زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. مریمم

    سلام.من رشته ی مامایی هستم میخوام کل زبان دبیرستان+پیش دانشگاهی رو بخونم و بعد واژگان تافل و۵۰۴رو شروع کنم…میخواستم ببینم بعد از اون میتونم از کتابهای شما استفاده کنم؟ یا مناسب رشته من نیست؟ واسه زبان تخصصی ارشد چی رو پیشنهاد میکنید…ممنون میشم زود جواب بدید

    • سلام
      اگر سطحتون بالا نیست از همون دبیرستان شروع کنید. بعد از اون می تونید با زیر ذره بین ادامه بدید. جلد اول زیر ذره بین، لغات کتاب ۵۰۴ و تافل رو پوشش می ده به همراه لغات بسیار مهم دیگر و البته پاسخ سوالات کنکور ۹ سال اخیر.
      برای زبان تخصصی مامایی واقعا اطلاعات زیادی ندارم. پوزش می طلبم که نمی تونم تو زبان تخصصی رشته شما کمک شایانی کنم. تنها می تونم بگم که سوالات چند سال اخیر رشته تون رو هر جوری هست پیدا کنید و زبان تخصصیش رو بزنید.
      موفق باشید.

  2. محسن

    با سلام وتشکر از تمام زحماتتون
    من میخوام شروع کنم واسه کنکور ارشد عمران ۹۴ میخواستم اگه میشه واسه زبان عمومی و تخصصی منبع کامل معرفی کنید که البته من کتاب شما رو هم تهیه میکنم. و قصد دارم یک منبع رو فقط بخونم اونم چند بار. نه چند منبع و یک بار. با تشکر

    • سلام
      ممنون که به سایت ما سر زدید. برای زبان عمومی به نظرم دو جلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین خیلی می تونه کمکتون کنه. کفایت هم هست. بعد از اتمام اون دو جلد تا زمان کنکور هم از طریق سایت پشتیبان دانشجوها هستیم و منابع رایگان دیگه که سطح بالاتر داشته باشن معرفی خواهیم نمود.
      برای تخصصی عمران، خیلی تسلط ندارم اما از بازخوردی که سایر دانشجوها گرفتم، احتمالا زبان تخصصی عمران سری عمران (اصفهانی-آهنگر) کتاب خوبی باشه. البته حقیقتا تورق نکردم این کتاب رو! اگر تو انقلاب این دفعه رفتم، نگاه می کنم و اطلاع خواهم داد به شما.
      زبان تخصصی رو پس از تسلط کامل بر زبان عمومی شروع کنید.
      موفق باشید.

  3. مصطفی علیزاده

    سلام تسلط من به زبان بد نیست از الان دارم برای کنکور سال اینده اماده میشم هدف من برای زبان ۸۰تا ۱۰۰ درصد هستش البته درباره گرامر کمی نگران هستم همون ۴تست +واژگان. کتاب شما توانایی حل مشکل لغات رو داره یا نه.رشته اقتصاد سطح زبان من نزدیک به تافل هستش بدین شکل که یک دوره ۲ماهه بیشتر نیاز ندارم لطفا پاسخ بنده را بدهید با تشکر

    • سلام
      دو جلدی زیر ذره بین برای بخش واژگان و گرامر کاملا کفایت است. شما اگر تا زمان کنکور، دو جلدی رو تموم کردید، بفرمایید تا منابع بیشتر برای تست زنی معرفی کنیم.
      در زمان نزدیک با تافل مفهومی نداره و نمره تافل هست که مفهوم پیدا می کنه. منظورتون نزدیک به چه نمره ای در تافل در حاضر هستید؟
      بخش تخصصی رو می تونید راحت پاسخ بدید، البته پس از تسلط کامل به زبان عمومی. اگر از الان شروع کنید، درصد بالای ۸۰ دست یافتنی است. در طول این مدت سوالی بود بفرمایید.
      موفق باشید.

  4. mostafam

    سلام
    من برای کنکور ۹۵ مدیریت بازرگانی اماده میشم و زبانم خیلی خیلی ضعیف است شما چه پیشنهای میدهید این درس بزار کنار یا خیر؟
    اگر نظر شما خواندن این درس چگونه و از کی شروع کنم؟
    ممنون

    • سلام
      خوندن زبان یه فرآیند زمان بر هست و سریع جواب نمی ده پس از همین حالا شروع کنید.
      اتفاقا خوش موقع این سوال رو پرسیدید و از دوستانتون جلوتر خواهید بود.
      به همه توصیه رو داریم که زبان رو هرچقدر ازش متنفر هم که هستن از این فرصت کنکور اجباری استفاده کنن و باهاش دوست شن چون یک عمر از این دوستی بهره خواهند برد.
      از همین حالا شروع کنید و در زمینه دو جلدی زیر ذره بین هر سوالی برخوردید همینجا تا روز کنکورتون بپرسید.
      موفق باشید.

  5. مونا

    سلام خسته نباشید ,سوالی که ثاشتم.این بود که برای زدن تست های ارشد تو قسمت readingهم تکنیکی هست که کتاب های زیر ذره بین داشته باشه چون خپندن متن و پیدا کردن پاسخ درست خیلی تو این قسمت وقتگیره ,سوال ثیگرم ایم هست که فایل های صوتی مربوط به کتاب لغات زیر ذره بین احساس میکنم مشکل داره چون نمیتونم دانلود کنم, لازم بگم.رشته من مدیریت هست .با تشکر از زحمات و کتاب خوبتون

    • سلام
      در ویرایش جدید جلد اول زیر ذره بین، تعدادی از تکنیک های مهم پاسخ به سوالات درک مطلب آمده است.
      البته در نهایت برای رشد توانایی و سرعت در پاسخ به سوالات درک مطلب باید به بیش از ۵۰ سری سوال درک مطلب پاسخ دهید… این ها صرفا تکنیک هستند که تا در عمل استفاده نشوند، ارزشی نخواهند داشت.
      در انتهای جلد اول، این تکنیک ها به همراه مثال و پاسخ توضیح داده شده است.

