زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

تجربیات داوطلبان کنکور ارشد و دکتری از مطالعه زبان

مشاهده تجربیات سال‌های جدیدتر

کنکور ارشد و دکتری سال 1398

آقای محمد درصد 96.7 زبان کنکور کارشناسی ارشد

رتبه 55 کارشناسی ارشد 98 مدیریت – فناوری اطلاعات؛ درصد 96.7 زبان

سلام، من زبان رو امسال ۹۶ درصد زدم که کتاب‌ها و مطالب کانال شما تاثیر زیادی توی درصد زبانم داشت.

اینجا سعی می‌کنم از تجربه‌هام در مورد خوندن واژگان بگم:

اول اینکه من چون سطح عمومی زبانم بد نبود و قبلا ۵۰۴ و ۱۱۰۰ رو خونده بودم، برای واژگان فقط به کتاب تست زیر‌ذره‌بین جلد۳ بسنده کردم. البته توصیه می‌کنم اگر هدفتون فقط کنکور ارشده درست خوندن کتابهای زیرذره‌بین کافیه‌ و در نهایت اگر وقت آزاد و علاقه داشتید سراغ منابع دیگه برید.

دوم اینکه شاید اوایل تست‌زنی تعداد غلط‌هاتون زیاد باشه یا واژه‌ها غریب به نظر برسند اما بعد از چند سری تست زدن ساختار کلی رو متوجه می‌شید و بعضی واژه‌ها تکراری می‌شن پس حتی اگر همه رو غلط می‌زنید همون ابتدا دلسرد نشید.

سوم اینکه به جای سریع‌ تموم کردن کتاب، سعی کنید اون رو کنار بقیه درس‌ها و به طور مستمر و روزانه بخونید و واژگان رو مرور کنید.

چهارم اینکه برای لغاتی که باهاشون مشکل دارید از روشی که بیشتر باهاش ارتباط برقرار می‌کنید استفاده کنید. من خودم از اپلیکیشن‌های فلش‌کارت مثل TinyCards و نوشتن واژگان توی دفتری که همیشه همراهم بود استفاده کردم.
اگر از دو روش بالا استفاده می‌کنید سعی کنید لغات رو خودتون وارد کنید و یا بنویسید.

نهایتا اینکه من کتاب رو ۲ بار مرور کردم. و از تست‌ها و مطالب کانال تلگرام و اینستاگرام هم خیلی استفاده کردم.

درصد 97 کنکور ارشد 98 از تجربه مطالعه زبان می‌گوید.

جناب آقای رضا پورصادقی رتبه 12 کنکور ارشد سینما و 14 ادبیات نمایشی

رتبه 12 کارشناسی ارشد 98 سینما؛ درصد 30 زبان

سلام جناب جهانشاهی من متاسفانه امسال زبان رو اصلا درحد انتظار نزدم و فقط تو بخش واژگان خوب کار کردم که هشت تست درست داشتم ولی در بخش درک مطلب به شدت بد عمل کردم و در نهایت درصد زبانم سی درصد شد اما کتاب و شما باعث شدید من برای کنکور ارشد انگیزه بگیرم و کنکور و زبان به نظرم دست یافتنی باشه و همین موضوع باعث شد که از سایر درس هام هم نترسم و به سراغشون برم، قطعا شما و کتابتون نقش مهمی درقبولیه امسال من داشتید و وظیفه خودم دونستم که ازتون بسیار تشکر کنم . شاید تنها اشتباه من در ارتباط با زبان این بود که گرامر رو کلا نادیده گرفتم و همین موضوع باعث شد زبان تخصصی امسال رو نتونم از پسش بر بیام و این حرف شما که لغت به تنهایی برای بخش درک مطلب کافی نیست بهم ثابت شد . البته که بخش زبان تخصصی امسال واقعا سخت بود چون من زبان سالهای قبل رو حدود پنجاه درصد میزدم و چیز دیگه ای هم که بهم ثابت شد این بود که اگر در بخشی سر جلسه کنکور بد داشتم عمل میکردم و به نظرم سخت میومد ، خودم رو نبازم و بقیه تست ها رو با قدرت ادامه بدم چون اگر بخشی رو من بد عمل کردم و سخت بود قطعا خیلی های دیگه هم اون بخش رو خوب نمیزنند.

زبان عمومی کنکور ارشد سینما و ادبیات نمایشی

رتبه 56 کنکور ارشد صنایع

رتبه 56 کارشناسی ارشد 98 صنایع – آینده پژوهی؛ درصد 73.3 زبان

سلام … وقت شما به خیر … من در کنکور مهندسی صنایع شرکت کردم. بعد از آمدن کلید درصدی که از خودم گرفتم 82 بود که احتمالا به خاطر عدم آرامشم سر جلسه دو تا تست رو غلط وارد پاسخنامه کردم. من از کتابهای خوب شما استفاده کردم و خوب راضی هستم. همینطوری که مشخصه، زبان اثر زیادی در رتبه من داشته.

از آن جایی که زبان، غیر از کنکور کاربردهای متعدد در زندگی شخصی، حرفه ای و تحصیلی داره ، تصمیم گرفتم حین مطالعه برای کنکور گام اول رو برای تقویت زبان بردارم. طبق پیشنهاد خودتون از گرامر و لغات دبیرستان شروع کردم. در مورد حفظ لغت بگم که به صورت روزانه از جعبه لایتنر استفاده می کردم و از اوایل تابستان مطالعه لغات روشروع کردم و اگه در تستهای آزمون ها و یا کانال تلگرامتون یا جای دیگه لغتی می دیدم که بلد نبودم به لایتنر اضافه می کردم. البته چون لغات پرتکرار رو ابتدا خونده بودم و ماه آخر مرور نکردم، بعضی از لغات فراموشم شده بود. در مورد گرامر هم بگم که پاییز بود که دوره گرامر شما رو شرکت کردم. دوره 48 ساعته که کامل گرامر رو بررسی کردیم و تست هم در کنارش زدیم. این روند ادامه داشت تا ماه قبل از کنکور که دوباره گرامر ها رو به صورت روزانه نیم ساعت مرور می کردم که یادم بیاد و تمام کلوزتست ها رو زدم. کلوز تست کنکور ما تکراری بود ولی من گزینه ها رو حفظ نبودم و با دانش خودم جواب دادم که فقط یک تست غلط بود. کتاب شما در زبان عمومی کامل هست و اگه اصولی مطالعه بشه درصد 70-80 کاملا دردسترس هست. 

زبان عمومی کنکور ارشد صنایع

خانم شقایق رتبه 18 کنکور ارشد مدیریت بازرگانی

رتبه 18 کارشناسی ارشد 98 مدیریت – بازرگانی؛ درصد 68.9 زبان

سلام و وقت بخیر، ممنون بابت کتاب های عالی و بی نقصتون و حس تعهد و مسئولیت پذیری که دارید من گرامر و لغت رو خیلی خوب زدم ودرصد زبانم 68 بود که خیلی بهم کمک کرد و رتبه 18 بازرگانی شدم، بازم ممنونم ازتون🌹

من یه برنامه ی هرروزه برای زبانم داشتم، لغت ها رو با مثال هاش خوندم و هر بار که لغت جدید یاد می گرفتم به عقب بر میگشتم و لغت های قبل رو دوره می کردم و هفته ای 2 تا 3 بار هم گرامر رو می خوندم و وقتی هم رو مطالب مسلط شدم همون طور که استاد جهانشاهی گفتند شروع به تست زدن کردم، اگر به عقب برگردم وقت بیشتری رو به زبان تخصصی اختصاص میدم.

زبان عمومی کنکور ارشد رشته مدیریت

خانم ستایش رتبه 1 کنکور باستان‌شناسی

رتبه 1 کارشناسی ارشد 98 باستان شناسی؛ درصد 92.2 زبان

سلام. من خواستم تجربهٔ خودم رو از جلد اول زیرذره‌بین بگم. من پایهٔ زبانم خوب بود ولی دایرهٔ لغاتم اون قدری که باید نبود و کلاً حفظ لغت برام کار سختی بود. دو سال پیش ارشد آزمایشی داده بودم و زبانم شده بود ۵۵ درصد. امسال هر ده تست لغت رو درست زدم، چون واقعاً با جلد ۱ زیرذره‌بین دایرهٔ لغاتم خیلی بالا رفت. من روزی دو-سه درس می‌خوندم (آخرا ۴) و وقتی می‌دیدم کلمه‌ای رو چندین بار بلد نیستم اول کتاب می‌نوشتمش و گاهی مرورش می‌کردم. الآن که برا آزمونای دیگه آماده می‌شم دایرهٔ لغاتم خیلی خوبه و حتی از روش زیرذره‌بین برا لغات زبانهای دیگه استفاده می‌کنم. ممنونم :)

رتبه 1 کنکور ارشد 98 باستان شناسی

درصد 73 رشته فیزیک

رتبه 160 کارشناسی ارشد 98 فیزیک؛ درصد 73.3 زبان با تاثیر زیاد زبان

با سلام روزتون بخیر من ارشد فیزیک رتبه ام 160 شد. زبان رو 73.3 زدم. فروردین ماه بود که کتاب لغت، گرامر و تست لغات زیر ذره بین رو خریدم. از یک فروردین خیلی فشرده تا درس 75 از لغات رسیدم و مرور کردم. دو هفته آخر فقط تست زدم و گرامر کار کردم. خواستم فقط بگم ازش دست نکشید قطعا نتیجه عالی ای میتونید بگیرید. اگه لغات رو یادتون میره طبیعیه، توی مثال یاد بگیریدشون. حتما هم لغات رو گروهی با هم معنیاشون یا بگیرید. زبان مرور بسیار نیاز داره و باید طی یک هفته 7،8 بار مرور بشه تا وارد حافظه بلند مدت بشه. موفق باشید. 😊🌷

رتبه 71 زیست مولکولی

رتبه 71 کارشناسی ارشد 98 زیست‌شناسی؛ درصد 73.3 زبان

من سال اولی که کنکور ارشد شرکت کردم درصد زبانم اصلا جالب نبود با این که سالها کلاس میرفتم و دوره دبیرستان همیشه زبانم خوب بود ولی چهار سال دوری از زبان تو دوره کارشناسی حسابی تاثیر خودشو گذاشته بود و من با دیدن درصدم خیلی نا امید و نگران شدم و تصمیم گرفتم بهترش کنم منتها از هرکی میپرسیدم غیر از کتاب 504 و کنکور سالهای قبل پیشنهاد بهتری نداشت تا اینکه از کسی که درصد بالایی تو زبان اورده بود اتفاقی اسم زبان زیر ذره بین رو شنیدم و سریع تهیه و شروع کردم . با انگیزه و حوصله هر سه جلد رو کار کردم و خداروشکر نتیجه خیلی خوبی هم گرفتم . به کسایی که سالهای اینده کنکور دارن پیشنهاد میکنم خط به خط کتابهارو (حتی مقدمه که نحوه مطالعه صحیح رو توضیح داده)بخونن ومطمئن باشن تاثیرش بیشتر ازاونچه فکر میکنن هست چون اکثر رقبا زبان رو کنار میذارن یا باهاش مشکل دارن.. ممنونم ازتون 🙏

چه منبعی برای زبان عمومی ارشد زیست شناسی بخونیم

خانم سارا رتبه 1 مدیریت پروژه و ساخت

رتبه 1 کارشناسی ارشد 98 مدیریت پروژه و ساخت؛ درصد 41 زبان با تمرکز واژگان

سلام. خواستم تشکر کنم بابت کتاب خوبتون من چون وقت کافی نداشتم برای گرامر، فقط فرصت کردم لغت های جلد ۱ رو کامل بخونم و همونا هم تو کنکور اومد و حتی تو درک مطلب هم بهم کمک کرد.

هر درسی هم که تو روز نمی رسیدم بخونم لغت رو حتما می خوندم حتی بیرون هم می رفتم کتاب جلد ۱ همرام بود. اولش با تیک ایت شروع کردم ولی دیدم لغت ها با ۴تا تیک تو ذهنم میمونه. دم کنکور هم ۲ دور کل کتاب رو دوره کردم چون نامنظم بود درس خوندنم نشد طبق برنامه کتاب بخونم ولی تا همین جا هم باعث شد تو همه آزمونا ۱۰ تا لغت رو جواب بدم. دور سوم هم با تست های ارشد جلد ۳ لغت هارو دوره کردم.
رتبه ۱ مدیریت پروژه و ساخت

آقای سلطانیان رتبه 16 هنرهای ساخت و معماری

رتبه 16 کارشناسی ارشد 98 هنرهای ساخت و معماری؛ 9 تست از 10 تست واژگان

سلام خسته نباشید
من از ده سوال واژگان ۹ سوال رو جواب دادم که هر ۹ تا هم صحیح بود
و برای لغت هم فقط جلد یک و جلد سه کتاب زیر ذره بین رو خوندم
که واقعا مفید بودن و ممنون بابت کتاب های خوبتون

تجربه خاص اینکه برای دوره کردن نهایی فقط جلد سه رو پیشنهاد میکنم. چون هم با تستای کنکور اشنا میشن دانشجو ها هم کاملا لغات دوره میشه. در ضمن برنامه مطالعاتی که داخل کانال میذاشتین هم خیلی مفید بود

آقای علیرضا رتبه 50 آینده پژوهی

رتبه 30 کارشناسی ارشد 98 مهندسی صنایع – آینده پژوهش؛ درصد 84 زبان

من از قبل پایه زبانم خوب بود، سال پیش که کنکور رو آزمایشی دادم، کتاب جلد یک زیرذره‌بین رو دست یکی از دوستانم دیدم، منم کتاب زبان ببینم ذوق‌ میکنم یکم، ازش گرفتم و همونجا علاقمند شدم بهش! جلدهای 1،2،3 شو گرفتم 😐و همینطور برای بهترشدن زبان خودم خودنم. بدلیل اینکه مشغول کار بودم، اصلا نتونستم وقت بزارم روی درسای دیگه و بیشتر به فکر پول دراوردن بودم، تا اینکه از خوش‌شانسی ما (و البته بدشانسی عزیزان سیل زده) کنکور عقب افتاد، همونجا به خودم اومدم، کتاب و جزوه هرچی داشتم باز کردم، هر روز یه مقداری درس خوندم تا رسیدیم به کنکور و هدفم تهران رفتن هست که فکرکنم با این رتبم بتونم برم یه دانشگاه خوب و رشته خوب(البته خودم دقیق میدونم کجا و چه رشته ای میخام برم، نگفتم که بی فکرِ پیش باشه😬) مرسی از کتاباتون، بازم کتاب بدین بیرون🙏

خانم الهه رتبه 30 ارشد علوم شناختی

رتبه 30 کارشناسی ارشد 98 علوم شناختی؛ درصد 61 زبان

سلام آقای جهانشاهی عزیز، و سلام بچه ها! من رتبه 30 ارشد علوم شناختی هستم و وقت زیادی برای خواندن درسهایم به دلیل مشغله زیاد نداشتم. زبان زیرذره بین رو تقریبا 10 روز قبل از کنکور تهیه کردم و طی 10 روز هر سه جلد رو مطالعه کردم، درصد زبان من 61.11 شد. اما اگر زمان کافی برای مطالعه داشتم، برای جلد 1 زیر ذره بین، علاوه بر شیوه مطالعه پیشنهادی داخل کتاب، فلش کارت درست میکردم تا همه جا لغات رو بخونم، معانی فارسی و انگلیسی اونها رو مینوشتم تا بهتر در حافظه ام بنشینه. این کار رو در مورد لغات جدید و دشواری که در تستها به آنها برخورد میکردم نیز انجام میدادم. در مورد گرامر باید بدونید که، خیلی مهم و فرار هست و باید تمرین، تمرین و تمرین در این مورد داشته باشید، از من به شما نصیحت دوستانه در مورد تمام جملاتی که در انگلیسی میخوانید کنجکاو شوید، تا بتوانید نقش هر جزء را تشخیص دهید، این مورد در کلوز تست به شما خیلی کمک میکند. مرور برنامه ریزی شده برای خود داشته باشید. من اصولا طرفدار شیوه ابداعی برای درس خواندن هستم و اصولا شیوه خواندن کسی را به خودم دیکته نمیکنم، اما به نظرم این قضیه در کتابهای زیرذره بین این طور نیست، و میتونید با خیال راحت خودتون رو به این شیوه تدریس و آموزش بسپرید. نکته دیگر این که ارزش وقت و هزینه ای که می پردازید رو بدونید، یک برنامه منسجم و البته انعطاف پذیر برای خودتان تهیه کنید، شیوه درست مطالعه را انتخاب کنید، تا یاد بگیرید نه این که صرفا حفظ کنید. هیچ چیز زبان حفظی نیست، و نکته آخر این که خواندن زبان، زمان نمی شناسد، همیشه مطالعه کنید.

