هم داشتید میتونین بخونین و چیز زیادی از دست نمیدین. اگه ویرایشی قدیمی تر داشته باشید، سخت میشه. تغییراتش زیاد بوده نسبت به قبل تر.
      من این منابع زبان رو معرفی میکنم برای ام بی ای
      جلد ۱ زبان زیر ذره بین ویرایش ششم برای واژگان
      کتاب ۱۱۰۰ یا پک دی ال ام برای گسترش واژگان
      جلد دکتری زبان زیر ذره بین ویرایش دوم برای یادگیری گرامر و درک مطلب
      تستهای ۱۱ سال اخیر ام بی ای برای دیدن نوع سوالات و دیدگاه طراحان
      موفق باشید.

  18. مهسا

    سلام، من کتاب زیر ذره بین جلد یک رو گرفتم تا الان فقط سه تا درس خوندم تازه گرفتم، اما وقتی دارم میخونم نمیتونم جملاتی که زیر لغات نوشته شده رو ترجمه کنم، سطح زبانم خوب نیس، ایا اصلا فایده داره خوندنش واسه من? و اینکه این کتاب چرا اینقد کم تست داره، من میخوام هر درسی که میخونم تست هاشو بزنم که مطمئن بشم بلدم، جلد ۳، کتاب تسته? میشه در کنار جلد یک پیش ببرم اونو? واسه گرامر باید جلد ۲ رو بگیرم?

    • سلام حضور شما
      ۱٫ شما نباید تست بزنین با این وضعیت.
      ۲٫ کتاب رو ببندید و زبان پایه و دبیرستان رو بخونین اول. اینجا برنامه مطالعاتی هست:
      generalenglish.ir/برنامه
      ۳٫ توی همونجا کلی فایل هست که تمرین ها و آزمونهای جلد ۱ هست. انجام بدین. اما شما قبل از این کار باید زبان پایه بخونین.
      ۴٫ جلد ۲ برای گرامر و تستش و جلد ۳ برای تست واژگان در دوران جمع بندی و بعد از تسلط هست.
      موفق باشید

  19. محمد

    با سلام خدمت استاد عزیز
    استاد برداشت من این هست که  جلد ۱ این کتاب مناسب ۱۵ سوال لغتی هست که در کنکور ارشد مطرح میشه و جلد دوم هم ۵ سوال گرامر را , الان برای ۱۵ سوالی که در قسمت passage  مطرح می شود چه کتابی مناسب است؟؟

    • سلام حضور شما
      برداشت شما درسته.
      اما باید بدونین برای تخصصی باید به عمومی تسلط داشت. مثل اینه که برای انتگرال باید جمع و تفریق دونست. یه کتاب زبان تخصصی هم باید در دو ماه نهایی مانده به کنکور بخونین.

      • محمد

        ممنون از لطفتون استاد
        استاد برای عموی که جلد اول همین زیر ذره‌بین رو میخونم برای گرامر کتاب دیگه ای  دارم الان نمیدونم برای ۱۵ سوال  passage  چه کتابی رو بخونم برای منی که رشته ام کامپیوتره چه کتابی رو پیشنهاد میکنید تا بتونم passage  ها رو هم عالی بزنم

        • دقیق اطلاعی از منبع زبان تخصصی ندارم. کتاب پوران پژوهش یا کتاب نصیر و یا پارسه فک کنم گزینه های خوبی باشن. اونی رو بخرید که پاسخ ۱۱ سال اخیر زبان تخصصی رشته تون رو داشته باشه.
          موفق باشید.

  20. p

    سلام.
    اگه بخوام امتحان استخدامی برا مثلا کانون زبان بدم،
    ۱-برای لغت علاوه بر جلد اول، آیا لازمه لغات کتاب دکتری که در جل اول نیستن رو بخونم؟
    ۲-برا درسنامه گرامر از بین جلد دوم(ارشد) و کتاب دکتری کدوم رو بخونم؟
    ۳-برای تست زنی، تستهای گرامر ارشد یا دکتری رو بزنم؟ لطفا یکی که بهتر جواب میده رو بگید.

