زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. esmael

    سلام. خوبید؟خسته نباشید.جناب مهندس من دوتا کتابتون رو میخوام.هم جلد اول هم دوم. ولی از خریداینترنتی خاطره ی خوبی ندارم چون ویرایش جدید نمیفرسن و از این جور مسایل.شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد هسم.اگه لطف بفرمایید شماره تماسی بدین که کتاب رو تهیه کنم ممنون میشم.
    اسماعیل

    • سلام
      تو استان شما حقیقتا آدرس فروشگاهی رو نمی شناسیم. فروشگاههایی که سایر کتابهای کنکور ارشد (علی الخصوص انتشارات نگاه دانش) رو دارن حتما خواهند داشت.
      برای خرید تلفنی می تونید با تهران تماس بگیرید که البته هزینه ارسال شامل می شه که در جریان جزییات نیستم.
      ۰۲۱۸۶۷۴۱ داخلی ۱۰۸ سرکار خانم طاهری
      موفق باشید.

  2. سیمین

    پارسال من هیچی نخوندم با اطلاعات خودم ۳۲ درصد زدم تمرکزم روی ریدینگ بود برای واژگان و کلوزتست یه کتاب سبک نه خیلی وختمو بگیره چی پیشنهاد میکنید

    • سلام
      کتاب جلد دوم سبک هست از دید من. میت تونید برای گرامر (کلوزتست) به کار ببرید. برای ریدینگ باید رشته تون رو بفرمایید. به نظرم منبع زبان تخصصی رشته خودتون خیلی کمک بیشتری می کنه تا ریدینگ های عام تافل و …
      کتاب زبان تخصصی رشته خودتون و تست های ۱۰ سال اخیر زبان تخصصی برای ریدینگ بهترین گزینه است.
      موفق باشید.

  3. نسرین

    سلام من از امرکز شروع کردم به درس خوندن واسه کنکور تعریف کتاب شما رو شنیدم،ولیچون شهرستانم بهش دسترسی ندارم، میشه لطفا برام کتابتونو ایمیل کنین؛بسیااااااار سپاس

    • سلام
      طبیعتا امکان ایمیل کتاب وجود ندارد!! البته خیلی بعید هم هست کسی بتواند از روی نسخه الکترونیک ادامه دهد.
      شهرستان شما کجاست تا بتوانیم راهنمایی برای خرید داشته باشیم.

  4. mahsa

    سلام،وقتتون بخیر،
    راستش من زبانم اصلا خوب نیست،الان جلد۱ گرفتم،می خوام لغت ها رو شروع کنم،لازمه مترادف ها رو هم بخونم یا معنی هاشون کافیه؟

    • سلام
      مترادف ها رو نگاه بیندازید اما حفظش در گام اول الزامی نیست.
      اما جمله ها رو حتما بخونید. کاربرد لغت در جمله به یادگیری و به خاطر سپاری واژگان کمک خواهد کرد.

  5. حبیب

    با سلام وادب و احترام: با کتاب شما جلد اول که زبان خودم در سطح پایینی هست ارشد تربیت بدنی میتونم امسال ۴۰درصد بزنم یا نه ؟

     

    • سلام
      زدن ۴۰ دشوار نیست.
      اگه سطح زبانتون پایینه ابتدا به لغات و گرامر دبیرستان مسلط شید بعد سراغ زیر ذره بین برید. فرض کتاب بر اینه که یه پایه اولیه دارن.
      حتی کتاب ضروری تافل هم قبلش بخونید بهتره.
      از بهمن ماه سراغ زبان تخصصی هم برید حتما.

  6. azam

    سلام
    رشته من مهندسی بهداشت محیطه و ارشد همین رشته رو میخام واسه سال ۹۵ امتحان بدم
    نمونه کتابتونو از تو سایت دانلود کردم و دیدم اما فقط  نمونه ازمونهای ارشد وزارت علومو داشت
    میخاستم بدونم این دو جلدی امادگی لازم واسه کنکور وزارت بهداشت رو هم بهمون میده؟
    ممنون

    • سلام
      قبلا تست های وزارت بهداشت رو دیده بودم و سخت نبودن و یا در حد همین کنکور بود یا پایین تر. برای اطمینان بیشتر سوالات رو لیمیل کنید تا پاسخ دقیق تر بدم.
      Generalenglish.ir [at] gmail.com

  7. ali

    سلام
    ی سوال از خدمتتون داشتم برای کسایی که از تابستان برا کنکور شروع می کنن فرمودین که از لایتنر یا تیک۸ استفاده کنن .یادگیری لغت باکس اول و قرمز رنگ برا کنکورکافیه ؟ویااینکه باید لغت باکس آبی رو هم مسلط باشن! واگرلازمه که قسمت آبی رو هم مسلط باشیم چطوری از لایتنر استفاده کنیم ینی یه دفعه ۶فلش کارت باید معنی ترک کردن رو یادداشت کنیم این کار ضرورت داره
    تشکر .

    • سلام
      از منوهای بالا هم سوالات متداول رو نگاهی بیندازید.
      برای هر کلمه یه دونه کاغذ باید لایتنر کنید نه ۶ تا!اما پشتش حتما معانی بطور کامل یادداشت کنید.
      مترادف و مثال لغت اختیاری است. معنی فارسی برای شروع کفایت هست.