آقای مجتبی رتبه 3 رشته مشاوره

رتبه 3 کارشناسی ارشد 98 مشاوره؛ درصد 54 زبان

سلااام. زبانو ۵۶ زدم و رتبه‌ ام سه شد. ممنونم بابت کتاباتون😍. راستش زبانم خوب بود مدرس زبان بودم یه مدتی ولی زبان ارشد تفاوت داره و حتما حتما باید لغاتو بخونیم که کتاب شما عالی بود وقتم کم بود یک سوم کتابو خوندم و اینکه برای تثبیت لغات از دیگشنری لانگمن استفاده کردم لغات سخت رو بیشتر تمرکز داشتم.

رتبه 21 هنرهای ساخت- تکنولوژی

رتبه 21 کارشناسی ارشد 98 هنرهای ساخت – تکنولوژی؛ درصد 84 زبان

سلام
منم اگه ایشالله قبول شم واقعا بخش اعظمی رو مدیون کتاب زیر ذره بینم (هر ۳ جلد). من کتابا رو از تابستون خریده بودم ولی گذاشته بودم کنار تا روزی که میخواستم برم راهپیمایی اربعین جلد یک رو برداشتم با خودم بردم و از اون روز تا ۱۱۲ روز بعدش هر روز یه درس خودم ولی نهایتا یکی دو درس قبل رو میرسیدم مرور کنم (که خیلی بد بود) ولی یه نعمت بزرگ اون صوتایی هست که تو سایت گذاشتید که خیلی عالی هستند و حتما توصیه میشن. خلاصه ما فقط هر روز زبان میخوندیم و درسای دیگه رو نه تا اینکه عید هم تموم شد و من شروع کردم بالاخره و از شانس خوب کنکور عقب افتاد. دیگه اون ۷ هفته تا جایی تونستم خوندم . میانگین هام هم بالا بود ولی تو کنکور اونی که به دادم رسید زبانی بود که بلندمدت خونده بودم

مطالعه زبان در مسیر کربلا

خانم فریده رتبه 28 صنایع – مهندسی مالی

رتبه 28 کارشناسی ارشد 98 مهندسی صنایع – مالی و لجستیک؛ درصد 72.2 زبان

آقای علی رتبه 58 برق مخابرات

رتبه 58 کارشناسی ارشد 98 مهندسی برق – مخابرات؛ درصد 73.3 زبان

سلام.تشکر از زحماتتون.واقعا کتاب هاتون عالیه مخصوصا جلد یک زیر ذره بین.من چیزی ک تجربه کردم اینه ک زبانو دست کم نگیرن.من زبانو ۷۳ درصد زدم ولی ب شدت تو رتبم موثر بوده.امیدوارم بقیه کنکوریام موفق باشن. من دقیقا طبق دستور العمل کتاب مطالعه کردم و ب شدت مفید بود.جلد اولو یکبار ب طور کامل مطالعه کردم اما توصیم ب بقیه داوطلبای سال اینده اینه ک برنامه ریزی بیشتر از ۶۰ روز برای مطالعه دوباره لغاتم داشته باشن چون حجم درسا زیاده یادشون میره. گرامر رو هم کتاب رو ب دقت حدود ۵ یا ۶ بار مطالعه کردم و تست هایی که مختص خریداران کتاب بود رو زدم و مفید بود.جلد سوم رو هم بعد از مطالعه کامل جلد اول زدم ک خیلی کمکم کرد.توی جلد سومم اولویتم اول سوالای کنکور بود ک پاسخ هاشم واقعا عالی بودن. رتبه نهاییمم ۵۸ مهندسی برق گرایش مخابرات شده، ولی در قیاس با دوستانی ک دروس تخصصیشون با من برابر بود حدود ۱۰ رتبه بهتر شدم. زبانم قبل از کنکور معمولی بود.

تجربه داوطلبان از مطالعه برای کنکور ارشد 98

خانم محدثه رتبه 25 بیومکانیک

رتبه 25 کارشناسی ارشد 98 مهندسی مکانیک – بیومکانیک؛ درصد 76.6 زبان

سلام، من امسال رتبه ۲۵ بیومکانیک شدم و سهم اصلی رتبه ی خوبم رو درصد زبانم داشت پارسال کنکور دادم ۲۴درصد زدم، ولی بعد پرس و جو کردم فهمیدم که بهترین کتاب برای زبان کنکور زیر ذره بین هست، رفتم کتاب لغت رو خریدم و شروع کردم روزی یک صفحه خواندن به همراه مرور ۸ روز قبلی و با همون روش خودش البته خیلی بهتر میشد خوند ولی یه کم تنبلی میکردم ولی بهرحال سعی کردم کم و بیش روی این برنامه بمونم هرچند گاهی نمیخوندم چند روز ، خلاصه که خوندم و تموم شد بعد شروع کردم یه دور دیگه با اون ۳ مربع آخری دور زدم و دیدم کلی رو فراموش کردم و تثبیت شد، بعد از اون کتاب تست لغت رو خریدم و ۴سری تست هر سال رو زدم ، البته کنکور های ۱۱ سال اخیر رو ۲دور زدم و ۵ سال اخیر رو مدام مرور میکردم!! تقریبا یک ماه مونده بود به کنکور که با سایت زیر ذره بین و کانالش آشنا شدم و حسابی حیفم اومد که چرا از اول نمی‌شناختم ، یه سری ویدیو برای کلوز تست گذاشتن که منی که کلوز تست نهایتا از ۵ تا سوال ۳ تا درست میزدم رسیدم به ۴-۵ تا درست😍😍 خلاصه به نظرم هم کتابها هم کانال و اینستا خیلی مهم بود و کمک کرد، خصوصا نمونه تست های تالیفی که هر از گاهی میذاشتن خیلی مشابه سبک سوالای کنکور بود
و خلاصه بازم خیلی ممنونم بابت این ۵۲ درصد پیشرفت 🙏⁦❤️⁩

تجربه مطالعه زبان از دید دانشجویان


کنکور ارشد و دکتری سال 1397

آقای مهدی گل مرادی

رتبه 1 کارشناسی ارشد هنرهای ساخت؛ درصد 91.1 زبان

سلامِ همه

مهدی گل مرادی هستم، از قبولی های امسال هنرهای ساخت

در مورد تجربه درس زبانم باید بگم..

همونطور که همه میدونید سه قسمت بیشتر نداریم، واژگان، گرامر و درک مطلب

برای واژگان بطور خلاصه بگم، کتاب زیر ذره بین واقعا کافی هست، من تابستون یک دور خوندمش، و از مهرماه فقط مرور میکردم (فکر میکنم روش تیک ۸ روش کاملی نیست و حتما باید شما خودتون کاملش کنید و خیلی سریعتر و بیشتر مرور کنید و لغات رو تو هر دور فیلتر کنید)

چون بخش ریدینگ مشکلی نداشتم روش وقت نذاشتم و آخر سر تست های اخیر گرایش خودم رو زدم

اما اگر تو این بخش مشکلی دارید حتما فکر میکنم باید ریدینگ تو برنامه روزانتون باشه تا روز آخر

و گرامر، دوباره کتاب زیر ذره بین بهترین انتخاب هست برای این قسمت، بنظرم اگه درسنامه رو دیدین که خیلی خوب نمی فهمید مهم نیست باید بلافاصه خوند و رفت سراغ تست های آخر کتاب، بعدا برگردید سراغ درسنامه حتما میبینید که چقد فرق کرده، و اگر درسنامه رو خوندین تونستید کارگاه گرامر اقای جهانشاهی رو هم شرکت کنید قطعا مفید هست، گرچه اگر مسلط باشین کتاب گرامر رو نیاز نیست

در کل واژگان و درک مطلب رو حتما از الان شروع کنید

و اینکه زبان بنظرم تنها درسی هستش که آخر سر با بهترین استاد دنیا هم کار کنید نمیشه تو زمان کم تغییرش داد، و به مرور زمان باید یاد گرفته شه

در کل هرچی زودتر شروع کنید از همه اونهایی که شروع نکردن جلوتر هستین

آرزوی موفقیت

مهدی گلمرادی، رتبه 1 هنرهای ساخت

خانم بهاره بهزاد اول

رتبه 1 کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی؛ درصد 74 زبان

سلام، من رتبه 1 تکنولوژی آموزشی هستم و واقعا بابت کتابهاتون ازتون ممنونم. توی کنکور ارشد 74 درصد زبان زدم و نه تنها زبان عمومی بلکه زبان تخصصی رو هم مدیون کتابهای شما هستم. وقتی کتاب لغات زیر ذره‌بین رو میخوندم میدیدم که چطور هر روز راحتتر متن های زبان تخصصی رو بهتر میفهمم. ضریب زبان تو رشته تکنولوژی آموزشی 4 هست و من با امید 30 درصد خوندن کتابها رو شروع کردم ولی خدا رو شکر که این درصد به 74 رسید. ممنون از زحمتهای شما و سپاس از آگاهی هایی که همیشه میدین.

خیلی دوست داریم بقیه بدونن که زبان چیز ترسناکی نیست و میشه با تلاش نتیجه خوب گرفت.

بهاره بهزاد اول رتبه 1 تکنولوژی آموزشی

خانم فاطمه عباسی

درصد 53 کنکور دکتری و نمره 76 MSRT

با عرض سلام و ادب.
من از دوران ارشد با کتاب عالی زبان زیر ذره بین شما آشنا شدم که کمک کرد زبانم رو بالای ۵۰% بزنم. امسال برای کنکور دکتری هم از کتاب زبان عمومی دکتری زیر ذره بین استفاده کردم و تونستم ۵۲% بزنم (اینم بگم که پارسال که کتاب شما رو نخونده بودم، زبان آزمون دکتری رو ۱۲% زدم؛ کلا هم تا به حال به اون صورت کلاس زبان نرفتم و چند تایی که رفتم، نصفه نیمه رها کردم)، بعد از کنکور هم مجددا یه مطالعه یک هفته ای کردم و رفتم سر جلسه MSRT که تونستم نمره ۷۶ بیارم.

لینک مصاحبه ایشون با سایت مدیر

اینا رو گفتم که هم دوستان رو تشویق کنم به مطالعه سری کتابهای زیر ذره بین شما، هم اینکه ازتون تشکر کرده باشم؛ واقعا ازتون ممنونم و ان شاء الله که خدا برکت بده به کارهای خلاقانه و قشنگتون.

خانم فاطمه شریعتی کیا

درصد 72 زبان در مدت کوتاه

من چون بهمن ماه فارغ التحصیل شدم اصلا نمیخواستم کنکور ارشد شرکت کنم سال ۹۸، اما وقتی دیدم ۲ماه عقب افتاد دقیقا از همون اواخر فروردین که اعلام شد کنکور عقب میفته شروع کردم به خوندن.
روزی ۱۲ساعت درس میخوندم که حداقل ۶ ساعتش زبان بود.
۳جلد کتاب زبان زیر ذره‌بین تو اون ۲ماه واقعا معجزه بود برای من و مطمئنم اگه نبود اصلا نمیتونستم تو اون زمان کم زبان رو ۷۲ بزنم.
خلاصه که ممنون از اینکه انقد کتاب رو جامع کامل و بی نقص نوشتین.