  6. عرفان

    سلام به اساتید گرامی؛میخواستم بدونم اگه کتاب شما رو خوب بخونیم آیا نیازی به خوندن ۵۰۴ لغت ضروری و همین طورلغات تافل بارونز هست؟منظورم اینه که کتاب شما منابع مذکور رو کاملا پوشش میده یا باید در کنار کتاب شما اونا رو هم خوند؟؟رشته من شیمی هست و زبان تخصصی رو بدون هیچ مطالعه ای میتونم حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بزنم و پایه زبان خوبی دارم(فقط گرامر رو میخوام بذارم کنار) این نکته رو هم بگم که من برای کنکور ارشد امسال نپرسیدم بلکه برای سال بعد پرسیدم(چون وقت و شرایطش رو دارم)یکسالی وقت دارم بعد از فارغ التحصیلی،به نظرتون چیکار کنم،میخوام درس زبان رو حداقل ۵۰ بزنم،کلا نظرتون چیه؟ممنون میشم اگه منو کامل راهنمایی کنید.

    • سلام
      کتاب ۵۰۴ و تافل بارونز پوشش داده شده. یه تعداد لغت اندک هستند که به عمد در کتاب نیومده که لغات غیر مهم هستند یا لغاتی هستند که با فرهنگ ما سازگار نیست و طبیعتا تو کنکور مطرح نمی شه! وگرنه ۹۵ درصد پوشش داده که کفایت هست.
      گرامر اصلا جیز سختی نیست و ترس نداره. خوب بخونید راحت می تونید ۴ تا تست گرامر بزنید. ریسکش پایین تر از واژگانه.
      تو منوی سوالات پرتکرار، توضیح جامعی بر اینکه چطوری بخونید و از کجا شروع کنید، داده شده است. اگر باز هم سوالی بود بفرمایید.
      موفق باشید.

  7. رویا

    با سلام آخرین ویراستی که این کتاب به چاپ رسیده ویراست چندمه؟؟

    • سلام
      ویرایش سوم و چاپ چهارم به بعد هست.
      کتاب باید ۴۸۰ صفحه باشه تا آخرین ویرایش به حساب بیاد…
      موفق باشید.

  8. عرفان

    سلام خدمت اساتید محترم،من قصد خرید این کتاب رو دارم میشه بفرمایید آخرین ویرایش این کتاب که چاپ شده ویراست چندمه؟؟؟شامل چند لغته؟؟و آیا یا خرید اون نیازی به دانلود فایل” تغییرات زبان عمومی جلد اول” هست؟؟میشه در اینباره توضیحی بدین.ممنون میشم.

    • سلام
      برای اینکه اشتباه نشه، از روی قیمت می تونید انتخاب کنید. ویرایش های قبلی کمی ارزان تر بودند. آخرین ویرایش جلد اول (ویرایش سوم) ۲۵ تومان و جلد دوم دارای دو چاپ هست که ویرایشی نداشته است. (چه قیمت ۲۰ و چه ۱۵، کاملا مشابه هستند.)
      در صورت تهیه چاپ چهارم به بعد جلد اول که تست های کنکور ۹۳ هم داخل آن هست، نیازی به دانلود تغییرات برای امسال نیست.
      موفق باشید.

  9. mohamad

    با سلام و خسته نباشید.من متقاضی شرکت در آزمون دکتری فیزیک هستم.برای درس زبان لغات ۵۰۴و۴۰۰واژه تافل و ۱۱۰۰واژه رو کامل خوندم.بنظرتون بازم چی بخونم؟آیا این کتاب شما برام مفیده؟بخصوص بخش سوالات کنکور ۸۶ تا ۹۳؟ممنون میشم جواب بدید….راستی قیمت کتابتون چنده؟

    • سلام
      لغات کتاب با منابعی که فرمودید متفاوت هست تا حدودی و حدود ۴۰ درصد اشتراک با این منابع داره. می تونه مکمل خوبی براتون باشه.
      جلد اول، قیمت ۲۵٫۰۰۰ تومان و جلد دوم که البته گرامر هست، ۲۰٫۰۰۰ تومان است.

  10. حسن

    سلام.من فقط ۱۰ تا تست لغط رو میخوام بزنم.جلد یک کتاب رو چطوری بخونم؟!

  11. الهه اقازاده

    سلام
    من لغات تافل رو خوندم، از ۵۰۴ هم ۲۰درس اولش رو مسلطم، الان که سوالات سال های قبل رو میخونم( کنکور ۹۰) از ۴۰ لغت فقط یکی ۲ تاشو بلدم
    کلا دیگه ناامید شدم واسه زبان عمومی
    توو این ۲ ماه چیکار کنم؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      انقذرها هم اون دو تا منبع جهانی ناکارا نیستند… شاید شما خیلی عمیق نخوندید و لغات یادتون نیست.
      به نظرم ۲۰ درس اول رو بر اساس درسنامه تو سایت از جلد اول بخونید و تست ها رو به طور کامل بزنید. ناامید نباشید وهنوز ۲ ماه تا کنکور فرصت دارید.
      موفق باشید.

  12. dionysus

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم آیا این دو جلد کتاب بدرد کنکور کارشناسی ارشد خود دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی هم میخوره؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      احتمالا بدرد خواهد خورد اما مخصوص رشته زبان نوشته نشده. سوالات زبان شما سطح بالاتری داره و می بایست حتما سوالات کنکورهای گذشته رشته خودتون رو بخونید (که البته تو این دوجلد پوشش داده نشده است.)
      موفق باشید.