  8. omid

    با سلام خدمت استاد گرام.
    من زبانم در حد متوسطه و میخوام از مرداد شروع به درس خوندن برایکنکور کنم.
    کمی در درس زبان گیجم..نمیدونم چجور باید زبان رو بخونم..چه منبعی بخونم..تعریف کتاب شما رو هم شنیدم.میخواستم بدونم باید چیکار کنم؟کلاس برم یا نه کتابتون کافیه؟چجوری زبان رو بخونم.چقدر وقت بزارم؟ایا اصلا میشه زبان رو درصد بالا زد؟
    با تشکر از شما

    • سلام
      چرا از همین امروز شروع به خواندن زبان نمی کنید؟
      زبان نیاز به فرآیند طولانی مدت برای یادگیری داره. حداقل ۲ تا ۳ ماه خودتون هیچ حس رشدی در زبان ندارید. برای همین حتما زبان رو زودتر شروع کنید.
      زدن درصد بالا ممکن هست و خیلی از افرادی که کتاب رو خوندن به این درصد رسیدم.
      اگر سطح زبانتون متوسط هست و مثلا کنکور پارسال رشته خودتون رو ۵ تست از ۱۵ تست اول زبان عمومی می زنید، با خوندن کتاب می تونید این تعداد رو به ۱۲ و بیشتر برسونید. اگر سطح تون پایین تر از این حد است، کلاس هم می تونه کمک زیادی بکنه.
      روزی ۱ ساعت کافیه. صفحه سوالات متداول رو هم مطالعه کنید.
      موفق باشید.

  9. راضیه

    سلام استادعزیز لطفامیشه خودتون برام میل کنیدکلیه ویرایشهای امسال رومن زدم یک قسمتش روچیزی میل نشد اگرلطف کنید جلد اول درسنامه ولغات جدید وترجمه لغات پایانی وسوالات سال۹۴روبرام میل کنیدبسیارمچکروسپاس گذارم باتشکر

    • سلام
      برای شما میل شده بود. مجدد ایمیل هم شد. اگر مشکلی در دریافت دارید به اسپم مراجعه کنید.
      ترجمه جملات پایانی کتاب در هیچ چاپی نیست! سوالات سال ۹۴ و لغات جدید و همچنین درسنامه برای شما ایمیل شد.
      موفق باشید.

  10. Saleh

    سلام

    من دانشجوی رشته حقوق میباشم و امسال ارشد دارم.در رشته ما هم زبان فوق العاده موثر در بالابردن رتبه میباشد.ارشد ۹۴ نیز همانطور که احتمالا مستحضر هستید رشته حقوق اصلا زبان عمومی نداشت و فقط ۵ متن درک مطلب بود.لذا تقاضامندم از شما بگویید برای پاسخگویی صحیح به سوالات درک مطلب چه راههایی را پیشنهاد مینمایید.چه کتابهایی مطالعه کنم.لطفا هم کتاب عمومی معرفی کنید و هم اختصاصی در صورت امکان.راهکارها و ترفندهای پاسخگویی به سوالات درک مطلب چیه؟کتاب خاصی در این زمینه وجود دارد؟

    لطفا یک راهنمایی مفصل نمایید.با تشکر

    • سلام دوست عزیز.
      رشته شما خیلی استثنایی شد در سالی که گذشت. حتما یه پیگیری کنید که برای سال جاری هم فقط تخصصی خواهد بود یا خیر.
      برای تخصصی بهترین راه زدن تست های کنکورهای سالهای اخیر رشته خودتون هست. این مهمترین منبع هست.
      تکنیک های پاسخ به متن تو کتابهای مختلف اومده. مثلا تو کتابهای تافل مکررا اشاره شده. تو جلد اول زبان عمومی ارشد زیر ذره بین که منبعی برای واژکان زبان عمومی هست، به صورت کلی در حدود ۱۵ صفحه به این تکنیک ها بر مبنای کنکور ارشد کلیه رشته ها پرداختیم.
      در نهایت مهم تر از یادگیری تکنیک، پاسخ دادن به تستهای کنکورهای سالهای قبل رشته خودتون و همچنین آزمونهای آزمایشی موسسات مختلف هست.
      موفق و پیروز باشید.

      • Saleh

        ممنون از پاسختون.
        پس بنظرتون من تمرکزمو تنها بر پاسخ دادن تست های تخصصی سالهای گذشته بزارم کافیه و به کتابهای اصلی و مرجع تخصصی مراجعه نکنم؟من در حدود ۶۰ درصد برنامه ریزی کرده ام بزنم.
        آیا کتاب شمارو تهیه کنم مفید خواهد بود و یا فقط بر تستهای تخصصی وقت صرف کنم؟
        در جواب دادن به سوالات درک مطلب باید در چه زمینه هایی تسلط داشت؟آیا کلاس رفتن احتیاج دارد؟کتابی که بنظرتون از همه کاملتره در این زمینه چیه؟
        ممنون میشم راهنمایی بیشتری بفرمایید.
        با تشکر

        • سلام
          رشته حقوق یه مقدار متفاوت تر هست و تماما تخصصی بود در سال گذشته.
          به همین جهت شرکت در کلاس زبان تخصصی رشته خودتون و همچنین تهیه کتابهای زبان تخصصی تون می تونه مفیدتر باشه.
          کتاب زیر ذره بین رو تنها در صورتی تهیه کنید که تسلط شما بر زبان عمومی خیلی کم است و تحلیل شما در مورد متون تخصصی بعد از یک یا دو ماه مطالعه به جایی نرسید. در غیر اینصورت نیازی نیست.
          موفق باشید.

  11. خالد

    با سلام
    من زبان انگلیسیم خیلی ضعیفه یعنی همیشه برا ۰ درصد میزارمش  ولی الان دیگه میخوام به هر سختی که شده شروع کنم بخونم
    لطفا اگه ممکنه منو راهنمایی کنین که علاوه برخرید کتابهای زیر ذره بین برا مشکل پایه ی زبانم چکار کنم؟

    • سلام
      حتما باید برای شروع به زبان دوران دبیرستان مسلط شید. لغات اون دوران رو دانلود کنید و مباحث پایه ای گرامر رو برای خودتون حل کنید. بعد از اون می تونید آماده خوندن سایر منابع بشید.
      حتما قبلش این ضعف رو توی یک تا دو ماه حل کنید.
      موفق باشید.