خانم آیدا خلیلی

درصد 89 هنرهای ساخت و رتبه 17؛ درصد 81 زبان ارشد معماری

سلام، یکی‌از کار هایی که من میکردم ‌برای اینکه لغات رو خوب و بلند مدت به خاطر بسپرم،‌ خوندن مثال ها بود، به این شکل که اول یک دور مثال رو از رو میخوندم و بعد کل جمله و یا قسمت کلیدی جمله که حاوی اون لغت بود رو از حفظ پشت سر هم بیش از ۱۵،۲۰ بار تکرار میکردم… لغاتی که با این شیوه یاد گرفتم به خوبی در ذهن من نشست‌… تابستون هر روز ۱.۵ ساعت از کتاب لغت زیر ذره بین به همین شیوه زبان میخوندم… برای دوستانی که از تابستون میخوان شروع‌ کنند به نظرم مفید خواهد بود… ۸۸.۸۹% زبان کنکور ارشد ۵شنبه نوبت عصر…

درصد 89 زبان کنکور ارشد هنرهای ساخت

آقای حسینی

رتبه 12 ارشد مشاوره (90% از تستهای عمومی)

سلام
من ارشد مشاوره امتحان دادم و رتبه ی ١٢ شدم. کنکور ارشد مشاوره ١۵٠ تا سوال داره و فقط ١٢٠ دقیقه زمان!
سوالات “آمار و کاربرد آزمون” مساله هم داره، یجورایی کنکور سرعت بود!
بر همین اساس از همون اول استراتژی زبان رو مشخص کردم که وقت کم نیارم.
بدین ترتیب که من سه جلد کتاب زبان زیر ذره‌بین رو خوب خوندم! و ١۵ تا سوال زبان عمومی رو نزدیک به ٩٠ درصد به بالا زدم! و از سوالات زبان تخصصی فقط ٣ تا رو زدم اونم با توجه به اولویت بندی شما که انتهای جلد سومه یعنی سوالات سریع مثل ضمیر و واژه! و اصلا ١٢ تا سوال دیگه رو نخوندم! چون واقعا وقت نبود!
و اگر وقت بود قطعا ٨٠ میزدم چون من جلد ١ زیر ذره بین رو عالی خونده بودم و قطعا رتبم از ١٢ میرسید به ١!!!
در مورد جلد یک، روزانه ١ درس جدید میخوندم و سه درس رو مرور میکردم تا دو ماه آخر که توی اون ۶٠ روز، روزانه ١٠ درس رو مرور میکردم و تونستم ۵ بار کل کتاب رو دوباره مرورش کنم…
از طرفی چون امسال سخت ترین کنکور ١٠ سال اخیر مشاوره بود، سوالات تخصصی خیلی سخت بود و درصدها پایین و اینکه تونستم زبان رو بالا بزنم خیلی بهم کمک کرد…

تجربه مطالعه زبان آقای حسینی رتبه 12 مشاوره

آقای علی کوزه‌گران

رتبه 1 بهینه سازی (مهندسی صنایع)

با سلام خدمت دکتر جهانشاهی و دانشجویان عزیز

در این متن میخواستم تجربیات شخصی خودم رو از مطالعه زبان بگم که امیدوارم برای دوستان مفید باشه. من سطح زبان متوسطی داشتم و از همون شهریور که برای کنکور شروع به خوندن کردم استارت زبان رو هم با جلد ۱ زبان زیر ذره بین زدم. مطالعه فول و کامل زبان به نظر من وقت گیر ترین قسمت مطالعه کنکور هست به همین دلیل هرچه زودتر شروع بشه زود تر هم سنگینیش از دوش ادم برداشته میشه… من خودم ۵ماه خوندن ۱۱۰ درس کتاب زبان زیر ذره‌بین طول کشید و به شدت به دوستان توصیه میکنم که درس زبان رو حذف نکنند و فقط از سری کتاب های زیر ذره بین استفاده کنند چون من دوستانی داشتم که اصرار داشتند که این کتاب لغت فرقی با کتابای دیگه ندارن یا ۱۱۰۰ لغت و ۵۰۴ ویا ویرایش قدیم این کتاب رو که اساسا با الان فرق میکنه رو میخوندن اما متاسفانه بهمن ماه که دیگه واسه شروع زبان به نسبت دیر شده بود متوجه شدند که از اول هم باید از همین کتاب مطالعه میکردند….

به طور خلاصه توصیه من به دوستان اینه که اگر دنبال نتیجه هستن هر کاری رو یا هر درسی رو از راه اصولیش دنبال کنند… میانبر زدن تو کنکور ریسک بالایی داره. در مورد گرامر هم چون من متاسفانه فرصت نکردم که درسنامه کتاب جلد ۲ زیر ذره بین رو بخونم کلاس انلاین گرامر دکتر جهانشاهی رو شرکت کردم و فقط سعی کردم با تست زدن زیاد سوالای گرامر سالای قبل این ضعف رو پوشش بدم (انتهای جلد ۲ برای ۱۰ سال اخیرو داشت)… انقدر غلط زدم گرامر تا بالاخره جواب داد کنکور هم زبانم ۴۹ زدم که زیاد نبود ولی کافی بود ولی ناشی از ضعفم تو زبان تخصصی بود…. به دوستان صنایعی هم توصیه میکنم که اصلا زبانو حذف نکنند چون تو کنکور ما واقعا تعیین کنندست.

امیدوارم مفید بوده باشه

کارنامه آقای علی کوزه گران رتبه 1 صنایع

آقای امیرحشمت اصغریان

رتبه 6 مهندسی ابزار دقیق؛ درصد 71 مهندسی برق

سلام وقت شما بخیر

اصغریان هستم دانشجوی رشته مهندسی برق

تونستم با خوندن کتاب های زیرذره بین به درصد 71.11 در رشته مهندسی برق و به درصد 57.78 در رشته مهندسی ابزار دقیق برسم.و از همینجا جا داره از کتاب های خوبتون تشکر کنم که باعث شدن رتبه 312 در گرایش الکترونیک مهندسی برق و رتبه 6 را در مهندسی ابزار دقیق کسب کنم.

بنده از تاریخ 9 آذر ماه شروع به خوندن زبان کردم،هر شب یک درسنامه از کتاب آبی (واژگان) رو میخوندم و این روند رو تا درسنامه 34(روز 34) ادامه دادم(البته زمانی بین خوندن به دلیل اینکه دانشگاه میرفتم وقفه هم میفتاد)،بعد از روز 34 شروع به خوندن کتاب قرمز (گرامر) زیرذره بین کردم و تمام مطالب مربوط به گرامر را خواندم،بعد از پایان کتاب گرامر شروع به تست زدن لغات از جلد سوم به همراه تست گرامر از جلد دوم از سال 87 کردم با اینکه هنوز لغات رو کامل نخونده بودم و به تسلط کامل در لغات نرسیده بودم.در شروع برای لغات کمی به مشکل برخورده بودم ولی تونستم با نکته برداری که از لغاتی که از تست ها به دست میارم به تسلط عالی برسم.

بنظرم کتاب گرامر زیرذره بین عالی ترین کتابی بود که تونست به من در تست های گرامر کمک کنه،چون واقعا تموم اون مطالبی رو داشت که تو کنکور به درد میخورد نه چیزی اضافه تر و نه چیزی کمتر. جلد سوم هم به من که دیر زبان خوندن رو شروع کرده بودم در تسلط کامل به لغات کمک کرد.

امیرحشمت اصغریان رتبه 6 ابزار دقیق

خانم ندا سیاهکلا

رتبه 3 موسیقی؛ درصد 74 زبان

سلام خسته نباشید، من خواستم از شما تشکر کنم، رتبه ۳ موسیقی شدم با زبان ۷۴/۴. من فقط و فقط کتابهای شما رو خوندم و کانال تلگرامتون رو پیگیری کردم، هیچ منبع دیگه ای رو نخوندم.
وااااقعا ازتون ممنونم، مسیر شما و راهنمایی های شما بهترین بود و کاملترین. باز هم متشکرم…

من از الان تا همیشه به همه دوستان خودم و همینطور همه کسانی که میخوان کنکور بدن توصیه میکنم فقط منابع زیر ذره بین رو مطالعه کنن و کانال رو دنبال کنن و به هییییچ عنوان خودشون رو با منابع دیگه گیج نکنن. اونقدر کامل و جامع هست که نیازی به چیز دیگه نیست.

تجربه خانم ندا سیاهکلا رتبه 3 ارشد موسیقی

آقای محمدرسول پارسائیان

تجربه رتبه 1 ارشد علوم شناختی ارشد 97 با درصد 82 زبان

وقتی در 6 بهمن 96 برای انتخاب رشته علوم شناختی در دانشگاه یقین پیدا کردم مطالعه منابع اصلی این درس را شروع کردم. این تاریخ خیلی دیر بود و باید زودتر شروع می کردم اما چون پایه قبلی در زبان و علوم اعصاب داشتم به نتیجه امیدوار بودم. چند سال گذشته تعداد زیادی فیلم و سریال به زبان انگیلسی و زیر نویس انگلیسی دیده بودم و بعضی وقتها تلاش کرده بودم دروس دانشگاه رو از پی دی اف انگلیسی کتابهای درسی مطالعه کنم. یادآوری می کنم من در سه ماه تونستم درسها رو جمع بندی بکنم اما بسته به سطح و آمادگی قبلی دوستان دیگه ممکنه زمان بیشتری نیاز داشته باشند اما تجربه این کنکور به من نشون داد که با هر سطحی با وقت گذاشتن و کنار اومدن با نامیدی ها و از تلاش دست نکشیدن و استفاده از مشاوره و راهنمایی خوب می شه نتیجه گرفت. در طول سه ماه 8 فصل یکی از منابع رو به انگلیسی خلاصه برداری کردم . بقیه دروس هم به همین ترتیب به فارسی خلاصه برداری شد. همینطور فیلمهای آموزشی استاد جهانشاهی رو دیدم و لغات پر استفاده رو از کتاب واژگان زبان زیر ذره بین به صورت کامپیوتری با استفاده از نرم افزار های گرافیکی به صورت دایره لغاتی که استاد توضیح داده بودند در آوردم تا هم قابل جستجو باشند و هم بتونم بریده های فیلمها و سریال هایی که حاوی واژه خاصی بودند رو به صورت کامپیوتری در کنار هر لغت قرار بدم . در روزهای آخر گرامر رو از کتاب گرامر زبان زیر ذره بین خوندم و تست های گرامر جلد دو رو هم تا حدی انجام دادم. امسال در دو کنکور شرکت کردم. در کنکور علوم شناختی درصد 82 ودر کنکور روانشاسی درصد 86 رو برای زبان بدست آوردم. الان قصد دارم استفاده از همین روش رو ادامه بدم و برای تافل آماده بشم. امیدوارم با راهنمایی های اساتید و تلاش ها و خلاقیت های فردی همه دوستان در یادگیری زبان موفق باشند. محمد رسول پارسائیان

آقای محمدرسول پارسائیان رتبه 1 علوم شناختی

آقای علی سعادت

تجربه درصد 62 و رتبه 10 زمین شناسی

سلام استاد جهانشاهی عزیز

من پارسال ارشد 96 شرکت کردم و زبان فقط و فقط 5 درصد زدم و خییییییییییلی اتفاقی که داشتم توی اینترنت دنبال کتاب زبان خوب میگشتم با سایت شما آشنا شدم و بعد عضو کانال تلگرامتون شدم و بعد کتابهاتون رو خریدم و بعد هم چند تا از کلاس های آنلاینتون رو شرکت کردم و خدارو صدهزار مرتبه شکر امسال توی کنکور ارشد 97 زبان رو 62 درصد زدم و رتبه 10 رشته زمین شناسی رو به دست اوردم.
فقط خیلی خلاصه میتونم بگم شما 🌟بی نظیرید.🌟

کسایی که قصد دارند زبان رو بخونن واسه کنکور 98
در وهله اول توصیه میکنم جلد یک زبان زیر ذره بین رو حتما حتما بخونن چون باید اول دامنه لغاتشون رو زیاد کنن و این کتاب کامل ترین و بهترینه.
در وهله دوم جلد شماره دو زبان زیر ذره بین رو بخونین چون واقعا گرامر رو خیلی عالی و کامل توضیح داده.
بازم حرف خودتون رو تکرار میکنم واژگان بدون گرامر اصلا فایده ای نداره ؛ باید ساختار جمله رو بفهمیم ؛ تحت هیچ شرایطی قید گرامر رو نزنن داوطلبای 98. جلد سوم زبان زیر ذره بین((فقط تست )) رو حتما تهیه کنن چون باعث میشه تکنیک جواب دادن به سوالات واژگان رو یاد بگیرن چون کاملا توضیح داده. و یه چیز خیلی خوب این که نحوه پاسخ به سوالات درک مطلب رو خیلی عالی گفته.
راستی فیلم نحوه پاسخ به سوالات درک مطلب رو واسه داوطلبای 98 شدیدا توصیه میکنم.
من خودم این راه رو رفتم و از 5 درصد به درصد62 رسیدم. راستی کلاس های انلاینتون هم توصیه میکنم داوطلبا از دست ندن.
با تشکر از شما استاد عزیز

براتون از خداوند آرزوی سلامتی و تندرستی و توفیق روز افزون میکنم و امیدوارم در کنار خانواده محترمتون شاد و خوش و خرم باشید.

علی سعادت رتبه 10 زمین شناسی

خانم Sheida

تجربه درصد 81 زبان کنکور ارشد برق 97

سلام خدمت اساتید محترم.
من زبان رو 81 درصد زدم، و این رو مدیون کتاب عالی شما هستم،خیلی خیلی تشکر میکنم بابت این کتاب های فوق العاده.
و اما در باره نحوه مطالعه:
من از آذر کتاب واژگان رو شروع کردم و تا خود روز قبل کنکور حتی یک روزم نبود که این کتاب رو کنار بذارم،یعنی کاملا بر طبق تکنیک تیک ایت پیش رفتم.
اواسط کتاب شاید 5,6ساعت وقت صرف میشد!ولی خب به نظر خودم ارزشش رو داشت چون بقول شما زبان واقعا رتبه جابجا میکنه،و به نظرم نسبت به دروس تخصصیم ریسکش برام خیلی کمتر بود.
ولی به مرور مخوصا اواخر, این تایم به 30 دقیقه کاهش پیدا کرد.
از اواخر اسفند هم جلد 2و 3 رو شروع کردم،گرامر رو مثل چیزی که فرمودید اول دستورات رو روزنامه وار خوندم و بعد همه ی سری تست هارو زدم.به علاوه همه ی تست های واژگان جلد 3.

و زبان تخصصی هم 15سری از کنکورهای اخیر رشته خودم رو زدم.

البته هرچند خوشم نمیاد این جمله رو بگم ولی سطح زبانم خوب بوده،اینو بخاطر دوستانی میگم که اگر میخوان از صفر شروع کنن حتما توصیه های شما برای این سطح رو در نظر بگیرند.

امیدوارم خیلی بد توضیح نداده باشم و این تجربیات به کار دوستان بیاد.

بازم خیلی خیلی ممنونم از شما مخصوصا از این که پشتیبانی عالی داشتید و چندین بار من از شما سوال پرسیدم و خیلی سریع و باحوصله پاسخ دادید.ممنونم 🌸🌺

درصد 82 زبان ارشد برق در سال 97

آقای رضا سنجیده

رتبه 4 ارشد علم و اطلاعات 97

سلام
خواستم ازتون بازم تشکر کنم بابت کتاب های خوبتون. به لطف کتب های شما و همین طور موقعیتی که به خاطر نزدن درس زبان تو رشته ما هستش. من تونستم رتبه ۴ رو تو کنکور رشته خودمون کسب کنم. بی نهایت سپاس 🙏🏻🌹

تجربه که بگم اینکه وقت خیلی میارن و اصلا نه باید استرس‌بگیرن و بترسن و روحیه اشون رو ببازن. همین طور درسی‌رو حذف نکنن به هیچ وجه. من به خاطر همین زبان که با درصد تقریبا ۴۰ این رتبه رو کسب کردم. کتاب های شما رو هم ۳ جلد اول حتما تهیه کنن.
کتاب اول‌من به سبک خودم و خیلی فشرده خوندم ولی اگه طبق همون روال خودش پیش برن. عالییه
کتاب دوم هم که گرامر خیلی باید کار کنن و تست بزن که سر‌جلسه کنکور‌ با همه تست ها آشنا باشن

کتاب سوم هم که کامل‌داره کتاب اول رو پوشش میده و باید حتما بعد از پایان کتاب‌اول‌ مطالعه کنن. و‌لغاتی که بلد نیستن و یا فراموش کردنو یادداشت کنن و هی‌تکرار کنن. من به همین شکل‌پیش رفتم و تقریبا ۷۰-۸۰ درصد لغات رو یاد گرفتم

آقای علی شاه‌قلی

تجربه درصد 73 زبان و رتبه 17 ارشد عمران 97

سلام
من رتبه ١٧ مهندسى عمران شدم.
واقعا ممنونم از کتاب هاى عالى شما.
درصد زبانم ٧٣ شد، به علت کمبود وقت فقط تونستم ۵٠ درس اول جلد ١ رو بخونم.
از روش پیشنهاد شده توى کتاب استفاده کردم براى خوندن لغات، فقط از دوره روز پنجم به بعد، کلمات رو به ترتیب کتاب نمیخوندم. چون وقتى به ترتیب میخوندم، معنى لغات هم به ترتیب برام تداعى میشد که از نظرم صحیح نبود. به جاش از هر صفحه یک کلمه میخوندم، یا کلمات رو از انتها میخوندم.
همچنین کلماتى که سخت یاد میگرفتم(ضربدر زیاد میخورد) یا احساس میکردم ممکنه فراموش کنم رو گوشه صفحه کتاب مینوشتم تا اضافه بر دوره هاى معمولى بازم نگاهشون کنم

در مورد گرامر هم باز با توجه به کمبود وقت، بر اساس اطلاعاتى که از گذشته داشتم،از جلد ٢ کتاب شما فقط به مثال هاى درست و غلط در مورد هر مطلب نگاه میکردم و مثال هایى که برام تازگى داشت رو علامت میزدم.