  13. باران

    به نظر شما با در نظر گرفتن سایر درصد ها که اگه ۵۰ بزنیم زبان رو حداقل چند بزنم که زی صد باشه؟زبانم افتضاحه

  14. امید

    سلام خسته نباشید
    من رشته ام برق و قصد دارم تو کنکور تست گرامر و حالا بخشی از زبان تخصصی رو بزنم و تازه میخاام بخش گرامر شروع کنم! با خوندن کتاب جلد دوم من شانسی دارم که از الان شروع و بتونم ۵ تست کرامر رو بزنم؟!

    • Hadi Jahanshahi

      سلام زمان کمی دارید و حقیقتا نمی شه امید واهی داد!
      زدن ۴ یا ۵ تست ممکن است اما باید زمان زیادی روی گرامر بذارید. باید تو ۱۰ روز درسنامه رو تموم کنید (۱۰۰ صفحه است و می شه روزی ۱۰ صفحه)
      و ۵۱ سری تست کنکور هم بزنید. روزی ۲ سری.
      همچنین کنارش تست های زبان تخصصی رشته خودتون هم باید روزی ۱ دونه بزنید.
      در نهایت می شه تو ۴۰ تا ۵۰ روز مبحث رو جمع کرد و حدود ۲۰ روز باقیمانده رو مرور کرد.
      به نظرم نشدنی نیست به شرطی که سایر دروس وقت زیادی نخواد ازتون بگیره.

  15. سید محمد

    با سلام خدمت استاد عزیز
    من رشته ام برق هستش. میخواستم ببینم سوالات عمومی همه رشته ها یکی هست یا نه؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      سوالات زبان عمومی همه رشته ها به ۶ دسته تقسیم می شه. چهارشنبه صبح و عصر، پنج شنبه صبخ و عصر و جمعه صبح و عصر.
      و برای هر یک از این ۶ گروه سوالات کاملا یکی است. مثلا برای ۵شنبه صبح که n تا رشته دارن امتحان می دن، ۱۵ سوال زبان عمومی یکسان است و الی آخر…. در نهایت ۶ سری سوال در هر سال خواهیم داشت.

  16. pouya

    با تشکر از شما

  17. pouya

    سلام من ۵۰۴_تافل و کتاب سری عمران زبان عمومی رو هم قسمت لغات همراه با تستاش خوندم
    قصدم واسه خرید جلد دوم کتاب شما ۱۰۰% هستش با توجه به این که گرامرم در حد متوسط رو به بالاس…
    سوالم اینه که بنظر شما تو این فرصت باقی مونده که قصد همزمان کار کردن رو گرامر رو دارم این کتاب پیشنهاد میشه با توجه به اینکه کل تست های ۸۶ به بعد رو کار کردم؟
    با توجه  به اینکه بحث لغات بسیار جامع هست همونطور که خودتون میدونید و نیاز به کار هرروزه داره …..
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

    • Hadi Jahanshahi

      سلام دوست عزیز
      کتاب سری عمران رو ندیدم. اگه لغات تمام رشته ها رو پوشش می ده نیازی به تهیه جلد ۱ نیست با توجه به زمان باقیمانده.
      خیلی از سوالات و کلمات لغات از رشته های دیگه گرفته می شه و تو کنکور سایر رشته ها تکرار می شه از این جهت مطالعه همه رشته ها می تونه کمک زیادی کنه. اگه اینگونه تستی زدید نیاز ندارید طبیعتا تهیه کنید.
      بحث لغات هم بسیار گسترده هست و نیاز به مطالعه و تست زنی دائم داره. تو آزمونهای رایگان سایت هم شرکت کنیدو اگه سوالی بود تو سایت مطرح کنید.
      موفق باشید.

  18. پویا

    سلام
    من ۵۰۴ و کتاب لغات ضروری تافل رو خوندم….غیر از اون یکی دو کتاب دیگه واسه درک مطلب و تکنیک هاش خوندم
    واسه ازمون ارشد امسال چه کتابی پیشنهاد میکنید….تاکید میکنم که نیاز به زدن تست زیاد دارم ؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      دو جلدی زیر ذره بین منبع غنی تست های کنکور کلیه رشته ها در سالهای اخیر است.
      آیا این دو مجموعه را به اتمام رسانده اید؟

  19. فهیمه

    سلام

    به نظرتون اگه از الان  تست‌های کنکورهای ۹۳ تا ۸۶ به صورت برعکس شروع به تست زنی بکنم تا کنکور چند درصد می تونم تستهای کنکور رو بزنم از اول مهر کتاب لغاتتونو دارم ولی نا امیدم نسبت بهش و سمتش نرفتم تا حالا چی کار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان شروعش کنم ؟؟؟ خواهش می کنم راهنماییم کنیین میخوام روزی یه ساعت روش وقت بذارم

    • سلام
      پاسختون رو صریح می دم. خیلی دیر هست برای شروع ولی همین زدن تست های کنکور هم می تونه کمک کنه.
      اگه پایه زبانتون خوب باشه و به همین تست های کنکور مسلط شید تا ۵ تست می تونید بزنید اما در صورت تسلط به تست کنکور و پایه زبان ضعیف ۲ تا ۳ تست می شه زد.
      شما بهتره روی زبان تخصصی هم تمرکز کنید و نمره ای از اون هم کسب کنید. به نظرم با خوندن منطقی ۱ ساعته زبان (نه صرفا عمومی) می تونید حداقل ۲۰ درصد زبان عمومی و تخصصی در کنکور بزنید که از صفر خیلی خیلی بهتره.
      واقعا حدود یک پنجم از ۳۰ سوال بسیار ساده ان و حیفه کسی اونارو از دست بده.
      البته گفتم انتظار شق القمر در فرصت ۲ و نیم ماهه نمی شه داشت.

  20. علیرضا

    درود

    من تمامی واژگان دبیرستان به همراه ۲۲۰۰ واژه شما رو طبق برنامه تا پایان آذر تمام می کنم. به همراه خواندن مثال هایی که در جملات آورده شده. بعد از آن حدود ۴۵ روز تا کنکور وقت میمونه. به نظرتون نیازه که مترادف هارو بخونیم یا این زمان رو به موارد دیگری اختصاص دهیم.