  12. آتوسا

    با سلام و خسته نباشید، بهترین منبع برای زبان تخصصی رشته ی مدیریت بازرگانی در آزمون ارشد چیست؟

    • سلام
      به نظرم منبعی که پاسخ سوالات کنکورهای سالهای اخیر رو به همراه پاسخ داشته باشه کفایت هست. تو این زمینه کتاب زبان تخصصی مدیریت آرمان اشراقی نگاه دانش یک گزینه است.
      سایت ارشدباز هم برای مدیریت خوبه و مشاوره های خوبی داره. بهش سر بزنید:
      منابع پارتیزانی ارشد مدیریت

  13. arash

    با سلام
    ببخشید با روزی ۱۰ لغت جدید فقط  (نه با دوره کردن )  تموم کردن کتاب چقدر زمان میبره؟
    در ضمن اگه بتونین در اینده تمامی لغات رو ار دیکشنری لانگمن لهجه امریکایی و بزیتیش هم با کیفیت مظلوب بزارین عالیه….البته شما گذاشتین فایل صوتی ولی کیفیت پایینی داره
    و همچنین دوستانو اگر راهنمایی کنین بعد کنکور برای امادگی تافل و …. که دیگه دست مریزا داره
    چون همه اطلاعاتشون بعد کنکور تقریبا در یه سطح خواهند بود و راحت میشه با راهنمایی شما بزرگواران در طی تعطیلات بعد کنکور به چند قدمی کنکورهای زبان مخصوصا تافل رسید….منتظر پیشنهاد شما در این مورد هستم

    • سلام
      تعداد لغات ۲۵۰۰ عدد است. بر حسب تعداد لغت جدیدی که می تونید مطالعه کنید، زمانش کم یا زیاد می شه.
      ۱۸۰۰ تا لغت اول (بر مبنای درسنامه کتاب) مهم هست و اونها رو حتما باید مطالعه کنید.
      حتما بعد از کنکور مشاوره برای مطالعه تافل خواهیم داد. مطمئنا راه طولانی ای برای دریافت مدرک تافل بعد از کنکور نخواهید داشت.
      دیکشنری لانگمن امکان دانلود نداشت متاسفانه. کیفیت تلفظ ها البته پایین نیست.
      موفق و پیروز باشید.

  14. رضا

    سلام استاد
    کتاب لغات شما همه لغاتی که در ۱۰ تست اول زبان ارشد بوده یا خواهد بود رو پوشش میده؟
    یعنی دیگه لازم نیست ۵۰۴ و ۱۱۰۰ (که فرمودید لغات غیر روریش رو حذف کردید)و مراجع دیگه رو جداگانه بخونیم؟
    با تشکر

  15. yousef

    سلام
    بابت جمله اخرم خیلی معذرت می خوام تحت تاثیر کامنت های یکی از دوستان قرار گرفتم.
    برنامه ریزی من در زمینه زبان انگلیسی اصلا برای کنکور و درصد گرفتن در اون  نبود( من فکر بعد کنکور و ….هستم )و پیش خودم گفتم که چه بهتر که برا کنکورم بخونم ولی از این میترسم که اگه الان فقط به لغت بپردازم(ونتیجه نگیرم) از برنامه ریزیم عقب بیفتم ولی با این وجود که لغاتی که شما توکتابتون اوردیدخیلی معروف و پرکاربردن(با بررسی های که خودم کردم ) شانس خودمو امتحان میکنم و کتاب شمارو خریداری می کنم و ببینیم که چه شود……
    ممنون از لطفتون و معذرت بابت( ربات)

    • سلام
      نه از جملات شما ناراحت نشدم اصلا. کار خوبی کردید پرسیدید.
      دامنه لغات رو افزایش بدید، به طرز قابل توجهی listening، speaking و در نهایت writing شما هم بهبود خواهد یافت. در حقیقت شالوده لازم رو برای ادامه حرفه ای تر زبان در اختیار خواهید داشت.
      موفق باشید.

  16. سپهر

    من رشته م برق هست و برای زبان تخصصی برق خواستم بپرسم که آیامنبع یا روش خاصی برای تقویتش مد نظرتون هست؟

    • سلام
      رشته برق خیلی در تخصصم نیست اما کتاب زبان تخصصی دکتر منوچهر حقانی رو تعریفش رو شنیدم.
      و مهم تر از اون باید مجموعه تست های کنکورهای ۱۰ سال اخیر رشته برق (بخش زبان تخصصی) رو پاسخ بدید که به گمونم مدرسان شریف یا راهیان ارشد کتاب مناسب تو این زمینه داره.
      موفق باشید.

  17. yousef

    سلام
    من می خوام برای کنکور برق ۹۵ شرکت کنم و امسال تصمیم گرفتم که زبانم بخونم ولی اگه به تجربه دیگر دوستام و نفرات برتر کنکور توجه کنم کسی نمیگه که روی زبان سرمایه گذاری کنم و به همین خاطر یکم نا امید شدم (فقط نسبت به سوالات زبان کنکور ارشد) ولی در کل من زبان رو دارم کار میکنم ولی نه صرفا لغت
    حالا سوال من اینه که من کتاب شما رو در حین خوندن مکالمه و لیسینینگ و….کار کنم نتیجه می گیرم یا اینکه فعلا بیخیال زبان ارشد بشم چون من به فکر رتبه زیر صدم(پارسال ۸۰۰ اوردم)
    و نمی خوام بهم بگید که این کتاب روی کره زمین تکه و فقط و فقط اینو بخونم چون طراح که رباط نیست که یه سوالو همش تکرار کنه
    ممنون