علی شاهقلی درصد 73 زبان ارشد 97

خانم پریسا شفیعی

درصد 65 کنکور ارشد 97

به نظرم بچه هایی که سال آینده کنکور دارند بهتره که از همین اول تابستون لغات رو شروع کنند و حتی اگر وقت بشه خیلی خوبه که یه دور کامل هر سه تا کتاب رو تموم کنند و بعدش بتونند دوره کنند.
من خودم هر روز که دانشگاه میرفتم کتاب زبان زیر ذره بین جلد اولش دستم بود و از هر فرصتی برای خوندن لغات استفاده میکردم تو مترو تو اتوبوس فرقی نمیکرد.
فقط اشتباهی که خود من کردم این بود که بعضی از روزا به خاطر حجم کاری وقت نمیشد لغات رو مرور کنم و میرفتم درس جدید میخوندم و این اشتباه بود چون که باعث شد درسایی که دقیقا 8 روز متوالی پشت سر هم مرورشون نکرده بودم به مرور از ذهنم پاک بشن.
دوستانی که میخوان زبان رو شروع کنند حتما یه جوری برنامه بریزند که سه تیک 9 و 10 و 11 رو هم بزنند.
متاسفانه من خودم سه تیک آخر رو نمیزدم و اشتباه از برنامه ریزی خودم بود.
بعد از مطالعه لغات وقتی که سراغ تست زنی و جلد سوم رفتم اوایلش نمیتونستم به 10 تا سوال واژه پاسخ بدم و فکر میکردم تمام زحمتی که برای زبان کشیدم هدر رفته ولی به مرور زمان تست زنی ام بهتر و بهتر شد
بچه ها نباید نا امید بشند و با اولین باری که سراغ حل تست میرن چون نمیتونن خوب پاسخ بدن نا امید بشن و کنار بذارنش.
هر روز حتی شده یک ساعت زبان رو بخونید چرا که بعدا نتیجه این خوندن ها رو سر جلسه کنکور میبیند
خوندن لغات برای زبان تخصصی هم خیلی کمک کننده است.
هر سه جلد زبان زیر ذره بین بسیار مفیده
حتی جالب بود وقتی که با جلد یک لغات رو میخوندم خیلی از لغات فیلم های انگلیسی رو هم میفهمیدم.
برای هر هدفی که زبان رو بخواین مطالعه کنید کتاب های زیر ذره بین واقعا حرف نداره.
نکته آخر هم این که گرامر رو به روزای آخر واگذار نکنن و بعد از واژگان بخونن من خودم گرامر رو دیر شروع کردم وگرنه نتیجه خیلی بهتری میگرفتم.
هیچ وقت نباید به خاطر اینکه زبان براتون سخته یا اولش ازش میترسید کلا بخواین کنار بذاریدش و نخوندینش.
زبان کنکور همیشه سکوی پرتاب بچه ها بوده و هست. اگر زبان رو بالا بزنید تراز خیلی خوبی میگیرید.
درصد من در ارشد امسال = 65.56

خانم مریم زیوداری

 تجربه متفاوت زبان خواندن در بیومکانیک

سلام
شاید در دید اول نمره زبانم از دیدتون بالا نباشه
اما من سر جلسه نتونستم ،هیچ تست گرامر و زبان تخصصی جواب بدم این ۲۵ درصدو فقظ با لغت نوتستم بزنم و برای زیر گروه۴ بیو مکانیک که ضریب زبانم۳هستش کافی بود ،من رتبم شده ۹۵ !زیر گروه۴ ،رشته بیومکانیک
اما من تقریبا ۹۰ درس از درسای کتاب لغت رو خوندم و ۱ماه اخیر چندین بار حتی شب قبل از کنکور به علت استرس بالایی ک داشتم یک دور مجدد از سال۸۶ تا۹۶ که لطف کرده بودین سال۹۶ ‘روهم تو کانال گزاشته بودین خوندم
من راضی ام از زبانم چون فقط لغت زدم. بیشتر ازشما مچکریم که واقعا خالصانه از یادددان اصلا دریغ نکردین.

امیر کبیر رو پنجاه پنجاه ولی دانشگاه تهران بیومکانیک قطعا میارم
بازم مبگم من حتی نتونستم ی سوال زبان تخصصی و کلوز بزنم چون مغزم قفل کرده بود
این درصدمو مدیون کتاب و کانال شمام اون لغت پرتکرار دکترا و ارشدا و راهنمایی هاتون تو کانال مرسی از شما

تجربه زبان خواندن مریم زیوداری

آقای رضا کرمی

تجربه درصد 81 زبان و رتبه 21 ارشد کامپیوتر 97

سلام استاد
وقتتون بخیر
کنکور کامپیوتر زبان رو 81.11 زدم و رتبم 21 شد، کنکور آیتی زبان رو 80 زدم و رتبم 39 شد
حقیقت رو بخوام بگم، خودم پیش زمینه ی زبان خوبی داشتم (به دلیل داشتن مدرک تافل و یادگیری طولانی مدت زبان) اما با توجه به گذشت زمان دامنه ی لغاتم خیلی ضعیف شده بود، کتاب لغات کمک بسیار زیادی بهم کرد تو این زمینه
با توجه به اینکه زمان زیادی نداشتم برای کنکور (کمتر از 50 روز)
فقط لغات بالای 1 تکرار که بلد نبودم رو از کتاب یاد میگرفتم، لغاتی که کامل بلد بودم رو بیخیال میشدم، به همین دلیل تونستم هر روز 2 درس و گاها 3 درس رو بخونم
از فروردین شروع کردم به حل کردن تست های جلد سوم و چیزی که قبلا یاد گرفته بودم خیلی بهتر تو ذهنم تثبیت شد
صادقانه بگم کتاب گرامر تو چیزایی که ضعف داشتم کمک بسیار زیادی بهم کرد، بعضی نکات از یادم رفته بود که فقط همونا رو مرور کردم (این ضعف ها بعد از حل تست های گرامر برام مشخص شد و با خوندن نکته تو اون زمینه تونستم برطرفش کنم)
بسیار ممنون برای نگارش بسیار خوب کتاب هاتون
دسته بندی مطالب، نگارش کتاب، نکات و… همگی عالی بودن
بسیار ممنون

تجربه آقای رضا کرمی درصد 82 زبان ارشد کامپیوتر

خانم طناز شجاع ساداتی

تجربه درصد 100 زبان کنکور ارشد 96

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز
به نظر بنده برای رسیدن به درصد بالا در زبان کنکور باید اول پایه ی زبان خودمون رو فارغ از بحث کنکور تقویت کنیم که این هم جز به روش یادگیری مستقیم انگلیسی زبان میسر نیست به نظر من,من به شخصه از بچگی پایه ی زبان خوبی داشتم البته این به معنی این نیست که کسی که پایه ی خوبی نداره نمیتونه موفق شه یا بالعکس کسی که پایه ی خوبی داره حتما بدون مطالعه موفق میشه.
من برای لغت اول کتاب زبان عمومی ارشد آقای اصفهانی رو خونده بودم و بعد از اون کتاب لغت زیر ذره بین رو برای تکمیل لغات و مرور و تسلط بیشتر چون لغات کتاب زیر ذره بین بیشتر و کامل تر هستند.
@GeneralEnglish
یکی از روش های مطالعه من در مورد لغت این بود که تا به تعدادی از لغات تسلط کامل پیدا نمیکردم سراغ لغت جدید نمیرفتم,یعنی مثلا اونقدر 30 تا لغت جدید رو مرور میکردم تا کاملا ثبت شه تو ذهنم و بعد سراغ لغات بعدی میرفتم و بعد ها دوباره مرور میکردم لغات قبلی رو هم.
در مورد گرامر من شدیدا اعتقاد دارم که گرامر رو اول باید انگلیسی یاد گرفت نه فارسی.
پیشنهادم به شما دوستان عزیز اینه که اول تا حد متوسطی گرامر رو انگلیسی یاد بگیرید و بعدا برای مرور و تسلط بیشتر سراغ کتاب گرامر فارسی زیر ذره بین برید چون شروع گرامر از صفر با گرامر ترجمه شده سخت و حوصله سر بر خواهد بود.
و در آخر لذت ببرین از زبان انگلیسی و با لذت بخونینش نه با ترس و تنفر.
امیدوارم مفید بوده باشه براتون تا به اینجا☺??✌
طناز شجاع الساداتی

آقای حسن کشوری خجسته

رتبه 27 مهندسی برق 97

سلام استاد. من فقط زبان تخصصی رو خوب نزدم که به نظرم دو علت داشت: اول اینکه سوالات رو خوب نخوندم و عجله کردم در جواب دادن دوم اینکه با توجه به نظر طراح گزینه صحیح اعلام شد به هر حال از شما بابت یک سال همراهی از طریق کانال ، مشاوره ، لایو اینستاگرام و …. سپاسگزارم امیدوارم روز به روز موفقیت تر بشید. در ضمن فک نمیکردم گرامر رو کامل بزنم اما با کتاب عالی شما کامل زدم.

در ضمن استاد هر کی از من برای زبان کتاب می پرسه قطعا جواب من زیر ذره بینه.

آقای حسن کشوری خجسته رتبه 27 مهندسی برق


کنکور ارشد و دکتری سال 1396

Farzanehhh Fth

تجربه درصد 87 زبان کنکور ارشد 96

من امسال سال سومی بود که شرکت کردم البته پارسال شبانه قبول شدم و صرفا برای بهتر شدن احتمالی رتبه شرکت کرده بودم، یه توضیح بدم در مورد تاریخچه رتبه هام و تاثیر و اهمیت زبان که در نوع خودش جالبه و امیدوارم برا بچه ها مفید باشه، من سال اول با زبان 75 و میانگین درسای تخصصی حدود 50 رتبه 70 آوردم، پارسال با زبان 50 (اونجا هم زبان عمومی بالای 70 بودم زبان تخصصی رو خیلی خراب کردم) و میانگین درسای تخصصی بالای 65 رتبه 220!!!! و امسال با درصدهایی که می بینید رتبه 80! یعنی تاثیر زبان بالا اقلا در رشته ما کاملا مشهوده و فکر میکنم بقیه رشته ها هم همین طور باشه (آیا ایمان نمی آورید؟ ??)… در مورد درصد زبان امسالم بگم که من وقتی شروع کردم حداکثر ده درصد زبان میزدم اونم صرفا از بخش درک مطلب، یعنی لغت عمومی کلا تعطیل بودم … دو سال گذشته که کنکور شرکت کردم که در مجموع دو سال حدود 12 ماه زبان خوندم حداکثر روزی یک ساعت با کمک کتابای زیر ذره بین، ولی امسال حتی یک ثانیه هم نخوندم چون همون طور که گفتم دانشجوی ارشد بودم و سرگرم کارای دانشگاه، اون دو تا درسی که می بینید 46 زدم پارسال یکی شو 80 و یکی رو 70 زده بودم و برا هر کدوم اون موقع بالای دو ساعت در روز وقت گذاشته بودم که الان شده این… می بینید؟ زبان اینه، برعکس خیلی از درسای دیگه زحمت هاتون تلف نمی شه کافیه ملکه ذهن تون بشه و دیگه تماااام… در مورد تاثیرات زبان خوب در دوران بعد قبولی ارشد و اینا هم که اصلا هیچی نگم، واقعا کیفیت مقاله هایی که پیدا میکنین و مینویسین بستگی مستقیم به سطح زبان تون داره. اگه واقعا دوست دارین تو مقطع ارشد به عنوان یه پژوهشگر واقعی فعالیت کنین بی تعارف بگم که تقریبا باید بی خیال منابع ایرانی بشید و تمام تمرکزتون رو مقالات به روز دنیا باشه… پس تنبلی رو کنار بذارید و با هر سطحی که هستین حداقل یک ساعت زبان در روز تو برنامه هاتون باشه که سعادت دنیا و آخرت تون در اینه.

در مورد نحوه خوندن بگم که من با سایت ممرایز به شدت راحت بودم و هر روز تعداد لغتایی رو که تعیین کرده بودم وارد میکردم و میخوندم و بعدش مرور طبق برنامه خود سایت بود، سال اول حدود 18 تا از درسنامه ها رو رسیدم و سال دوم فک کنم حدود 75 درصد از کل لغتا رو خوندم که البته برا محکم کاری بود و هر سه سالی که شرکت کردم 9 تست از 10 تا رو درست زدم … کیفیت رو فدای کمیت نکنید من دوستم گفت ممرایز خیلی زمان میگیره با روشای معمولی خوند بیشتر از من لغت خوند ولی خوب نزد زبانو اصلا، نمیگم حتما با ممرایز کار کنید ممکنه اصلا براتون خوب نباشه ولی اگه براتون مفید باشه زمانو بهانه نکنید ظاهرش سخته فقط، شما همون حوالی 25 درسو اگه برسین با کیفیت بخونین طوریکه واقعا مسلط باشین و بعدشم تستای چند سال اخیر کنکورو تمرین کنید بهترین نتیجه رو تو بخش لغت میگیرین و به شدت هم تو بخش تخصصی به کارتون میاد …
پ.ن مهم: اگه از سایت ممرایز استفاده کردین به قانون کپی پایبند باشین و حتما کورس تونو پابلیک نکنین ?

ببخشید طولانی شد نوشته هام، نکاتی بود که به نظرم برا دوستانی که تازه شروع میکنن مفید باشه … با آرزوی موفقیت برای همه و تشکر از زحمات و راهنمایی های استاد ??