    و در کل همین تعداد واژه کفایت می کنه؟ برای خودم که مدتی از درس دور بودم خیلی از واژگان دبیرستان را فراموش کرده بودم که در این ۲۲۰۰ واژه هم نیست. به نظرتون نیازه برای واژگان پایه ای تر در حد دبیرستان منابع دیگری هم مطالعه بشه؟

    در ضمن من مدیریت اجرایی شرکت می کنم برای بخش زبان تخصصی یک کتاب خوب و به روز معرفی می کنید؟

    سپاس

    • سلام
      به نظر میاد کامل کفایت کنه و نیازی نباشعه که شما مرور مجدد کنید مگر اینکه واژگان دبیرستان زیادی باشه که از یادتون رفته باشه و ما هم در کتاب به جهت تکراری نشدن مباحث ذکر نکردیم؛ در این صورت نگاه مجدد بندازید.
      برای مدیریت اجرایی کتابی که ما می شناسیم ویژه کنکورها، کتاب زبان تخصصی مدیریت استاد اشراقی از انتشارات نگاه دانش هست که کتاب خوبیه و سال به سال سوالات کنکور به اون اضافه می شه.
      موفق باشید. سوالی بود مطرح کنید.

  21. محسن

    سلام وقتتون بخیر کتاب من چاپ اول ۹۱ هست چطور میتونم واژه های جدیدی که به

    کتاب اضافه شده رو داشته باشم؟

    با تشکر

    • سلام
      ویرایش شما قدیمی است و تغییرات نسبت به چاپ اول آنقدر زیاد است که تنها شامل بخش های افزوده شده به کتاب نیست. به اغتقاد ما حتما ویرایش جدید رو تهیه کنید.
      اگر ویرایش دوم را داشتید، تغییرات را نسبت به ویرایش سوم در سایت و بخش دانلودها قرار داده ایم.

  22. Mahdi

    سلام،تازه خریدم کتاب جلد اول رنگی نیست،رنگ صفحه فقط سیاه سفید هست.
    فکر میکردم کتاب رنگی هست ولی….

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      کتاب سیاه و سفیده کاملا. جایی توی سایت هم رنگی اعلام نکردیم. نمونه کتاب هم روی سایت به همان فرمت سیاه و سفید هست.
      امیدواریم مطالب درونی کتاب مفید باشند.

      • Mahdi

        سمت بالا : نگاهی به درون کتاب همون عکس رنگی هست…

        • Hadi Jahanshahi

          اون عکس شماتیک هست. اگر کتاب کارشناسی ارشد اونقدر رنگی بود که منطقا خیلی بد یود!! اون همانطور که در توضیح مشخصه برای توضیح کارکرد ستون های لغات قرار داده شده.
          کتب آکادمیک غالبا سیاه و سفید هستند.
          بخش هایی از کتاب برای دانلود روی سایته که عین متن کتاب بوده و سیاه و سفیدن.

  23. Mahdi

    سوال پرسیدم چواب ندادید،حالا سوال بپرسم،
    میخوام باهم بخرم ولی یکی کتاب موجود هست کتاب دیگه موجود نیست،چه کارکنم؟
    کتاب شما زبان تخصصی ندارید ولی گرامر و وازگان دارید.
    کدوم کتاب تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر بهتره؟
    اگه میشه راهنمایی کنید.
    با تشکر…

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      هر دو کتاب موجود هست.
      برای زبان تخصصی هم بهترین منبع پاسخ کنکورهای گذشته رشته تون هست. تو کنکور ۹۲ و ۹۳ بسیاری از رشته ها سوال تکراری زبان تخصصی بدون تغییر گزینه داشتند…
      به نظرم اولویت با مطالعه زبان تخصصی ۱۰ سال اخیر و کتابی است که این رو پوشش بده و در نهایت خوندن متون تخصصی رشته تون.
      من شنبه تو انقلاب منابع موجود رو یه نگاه می ندازم و بهتون یه کتاب هم معرفی می کنم. سپاس از شما

      • Mahdi

        سلام،ممنون،
        شنبه خبر بدید،یادتون نره استاد.

        • Hadi Jahanshahi

          سلا
          الوعده وفا. امروز که انقلاب بودم، یه تورقی منابع زبان تخصصی مهندسی کامپیوتر رو کردم و این سه تا رو برجسته تر دیدم. (البته قضاوت صرفا ظاهری و بر اساس کلیت محتواست و در جزئیات ریز نشدم..) – مشاهده فهرست مطالب کتاب
          ۱٫ کتاب زبان تخصصی مهندسی کامپیوتر دکتر حاج رسولیها . این کتاب حرفه ای و خوب بود و یه سی دی تلفظ و … هم با خودش داشت، فقط یه اشکال عمده داشت این بود که آخرین سال چاپش ۹۱ بوده و تا کنکور ارشد ۹۰ توش موجود بود. گرچه تست های زیاد دیگه ای هم داشت.
          ۲٫ زبان تخصصی مهندسی کامپیوتر مدرسان شریف. این کتاب قطع بزرگ بود و به نظر جامع می رسید. این کتاب چاپ ۹۲ بود و به جز کنکور سال گذشته بقیه کنکورها رو پوشش می داد. به نظرم منبع مناسبی می رسید البته به پاسخ ها نگاهی ننداختم. (شاید بگردید چاپ ۹۳ که سوالات کنکور قبل هم داشته باشه، پیدا بشه.)
          ۳٫ زبان عمومی و تخصصی گسترش علوم پایه رضوانی و مقسمی – این کتاب هم خوب بود و ویرایش ۹۲ بود. البته به اندازه دو کتاب قبل وارد جزئیات زبان تخصصی نشده بود، چون هر دو مبحث زبان عمومی (واژگان و گرامر) و تخصصی رو می خواست در یک کتاب پوشش بده.
          به نظر من منبع ۲ به روزتر و منبع ۱ حرفه ای تر بود. یکی از این دو رو در صورت تمایل تهیه کنید.
          اگر کسی نظری داره خوشحال میشم عنوان کنه همینجا.
          موفق باشید.