    • سلام
      زبان رو در رشته شما اطلاع ندارم که چه میزان تاثیر داره اما در اکثر رشته ها زبان به دلیل اینکه خیلی ها ازش می گذرن، تاثیر به سزایی می ذاره.
      اینکه شما conversation، listening، speaking، free discution و … کار می کنید خوب هست و سطح کلی زبانتون رو صد در صد ارتقا می ده اما اگه میزان تاثیر این موضوع رو روی درصد کنکور ارشدتون بخواید بدونید، باید بگم خیلی خیلی کمه نسبت به زمانی که صرف خواهید کرد.
      افزایش دامنه لغت ضمن اینکه مهارت های دیگه تون رو تقویت می کنه، بحث reading شما رو تقویت خواهد کرد و آمادگی تون برای کنکور بالا خواهد رفت.
      طراح ربات نیست اما مشخصا رویه فکری مشخصی داره. هیچ طراحی هم از روی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین تست طرح نمی کنه، بلکه بر خلاف این موضوع ما می گردیم دنبال کتابهایی که طراحان ازشون تست طرح می کنن و اونها رو در کتابی با عنوان زبان زیر ذره بین تجمیع می کنیم.. سوالی البته بوده که ۳ بار در کنکور بیاد اما نادره. ولی لغت تا دلتون بخواید تکرار شده! لغتی هست که ۱۶ بار تکرار شده! ۱۰ تا لغتن که بیش از۱۰ بار تو کنکور اومدن و …
      دلیلش اهمیت اون لغات و جلوی چشم بودنشون هست. من با اینکه اعتقادی ندارم کتاب روی زمین تکه و تا حالا هم نگفتیم اینو، اما توصیه می کنم با همون جلد اول زیر ذره بین شروع کنید.
      در نقض صحبت شما، سوالات آزمونهای بین المللی تافل و آیلتس هم با اینکه طراحاش native هستن اما واقعا روند مشخص داره… خیلی ساده با درک روندش می شه نمره عالی گرفت (البته طراحانشون هم ربات نیستن…)

  18. سپهر

    بسیار ممنون از توجهتون آیا منبع خاصی یا روش خاصی برای تقویت زبان تخصصی مد نظرتون هست؟

  19. سپهر

    سلام. من پایه زبانم خیلی خوبه و قصد دارم برای بالای ۸۰ زبان بخونم خوندن کتاب دو جلدی ذره بین کافیه؟ آیا نیازی هست که کتاب ۱۱۰۰ واژه رو هم کنار ذره بینا بخونم؟

    با تشکر

    • سلام
      از دید ما خوندن کتاب دو جلدی کافیه. در کنارش زبان تخصصی رو هم باید تقویت کنید. می تونید بعد از پایان یافتن جلد اول، سراغ کتاب ۵۰۱ تست (نه ۵۰۴ واژه) برید که در سایت هم برای دانلود قرار دادیم. اگر اون مجموعه هم تموم شد، اولویت بعدی با ۱۱۰۰ خواهد بود.
      موفق باشید.

  20. زبان

    سلام خدمت شما وتشکروسپاس ، استادعزیز من یه مشکلی دارم واینکه اگه ازروی درسنامه بخونم چون لغات برام جدیدن برای معنی ،مترادف وکاربردلغت درجمله بایدمدام به کتاب اصلی مراجعه کنم واین خیلی وقتم رومیگیره ازطرفی هم چاپ جدید روندارم که طبق حروف الفبابخونم ، ای کاش در درسنامه لغات باترجمه ذکرشده بودن …پس چیکارکنم پارسال هم چنین مشکلی داشتم  ؟

    • سلام
      کلا چه کتاب جدید داشته باشید چه کتاب قدیم، درسنامه صرفا مرتب سازی لغات است و شما باید برای معنا به کتاب اصلی رجوع کنید.
      اگر با درسنامه مشکل دارید و مطمئن هستید که کل کتاب را مطالعه می نمایید (و البته الفبایی خواندن برای شما خسته کننده نیست)، می توانید بر اساس حروف الفبا مطالعه نموده و پس از اتمام کتاب، به یادگیری لغات اضافه شده به ویرایش جدید بپردازید.
      موفق باشید.

  21. زبان

    سلام ممنون ازراهنماییتون پس استادنیازی نیست که تغییرات ویرایش سوم وچهارم رودرحال حاضردانلودکنم ؟؟؟
    ببخشید درمورداینکه فرمودین دروس اولیه یکسان اند مگه لغات جدیداضافه نشدن پس چجوری یکسان هستند…؟ یه مقدارگیج شدم ..

    • سلام نه نیاز نیست.
      لغات جدیدی که به کتاب اضافه می شه، به درسهای آخر منتقل می شه. یعنی مثلا این سری لغات جدید، درس ۴۹ تا ۵۵ رو تشکیل می دن..
      شما تو ۴۰ درس اول، لغت جدیدی احتمالا مشاهده نکنید.
      از اونجا که کتاب جلد اولتون مال دو چاپ قبل تر هست، بهتره ویرایش جدید رو در آینده تهیه کنید. برای گرامر می تونید همون تغییرات رو دانلود کنید.
      موفق باشید.

  22. زبان

    سلام آقای جهانشاهی، من لغات زیرذره بین چاپ دوم ۹۲ وگرامرچاپ دوم ۹۳ رودارم به کتابفروشی شهرمونم مراجعه کردم اماگفتن حدودایک ماه دیگه چاپ جدیدبه دستم میرسه تواین مدت من چه جوری لغات روشروع کنم ؟ خواهش میکنم راه حل چیه ؟ ساکن شهرستانم

    • سلام
      نیازی به نگرانی نیست اصلا!
      با همون کتابهایی که دارید بر مبنای درسنامه داخل کتاب شروع به خوندن کنید.. لغات دروس اولیه یکسان است.
      بعد از رسیدن کتاب جدید، با اون ادامه بدید.
      موفق باشید.

  23. بهبهانی

    برای لایتنر کردن لغات ، فقط معنی فارسی کافیست؟ و یا مترادف انگلیسی را نیز علاوه بر آن در برگه لایتنر بنویسیم؟
    ( کمی دشوار نمی شود؟)

    • سلام
      کمی سخته اما بودنش مزایای زیادی داره.
      حتی نیازی نیست مترادف رو حفظ کنید، همین که هر دفعه که کاغذ رو برمیگردونید از روی مترادف ها روخونی می کنید، به گسترش دامنه لغات شما کمک خواهد کرد.
      اما اگه واقعا سختتونه اصراری بر این موضوع نیست.
      موفق باشید.