Sareh M

من از این تکنیک‌ها استفاده کردم و خیلی نتیجه گرفتم. از خوندن لغات شبیه به هم تا تونستم دوری کردم. از اون طرف هم لغات رو با همخانواده هاشون خوندم. اولش خیلی سخت بود، مخصوصا 15 درس اول برام واقعا سخت بود اما الان یه لذت هست و اگه کتابی اونجوری نباشه خودم ترتیبش رو تغییر می دم و مثه زیر ذره بین دایروه لغاتی میخونم. واقعا باید اولش صبور باشن کسانی که می خونن. سطح زبان من هم متوسط بود. مثلا 20 میزدم. طبق کلید سنجش امسال 73 میزنم. (امیدوارم که اشتباه وارد نکرده باشم). همه شم نتیجه زحمت و صبره. موقع مرور تست زنی زیاد کمک می کنه. از اونورم لغات مشابه مثل bend و blend که اصلا تو کنکور نمیاد و آدم الکی نباید وقتش رو براشون تلف کنه. به جاش واقعا لغات هم خانواده و مترادف کاملا دید میده آدم.

اینا به ذهنم میرسه استاد

آقای محمدرضا قدسی

من امسال۴۵ درصد زبان برق زدم و حساب کردم ۵۰ درصد عمومی بود. البته به دلایل شخصی ۳ ماه آخر نخوندم اما قبلش خیلی وقت می گذاشتم روزی بیش از ۲ ساعت از تابستون که وسواس مطالعاتی داشتم و مانع از اتمام جلد ۱ شد و تا درس ۴۵ ویرایش قدیم خوندم. خواستم به دوستام بگم وسواس ترجمه نداشته باشند و اگر معنی نزدیک کلمه به ذهنشون اومد کلمه رو در گروه یاد گرفته شده قرار بدند. همچنین به نظرم اگر می خوان حفظ کنند سعی کنن جمله حفظ کنند نه کلمه تا بیشتر کمکشون کنه. به گرامر هم اهمیت بدن چون زبان تخصصی هم کمکشون یکم می کنه.

سامان

با سلام و خسته نباشید و خدا قوت خدمت استاد عزیز
من آخر شب بعد از درسای اختصاصی یک ساعت زبان میخوندم. و لغات کتاب رو تو جعبه ی لایتنر مینداختم و بنظرم بهترین روش حفظ لغت هستش. البته بعداز یک ماه برگه ها رو بیرون نمیاوردم و بایگانی نمیکردم بلکه دوباره تو خانه ی اول میذاشتم و دوباره دوره رو شروع میکردم.
یکیم در مورد تست زنی بگم من سر جلسه کنکور یک سوال رو هم معنی نکردم . وفقط از جمله چند لغت که خیلی ساده بودن و معنیشون رو میدونستم اونا رو نگاه میکردم و هر کدوم با گزینه ها هماهنگ بود اونو میزدم خوشبختانه حتی یک غلط هم نداشتم. ولی این تکنیک با تست زنی زیاد بدست میاد. دو بار تستای 10سال اخیر رو زدم

Ali.S

#96 ارشد سلام و عرض خسته نباشید هرچند نمیدونم خودم قبول شم یا نه امسال رو شاید منم جزو کنکوریای 97 باشم دوباره توی عالی بودن کتاب که اصلا هیچ شکی نیس هرچند من نتونستم کتاب رو کامل بخونم و 56 درس اول رو کامل خوندم تا درس 90 هم کلامات 2 بار تکرار و بیشتر رو خوندم ولی واقعا همه کلمات کنکور واسم اشنا بود تقریبا

من کلمات رو بجای این که از تو کتاب بخونم و مرور کنم با لاینتر خوندم هر کلمه رو یه سمت و مثالاش رو هم سمت دیگه مینوشتم (مثال مهم تر) به نظرم خیلی خیلی راندمانش اینطور بهتر بود

تجربه من میگه 24 واِه در یک روز زیاده بهتره بقیه 6 ماه وقت بزارن و خودشون رو مقید کنن روزی نصف هر درس رو بخونن مطمئنا وقتی قرار باشه هر روز 10-12 وازه رو یاد بگیری انگیزه بیشتری داری واسه خوندنشون

بازم تشکر از کتاب فوق العادتون

丹lเ

من کل کتاب رو تو پنج شش برگه a4 خلاصه کرده بودم.. اینجوری دیگه فقط یک برگه رو هروقت تو برنامه ام بود مرور میکردم و نه خسته میشدم از وزن کتاب و نه اینکه وحشت زده میشدم از دیدن اون همه لغت کتاب به طور یکجا و اینکه نوشته بودم باعث میشد کلمات بهتر تو ذهنم بمونه و کلمات شبیه به هم رو هم راحتتر شناسایی میکردم و کنار هم می نوشتم و دیگه قاطی نمی کردم با هم.
مثلا Invoke – Convoke – Rebuke – Evoke – Revoke – Provoke
و از این دست که هر کدوم تو یک درس هست رو آورده بودم کنار هم.در آخر اینکه “تکرار می کنم” کل کتاب خلاصه بشه.

۲. معمولا دو یا سه تست تو لغت بود که من تو تست های آزمایشیم که از جلد سه میزدم این هفته های آخر بین دو گزینه مردد میشدم و آخر هم اشتباه میزدم تو کنکور پنج شنبه صبح هم سریع تونستم اون دو سه تا رو پیدا کنم یکیشون تست کمدین بود ی دونه هم تست بیماری و دارو و اینا بود که نزدم و بعد از آزمون دیدم اگر میزدم اشتباه میشد. پس بعد از اینکه خوب خوندید با تست آموزشی و استاندارد خودتون رو بسنجید و بشناسید که معمولا عملکردتون چطور هست بعد سر جلسه از این شناخت استفاده کنید و اشتباه نکنید .

۳. تو گرامر من ی اشتباه کردم همه سوالات رو نخوندم و بعد از اینکه سه تای اول رو درست حل کردم بیخیال دوتای بعدی شدم و اصلا نخوندم ببینم چی هست!(بخاطر اون شناختی که داشتم از خودم تو گرامر، که معمولا سه تا درست میزدم) ولی بعد از آزمون دیدم اون دوتای باقی مونده از سه تای اولم راحت تر بوده :( خلاصه اینکه همه سوالات رو بخونید و پیش داوری نداشته باشید چون ممکنه سبک سوال عوض شده باشه .

A.M

سلام و خسته نباشید …. فکر میکنم یه تشکر به شما بدهکار باشم استاد جهانشاهی عزیز … برای کتاب فوق العادتون ۹ تا از ۱۰ لغت رو درست زدم … باید ازتون تشکر میکردم و حتما … و یه موضوع دیگه اینکه من به بچه هایی که ارشد دارن سال دیگه دسترسی ندارم میخوام شما لطف کنید عوض من بهشون بگید تو خوندن زبان اصلا نا امید نشن و کم نیارن من خودم تا همین هفته ی آخر خیلی خوب نبودم تو لغت کلی همچنان سماجت کردم و جواب لطفا حتما این تجربه رو بهشون بدید که حتی برایلغت که اولش کمی سخته نباید کم آورد ….. باز هم تشکر میکنم از کتاب خوبتون ???❤❤❤❤❤????

NO One

سلام.در رابطه با تجربیات موفق زبان می خواستم بگم من با اینکه در کنکور بهترین عملکردمو نداشتم ولی طی یک سال گذشته پیشرفت زیادی در زبان داشتم که به خاطر دلایل زیر بود.
۱.هر روز به مدت ۹ ماه حداقل ۵ دقیقه رو به زبان و خواندن کلمات اختصاص دادم و اصلا این روند رو قطع نکردم،در هر شرایطی این کارو ادامه دادم.
۲.سعی کردم از هر منبعی استفاده کنم تا کلمات جدید یاد بگیرم چون کلماتی که در کنکور مطرح میشه قابل پیش بینی نیست.
۳.من به زبان علاقه داشتم و این باعث شد خوندنم مستمر باشه.در بعضی درس ها که علاقه نداشتم و سعی نکردم ایجاد علاقه کنم عملکردم بد بود؛با اینکه مطالعه هم داشتم.
۴.سعی کردم برای به خاطر سپردن کلمات اونا رو خودم رمز گذاری کنم (مثل کدینگ).
در اخر دوباره باید تاکید کنم که عملکردم در کنکور اونجوری که میخواستم نشد ولی درصدم از کنکور سال پیش که ۴۳ درصد بود، به ۷۷ درصد رسید و همه ۱۵ تا سوال عمومی رو درست جواب دادم. #زبان96 #ارشدصنایع

Shahryar

من از چند ماه قبل روزی دو درس کتاب زیر ذره بین رومیخوندم هر دوره که کتاب تموم میشد کلمه هایی که معنیش رو یادم میرف علامت میزدم.هر دوره کلمه های علامت زده کمتر میشد. بعد چند دور دوره اخرین روز ها فقط همه ی کلماتی که تو ذهنم نمیموند و سخت بود رو روی چند برگ کاغد نوشتم. و چند روزه اخر فقط اون کاغد هارو خوندم. اینجوری تقریبا همشون رو حفظ کردم و همه ی سوال های وکب رو درست زدم

شهریار قلی پور از بابل

Mohammad Heydari

سلام استاد، وقت بخیر

من از تابستان کتاب زیر ذره بین رو استفاده کردم، و تونستم به ۹ سوال لغت از ۱۰ سوال پاسخ صحیح بدم،

استفاده از جعبه لایتنر خیلی کمک کرد، همچنین تست های ۱۰ سال اخیر بسیار کمک کننده بود، شخصا توصیه میکنم در اوقات بیکاری لغت ها رو حفظ کنند یا مرور، تست های ۵ سال اخیر کنکور دکتری هم خیلی مهم هستش اگر اونا کار بشه نور علی نور میشه.

Goli

با سلام. من از کتابهای شما فقز جلد 1 گرامر رو خوندم. چون قدرت مالی خوبی نداشتم کتاب بخرم فقط کتابهای کتابخونه رو میگرفتم. از داوطلبان میخوام اگه زبانشون مثل من ظعیفه حتما بیشتر از 6ماه وقت بذارند. من خوندم اما چون استعداد تحصیلی وقت زیادی از من گرفت به زبان نرسیدم فقط 2 تست. خوشبختانه هر دو مثبت بود. رتبه کنکورم امسال 16 بود و پارسال 227. توصیه من اینکه که کتابهای مختلف رو بخونن و فقط به یک کتاب اکتفا نکنن چون کتابهای مختلف مخصوصا در گرامر تنوع بیان دارند و بهتر تو ذهن جا میافته.

گرامر. از کتابخونه آستان قدس. از بیشتر انتشاراتی ها کتاب داشتن اما کتابهای شما فقط جلد یکش. البته از کانال تلگرامتون استفاده کردم ممنون. آزمون ام اس آرتی در پیش دارم. بهر حال از پیش رفتم راضی ام چون زبان در عین شیرینی برای سخت بود و می ترسیدم سراغش برم.

Maryam Mousavi

سلام
روزتون بخیر
واقعا ازتون تشکر میکنم و خدارو شکر میکنم بابت اشنایی با کتاب زبان عمومی زیر ذره بین!
سطح زبانم نسبتا خوب بود و این باعث شد که خیلی روش کار نکنم تا اینکه تو اسفندماه شروع کردم به تستای سال های گذشته رو زدن و دیدم که خیلی ضعیفم و کنکور ارشد خیلی سختتر از کنکور قبلیم بوده
اتفاقی اواخر اسفند بااین کتاب اشنا شدم و سریع سفارش دادم و خلاصه اوایل اسفند بدستم رسید ب طرز باورنکردنی زبانم خیلی سریع پیشرفت کرد و خدارو شکر تو کنکورم تونستم از ۳۰تا سوال ۲۴رو جواب بدم اون ۶تا هم چون گرامرو کنار گذاشته بودم جواب ندادم
پیشنهاد میکنم کتاب های گرامر و لغت رو تهیه کنید و مطمین باشید شک نکنید موفق میشید
بازم ممنونم بابت کتاب خیلی مفیدتون

ممنون از شما بخاطر کتاب فوق العادتون که زبان منو از ۳۰-۴۰درصد با نگرانی زیاد
به ۶۰-۸۰درصد (به احتمال زیاد)جا بجا کرد واقعااااا ممنون

Sina aria

#زبان96 سلام – من از خرداد شروع کردم و از کتاب زیر ذره بین روزی 10 تا لغت با تکنیک لایتنر خوندم – به نظر من زبان یعنی صبر – من تا اسفند که هنوز یه دور تموم نشده بود حتی 4 تا دونه هم نمی زدم – اما باز صبر کردم و وقتی کل 2500 تا لغت تموم شد و بعد عید تونستم دوبار دوره کنم – تونستم 8 تا از تا 10 تا لغت کنکور را بزنم – البته خب من زبان تخصصی خوبی داشتم و زیاد وقت روش نزاشتم اما تو لغت می تونم بگم فقط صبر صبر صبر یه دفعه تو مرور دوم می تونید دوبرابر بهتر بزنید – لغت را هم شبا می خوندم اما هر شب – پیوسته – و به مدت یک سال – امیدوارم همه بچه های 97 بتونن با صبر و پیوستگی موفق بشن

Aliakbar Ranjbar

سلام به همه ی دوستان عزیز
من دوست دارم حرفام رو با تشکر به شدت ویژه از کتابی شروع کنم که نگاه منو نسبت به زبان انگلیسی برای همیشه دگرگون کرد ؛
ممنونم زبان زیر ذره بین .
علیرغم نتیجه خوبی که تونستم از امتحان ارشدم به دست بیارم اما شاید از اون مهمتر ایجاد این باور و علاقه باشه که زبان رو نه منحصرا به خاطر امتحان و نمره ی خوب بخونم، بلکه به خاطر خودم و وابستگی عمیق زندگی امروزه ما به زبان بین المللی انگلیسی باشه
.شاید بهترین توصیه ی ممکن واسه همه ی دوستان عزیزم ( که البته خودم بیشتر از همه بهش نیاز دارم ) اینه که مهم ترین مرحله ی کار واسه شروع خوندن زبان به نظرم اینه که تا حداقل 6 ماه به خودت فرصت بدی
تو این 6 ماه حق داری خسته بشی اما حق اینکه بخوای پا پس بکشی و ناامید بشی رو اصلا نداری.حتی نباید بهش فکرم کنی .
روش های یادگیری مختلفی هم واسه خوندن وجود داره که همه تقریبا باهاشون آشناییم اما به نظرم مهم تر از اون اینه که با وجود خستگی ، ناامید نشیم و به موفقیت ایمان داشته باشیم و به خوندن ادامه بدیم
این توصیه ی مختصره منه که تو این تقریبا یک سال اخیر فهمیدم می تونه عامل مهمی واسه موفقیت تو یادگیری زبان انگلیسی باشه.موفقیتی که با حمایت و همراهی کتاب های زیر ذره بین ، هم لذت بخشه و هم قابل دسترس.
با آرزوی بهترین ها برای همه ی عزیزان

علی اکبر رنجبر

Mohammad vahedi

#کنکور 96
سلام. اونهایی که مثل من در درس زبان متوسط هستند مهمترین کار اینه که کنکور های زبان 10 سال گذشته ( یا حداقل 90 به بعد) رو بررسی کنند. برای حفظ لغت ها میتونید اونا رو چندین بار بنویسید. برای passage ها هم تکنیک هایی هست که باید اونها رو بدونید. من اون تکنیک ها رو از کانال زیر ذره بین یاد گرفتم. اگه این کارها رو بکنید سر جلسه شگفت زده خواهید شد!