  24. Mahdi

    سوال پرسیدم چواب ندادید،حالا سوال بپرسم،
    میخوام باهم بخرم ولی یکی کتاب موجود هست کتاب دیگه موجود نیست،چه کارکنم؟
    کتاب شما زبان تخصصی ندارید ولی گرامر و وازگان دارید.
    کدوم کتاب تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر بهتره؟
    اگه میشه راهنمایی کنید.
    با تشکر.

  25. Mahdi

    با سلام و احترام
    کتاب جلد اول و دوم هر دو چاپ ۹۳ یعنی کنکور ۹۳ رشته های مختلف هست؟
    با تشکر

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      بله هر دو چاپ ۹۳ یعنی شامل کنکور بهمن ۹۲ کلیه رشته ها و پاسخ تشریحیشونه.

      • Mahdi

        سلام تشکر جواب دادید،
        زبان عمومی ارشد زیر ذره بین جلد دوم قیمت: ۱۹۶۰۰۰ ریال
        موجود نیست : تاریخ انتشار:۹۳/۰۷/۲۶ یعنی کنکور ۹۳ هست؟
        زبان عمومی ارشد زیر ذره بین جلد اول قیمت: ۲۴۵۰۰۰ ریال
        موجود است :تاریخ انتشار:۹۲/۰۸/۲۹ یعنی کنکور ۹۳ هست؟

        • Mahdi

          میخوام باهم بخرم ولی یکی کتاب موجود هست کتاب دیگه موجود نیست،چه کارکنم؟

        • Mahdi

          کتاب شما زبان تخصصی ندارید ولی گرامر و وازگان دارید.
          کدوم کتاب تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر بهتره؟
          اگه میشه راهنمایی کنید.

        • Hadi Jahanshahi

          سلام
          هر دو موجوده. سایت انتشارات به روز نشده، تماس بگیرید باهاشون. تهران هستید؟

        • Hadi Jahanshahi

          سلام
          هر دو دارای کنکور ۹۳ هستند.
          کتاب جلد دو چه با قیمت ۱۵ (چاپ اول) چه ۲۰ (چاپ دوم) دارای کنکور ۹۳ هست. و کتاب جلد اول تنها با قیمت ۲۵ (چاپ جهارم) دارای کنکور ۹۳ هست.
          موفق باشید.
          جلد دو هم موجود هست اما اون صفحه احتمالا به روز نشده باشه..

  26. arian

    سلام
    میخواستم بدونم لغات ها به ترتیب الفباس یا درس بندی شده اس؟

  27. سیب سرخ

    با سلام.
    برای آزمون دکترا هم این دو جلد کتاب مفید هست؟
    در زمینه کنکور دکترا چی بخونیم بهتره؟
    متشکرم.

  28. سالار شهریاری

    با عرض سلام
    آیا کتابی هست که به مجموعه سوالات درک مطلب پاسخ داده باشه؟ (۱۵ سوال آخر کنکور )

    • سلام
      باید کتاب زبان تخصصی رشته خودتون رو تهیه کنید. چه رشته ای هستید؟

      • سالار

        فناوری اطلاعات

        • از منابع زبان تخصصی رشته IT خیلی اطلاعی نداریم اما با توجه به اطلاعات قدیممون موسسه های نصیر و پارسه تو زمینه کامپیوتر و IT قوی بودند. احتمالا پک های مناسبی برای زبان تخصصی شما داشته باشند. حتما پاسخ تست های کنکورهای گذشته رشته تون رو تهیه کنید و مطالعه کنید.

  29. دانشجو

    بله ولی قسمتی اضافه شده تحت عنوان زبان تخصصی بنده منظورم اون قسمت اضافه شده زبان تخصصی بودش؟

    • Hadi Jahanshahi

      قسمتی با نام زبان تخصصی نیست. تکنیکهای پاسخگویی به سوالات متون تخصصی هست.
      حدود ۱۵ صفحه هست که از اطرافیان که چاپ جدید رو تهیه کردند می تونید کپی بگیرید. چون اون قسمت بخش نویی بود نمی شد در سایت برای دانلود قرار داد.
      متاسفانه قوانین کپی رایت اینترنتی اصلا در حد منطقی نیست. اما سایر بخشها که کار دانشجوها راه بیفته قرار داده شده.

  30. دانشجو

    سلام آقای جهانشاهی خسته نباشید
    من جلد اول زیر ذره بین رو دارم و اردیبهشت ۹۳ از نمایشگاه گرفتم روش خورده ویرایش جدید که توی کامنت ها دیدم شما نوشتید ویرایش دوم هستش الان این ویرایش سوم اومده زمان اومدن ویرایش سوم هم مرداد بوده من باید دوباره باید کتاب رو تهیه کنم؟ لطفا به میلم جواب بدید

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      تغییرات ویرایش دوم به سوم رو روی سایت در بخش دانلودها جهت دانلود قرار دادیم.
      از اونجا دانلود کنید تا نیازی به تهیه مجدد نباشه.
      موفق باشید.