  24. مجید

    سلام و خسته نباشید
    برای تسلط رو زبان عمومی(برای ارشد) چندتا کتاب باید بخونم؟ از گرامرم بدم میاد هیچ وقت کامل تو ذهنم نمیشینه چیکار کنم که تو ذهنم بمونه؟

    • سلام
      برای تسلط به زبان عمومی ارشد دو جلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین کافیه. کتاب دیگه ای نیاز نیست مگر اینکه تست زنی مضاعف لازم داشته باشید.
      برای گرامر هم نباید نکات رو لایتنر کنید و بخونید و مدام حفظ کنید! باید اونها رو با پوست و گوشت خودتون حس کنید. باید به جملات حساس شید و کاربرد لغات رو در جمله درک کنید. کاری که برای زبان عربی در دوره کارشناسی انجام می دادیم… دقیقا رویکردیه که تو کلاسهای آنلاین زبان عمومی تابستان دنبال خواهیم کرد.
      موفق و پیروز باشید.

  25. راضیه

    ممنون از راهنماییتون اماگرامرکه فقط ۵تاسوال میاد

    • بله ۵ سوال هست.
      ۶ گروه آزمایشی چهارشنبه صبح و عصر، پنج شنبه صبح و عصر و جمعه صبح و عصر هست که محموعا در کل گرایشات و رشته ها می شه ۳۰ تست.

  26. راضیه

    سلام -استادعزیز-رشته من معماری هست باوجودی که لغات روسال۹۳خوندم اماکل زبان رو۴درصدزدم- امسال ازتابستان لغات ۵۰۴روکامل بامترادفاش خوندم وتموم شده والان دارم رولغات تافل کارمیکنم که بیشترش درمترادفهای۵۰۴هست گرامررو هم کامل خوندم اماچیزی که هست سوالات گرامرهرسری نکات جدیدی داره وبیشتراصطلاحات گفتاریه بنظرتون تستای کنکوررومدام بزنم هم جلد۱وهم جلد۲؟سوالات لغت رشته ماهرسری جدیدن!

    • سلام دوست عزیز
      شما اگه جلد اول رو مطالعه می کنید نیازی به خوندن مجزای ۵۰۴ و تافل به هیچ عنوان نیست و کلیه لغاتش در جلد اول پوشش داده شده. برای گرامر هم اتفاقا سوالات تقریبا ثابت هستند و تغییر زیادی ندارند. امسال از ۳۰ سوال گرامر کنکور ۲۸ تستش با جلد دوم زیر ذره بین قابل پاسخگویی بود.
      شما از رو جلد دوم گرامر رو شروع کنید و هرجا مشکل داشتید در سایت مطرح کنید. اگر هم نیاز به دوره ای تخصصی داشتید می تونید از کلاسهای آنلاین زیر ذره بین استفاده کنید.
      موفق باشید همیشه.

  27. ERIC

    سلام استاد

    یه سوال داشتم ازتون،دلیل اینکه شما میگید با خوندن کتاب زیرذره بین دیگه نیازی به خوندن ۵۰۴ و لغات تافل بارونز نیست چیه؟؟آیا کتاب شما تمام لغات اونا رو پوشش داده؟یا اینکه یکسری لغات در منابعی که گفتم هست که از نظر شما چندان مهم نیستند و در کتاب زیر ذره بین هم نیومده اند؟؟کلا جریان چیه؟

    • سلام
      لغات ۵۰۴ و تافل کامل در این کتاب پوشش داده شده و نیازی نیست به خوندن اون دو کتاب.
      شاید ۵ درصد لغات در کتاب نباشه که دلیلش عدم سازگاری برخی لغات با فرهنگ ما یا دور بودن این لغات از اهداف کنکوری ارشد هست و مطمئن باشید نیازی به خواندن آنها نیست.
      موفق باشید.

  28. ERIC

    سلام استاد بزرگوار
    بله شما درست می فرمایید ولی خب درسنامه ای که شما الان روی سایت هست(درسنامه فعلی)مربوط به ویرایش سوم کتابه و ۳۰۰ لغتی که به کتاب اضافه شده رو در حال حاضر نداره…یعنی کامل نیست…فقط سوالم اینه که درسنامه مربوط به ویرایش چهارم رو کی توی سایت قرار میدین؟؟سپاسگزارم.

  29. فاطمه

    سلام و خسته نباشید اگر برای عمومی کتاب شما رو با تسلط بخونیم برای تخصصی روانشناسی بالینی چه پیشنهادی دارین؟ ممنون میشم کمکم کنید دنبال یک منبع جامع و کامل مثل کتاب شما هستم

    • سلام
      متاسفانه در مورد زبان تخصصی روانشناسی بالینی تحقیقی نکردم. اگر شما منابعی شنیدید، بفرمایید تا من زمانی که رفتم انقلاب، تورق کنم و نظرمو بگم.
      موفق باشید.

      • فاطمه

        خیلی ممنون راستش نه منم چیزی مد نظرم نبود راهنمایی میخواستم

        • سلام
          خودم که یه سر رفتم انقلاب، همینجا مجدد پاسخ شما رو خواهم داد.
          البته الان برای خوندن زبان تخصصی زوده.

  30. ERIC

    ببخشید
    برای خوندن کتابتون درسته شما توصیه می کنید که از روی درسنامه بخونیم ولی من الفبایی رو ترجیح میدم،چون وقتم زیاده و اینجوری راحت ترم،نظر شما چیه؟؟

    • سلام
      باز هم صلاح کار دست شماست. اما چون برخی از دانشجوها یهو وسط کار ممکنه سرد شن و نخونن، من توصیه می کنم که با درسنامه بخونن که اگر مثلا ۱۰۰۰ تا لغت خوندن، بدونن ۱۰۰۰ تای مهم تر رو خوندن نه مثلا حرف A تا D رو خونده باشن صرفا!
      باز هم هر طور شما راحت هستید.