Meh Run

#زبان96
مهران عبدی وند
همیشه واسم عجیب بود که بعضی ها زبان کم میزنن یا حتی بعضی ها اصلن سراغش نمیرن.
قبل از عید رفتم دفتر پژوهش که کتاب بخرم و شاید با مشاور صحبت کنم.
اونجا که منتظر بودم یکی از داوطلب های کنکور 97 داشت با مشاور صحبت میکرد و شنیدم که میگه اصلن نمیخواد سراغ زبان بره.
یادمه قبل از اینکه آزمون های پژوهش شروع بشه،وقتی توی گروه تلگرام کنکور ارشد پژوهش بودم خیلی از بچه ها همین حرفارو میزدن و حتی یه سری اونقدر تست های زبان رو سخت تصویر میکردن که من اعتماد به نفسم رو در رابطه با زبان از دست داده بودم و انتظارش رو نداشتم بیشتر از 50 بزنم آزمون ها رو. ولی وقتی آزمون ها شروع شد این مسئله به من ثابت شد که حرف های منفی فقط باعث دور شدن از بهتر شدن میشه.
من وقت چندانی برای مطالعه واسه کنکور نداشتم. درحقیقت از اواخر اسفند شروع کردم. واسه همین نرسیدم که کتاب های زیر ذره بین که داشتم رو بخونم.
* کارهای مربوط به زبان که قبل ها کرده بودم:
1. یک بار 504 کلمه رو خونده بودم.
2. به سریال و فیلم به زبان انگلیسی دیدن هم علاقه داشتم و وقتی تماشا میکردم به استفاده از کلمات و ساختار جمله ها دقت میکردم.

*عملکردم واسه زبان کنکور اینطوری بود:
1. تمامی لغات و گرامر های آزمون های پژوهش که شرکت کرده بودم و بلد نبودم رو یادداشت میکردم. و قبل کنکور یکی دوبار مرورشون کردم.
2. یه فایل دستم رسیده بود تحت عنوان لغات پرتکرار کنکور ارشد. حدود 600 تا لغت داشت که یک بار حدود 400تای اولیش رو روخوانی کردم(تعداد زیادیش رو بلد بودم البته) و اواخر لغات سخت ترش رو یک بار مرور کردم.
3. یه کتاب داشتم که کنکورهای 80 تا 93 توش بود. 14 سال که هرکدوم کنکور صنایع و کنکور سیستم (دولتی) میشد 28 تا آزمون جامع زبان. اونها رو هر روز صبح یا یکی دوروز درمیون با زمان میزدم و درصد میگرفتم و بعدش هم بررسی میکردم کامل و لغات و گرامرهایی که بلد نبودم یا جالب بود رو یادداشت میکردم. که این یادداشت ها رو روز قبل کنکور رسیدم یک بار مرورشون کنم. و خیلی به آرامش قبل کنکورم کمک کرد. (زدن هر آزمون و درصد گیری و بررسی و یادداشت نکات حدود 45 دقیقه طول میکشید)
4. روز قبل از کنکور توی کانال زیر ذره بین کنکورهای صبح و عصر 5شنبه که استاد لطف کرده بود و پاسخ هاشو گذاشته بود رو از خودم آزمون گرفتم و خیلی کمکم کرد که استرسم برای کنکور کم بشه.
5. شب قبل از کنکور هم توی کانال زیر ذره بین پست هایی که استاد طی چند وقت گذشته برای لغات گذاشته بود و توضیحات گرامری هم داشت مطالعه کردم. این کار هم کمک بزرگی کرد.
*تمامی این ها باعث شد که من با اعتماد به نفس بالا و آرامش خاطر زیادی برم سر جلسه کنکور.
**البته کاش کتاب رو میخوندم،چون یه تست گرامر رو سر کنکور اشتباه زدم.

درنهایت باید بگم باتوجه به پاسخ هایی که اساتید برای کنکور دادن،(من به تمامی 30 تست پاسخ دادم)،یک غلط در گرامر و دو یا سه غلط هم درک مطلب.
کاملن راضی نیستم چون برای درصد بالای 90 رفته بودم سر جلسه. ولی باز هم جای شکرش باقیه.

امیدوارم که به جای اینکه توی تاریکی بایستید و فیل زبان رو لمس کنید، اول اتاق رو برای یک ارزیابی صحیح تر روشن کنید.

موفق باشید ?

Nima MT

سلام
اول از همه باید تشکر کنم از تمام زحماتی که جناب جهانشاهی عزیز برای ما کنکوریا در طی این یک سال کشیدن

میخوام یه سری نکته که شاید برای خیلیا موثر باشه بگم چون اکثر بچه ها از جمله خودم سطح واژگانم در حد دبیرستان یا حتی کمتر بود و خیلی برام سخت بود که چجوری شروع کنم و به یه درصد معقول و مطلوب برای خودم برسم

مهمترینش اینه که اصلا نا امید نشین تو این راه،هرکاری شروع کردنش سخته ( به قول آقای جهانشاهی باید خاکش رو بخورین ) ولی وقتی بعدا تبدیل به عادت بشه خیلی شیرین و دلچسب میشه
برای کسی که زبان رو خیلی وقته کنار گذاشته مشکل بسیار حادتره
10 20 درس اول اصلا متوجه نمیشین انگار که زبان فرانسه رو دارین یاد میگیرین از بس که سطح لغات براتون سنگینه ولی نا امید نشین بعد 1 ماه دوماه کم کم یاد میگیرین

بهترین زمان برای شروع کردن واژگان از تابستونه
لازم نیست جدی شروع کنین برای کنکور که بگین وای بذارین استراحت کنیم یخرده تازه دانشگاهمون تموم شده پاییز شروع میکنیم حالا چه عجلیه و …
زبان رو حتما از تابستون حداکثر شهریور شروع کنید،باور کنید 1 ساعت در روز کمک بسیار زیادی میکنه بهتون که وقتی بعدا کاملا در جو کنکور قرار گرفتید بهش می رسید

روش تیک ایت روش بسیار خوب و در عین حال آسونیه که وقت زیادی نمیگیره ازتون و در ازای کمترین وقت صرف شده بهترین بازده رو داره پس حتما باید واژگان مرور بشه حتی به 8 بار هم اکتفا نکنید!!
درس های اولیه کتاب رو خودم به شخصه بالای 20 بار مرور کردم و نتیجش رو هم دیدم پس بعد 8بار هم حتی انتظار نداشته باشین تمام لغات رو یاد گرفته باشین،مهمترین چیز در یادگیری واژگان پیوستگی مطالعه شماست

مسئله بعدی دایره واژگان است،به شدت مهم و موثر،نمونه کاربردی این ترفند رو هم میتونین در سوال صبح جمعه امسال پیدا کنید (abate,subside)

کنار هم نوشتن لغاتی که برای خودتون تفکیک کردنش سخته شاید اصلا خیلی هم شبیه هم نباشن ولی اشتباه کنین مثلا خودم این لغات رو همیشه مشکل داشتم (accomplish – accommodate – accompany – assimilate – acclimate )
این مشکل ممکنه برای هرکس متفاوت باشه که چه لغاتی رو باهم قاطی کنه پس حتما در کنار هم بیارینشون که تو دوران جمع بندی به شدت بهتون کمک میکنه

تست های واژگان بعد از خوندن هر دو سه درس به شدت توصیه میشه چون با کاربرد لغات در جمله و تست آشنا میشین و میفهمین که کدوم لغت رو کاملا یاد گرفتین
تست های جامع رو هم فقط هروقت که فکر کردین به آمادگی رسیدین شروع کنین،یه سری از بچه ها مثلا 5 درس میخونن میرن سوال پارسال رو نگاه میکنن انتظار دارن بتونن بزنن تستارو و بعد ناامید میشن میگن این همه خوندیم هیچی یه هیچی میذارن کنار
پس به هیچ وجه تا تسلط پیدا نکردین به سمت سوال های کنکور نرید

اما در مورد گرامر سعی کنید با خوندن متن های زیاد قدرت ترجمه خودتون رو بالا ببرید چون ترجمه واقعا به گرامر کمک زیادی میکنه
کلوزتست های سال های قبل منبع خوبیه برای تقویت ترجمه شما،موقع زدن تست گرامر فقط به جای خالی جمله نگاه نکنین و تست نزنید حتما متن رو تحلیل کنین چون ممکنه تو همون جمله یه نکته ای باشه که سال بعد در کنکور بیاد

و در آخر توجه داشته باشین که زبان میتونه ضعف شما رو در درس های دیگه به خوبی جبران کنه
#زبان96

ehsan

برای یادگیری لغات دفعه ی اول یادگیری، اون لغت رو گوگل میکردم و تصاویر مربوط به اون لغت و نوشته ها و نماد های مربوط به اون رو خوب میخوندم.دفعه های بعد مرور اون لغت با تجسم تصاویر و ذهنیت مربوط به اون بود که کمکم میکرد

Arash saraee

سلام ، من نمیخوام خیلی جزئی و ریز بشم رو روش خاصی ، میخوام یه کم کلی گویی کنم چون احساس میکنم کلاً تو جامعه ی ما درد بزرگیه … اصل رو بی خیال شدن و گیر دادن به فرع! تو همه ی زمینه ها :)
به نظر من بهترین روش یادگیریه نه تنها زبان انگلیسی ، بلکه هر زبانی ! همون روشیه که یه نوزاد از بدو تولدش تا 5-6 سالگیش ازش استفاده میکنه ، به طور ناخودآگاه ! یعنی در محیط قرار گرفتن و با حواس 5 گانه درک کردن تصاویر، نوشته ها، مکالمات و … در یک کلام : درگیر شدن!
برای ما که تو ایران عزیز زندگی میکنیم ، همچین چیزی ، نشدنیه ! ولی علم شبیه سازی همین جاها بدرد میخوره … میدونم نمیشه جامعه و تمام محیط پیرامون مون رو انگلیسی کنیم ! ولی میتونیم تا حد خوبی این رو شبیه سازی کنیم … میتونیم وقتی الان که داریم میگیم شبیه سازی همزمان تو ذهن مون بگیم Simulation ، یا لغات هم فاز و در یک رنج با شبیه سازی رو بگیم ، مثلاً Imitate , Emulate , Mimic و … میتونیم مستند و فیلم و اخبار و موزیک انگلیسی گوش کنیم ، میتونیم با یه دوست پایه مون روزی چند دقیقه انگلیسی صحبت کنیم ، میتونیم تو ذهن مون برنامه ریزی هامون رو به انگلیسی انجام بدیم و خیلی کارای این شکلیه دیگه …
من از بچگی بر حسب علاقه ی شدیدی که به زبان داشتم ، ناخودآگاه تا یه مدت ، و از یه مدتی به بعد خودآگاه ، این تکنیکا رو اجرا میکردم! کم کم زبان جزئی لاینفک از وجودم شد … شما وقتی به این مرحله برسید، خود به خود، خود جوش، مغز و ذهنتون پذیرا میشه برای یادگیریه لغات جدید و گرامر ، چشمتون عادت میکنه به متون انگلیسی و صد البته مهارتهای دیگه تون مثل مهارت گفتاری یا شنیداری یا لهجه بهتر و بهتر میشه …
نه فقط تو یادگیری زبان، بلکه تو هر موضوعی ، کافیه که شما به معنای واقعی کلمه اون موضوع رو دوست داشته باشی ! محاله ذهنت باهات همکاری نکنه …
به نظر من این اصله !
شما اصل رو اوکی کنید ، فرع هم اوکی میشه به خودیه خود … فرع رو همه میدونن ! همه میدونن باید آهسته پیوسته خوند ، همه بالاخره یا لایتنر یا تیک 8 استفاده میکنن ، همه میدونن ریشه شناسی خیلی مفیده و و و … ولی واقعاً چقدر آدما موفق میشن؟! فرع بدون داشتن اصل مثل انتظار داشتن در اومدن صدا از یک دسته ! :) فایده ای نداره … یا اگر هم داشته باشه خیلی کم و ناچیزه و بسیار هم مایه ی رنجش خاطره …
اصل اینه که زبان رو دوست داشته باشید و باهاش آشتی کنید … قدرت یادگیری تون مسلماً میره بالاتر!
موفق باشید ?
آرش سرایی

reza

#زبان96
از نظر بنده خوندن زبان نه تنها زدن چند نشان با یک تیر هست ، و اگر بخوام بی تعارف بگم ندونستن و یا ضعف در زبان برای یک دانشجوی ارشد یا دکتری می‌تونه بسیار شرم آور باشه، راهی جز خوندن و سختی کشیدن در خوندن زبان به عقل سلیم نمیاد.
بنابراین بنده که زبانم حتما بالای هشتاد درصد و یا حتی نود درصد میشه هم لغات فرار رو به دیوار چسبوندم و برای بعضی حتی شکل هم کشیدم
از طرفی یک سررسید داشتم که در اون هرروز مثل یک فیلتر بود و لغاتی که خوب یادگرفتم از اون روز رد نمیشدن و لغات فراموش شده در روز بعد نوشته می‌شدن
درباره خوندن گرامر هم باید بگم چون گرامرم از قبل بد نبود بادو دور تست های تمام دوره های گرامر کار رو تموم کردم
از درک مطلب هم با یه کم وقت بیشتر به این نتیجه خوب رسیدم
درکل زبان برای کسانی که پایه زبان قوی دارن هم مثل یک گنجه

reza, [30.04.17 13:35]
و البته چیزی حتی برنامه ریزی درست جای تلاش و پافشاری رو نمیگیره
موفق باشید

?Elham?