    • سلام
      حقیقتا از محتوای آزمونشون اطلاعی ندارم
      ۱٫ لغات جلد اول، کلیه لعات عمومی مهم که یه نفر که میخواد با زبان انگلیسی کار کنه رو جمع کرده. طبیعتا لغات ساده تری هستن که کتاب نیاورده و لغات دشوار و کم کاربردتر و همچنین اصطلاحات هم هستن که کتاب جلد ۱ نیاورده.
      ۲٫ کتاب دکتری یا ویرایش ۴ جلد ۲٫
      ۳٫ تستهای کتاب دکتری عمومی تره و ساختار کلوزتست نداره. برای همین توصیه من کتاب زبان دکتری زیر ذره بین است باز.

  21. Amin

    سلام استاد. ببخشید میخواستم بدونم بجای ۱درس میشه روزی ۲ درس خوند؟ چون من کنکور mba دارم و کتابتون تازه تهیه کردم.. همش میگم حالا ۱۱۲روز یکم طولانیه و ممکنه نرسم تموم کنم چون سوالات کنکورش هم باید بزنم..

    • سلام
      شما کم بخونین اما خوب بخونین بهتر از اینه که زیاد بخونین اما کم. توی کتاب لغات پرتکرار رو مشخص کرده. خیلی وقت کم دارید طبق توصیه مقدمه کتاب فقط پرتکرارها رو بخونین.بعدش تا جایی که رسیدید کم تکرارها رو بخونین

  22. amin amir

    با عرض سلام و سته نباشید خدمت استاد گرامی.
    لطفا درباره نحوه خوندن تیک ایت واژگان توضیحی بدهید.
    باید هر روز دوره بشه و تیک بخوره؟ باید چطور به روش تیک ایت خوند ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

  23. عرفان

    سلام خسته نباشید
    من ویرایش پنجم کتاب رو دارم که سال کذشته از نمایشگاه کتاب تهران تهیه کردم.
    خواستم بدونم شما تغییرات ویرایش ششم نسبت به ویرایش پنجم رو تو سایت برای دانلود قرار نمیدین؟؟
    قبلا قرار میدادین.تشکر از لطف تون.

    • سلام حضور شما
      دسترسی به تغییرات کتاب فقط از یه طریق امکان پذیره اونم صفحه پشتیبانی هست. صفحه پشتیبانی انتهای مقدمه معرفی شده که یه qr code هست.
      از اون طریق میتونین دانلود کنید.
      موفق باشید.

  24. بهنام

    با سلام
    بعضی لغات مثل feature فقط به معنی اسم اون توجه شده و درحالی که در جایگاه فعل هم می تونه قرار بگیره و معنیش فرق می کنه.
    آیا نیازی هست که درهنگام مطالعه کتاب، با استفاده ازدیکشنری، سایرمعانی(معنی دور) اون لغات یا مثل لغت بالا در جایگاه های مختلف رو هم حفظ کنیم یا اینکه به معانی داخل کتاب اکتفاکنیم؟
    باتشکر

    • سلام حضور شما
      اون معانی و اون صورتهایی که مهم بوده توی کتاب اومده وگرنه واژه ها ممکنه چندین معنی و چندین صورت داشته باشن که با رجوع به دیکشنری میتونین معانی کم اهمیت تر اونها رو هم مشاهده کنید.
      من بودم اکتفا میکردم
      موفق باشید.

  25. ramin

    سلام و عرض ادب استاد جهانشاهی
    من لغات زبان عمومی  زیر ذره بین رو تا درس ۳۰ خوندنم واقعا عالیه.جامع و مفید
    میخواستم ازتون سوال کنم ایا کتابی در زمینه ردینگ کنکور ارشد(مجموعه انگلیسی)از زبان عمومی زیر ذره بین منتشر شده.یه کتاب با مثال های زیاد.
    باتشکر

  26. مهدی

    سلام استاد برای یادگیری زبان کتابهایی را معرفی کنید چون من علاقه دارم زبان انگلیسی را یادبگیرم سوال دوم برای امتحان GMAT کدام کتابها لازم هستند با تشکر از شما

    • سلام حضور شما
      برای یادگیری عمومی زبان جلد ۱ زبان زیر ذره بین
      منطور شما از GMAT، آزمون بین المللی است یا چیزی است که به اسم استعداد تحصیلی در ایران معروف شده؟