  31. ERIC

    سلام با خوندن کامل این کتاب و لغات ۵۰۴ و تافل بارونز میشه تو ارشد ۹۵ حدود ۷ تا تست رو زد؟؟پایه زبانم خوبه!!امسال فقط تخصصی زدم شد ۳۳٪ البته هیچی نخوندم!میخوام برا امسال زبان رو ۶۰٪ بزنم.به نظرتون امکان پذیره؟؟

    • سلام
      با خوندن این کتاب دیگه نیازی به خوندن ۵۰۴ و تافل نیست.
      بله با توجه به سوالات امسال می شد در مجموع ۱۳ تست از ۱۵ تست رو به صورت میانگین پاسخ داد. پاسخنامه کنکور ارشد ۹۳ کلیه رشته ها رو دانلود کنید متوجه منظورم خواهید شد.
      شما حتما می تونید به درصد ۶۰ برسید و اصلا دور از دسترس نیست. اتفاقا رتبه یک اجرایی امسال هم که از موسسه پژوهش بودند، همین نظر رو در مورد کتابها داشتند. موفق باشید.

  32. Et

    سلام خدمت اساتید محترم

    تغییرات جلد اول زبان عمومی(ویرایش چهارم) رو توی سایت قرار نمیدین؟؟

  33. امید قنواتی

    سلام
    جمع واژه های ۵۰۴ واژه و Essential Words نزدیک به ۱۰۰۰ واژه میشه.
    کتاب شما ۲۲۰۰ واژه داره ؟
    یعنی باقیش از ۱۱۰۰ واژه بارونزه؟

    • سلام
      منبع اصلی ما برای پوشش کتاب، خود سوالات کنکور کارشناسی ارشد است. لغات موجود در سوالات ۱۰ سال اخیر کلیه رشته ها را گردآوری نموده ایم و در کنار کتاب ۵۰۴ و تافل پایه کار را شکل داده ایم.
      برای سایر لغات نیز، از منابع اصلی تافل به جهت مشابهت با آزمون سراسری، استفاده کرده و لغات مهم آنها را نیز گردآوری و ارائه نموده ایم. از این جهت یکی از کاملترین مجموعه های کنکور ارشد خواهد بود.

  34. milad

    سلام

    ما که چاپ قبلی کتاب رو داریم کتاب دوباره باید بخریم؟

  35. علی

    با سلام خسته نباشی خدمت استاد .برای تلفظ لغات باید چیکار کنیم؟چون از فونتیک هم استفاده نشده.

  36. مهدی

    پس اینترنتی هم برای فروش کتاب بزارین بعضی از انتشاراتی ها این کتابو برای فروش ندارند

  37. مهدی

    سلام خواهشا تمام قسمتای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین رو تو سایت برای دانلود بزارین

    • سلام!؟
      در اینصورت کلا کتاب رو هم از سطح کتابفروشی ها جمع کنیم؟
      کتاب رو در هر صورت باید پرینت گرفت و باز هم تهیه کتاب در فرمت اصلی منطقی است. موفق باشید.

  38. مسعود

    خانوم الناز یوسف زاده من توی کامنتم هم گفتم که رشته من شیمی کاربردیه ، مهندسی شیمی نیست! تو رشته ما ۱۰ سوال عمومی میاد که توی ۶ سوال از ۱۰ سوال ،لغاتی که تو هر ۴ گزینه اومده بود به هیچ وجه توی کتاب شما نبود!این ۴ سوالی هم که من میگم تونستم پاسخ بدم مثلا ۲ تا از گزینه ها توی کتاب بود ۲ تا نبود و شانس من بوده که جواب بین اون ۲ گزینه ای بوده که من بلد بودم!

    کتاب شما به این منوال هست که میاین لغاتی که توی سالهای قبل اومده رو استخراج میکنین. طراح میاد توی چند تا تست از لغات سالهای قبل استفاده میکنه اما تو اکثر گزینه ها از لغات جدید استفاده میکنه!توی رشته من که اینطور بوده حالا اگه تو مهندسی شیمی شما میگین نتیجه بهتری میشه گرفت پس بهتره که بیاین دقیقا مشخص کنین این کتاب تو چه رشته هایی میتونه بازده خوبی داشته باشه چون حجم کتاب بالاست و اصلا به صرفه نیست ۲ ماه از وقت خودتونو صرف یادگیری ۲۰۰۰ تا لغت کنین اما توی کنکورفقط به ۴ تا سوال عمومی پاسه بدین! در صورتیکه با همون ۱ ماه وقت میشه صرف یادگیری زبان تخصصی بشه که ۱۵ تا سوال هم ازش میاد! بازم تکرار میکنم به من همینجا آقای عربشاهی بودن که گفتن میتون با تسلط به این کتاب به ۸۰% سوالات عمومی پاسخ بدم اما واقعیت به ۳۰ – ۴۰% نزدیکتره!

    • باتوجه به دفترچه راهنمای آزمون تحصیلات تکمیلی(ارشد)۹۴ که توسط سازمان سنجش ارائه شده، رشته شما دارای کد ۱۲۰۳ می باشد که جزو مجموعه شیمی محسوب می شود و گرایش شیمی کاربردی یکی از گرایش های آن است.
      و آزمون کد دفترچه ۱۲۰۳ امسال روز صبح جمعه ۹۳/۱۱/۱۷ برگزار شد که با ۱۵ رشته دیگر مانند مهندسی صنایع، مهندسی معماری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، مجموعه فلسفه، مجموعه علوم اجتماعی ، موسیقی، الهیات و … که لیست همه در سایت آمده یکسان بوده است.
      و فرقی در سوالات این چند رشته نیست و همه به سبک و سیاق کنکورهای سالهای پیش مطرح شده است.
      با توجه به سایت سازمان سنجش و مطالب درج شده در آن، این مورد به استناد از سایت قابل تایید است. اما چنانچه سوالات شما غیر سوالات این کد رشته ۱۲۰۳ بوده و یا ما در تعیین کد رشته شما دچار اشتباه شده ایم لطفا ما رو راهنمایی بفرمایید و از شما دوست عزیز تقاضا داریم تا نمونه سوالات امسال خود را به ایمیل generalenglish.ir @ gmail .com بفرستید تا یک سری دیگر از سوالات جدید (علاوه بر ۶ دوره قبلی که روال عادی سنجش تا کنکور ۹۳ بوده) برای دانلود در اختیار سایر دوستان در سایت نیز قرار داده شود.
      و به استناد متن نوشته شده در جلد دفترچه سوالات کنکور ارشد با عنوان مواد امتحانی که شامل ۳۰ سوال زبان عمومی و تخصصی می باشد، سوالات عمومی در کنکور ارشد شامل ۱۵ سوال اول آزمون است، یعنی ۱۰ سوال مربوط به لغات و ۵ سوال مربوط به cloze test که در مورد گرامر و دستور زبان انگلیسی مطرح می گردد.
      و ۱۵ سوال بعدی که تحت عنوان درک مطلب آورده می شود به عنوان سوالات زبان تخصصی هر رشته می باشند.
      موفق و موید باشید