سلام استاد روزتون بخیر
من کنکور ۹۶ شرکت کردم و ده سوال لغت را کامل زدم.
من خوندن زبان را از اول مهرماه با کتاب جدیدتون اغاز کردم. اوایل با تیک ایت می خوندم تا اذر ماه …. وقتی خواستم مرور کنم چون حجم مرور زیاد شده بود خیلی سخت بود و خیلی از کلمات را فراموش کردم خیلی استرس داشتم چون لغات یادم رفته بود. برای مرور دوباره لغات تصمیم گرفتم ان ها را وارد جعبه لایتنر کنم در واقع هم با تیک ایت می خوندم و هم با لایتنر.
اذر ماه درسهای تخصصی صنایع را هنوز شروع نکرده بودم نمی تونستم زیاد وقت برای زبان بزارم تصمیم گرفتم کنکورهای زبان از سال ۸۵ تا ۹۰ همه ی رشته ها را بدون تست زدن فقط بخونم.
از فروردین هم کنکورهای ۹۰ به بعد را تست زدم.
من تا درس ۸۰ کامل خوندم و در ادامه فقط لغات با تکرار دو را خواندم. هفته ی اخر لغاتی که خونده بودم را بیش از شش بار مرور کردم.
تقریبا مسلط بودم.
ولی از طرفی نگران لغات تکرار صفر هم بودم که خدا را شکر در کنکور ما نبود.
توصیه م به بچه های کنکور سال اینده این هست که زبان را زود شروع کنند و با خوندن کتاب زیرذره بین مطمئن باشن نتیجه می گیرن.

من زبانم ضعیف بود ولی الان خیلی بهتر شده و زبان برام دوست داشتنی تر شده

Sajjad Rahmatii

سلام استاد خسته نباشید

خواستم به کنکوری های عزیز بگم که خوندن پسوند و پیشوندو ریشه کلمات برا یاد گرفتن لغت و پیشرفت در زبان واقن بی نظیره.حتما هر چقد هم که وقت بزارن برا اینک با پسوند و پیشوند شروع کنند زبان رو اصلا ضرر نمیکنند.(و چه کتابی بهتر زبان زیر ذره بین تو این زمینه)

سجاد رحمتی.دانشجوی صنایع

samaneh

معنی لغات جدید رو که توی جملات بودن خیلی راحت تر به ذهن سپردم تا صرفا حفظ کردن خود لغت به روش لاینتر که فراره

Marzieh.JK

سلام
من سطح زبانم متوسط بود.اما خب کلمات ارشد خیلی سختن،سال گذشته فقط یه تست از کلمات زدم اما امسال ۸تا از ده تا زدم و درست بودن و دو سوال مونده هم دوگزینه رو بلد بودم. سعی میکنم دقیق و کامل تجربه ام رو بگم.
من روش تیک ۸ رو کار کردم.
برگه هایی آماده کردم(عکس میفرستم) و به ترتیب تکرارهای زیاد ۲۰کلمه تو هربرگه نوشتم با معنی جلوش. البته من برای تکرار بیشتر تیک ۱۰ اش کردم ?


هرروز حدود ۳۰-۴۵ دقیقه تک تک کلمات رو هرکدوم یه خط مینوشتم تا هم املای کلمه یادبگیرم هم معناشو.و بسیار به این کار اصرار دارم.فقط با چشم‌ نخونید.یکبار وقت بزارید و کامل لغت رو یاد بگیرید.خودتون میبینید تا مدت ها در خاطرتون میمونه.(کلا در تمام درساتون همین کارو بکنید.نوشتن و تکرار واقعا تاثیرگذاره،متاسفانه من هفته آخر تاثیرشو فهمیدم…شما از روز اول درس خوندن همچیو با “تکرار کتبی” در ذهن خودتون تثبیت کنید.)
بعد اون در طول روز ۳-۴تا ۵دقیقه ای بین درسام فقط ۲۰تا کلمه رو مرور میکردم و درنهایت اون برگه تیک اول میخورد…
و روز بعد به همین شکل برگه دوم رو کار میکردم.
و اخرشب برگه دوم تیک اول میخورد و برگه اول تیک دوم…
و روزهای بعد هم به همین شکل!
یادگیری برگه جدید و مرور برگه های قدیم حدود ۱ساعت وقت میبرد.
من فقط وقت کردم حدود ۵۰برگ زبان عمومی بخونم(یعنی ۱۰۰۰ لغت) بعد رفتم سراغ زبان تخصصی.
و یک ماه به کنکورم روزی یکسال زبان عمومی کنکور تست میزدم و اگه لغتی بلد نبودم و یادداشت میکردم و هفته های آخر اونارو مرور میکردم.
و از نتیجه به نسبت وقتی که گذاشتم بسیار راضی بودم.
هم در زبان عمومی هم تخصصی.
فقط تاکید میکنم حتما حتما ۳-۴هفته آخر تست بزنید،تاثیر بسیار زیادی داره.
هر تعداد لغت که خوندین برید سراغ تست.
هم عمومی هم تخصصی.
امیدوارم برای شما هم این روش مفید باشه و بهتون کمک کنه.

Gh R

سلام به همه… آقای جهانشاهی گفتن از کتاب زیر ذره بین تعریف نکنید و فقط تجربیاتتونا بگید من میگم نمیشه تعریف نکرد …اوایل که واسه کنکور میخاستم بخونم وقتی به سوالات زبان سالهای گذشته نگاه میکردم نهایتا یدونه تست می تونستم بزنم و خیلی ناامید بودم تا اینکه با زیر ذره بین اشنا شدم و تحولی تو زبان من حداقل در واژگان ایجاد شد راستشو بگم هنوزم گرامر نخوندم و خوب بلد نیستم …به لطف خدا و کمکهای مجازی زیر ذره بین و البته تلاش خودم امسال حدود ۵۰ درصد درس زبان زدم از ۱۰تا سوال واژگان ۹ تا را صحیح زدم و چنتا هم تخصصی…حالا از تجربیاتم و نحوه ی مطالعه براتون بگم:اولش زبان چیزی نیست که بخوایم تو یکی دوماهه جمش کنیم پس از همین الان شروع به خوندنش کنید بهترین روش و یا حتی تنها روش یادگیری واژگان البته از نظر من استفاده از جعبه لایتنر هست که میتونید بسادگی و با یه جعبه کفش اونو درست کنید من هر روز حدود ۱۵ تا لغت زیر ذره بین را رو کاغذا کوچیک می نوشتم و پشتش اول معنیشا و بعد حالتهای خاص اونا مثلا فعل exaggerateکه به معنی اغراق کردن بود را مینوشتم و پشتش اول معنیشا و بعدش پایینترش اسم و صفت اون با معنیشا جلوشون مینوشتم مثل exaggeration درحالت اسم به معنی اغراق و exaggerated به معنی اغراق آمیز و…. شما هر روز این کارا انجام بدین و سعی کنین فاصله زیادی بینش نندازین با این کار تو هر ماه میتونین حدود چهار صدتا لغت حفظ کنین …بعد از پایان لغات کتاب زیر ذره بین میتونین سراغ ۵۰۴ برین و لغاتی که تو زیر ذره بین نبود را از اونجا در بیارین و وارد لایتنر کنید البته اینو بگم این کتاب کلی از لغات ۵۰۴ را پوشش میده و اصلا جای نگرانی نیست بعد از پایان لغت خونی ام حتما یه مروری به لغاتی که از جعبه خارج شدن بندازید مطمئن باشید که معنی همه تو یادتون میمونه بعدش …شیوه ی خوندن من همین بود البته تو طول سال آزمونهای رایگان..مرور لغات و کلی خدمات رایگان کانال زبان زیر ذره بین واسه تثبیت لغات خیلی کمکم کرد…اصلا اهل تعریف کردن الکی نیستم ولی واقعا استاد جهانشاهی یه برگ برنده واسه زبان من بود که همیشه واسش ارزوی موفقیت میکنم و اینو وظیفم میدونم که هر کی ازم کمک خواست کتاب و کانال ایشون را معرفی کنم راستشو بگم من اصن کتاب ایشون را نخریدم به علت هزینه ی مالی که نداشتم ولی ایشون درسنامه ی کتابشون که تمامی لغات کتابشون را شامل میشه بطور رایگان تو سایتشون گذاشتن و من دانلود کردم و با دیکشنری معنیشونا در آوردم و خوندم…تو این اوضاع که اکثر موسسات و اساتید دنبال پول جمع کردن هستن ایشون تست تو کانال می ذاشت و به کسایی که درست جواب میدادن به قرعه جایزه کتابشونا میداد حتی بعد کنکور تو کانال گفته بود که لغاتی که امروز تو کنکور اومده را واسم بفرستید وقتی از طریق ایدیشون فرستادم سریع ازم سوال پرسید ازمونت چطور بود و این نشون میده که ایشون دوس دارن فقط ماها یاد بگیریم نه اینکه صرفا با درس دادن رفع تکلیف کنه ببخشید اینقد حرف زدم میدونم استاد از تعریف کردن زیاد خوششون نمیاد در آخر برای همه آرزوی موفقیت میکنم و ایشالا با این روشی که گفتم سال بعد حتما یه درصد عالی میارید بای بای همگی ?????? #زبان96
قاسم رحیمی …داوطلب کنکور رشته مدیریت سال ۹۶ کارشناسی ارشد

Cma

سلام
من بعد از خوندن لغات 504و Toefl از کتاب هاشون با برنامه memrise لغات رو‌مرور و تثبیت کردم
و کم کم لغات 1100 روهم‌با برنامه memrise به برنامه ام‌اضافه کردم

برا مرور لغات هم‌معنی و یا هم آوا رو از این سه کتاب لیست میکردم‌که خیلی کمک میکرد مترادفا رو‌حفظ کنم کاملا و هم آوا رو اشتباه نگیرم
در آخر هم لغات زیر ذره بین رو مرور کردم

برا گرامر و متن هم بعد از خوندن و یاد گرفتن نکاتش
علاوه بر تمام کنکورهای ۱۰ سال اخیر معماری و هنر ساخت که رشته خودمه
سایر رشته ها رو دکتری و‌ارشد دانلود میکردم و‌متن و گرامر هاشونو بررسی میکردم برا تمرین

روشم‌خیلی موثر بود و از درصدم کاملا راضیم

و یه نکته برا دوستانی که میگن ما کل تافلو حفظیم نمیتونیم تست لغت بزنیم
لغت رو برای مرور با نرم افزار و‌فلش کارت میشه خوند ولی برای یادگیریش حتما باید تو قالب جمله تمرین کنیم
از مثال های کتابهای مرجع یا کمکی

#زبان96

Cma از تبریز

shahriar

سلام استاد گرامی!
شبتون بخیر?
قبل از هر چیز میخوام ازتون تشکر کنم. استاد من قبل از اینکه با کتاب شما آشنا بشم چند ماه گرامر زبان رو از یک منبع دیگه مطالعه کردم و با وجود اینکه حس سردرگمی داشتم متاسفانه ترجیح دادم به اون کتاب اعتماد کنم. اما وقتی شروع به زدن کلوز تست های کنکور کردم فهمیدم که حسم اشتباه نبوده و شیوه ی دسته بندی و بیان مباحث گرامر در اون کتاب به هیچ وجه صحیح نبوده, تا حدی که گاها حتی خود کتاب در پاسخ دادن به برخی سوالات ناتوان بود. ولی حدودا اوایل اسفند ماه بود که با کتاب شما آشنا شدم و ترجیح دادم به جای اینکه به خاطر کمبود وقت از کلوز تست نا امید بشم اینبار به شما اعتماد کنم. اینجا بود حقیقتا از طرز نگاه شما به گرامر زبان شگفت زده شدم. مطالبی که کاملا واضح بود توسط مؤلفینی باسواد و کاملا مسلط به گرامر نوشته شدن و علاوه بر اون به طرز شگفت آوری حتی برای کسایی که زمانشون کم بود برنامه داشتن!!! من بنا به توصیه ی شما در ابتدای هر فصل و به سرعت مطالب مهم رو خوندم و بعذش با حوصله و مفصل فصل آخر رو مطالعه کردم. البته لازم به ذکرِ که شیوه ی خلاقانه ی نگارشِ کتاب بود که سرعت منو زیاد کرد. پروسه ای که فقط چند روز زمان برد ولی این بار من کاملا حس میکردم که مباحث و یاد گرفتم!
صد البته نتیجه ی 4 یا 5 تست صحیح در کلوز تستای کنکور های سراسری سال های قبل همه چیزو اثبات کرد. نتیجه ای که خوشبختانه در کنکورِ خودم هم تکرار شد?
من با تمام وجودم ازتون تشکر میکنم که باعث شدین از 5 تست کلوز تست برای من در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین بازدهی فراهم شه??❤
#زبان96

Sajad Soltan

سلام

من برای حفظ لغت از فایل تیک ایت که داخل سایت زبان عمومی هست استفاده کردم.
چون باید معنی لغات رو مینوشتم و بعد هم یبار میخوندم باعث میشد زودتر حفظ بشم و دیگه نیاز به اینکه کتاب کنارم باشه نبود. خیلی راضی بودم و توصیه میکنم بچه ها از این روش استفاده کنن. ضمنا بچه هایی که از روش لاینتر استفاده میکردن بخاطر سرعت پایین و وقت گیر بودن، راضی نبودن. ولی این روش هم شناخته شده و سادس و هم سرعت بالایی داره

ممنون

A.B

#زبان۹۶
عرض سلام،
همونطور که شما هم در کانال فرمودین،نوشتن،در هردرسی نه انحصارا زبان، خیلی موثره…
من بیشتر با نوشتن مطالب کانال برای خودم، تونستم انس بیشتری با زبان بگیرم?
ممنون از زحمات شما?

 Vahid

#زبان96
با سلام خدمت همه دوستان …بنده داوطلب سال 96 رشته عمران در مقطع کارشناسی ارشد بودم و و طبق کلید های منتشر شده توانستم مجموعه زبان عمومی وتخصصی را 87 درصد بزنم … که دوست دارم تجربیات خودم را در زمینه درس زبان در اختیار دوستان قرار دهم….بنده در زمینه واژگان کتاب های 504، essential words for the TOEFL , 400 must have words the TOEFL و در نهایت کتاب 1100 را مطالعه کردم… و طبق تجربیات و سوال هایی که در زمینه زبان در کنکور ارشد در چند سال اخیر مطرح شده به این نتیجه رسیدم 3 کتاب اول برای موفقیت در کنکور ارشد کافی است…و شاید تنها 1یا 2 تست در هر گروه نیاز به دانستن لغات کتاب 1100 می باشد…البته با بررسی تست های کنکور دکتری…کتاب 1100 را برای اطمینان بیشتر توصیه میکنم…. 1 راه میانبر مفید برای احاطه بر واژگان کتاب های تخصصی که که در این زمینه منتشر شدن…به طور مثال کتاب واژگان موسسه زیر ذره بین من فک کنم ماه اخر کنکور دیدم وبا بررسی متوجه شدم اکثر واژگانی که شما باید خیلی وقت بزارید تو کتاب های مرجع بخونید در این کتاب پیدا میکنید…فک کنم تمامی لغتهای 3 کتاب گفته شده در اول صحبتم… و درصد قابل توجهی از لغات کتاب 1100 که مهم ترن در این کتاب من دیدم…بنابراین فک کنم بشه با وقت خیلی کمتری به 80 درصد از لغاتی که تو کتاب های مرجع وجود داره برسید… پیشنهادی که خیلی اکیدا توصیه میکنم اینه که حتما لغات زودتر شروع کنید تا در طول زمان ملکه ذهنتون بشه…
در زمینه گرامر من ضعیف تر عمل کردم و فقط درسنامه و تست هارو بررسی کردم…در صورتی که به نظر بنده پس از مطالعه گرامر و بررسی تست ها خیلی مهم تر اینکه شما هر متنی که میخونید نکات قواعدی را که فرا گرفته اید در قالب متن ها مرور کنید… و این کار را باید چندین بار تکرار کنید تا بتوانید در سوالات، ساختارهایی گرامری را به راحتی تشخیص دهید… لازم به ذکر داشتن دایره لغات بالا و همچنین تسلط بر قواعد کمک خیلی خوبی به زبان تخصصی رشته خودتون هم میتونه داشته باشه.. موفق موید باشید.