  27. امیر

    با سلام
    بنده برای ازمون ایلتس میخوام استفاده کنم از این کتاب، پیشنهاد شما برای لغت همین کتاب به تنهاییست یا منابع دیگری را هم پیشنهاد میکنید؟

    • سلام مجدد
      برای لغت این کتاب پوشش بسیار کاملی بر لغات عمومی داره. یه سری لغت تخصصی هم هست که میاد توی آیلتس و اونها رو با خوندن متون دوره های قبل میتونین یاد بگیرید و طبیعتا کلمات تخصصی توی جلد ۱ نیست اما کلمات عمومی آکادمیک اصلی توی جلد ۱ همگی گرد هم اومده.

  28. حمید

    سلام استاد، جزوه دبیرستان که در مقدمه فصل اول ذکر شده در کدام قسمت سایت قابل دانلود است؟

  29. Goli

    سلام استاد

    وقتتون بخیر

    من جلد۱زیرذره بین سال ۹۶ویرایش۵ چاپ۱۴هم رو دارم،بنظرتون حتمالازمه ویرایش جدید روتهیه کنم برای کنکور ارشد؟

  30. fazwl

    سلام آیا سه جلد اول مناسب برای کنکور سراسری کارشناسی منحصرا زبان مناسبن؟(کنکور دبیرستان ب دانشگاه)اگر در توانتون هست برای کنکور زبان یه توضیح مختصر بفرمایید خیلی ممنون

    • سلام حضور شما
      من چک کردم تستهای کنکور زبان رو. جلد ۱ و جلد زبان دکتری زیر ذره بین خوبه بخونین. میتونید جلد ۱ و ۲ هم بخونین اما جلد دکتری به خاطر اینکه درک مطلب داره و بعدا هم بدردتون میخوره گزینه بهتری هست.
      جلد ۱ انطباق بالای ۹۵ درصد با کنکور زبان ۹۷ کارشناسی داشت.

  31. فهیمه

    با سلام و عرض ادب

    کتاب واژگان ویرایش قدیم، دسته بندی کرده بودید لغات را (از نظر معنایی)؛ من البته در یک نگاه کتاب قدیم رو دیدم و ممکن اشتباه گفته باشم. آیا ویرایش جدید هم به همین صورت هست؟

    با تشکر

  32. امین

    سلام استاد
    این کتاب واسه  زبان عمومی کنکور ارشد معماری ام هست؟

    • سلام
      چرا که نه؟! زبان عمومی معماری مثل برق هست. مثل تربیت بدنی، مثل کتابداری، مثل تمام رشته‌های دیگه. زبان عمومی همه رشته ها توی کنکور محتوای یکسانی داره.

  33. احسان

    سلام
    وقتتون بخیر
    من قصد دارم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره بین رو شروع کنم بخونم. حدودا چقدر طول میکشه به تسلط کامل برسم؟

    • سلام
      حدود نمیشه داد. بستگی به سطح شما داره.
      بین ۲ تا ۶ ماه. بستگی داره مبتدی باشید، متوسط و یا اینکه سطح خوبی داشته باشید.

  34. عباس هوشمند

    سلام اقای جهان شاهی
    خواستم بدونم من چگونه میتونم لغات جدبد اضافه شده به کتاب لغات ارشد ذیره ذربین را دانلود کنم؟

  35. farzaneh

    با سلام و عرض خسته نباشید
    اگه کسی تو کلاس های آنلاین تون شرکت کنه تو کافه تدریس باز هم نیاز به تهیه کتاب هست یا اونجا خودتون جزوه تایپی میدید واسه چاپ ؟

    • سلام
      کلاسها بی نیاز از کتاب هستند چون جزوه دارند. اما کتابها منبع تست زنی هستند که انتظار میره بعد از کلاس، تست بزنین حتما. البته واژگان که جلد ۱ هست، انقدر کامله که برای توضیحش ۵۰۰ ساعت کلاس لازمه.