  39. مسعود

    عرض سلام و خسته نباشید ، من امسال کنکور ارشد شیمی کاربردی دادم ، من جلد اول که مربوط به لغات میشه رو تهیه کردم و تمامی لغات رو حفظ کردم و کلی هم وقت گذاشتم برای جی ۵ نویسی این لغات که باعث شد تسلط من روی همه این دو هزار و خورده ای لغت کامل بشه اما متاسفانه تو کنکور ارشد از ۱۰ سوال فقط تونستم به ۴ سوال پاسخ بدم چون ۸۰ درصد لغات جدید بودن و اصلا تو کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین وجود نداشتن!!!

    من قبل از خرید این کتاب همینجا کامت گذاشتم و بهم پاسخ دادن که اگر تسلط کامل داشته باشم حداقل ۸۰% سوالات رو میتونم پاسخ بدم اما …

    به دوستانی که میخوان برای کنکور ارشد سال دیگه شرکت کنم میگم : وقت خودتونو برای سوالات عمومی نذارین! سوالات عمومی رو فقط دوستایی که چندین سال قبل تافل گرفتن میتونن پاسخ بدن شما هر چقدر هم که لغت بخونین انقدر لغات جدید طراح استفاده میکنه که عملا زحمت شما بی نتیجه میشه فقط وقتتون رو روی ۱۵ سوال زیان تخصصی بذارین!

    امیدوارم مسئولای این سایت انصاف داشته باشن و اگه این کتاب تو رشته خاصی خوب جواب داده نیان الکی تعمیمش بدن به رشته های دیگه و وقتی ازشون سوال میشه جقدر این کتاب بازدهی داره به غلط بزرگنمایی کنن!

    • باسلام
      با توجه به گرایشی که شما امسال آزمون داده اید، اگر اشتباه نکنم سوالات مهندسی شیمی جزو سوالات صبح جمعه بوده که تقریبا با ۱۵ رشته دیگه که توی همین روز آزمون دادن یکی بوده و با تحلیلی که روی این سوالات انجام شده و با ارجاعات داده شده در کتاب، با تسلط کافی بر این کتاب شما می تونستید به ۱۱/۵ سوال از کل ۱۵ سوال زبان عمومی پاسخ بدهید.
      اما به دلیل اینکه روی سوالات زبان تخصصی، تحلیلی انجام نمی شود نظر قطعی در این مورد نمی دهیم، ولی باتوجه به سوالاتی که دوستان هرازگاهی در مورد این متون تخصصی در سایت مطرح می کنند، می شه فهمید که لغات استفاده شده در متن و یا گزینه ها هم در کتاب موجود بوده است.
      چراکه در مورد پاسخ دهی به سوالات زبان در کنکورهای ارشد (چه تخصصی و چه عمومی) و یا آزمونهای دیگه مانند تولیمو، تافل و آیلتس یادآور میشیم که شما هر چقدر هم که متن تخصصی بخونید و لغات تخصصی حفظ کنید تا بتونید به سوالات زبان تخصصی پاسخ بدهید، بدون داشتن دانش اولیه و مقدماتی از لغات عمومی و دستور زبان آن، صرفا با حفظ چند لغت تخصصی مختص رشته خودتون قادر به درک مطالب و پاسخ دهی نخواهید بود. پس به یاد داشته باشید که زبان عمومی (چه لغات و چه گرامر) اصل و اساس آموزش و تسلط بر تمامی زبانهای دنیا است.
      موفق و پیروز باشید.

    • Et

      سلام آقا مسعود شما لیسانس کدوم دانشگاه بودین و رتبتون چه طور شد؟؟

  40. shiva

    سلام استاد من واقعا به کمکتوت احتیاج دارم.
    پایه زبانم خیلی خوب نیست اما قدرت یادگیری خوبی دارم.میشه راهنماییم کنید زبان روباچه کتابی شروع کنم؟به نظرتون اگه یکروز درمیان زبان عمومی وزبان تخصصی بخونم خوبه؟؟خواهشا راهنمایی م کنید.مرسی

    • با سلام
      اول اینکه اصلا استرس نداشته باشید، مطمئن باشد با آرامش کامل می تونید حتی سخت ترین مشکلات زندگی تون رو هم حل کنید.
      اگر پایه زبان خوبی ندارید. اول از جلد دوم که مربوط به گرامر و دستور زبان انگلیسی هست استفاده کنید و با خوندن اون و زدن تست هایی که برای بعضی از فصول توی سایت برای دانلود ارائه دادیم، بایستی به گرامر مسلط بشید.
      بخصوص دو فصل اول که مربوط به فعل و مصدر و اسم هست.
      در همین حین سراغ جلد اول هم برید و خوندن و حفظ لغات را شروع بکنید.
      بهتره گرامر رو زودتر تموم کنید. همزمان که لغات رو می خونید، تست های کنکورها رو هم بزنید و سعی کنید باهم پیش برید تا نتیجه مطلوبی رو بگیرید و زمان رو از دست ندید.
      در حین مطالعه هر سوال یا مشکل دیگه ای داشتید حتما مطرح کنید
      موفق باشید.