ابراهیم

سلام واسه روش مطالعه که گفته بودید
من از جعبه لایتنر استفاده کردم واسه حفظ لغت(به صورت طبیعی نه نرم افزار)
حدودا میتونم بگم تا روز کنکور هر لغتی رو شاید ٣٠-۴٠ بار تکرار کردم
مدت مطالعه ام به روش لایتنر حدودا ۶-٧ ماه بود
و ماه اخر هیچ لغت جدیدی رو نخوندم فقط لغتهایی که به نظرم سخت تر بود رو هرشب مرور کردم
تعداد تست هایی لغت هم اگه مهم هست ٩تاشو زدم همشم صحیح بود
یه نکته به نظرم هر لغتی رو که هرکس لایتنر میکنه حتما پشتش مترادفشو به صورت انگلیسی بنویسه این بسیار بسیار مفید هست،در طولانی مدت متوجه میشین چه کار خوبی کردین

SeyedAmirHosein Aqili

سلام
من هر سه جلد کتابا زیر ذره بین رو خوندم و واقعا بهترین منبع برا کنکور ارشد همین سه تا کتابه چون میشندم که دوستام سال قبل برا خوندن لغت و اینکه یه مرجع کامل نداشتن چقدر اذیت میشدن به نظرم با خوندن یک دور کامل این کتاب حتی اونیم که دایره لغتش ضیعیفه میتونه به ۸ تا از ۱۰ سوال لغت زبان پاسخ بده من خودم بعد از خوندن یک دور کتاب یه مدت وقفه افتاد و یکم کلمات رو فراموش کردم بعد جلد سه رو خریدم و بعد از هر ازمونی که میدادم لغاتی که یادم رفته بود رو توی اون برگه ای که صفحه اخر ویرایش قبلی مینوتم و دوباره دوره میکردم به نظرم بهترین روش هست…

samaneh

سلام من راجب خوندن زبان تجربه ام رو می خواستم بگم.تمرکزم رو گذاشتم روی یادگیری لغت.اما تخصصی رو همش میگفتم بلدم و نیاز به خوندنش ندارم.با این تفکر سرجلسه کنکور ۱۱ سوال تخصصی رو جواب دادم که درعین ناباوری ۸تاش غلط زده بودم.و این فاجعه بود..بگید که اشتباه من رو تکرار نکنن.از خوندن تخصصی غافل نشن.


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

31 کامنت برای تجربیات داوطلبان کنکور ارشد و دکتری از مطالعه زبان

  1. پرویز

    سلام و درود . زمان حدودی و تقریبی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ بهداشت حدوداً چه تاریخی است ؟

  2. haniye

    سلام وقت بخیر.

    راهی هست تا با افرادی که تجربیات خودشون رو فرستادن ارتباط داشته باشیم؟ می خواستم از تجربیات رتبه یک علوم اجتماعی آقای محمد شریف حسینی استفاده کنم اما نمیدونم چجوری پیداشون کنم.

  3. Neda

    سلام من دارم واسه کنکور ارشد فیزیک سال دیگه میخونم میخواستم بدونم چجوری هم زبان عمومی هم ربان تخصصی را بخونم ک بتونم درصد خوبی بزنم زبانم در حد متوسط هست

  4. S.Amirian

    سلام

    من رتبه ۶ ترویج و آموزش کشاورزی پایدار کنکور دکترای ۹۹ رو کسب کردم. کلاس های آنلاین گرامر فشرده و نکته و تست استاد جهانشاهی بزرگوار رو شرکت کردم و دو جلد از کتاب های زیر ذره بین کتاب واژگان آبی رنگ و کتاب سفید دکترای عمومی رو مطالعه کردم. مطالعه کتاب های ذره زیر بین و کلاس ایشون برای شرکت در آزمون  دکترا و البته مطالعه دقیق و تست زنی قبل آزمون برای سوالات زبان دکترا کفایت می کنه .. ممنونم از دکتر جهانشاهی عزیز و خانم مهندس یوسف زاده بزرگوار

    • سلام خانم امیریان.
      خیلی خوشحال شدیم از پیامتون. براتون بهترین ها رو براتون آرزو دارم و امیدوارم توی مصاحبه هم بدرخشید.
      سلامت و پیروز باشید همیشه.

  5. آنا

    سلام وقتتون بخیر
    میشه یه منبع موثق و جامع مثل کتابهای زیرذره بین  برای بچه هایی که کارشناسی آموزش زبان دارند و میخوان واسه ارشد همون آموزش رو ادامه بدند معرفی کنید .کتاباتون فوق العادست .ولی گویا واسه ما زبانی ها رو پوشش نمیده .ممنون میشم راهنماییم کنید
    مرسی

  6. Ahoo

    سلام خسته نباشید

    ببخشید من امسال کنکور ارشد زبان دارم،تعریف کتابهای زیر ذره بین رو زیاد شنیدم،کتاب لغات و گرامر زیر ذره بین رو خریدم،الان بهم میگن این کتاب واسه رشته زبان به درد نمیخوره،من که الان کتابو خریدم باید چیکار کنم؟

    من الان فقط بحثم در مورد لغاته،چون در هر صورت  میخوام یک کتاب جامع لغت پیدا کنم و بخونم چون وقت کافی ندارم،میشه خیالم رو در مورد کتاب لغت راحت کنید؟ممنون

    • سلام حضور شما
      فک کنم توی تلگرام مفصل صحبت کردیم با هم. خیلی خلاصه بخوام اینجا هم بگم؛ مطمئنا از خوندن وازگان و گرامر زیر ذره بین ضرر نمیکنین و اصلا وقتتون تلف نمیشه که خیلی هم کمک میکنه. اما همه راه نیست و باید بعدش کتابهای سطح بالاتر هم بخونین چون زبان عمومی شما سخت تر از بقیه رشته هاست.

  7. فائزه

    سلام.

    مجموعه زیر ذره بین برای کنور ارشد وزارت بهداشت و برای آزمون mhle هم سودمند هست یا به طور خاص برای وزارت علوم کاربردی تره؟ چون توی تجربیاتی که ذکر شده بود هم از بچه های وزارت بهداشت کسی نبود

    • سلام حضور شما
      کتاب زیر ذره بین پوشش خوبی بر لغات کنکور بهداشت میده اما تستهای وزارت بهداشت رو نداره و روی تست های وزارت علوم تاکید داره. برای همین داوطلبان بهداشت کمتر میخونن. اما طبق تطبیقی که من دادم، جلد ۱ مطابقت زیادی با لغات داره ولی بازم برای تست زنی توصیه میکنم یه کتاب مخصوص بهداشت رو مجزا بخونین.

  8. Elham

    سلام وقتتون بخیراقای دکتر من میخوام درکنکورارشد۹۹شرکت کنم وواقعا میخوام زبان رو درصدبالایی بزنم میخواستم ببینم کتابهای زبان عمومی زیرڋره بین که معرفی کردید واسه ارشدعلوم تربیتی دبستان هم نتیجه میده؟؟اگه پاسخ بدید ممنون میشم

    • سلام حضور شما
      من یخرده شک دارم در مورد علوم تربیتی که آیا زبانش کلا زبان تخصصی شده و یا زبان عمومی هم داره. اگه زبان عمومی هم داشته باشه دقیقا مطابق برنامه زیر ادامه بدین
      generalenglish.ir/برنامه
      اگه زبان تخصصی خالی باشه، باید تمرکز رو بذارید روی متون تخصصی رشته تون

  9. رسول دولتی

    سلام  جناب جهانشاهی وقت بخیر

    امروز ۷ آذر ۹۸ هست و من تازه از دیروز با کتاب شما آشنا شدم. واقعیتش برای کنکور ارشد پیش رو اصلا قصد نداشتم که روی زبان برنام ریزی کنم. ولی وقتی با سایت شما و کتابتون آشنا شدم ( دیشب جلد یک رو خریدم ) دیدم میشه توی این ۵ ماه باقیمانده یه کارهایی انجام داد. فقط استرس دارم که چه جوری بخونم که تو این مدت بتونم جلد یک و سه کتاب شما و کتاب تخصصی اشراقی رو بخونم.

    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

  10. اتنا

    سلام.  برای کنکور ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی کدام جلد از کتاب ها را بخوانم

    • سلام حضور شما
      باید کتابهای مخصوص رشته زبان رو بخونین. جلد ۱ زبان زیر ذره بین کمکتون میکنه اما همه راه نیست و باید منابع رشته زبان رو بخونین که متفاوت از سایر رشته هاست.

  11. ندیمی

    سلام استاد.ممنونم از زحماتتون و هم چنین پاسخگویی شما
    و تشکر بابت کتابهاتون که خیلی خیلی عالی هستند.
    من درحال خوندن برای کنکور ارشد هستم و چون علاقه خیلی زیادی به زبان دارم،خیلی روی این درس برای درصد بالا حساب کردم.همیشه هم سطح زبانم قابل قبول بوده در مراحل تحصیل هم مشکلی نداشتم بابت زبان…اما توی تست های کنکور ارشد و همین طور آزمون های آزمایشی که شرکت میکنم کاملا متن و صورت سوال و حتی متن های درک مطلب و متوجه میشم و ترجمه مشکلی ندارم اما به سختی گزینه رو انتخاب میکنم که اکثرا بین دو گزینه با تردید جواب میدم.و چیزی که بیشتر کلافه کننده است برام اینه که سوالات واژگان رو ترجمه میکنم و متوجه میشم اما بین انتخاب گزینه میمونم….سوالی که دارم اینه که با توجه به اینکه الان روز۲۷ کتاب واژگان زبان زیرذره بین هستم و واقعا تاثیر خوبشو روی زبانم دیدم….با ادامه دادن کتاب این مشکل پاسخگویی برای من حل میشه یا باید خیلی بیشتر کار کنم؟ممون میشم راهنمایی کنید
    آزمون آزمایشی که شرکت کردم و نمونه سوالات کنکوری که میبینم  گزینه های واژگان برام مشکله…
    ممنونم از شما و عذرخواهی میکنم طولانی شد.با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام حضور شما
      شما هنوز ۲۳ درصد از کتاب رو خوندین. طبیعتا وقتی این عدد بره بالا، این تغییر رو محسوس تر هم حس میکنین و نتیه=جه تون هم عالی میشه. توی کانال تلگرام یه فایل صوتی گذاشتم که بچه های دکتری چی کار کنن توی روزهای باقیمونده. اون بهترین کاره. طبق اون فایل صوتی برید جلو.
      موفق باشید.

      • ندیمی

        سپاس بی کران از شما….

        با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون تان

  12. بهرنگ

    سلام جناب جهانشاهی ممنونم از زحماتتون
    من تو سال ۹۳ کنکور ارشد دادم و از کتاباتون استفاده کردم اون موقع انتظار درصد بالاتر داشتم ولی بدشانسی آوردم و ۵۰ درصد شد چون کنکور ما سخت ترین کنکور بود. یادمه خود شما هم گفتین بهمن ۹۳ جمعه صبح سخت ترین سوالات لعت ده سال اخیرو داشت.
    امسال میخوام آرمون دکتری بدم. کتاب دکتری زیر ذره بین که عالیه رو دارم میخونم. فقط دلم میخواد ایندفعه یه درصد بالای ۷۰-۸۰ بزنم. البته فرقم با دو سال پیش اینه که پارسال تافل شرکت کردم البته چون لیسنینگم خوب نبود نمرم خوب نشد ۷۵ شد. اما دایره واژگانم بهتر از اون موقع است ولی میخوام به تسلط کامل تو لغت و گرامر برسم. سوالم اینه که این لغت هایی که لیست کردین تو کتاب دکتری جامع و کامله؟ یا نیازه باز لغتای دیگه هم بخونم؟ چون الان حدود ۶ ماه وقت دارم. ولی میخوام درصد خوب بیارم. البته نمیخوام همه وقتمم بذارم رو لعت خوندن. میخواستم بدونم کتابتون به تنهایی کفایت میکنه واسه آزمون دکتری؟

    • سلام و درود بر شما.
      شما اگر بتونید جلد ۱ و کتاب زبان عمومی دکتری زیر ذره بین رو بخونین (که روی کاغذ می رسید حتما) بدون شک کنکور عالی و با درصد بالایی خواهید داشت و بی نیاز از هر منبع دیگه ای هستید و نیاز به خوندن هیچ کتابی نخواهید داشت. اصلا شک نکنید و با اطمینان کامل این موضوع رو حضورتون میگم.

      • بهرنگ

        ممنونم استاد. بله کتاب دکتری را به صورت موازی دارم میخوانم قسمت های لغت و گرامر و درک مطلب. فقط جلد یکی که دارم فکر کنم ویرایش سوم باشد. مال همون زمان ینی سال ۹۳ هست. که البته قبلا خوانده ام. آیا همان کفایت می کند؟

        • بله همون جلد ۱ قدیم رو با کتاب زبان عمومی دکتری زیر ذره بین بخونین. حتما نتیجه مطلوب خواهید رسید.

  13. ali sepehr

    سلام آقای دکتر . بسیار ممنون از راهنمایی مفیدتون و ازاینکه جواب فرمودید.
    استاد زبانم خیلی ضعیفه . بنظروتون بدون هیچ مقدمه و پیشنیازی از ابتدا برم سراغ کتاب ج ۱ زبان عمومی زیر ذره بین.
    من هدفم هم کنکور ارشده + خواندن کتب انگلیسی یا درک مطلب یا تخصص در reading مابقی تخصص ها مثل گوش دادن و مکالمه یا صحبت کردن برام مهم نیست.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  14. Ali

    سلام؛ می تونید راهنمایی بفرمایید چگونه میشه به برنامه memrise در ios لغت اضافه کرد. باتشکر

    • سلام
      فک کنم از سایت خودشون برید بتونید دانلود کنید.
      گرچه ما به شخصه استفاده از تیک ایت رو توصیه می کنیم. خوندن لغت در جمله بهترین گزینه است برای همین خود کتاب به صورت فیزیکی بهتون خیلی کمک میکنه (مخصوصا با تلفظ و تعداد تکرار و …)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top