  31. simaa

    سلام . خسته نباشید .
    با تشکر از زحماتتون .
    ببخشید لازمه که کلمات مترادف هم خونده بشن؟ همین ۲۰۰۰ تا لغت کافی نیستن؟
    آخه خیلی زیادن .
    یعنی توی سوالات تخصصی رشتم ممکنه در متن پاراگراف بیان؟

  32. fateme

    استاد اگه لطف کنید آدرس دقیق بدید ممنون میشم چون من مشهد رو کامل بلد نیستم اگه آدرس داشته باشم خیلی واسم بهتره
    شرمنده مرسی

  33. fateme

    سلام
    ببخشید من دانشجوی علوم سیاسی مشهدم میخواستم بدونم در حد واژگان این کتاب واسه من کافیه؟؟؟
    من کتاب ۵۰۴ رو قبلا خوندم
    شما اطلاع از این دارید که این کتاب آیا در کتاب فروشی های مشهد موجود هست یا نه؟؟؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      حتما در مشهد موجود هست. اگر در کتابفروشی های اصلی شهر پیدا نکردید، حتما اطلاع دهید تا آدرس دقیق را به شما بدهم.
      بله. برای رشته شما کفایت است و خواندن کتاب ۵۰۴ شروع راه است.
      موفق باشید.

  34. behzad

    سلام.خسته نباشید.کتابفروشی فروزش تبریز دو هفته پیش گفته بود سفارش داده ولی هنوز خبری نیست.

  35. pooya

    سلام استاد.خسته نباشید
    استاد می خواستم بدونم پک دی ال ام رو هم لازمه بخونیم.چون تو موسسه پژوهش اکثر بچه ها می خوننش یا فقط کتاب زیر ذره بین کافیه.
    شما کدومو توصیه میکنید ؟
    ممنون.

    • Hadi Jahanshahi

      سلام دوست عزیز
      البته آخر متوجه نشدم پدرام هستین یا پویا!
      به نظرم زیر ذره بین کافی هست کامل. صرف زمان برای افزایش تعداد لغات زمانی می تونه کارایی داشته باشه که بتونه درصد شما رو به میزان خوبی جابجا کنه که فک نمی کنم این اتفاق بیفته.
      شما چون یک سال وقت دارید، فعلا با کتاب شروع کنید و اگه زمان اضافه آوردید، همینجا بپرسید تا منابع بیشتر و تکمیلی معرفی کنم.
      گرچه در بخش دانلودها یکی دو تا منبع مفید برای ارشد گذاشتم…

  36. مسعود

    سلام و عرض خسته نباشید ، در مورد بخش کلوزتست در ارشد ، یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که نمیتونم به خوبی بین متن و سوالاتی که از اون پرسیده میشه برقرار کنم ، متن رو به خوبی ترجمه میکنم اما نمیتونم به سوالات پاسخ صحیح بدم ،به نظرتون برای یادگیری مهارت کلوز تست باید چه کار کنم؟ کتابی هست که بتونه مهارت های زدن کلوز تست رو آموزش بده؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      دلیل این امر اینه که گرامرتون خیلی قوی نیست. همین جلد دوم زبر ذره بین می تونه کمکتون کنه و دقیقا برای تقویت مهارت کلوزتست نوشته شده. اگه بخشهایی از کتاب که به رایگان برای دانلود قرار دادیم رو مشاهده کنید، می بینید به سوالات به چه شکل پاسخ داده شده. حتی گزینه های اشتباه هم رد شده اند و خب این می تونه به شما کمک زیادی کنه که دلیل صحیح بودن گزینه ها و رد سایر گزینه ها رو درک کنید.
      شما سه سال از کنکورها رو بزنید، ۵ سال بعدی رو به سادگی خودتون می تونید پاسخ بدید.
      متاسفانه سایر کتابها به سوالات کلوزتست به صورت ترجمه ای جواب می دن اما ما رویکرد گرامری داشتیم. با ترجمه حداکثر ۱ تست می شه زد از ۵ تست اما با درک گرامر ۴ یا ۵ تست قابل پاسخگویی خواهد بود.
      موفق باشید.

  37. ps

    چاپ جدید رو کی میشه اینترنتی خریداری کرد؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      به محض چاپ شدن می شه اینترنتی خرید. از هفته آینده.

  38. صنایعی

    سلام استاد،ببخشید آیا کلماتی که درمثالهای لغات اصلی آورده شده و برامون ناآشناس رو لازمه حفظ کنیم؟
    اخه اینطور که خیلی زیاد میشن کلمات.

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      معمولا کلمات سخت درون جملات معنی شده. اولویت با کلمات اصلی هست. اگر وقت زیاد داشتید اون کلمات داخل متون رو حفظ کنید.
      بهتره اونا رو چشمتون بهش خورده باشه و نیاز نیست خیلی دقیق شید و با جزئیات حفظشون کنید.

  39. beh

    سلام.ببخشید چاپ جدید کی به کتابفروشی های تبریز می رسه؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      به محض اینکه چاپ شه می تونید از کتابفروشی فروزش تبریز پیگیر باشید که تهیه کنند.
      زمان چاپ باید سه روز آینده باشه. الان زیر چاپ هست.

  40. pari

    سلام وخسته نباشید.من میخوام برای ارشد کنکور زبان انگلیسی گرایش اموزش شرکت کنم.میخواستم بدونم خوندن این کتاب برای لغت کافیه؟و این که چجوری میشه تهیه اش کرد.در ضمن ساکن یزد هستم.ممنون

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      کتاب به نیت گرایش های کنکور اصلی رشته زبان نوشته نشده اما در سالهای اخیر (مخصوصا ۲سال اخیر) کنکور سایر رشته ها و کنکور زبان هم اشتراکاتی داشته و سوالاتی عینا تکرار شده.
      من فک نمی کنم از خوندن کتاب ضرری بکنید اما بعد از این کتاب تستهای سالهای قبل کنکور آموزش زبان هم بزنید.

  41. محمد

    سلام و عرض ادب
    من برای پیدا کردن این کتاب خیلی جستجو کردم و متاسفانه نتونستم جلد یک این کتاب رو پیدا کنم و شدیدا هم به این کتاب نیاز دارم . میخواستم بدونم چطور میتونم جلد یک رو بدست بیارم؟
    ممنون

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      تهران هستید؟
      جلد یک تموم شده و یک هفته دیگه چاپ می شه. تو سایت خبر چاپش رو خواهم زد. باز هم اگه بعد از زدن خبر چاپ پیدا نکردید همینجا پیغام بدید به دستتون برسونم..