  36. مهران

    سلام آقای دکتر جهانشاهی، وقتتون بخیر

    آقای دکتر من ویرایش ۴ جلد ۱ رو دارم، خواستم ازتون بپرسم که آیا با همین ویرایش می تونم برای دکتری امسال بخونم؟

    • سلام حضور شما
      راستش رو بخواید از ویرایش ۵ به بعد کتاب کلا عوض شده. ویرایش ششم هم به بلوغ رسیده. بد نیست ویرایش ششم رو بخرید (اگر در سبد خریدتون جایی هست) چون اون ویرایش لغات دکتری هم به نحو بهتری پوشش داده.
      اگر هم نه از همون بخونین.
      موفق باشید.

  37. Azin

    سلام وقت بخیر
    اول از همه ممنون بابت چاپ کتاب به این خوبی که تا الان خلاش احساس می شد. دو تا سوال داشتم
    ۱- تلفظ این لغات کتاب عمومی رو چطور پیدا کنیم ؟ اصلا تلفظ داره؟ با کدوم لهجس بریتیش یا امریکن؟
    ۲- کتاب عمومی و دکتری کدوم چاپش  تازه تره و شامل اخرین تغییرات میشه ؟

  38. وحید

    سلام خدمت شما استاد عزیز
    چاپ جدید جلد ۱ کی منتشر میشه؟
    ممنون

    • سلام حضور شما
      کتاب که مرتب داره چاپ میشه و تو دو ماه اخیر سه بار تجدید چاپ شده. اگه منظورتون ویرایش جدید هست، امسال دیگه ویرایش نداریم و کتاب به بلوغ رسیده و کتاب کاملی هست. صرفا ممکنه با توجه به افزایش قیمتها در کشور، کتاب گرون شه اما محتوا ثابت میمونه. برای همین، نسخه فعلی رو زودتر بخرید بهتره.
      موفق باشید.

  39. عیسی

    سلام آیا این کتاب Reading هم کار میکنه

    • سلام حضور شما
      این کتاب صرفا واژگان هست.
      تنها کتاب زبان دکتری زیر ذره بین ما بخش ریدینگ داره که ریدینگ جنرال هست نه تخصصی.
      جلد ۳ زبان زیر ذره بین هم طی حدودا ۲۵ صفحه طریقه پاسخ به سوالات ریدینگ رو گفته.
      موفق باشید.

  40. حمید

    سلام میخوام واس ارشد کنکور بدم نرم افزار زبان گرامر ولغت این سه جلد میتونه کمکم کنه حداکثرا سوالات بزنم

    • سلام حضور شما
      بله بدون شک کتابهای زبان زیر ذره بین برای زبان عمومی کنکور کفایت هست. تطابق بالای این کتابها رو میتونین توی پاسخ به تستهای کنکور ۹۵، ۹۶، ۹۷ در سایت ببینید.

  41. Zahra.kh

    من زمان برای خوندن کل کتاب ندارم بطور میانگین تا چند درس باید خونده بشه ؟واژگان جلد اول

    • سلام حضور شما
      چیزی به عنوان میانگین وجود نداره. میانگین کل کتاب هست.
      اما اگه کسی نمیرسه همه رو بخونه، لغات با تکرار ۲ یا بیشتر واجبه. فارغ از شماره درس، این لغات رو بخونین

  42. shirin

    سلام لینک دانلود فایل صوتی کتاب رو می گذارین لطفن
    چون تو کتاب گفتین می شه فایل صوتی رو از صفحه پشتیبان کتاب دانلود کرد
    ممنون بابت زحمات اقای دکتر

    • سلام
      توی صفحه پشتیبانی هست که توی مقدمه لینکش گفته شده. نیاز به qr reader داره برای دسترسی به اون آدرس.

  43. erfan

    سلام خسته نباشید.ویرایش جدید جلد ۳ که شامل سوالات  کنکور امسال هست کی منتشر میشه؟

  44. مریم

    سلام،

    کتاب جلد ۱ ویرایش جدید، آیا دارای cd تلفظ درس به درس کلمات هست؟

    • سلام
      کتاب سی دی نداره اما صفحه پشتیبانی آنلاین داره و اونجا تمام واژه ها و تلفظشون با صدای خودم هست.
      برای دسترسی به اون صفحه
      ۱٫ باید کتاب رو خریده باشید
      ۲٫ باید مقدمه رو کامل مطالعه کرده باشید.
      موفق باشید.