  42. ناصر

    سلام
    واقعا ممنون
    از روزی که جلد اول کتابتون را از نمایشگاه خریدم.دقدقم این بود که سوالات سال ۹۳ را با جواباشون از کجا بیارم.
    تشکر که تغییرات کتابتون را در سایت می گذارید

  43. روح اله

    سلام.
    می بخشید آقای جهانشاهی؛
    می شه برای زبان تخصصی ارشد رسانه، سایت یا هر منبع معتبر دیگه ای رو برای خوندن متن معرفی کنید.
    ممنون می شم.

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      از اونجایی که مدیریت رسانه رشته خاصی هست که نه تنها تو ایران بلکه در خارج از ایران هم پذیرش کم داره، برای همین منبع خاصی واقعا نمیشه معرفی کرد.
      شما می تونید از ژورنال های معتبر رشته تون مثل
      International Journal on Media Management
      مقاله ها رو مطالعه کنید. خودشون منبع عالی زبانی هستند. حداقل مقدمه هر مقاله می تونه کمک زیادی کنه.
      یا مثلا تو سایت
      scholar.google.com
      کلمه
      Media Management
      رو سرچ کنید و مقالات و کتابهایی که پی دی افشون در دسترسه مطالعه کنید.
      اگر از سمت چپ هم گزینه
      create alert
      رو انتخاب کنید، هر مقاله جدیدی که با اون عنوان ثبت شه یه ایمیل براش دریافت خواهید کرد.
      موفق باشید.

  44. روح اله

    ممنون می شم اگه شیوه مطالعه کتاب رو هر چه سریع تر در سایت قرار بدید.

    • Hadi Jahanshahi

      چشم حتما
      البته توضیحات کاملی نیز در مقدمه هر دو جلد آورده شده است.

  45. روح اله

    و برای زبان تخصصی مدیریت رسانه کتاب خاصی رو پیشنهاد می کنید؟
    ممنون

    • Hadi Jahanshahi

      کتاب انتشارات سمت ویژه دانشجویان روزنامه نگاری و علوم ارتباطات در کنار تکنیک های پاسخگوییی به سوالات درک مطلب میتونه کمک زیادی کنه.
      کتاب واژه نامه یونس شکرخواه هم بعد از اینا می تونه کمک خوبی باشه
      البته شما بیشتر باید متون مربوطه رو در اینترنت سرچ کنید و بخونید و دائم بروز باشید. منابع انگلیسی از هر منبعی مطمئن تر هستند.

  46. روح اله

    سلام.
    وقتتون بخیر.
    آخرین ویرایش هر دو جلد کی منتشر می شه؟
    ممنون.

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      جلد دوم که تا آخر سال بدون تغییر خواهد ماند.
      جلد اول حدود ۲ ماه آینده. البته کلیه تغییرات نسبت به چاپ موجود در سایت قرار داده خواهد شد.

  47. saba sh

    گفته بودین اگه سوالی داشتیم ازتون بپرسیم. ممنون می شم به سوالام جواب بدید
    در حین مطالعه لغات حتما باید مترادف آن ها را هم حفظ کنیم؟
    لازم است که همزمان با مطالعه این کتاب کتاب لغات ضروری تافل رو هم بخونیم؟
    برای زبان تخصصی چه کتابی رو برای رشته مهندسی صنایع پیشنهاد می کنید؟
    زبان تخصصی رو همزمان با عمومی شروع کنم؟ از دیروز عمومی رو شروع کردم.
    باتشکر فراوان از زحمات شما

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      برای مترادف همانطور که سایر دوستان پرسیده بودن، مترادف های ساده رو بهتره یاد بگیرید و مترادف های مشکل تر رو در دور دوم مرور کنید.
      بهتر است کلا زبان انگلیسی را به زبان انگلیسی فرا بگیرید تا زبان فارسی.
      نیاز به مطالعه همزمان دو کتاب نیست. اگر پایه شما ضعیف است می توانید ابتدا ضروری تافل و سپس این کتاب را مطالعه کنید. گرچه کل کتاب تافل در زیر ذره بین پوشش داده شده است.
      زبان تخصصی مهندسی صنایع، ویرایش دوم کتاب مهندس شایان مناسبترین گزینه در میان کتابهای موجود است.
      منطقا زبان تخصصی رو پس از تسلط بر زبان عمومی مطالعه کنید. دایره لغت بالا به شما جهت درک بهتر متون کمک خواهد کرد.
      مقدمه هر دو جلد زبان عمومی زیر ذره بین را پیش از مطالعه خود کتاب، کاملا مرور کنید.
      موفق باشید.

  48. حسین

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده دانشجوی ترم ۶مهندسی مکانیک هستم و میخواستم بپرسم اگر این ۲کتاب را تهیه کنم برای زبان تخصصی مکانیک چند درصد از این کتاب تاثیر داره؟ نیاز به تهیه کتاب زبان تخصصی مکانیک دارد؟ فقط نگران این هستم. من خودم کلاس زبان میرم سطح زبانم متوسطه و کتاب Touchstone 4 cambridge هستش ممنون میشم از مشاوره و راهنمایی شما استفاده کنم متاسفانه خیلی از استادهای ما روی این این درس اهمیتی نمیدادند ولی خود من به زبان علاقه دارم و دوست دارم درصد زبان را بالا بزنم چون درسهای دیگر سخت هست به نفعمه از برگه سفید گذاشتن یا ۲تست ساده زدن زبان!
    در ضمن میخوام روزانه مطالعه کنم در حد ۱۵دقیقه یا نیم ساعت یا اگه زمان مناسب برای مطاله روزانه مدنظر دارید ممنون میشم چند دقیقه مناسبه بخونم. به نظرتون از کجا شروع کنم؟ منظورم از کدوم کتابتون؟