  45. سحر

    سلام استاد .میخواستم بدونم آیا کتابای زیرذره بین برای آزمون وزارت ارشد هم خوبن؟
    لطفا زود جواب بدید باید هرچه زودتر کتاب تهیه کنم

    • سلام
      خوبن اما تستهاش رو ندارن. چون کتابها عمومی هستند و برای تمام آزمونها مفید هستند اما تستهای بهداشت توی کتاب ما پوشش داده نشده.

  46. MJC

    سلام آقای دکتر
    من ویرایش ۵ کتاب واژگان رو دارم
    نیازی هست ویرایش جدید رو تهیه کنم؟؟؟

  47. احسان

    سللم من کمی گیج شدم! من برا آزمون دکتری میخوام کتاب مطالعه کنم و داخلش اعلام کردین که هم گرامر بیان شده هم لغات رو کامل پوشش دادین! الان همون کتاب دکتری کفایت میکنه یا لغات کتاب دکتری با کتاب جلد اول اصلا قابل قیاس نیست؟

    • سلام حضور شما
      اگه زمان کمی دارید، جلد دکتری رو بخونین و اگه زمان کافی در اختیار دارید، جلد ۱ زبان زیر ذره بین بهترین مرجع لغات کنکور دکتری و ارشد است. جلد ۱ برای تمام واژه ها، تلفظ، مثال ترجمه شده، ذکر اهمیت، دسته بندی، هم‌آیی لغات، تیک ایت اصلاح شده و … داره که توی کتاب دکتری نیست و اگه میخواستیم در کتاب دکتری بیاریم باید ۲۵۰ صفحه به خحمش اضافه میشد که غیرممکن بود. وگرنه لیست لغات دکتری هم کامل هست.

      • احسان

        ممنون از توضیح خوبتون
        پس عملا نقص لغت در کتاب دکتری نیست و بیشتر در جلد اول آموزش لغت بهتر انجام گرفته میشه.. درسته؟

        گرامر چی؟
        همون مباحث اعلام شده در دکتری کفایت می کنه یا جلد دوم نیاز هست؟
        و عملا با مطالعه این کتاب ها به کتاب های دیگر نیازی نیست
        خیلی دغدغه بدی بوده و انگار کامل رفعش کردین برامون :)

        • نه نقص لغت نیست.
          پاسخ کنکور دکتری ۹۷ رو توی سایت ببینید. اونجا دقیق، کلمه به کلمه ارجاع دادیم که کدوم واژه از کجای کتابه.
          گرامر دکتری کاملترین گرامر هست. اصلا جلد ۲ برای داوطلبان دکتری نیازی نیست.
          موفق باشید.

  48. پووویا

    سلام و عرض ادب استاد جهانشاهی
    من بعد عید کتاب دکتری رو خریدم.امروز هم کتاب واژگان رو سفارش دادم که انشاالله زودتر به دستم برسه.
    سوالی که ذهنم مشغول میکنه اینه که آیا این دو کتاب برای قبولی در آزمون های داخلی مثل msrt و یه درصد قابل قبول واسه زبان کنکور دکتری کافیه؟ (سطحم زبان تقریبا پایینه) و پیشنهاد شما برای مطالعه بهتر و مفیدتر این کتاب ها چی هست؟
    ممنون از راهنمایی ها و زحمات شما استاد گرامی.

  49. Mohammadi

    سلام
    من باید سال اینده به طور جدی برای کنکور اماده شم اما چون منابع زیادی باید خوانده بشه  به نظرشما کتاب زیر ذره بین رو امسال تهیه کنم یا سال اینده چه قدر این کتاب تا سال اینده تغییر میکند

    • سلام حضور شما
      به نظرم جلد ۱ زبان عمومی زیر ذره بین رو همین الان تهیه کنین و شروع به خوندن کنید.
      ویرایش ششم این کتاب رو تهیه کنید نه قدیمی تر.

  50. مهدی

    سلام استاد آیا خواندن مترادف ها لازم است یا نه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top