    از اینکه این کتابهارا در اختیارما میزارید و در اینجا راهنمایی و مشاوره میدهید سپاسگزارم و خوشحال میشم باز هم از نظر و مشاوره شما استفاده کنم :)

    همیشه شاد و سلامت باشید

    با تشکر

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      زبان تخصصی مکانیک رو واقعا اطلاعی ندارم! اما کنکور ارشد اگر منظورتون هست، برای کلیه رشته ها ۱۵ سوال عمومی و ۱۵سوال تخصصی اون رشته وجود داره.
      این کتابها برای پاسخ به اون ۱۵ سوال عمومی نوشته شده گرچه حدود ۳ تست به طور متوسط از زبان تخصصی رشته های مختلف مربوط به دانش زبان عمومی هست و باز هم با این دو جلد قابل پاسخ است.
      اگر خواستید منطقا می تونید با جلد اول و لغات شروع کنید.
      به زودی توضیحات متنوعی راجع به خوندن زبان عمومی روی سایت قرار خواهیم داد.
      با تشکر از شما

      • حسین

        ممنونم منتظر توضیحات شما هستم…راستی درک مطلب در کتابتون هستش؟

        • Hadi Jahanshahi

          تستهای کنکور شامل ۳۰ تست هست
          اول. ۱۰ تست واژگان هست که جلد اول پاسخگوی اون هست.
          دوم. ۵ تست گرامر هست که جلد دوم پاسخگوی آن خواهد بود.
          سوم. ۱۵ تست زبان تخصصی که به صورت درک مطلب هست و برای هر رشته نیاز به دانش خاص اون رشته هم داره. اما داشتن اطلاعات دو جلد می تونه کمک خوبی به پاسخگویی اون تستها کنه.
          در حقیقت درک مطلب مربوط به زبان تخصصی رشته شماست و جز اهداف این دو جلد نیست.

        • حسین

          آهان من اینارو نمیدونستم بازم ممنون از راهنماییتون، من این کتاب رو استفاده میکنم :) اگه اشکالی داشتم میتونم به شما ایمیل بزنم؟

        • Hadi Jahanshahi

          حتما.
          تعداد افراد زیادی ایمیل می زنن و به سوالاتشون پاسخ داده می شه.
          سایت اما راه ساده تری برای ارتباط است، زیرا شاید سوال شما سوال سایرین نیز باشد.

  49. شایق

    باسلام
    من تازه با این کتاب اشنا شدم
    جای تبریک داره واقعا
    میشه حتی تو چیزهای به ظاهر ساده هم خلاق بود..

    • آیت ایران نژاد

      سلام آقای مهندس جهانشاهی
      روز مرد رو بهتون تبریک میگم.
      من دیروز جلد دوم کتاب شما رو تهیه کردم کتاب خیلی خوبیه و با ریز بینی خوبی نگاشته شده، جلد اولتون رو هم سال ۹۱ خریده بودم. یعنی اونی که ۱۶۰۰ تا لغت داره ولی اونجوری که تو سایت دیدم تعداد لغتها شده ۲۲۰۰ تا. من هم طبق گفته خود شما که یه بار تو سایت باشگاه مهندسان صنایع ازتون پرسیده بودم با لایتنر پایش ۱۶۰۰ تا رو وارد کردم و حتی از ” Longman Dictionary Of Contemporary English ” تمام مشتقات یک لغت رو که شما تو کتاب آوردید به همراه توضیحات انگلسیش تو نرم افزار لایتنر پایش اضافه کردم. منتها حقیقتش نمیخوام یه بار دیگه چاپ جدید رو بخرم. میخواستم ازتون خواهش کنم که چططوری میتونم این ۶۰۰ تا لغت اضافی رو به همراه مثالها و متردافها و معانی که برای هر لغت آوردید تهیه کنم.
      در ضمن به نظرم لایتنر پایش از جی ممورایز خیلی بهتره.

      • Hadi Jahanshahi

        سلام
        از این لینک لیست ۴۰۰ لغت اضافه شده رو می تونید دانلود کنید.
        http://ieclub.ir/new…شد-زیر-ذره-بین/
        تو ویرایش جدیدتر اجتمالا ۲۰۰ تا دیگه اضافه شه. اونها اگه قطعی شد من تو همین خودم میذارم که همه رایگان دانلود کنن:
        من خودم لایتنر پایش رو به همه توصیه کردم تا حالا! چون هم ایرانیه و به هموطنها کمک می کنه هم واقعا کیفیتش مطلوبه
        با تشکر از حسن نظر شما

        • عادلی

          سلام
          به خاطر کتاب خوبتون واقعا ممنون خیلی کمکم کرد اتفاقی باهاش اشنا شدم ولی دقیقا اون چیزی بود که میخواستم
          فقط لینک دانلود که دادین برای لغات جدید اضافه شده خرابه انگار

        • Hadi Jahanshahi

          سلام
          لینکی برای لغات جدید اضافه شده هنوز نگذاشتم.
          احتمالا تو مرداد تغییرات کتاب آپلود خواهد شد.

  50. hamed

    با سپاس از کتاب بسیار عالی و کاربردی شما
    پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از سردرگمی استفاده کنندگان باکس زرد و آب یکی بشه و تا جایی که ممکنه معناهای پارسی واژه و مترادفهای انگلیسی با هم هماهنگ بشن.به عنوان مثال دو مترادف که معنای پارسیشون به هم نزدیکه در کنار هم بیان و اون معنای پارسی جلوشون نوشته بشه بسیار به دانشجویان کمک کردید

    • jahanshahi

      سلام به شما دوست عزیز
      سعی شده تا ترتیب باکسهای زرد، آبی و بنفش یکی باشه که این موضوع که عرض کردید رعایت شه در کتاب.
      یعنی معنای اول با مترادف اول و مثال اول همخوان باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top