  41. G. Hossein

    با سلام… با وجود این که به سوالات متداول نگاهی انداختم باز هم جواب سوالمو دقیقاً پیدا نکردم. اگر به طور واضح و شفاف پاسخ بدهید بسیار ممنون می شوم:

    آیا مطالعه کتاب شما (زبان عمومی ارشد زیر ذره بین دو جلدش) تمام نیاز فرد (در سطح پایین) جهت کسب ۶۰ درصد از درس زبان کنکور کارشناسی ارشد (مدیریت)‌ را کاملاً پوشش می دهد؟ یعنی نیاز به مطالعه هیچ منبع دیگه ای از جمله ۵۰۴، ۱۱۰۰ و GRE و … گرامر و … نیست؟

    با سپاس

    • سلام
      با توجه به سوالات کنکور ارشد امسال رشته مدیریت، کل هر ۱۵ تست زبان عمومی رو میشد با خوندن زیر ذره بین جواب داد.
      و با توجه به بررسی کنکورهای سالهای قبل کلیه رشته ها هم این کتاب تا ۹۰ درصد تونسته جواب سوالات رو پوشش بده.
      نتایج نشون داده که شما با این دو جلدی می تونید نتیجه مطلوبی توی کنکور ارشد داشته باشید .
      بازهم سوالی بود حتما بپرسید
      موفق باشید

  42. ساغر

    با سلام خدمت اساتید محترم
    من یه نمونه از سوالات شیمی دارویی رو ایمیل کردم  ممنون میشم در صورت مشاهده بفرمایید که کتاب شما منبع لغت کافی برای این ازمون هست یا اینکه من باید منابع دیگه ای رو بخونم بازم ازتون تشکر میکنم

  43. جواد

    با سلام.رشته من حقوق هست و میخام واسه ارشد ۹۴ آماده بشم.کتاب ۵۰۴ خوندم و قصد دارم کتاب لغات بارونز رو هم بخونم.اما اصلا تسلطی روی درک مطلب ندارم و کافیه معنی یک کلمه رو ندونم تو جمله تا نتونم پاسخ بدم.برای گرامر قصد داشتم کتاب عباس فرزام رو بخونم یا گرامر تافل بارونز که تصمیم به جلد دوم کتاب شما تغییر کرد و انتخابم کتاب گرامر شما شد.
    آوردن درصد۵۰ واسم قابل قبوله.ضمن اینکه منابع تخصصی هم مطالعه میکنم. یعنی کتاب نکات مهم law text.
    پیشنهاد شما چیه برای گرامر (که در حد صفرم) و تسلط به درک مطلب که خیلی مهمه برای من.پیشاپیش ممنونم از زحماتتون.

    • سلام
      برای گرامر جلد دوم واقعا کفایت هست. احتمالا چاپ جدید این کتاب حدود خرداد ماه باشه. برای درک مطلب نیاز به تسلط بر گرامر هست.
      کنکور امسال حقوق گویا به صورت کلی زبان تخصصی بود! نمی دونیم دقیقا این موضوع برای سال بعد هم تکرار می شه یا یک اشتباه بوده. از سنجش حتما این موضوع رو بپرسید. احتمال اینکه یک اشتباه بوده باشه و سال بعد اصلاح شه نیز هست.
      موفق باشید.
      توضیحات منوی “پرسشهای متداول|شما هم بپرسید” رو مطالعه کنید حتما.

  44. ساغر

    با سلام خدمت شما اساتید محترم
    کنکور شیمی دارویی توسط وزارت بهداشت گرفته میشه میخواستم بدونم لغات کتاب شما میتونه کافی باشه منابع زبانی این ازمون رو انتهای این کامنت میزارم لطفا نظرتون رو بفرمایید
    ممنون بابت پاسخ سریع شما
    ۱: Anderson, A. Active Skills for Reading (Vols. 1-4). USA: Thompson. 2008.
    ۲: KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading. McGraw-Hill. 2007.
    ۳: Atai, M.R. Shoja, J. Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. English for the Students of Medicine. Tehran: SAMT. 2013 (1391(.
    ۴: Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing. Cambridge Uni.Press. 2000.
    ۵: Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills. Tehran: Jangal Publications.
    ۶: Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). Cambridge University Press.

    • سلام
      از روی این منابع نمی شه سطح تست ها رو متوجه شد.
      آیا نمونه سوالات سال قبل رو دارید که بشه مطالعه کرد و نظر داد؟ این کتابها بیشتر برای مهارت reading و عمومی هستند…

  45. ساغر

    با سلام خدمت استاد عزیز

    یه سوال دارم از حضورتون من متقاضی شرکت در کنکور شیمی دارویی وزارت بهداشت هستم میخواستم بدونم برای زبان عمومی این کنکور خوندن کتاب شما کافیه ممنون میشم پاسخم رو بدید

    • با سلام
      اگر رشته شما هم جزو اون رشته هایی هستن که در کنکور ارشد توسط سنجش گرفته میشه، بله کافیه. چون این کتاب شامل کلیه سوالات زبان عمومی کلیه رشته های کنکور کارشناسی ارشد هست که توسط سنجش برگزار میشه.
      در صورتیکه جزو این دسته نیستید، من سوالات رشته ما رو ندیدم خودتون می تونید چک بفرمایید. اگه تطابق داشته باشه می تونید استفاده کنید چون اصولا لغات زبان عمومی بایستی برای تمامی رشته ها عمومیت داشته باشه.

  46. rasoul

    سلام
    ببخشید در استان اذربایجان شرقی و شهر تبریز از کجا میشه کتاب رو تهیه کرد؟

  47. alireza

    سلام جناب جهانشاهی
    خسته نباشید
    این کنکور هم گذشت !
    خواستم بدونم برای تقویت زبان، در جهت شرکت در ازمون ایلتس چه کتابهایی رو پیشنهاد میکنید ؟
    فعلا میخوام بیشتر مطلب بخونم و مثلا مقاله های عمومی علمی که فهمش راحت باشه تا حالا بعدا سطحهای بالاتر .
    ممنون از شما

    • سلام و ممنون از شما
      من تافل کار کردم و دادم و اطلاعات زیادی از منابع مهم آیلتس ندارم. در زمینه تافل اگر کمکی لازم داشتید بفرمایید.

  48. mary

    سلام…من ترم ۷رشته مامایی هستم، میخواستم بدونم استفاده از کتاباتون برای من هم مفیده؟؟
    راستش من نمدونم از کجا باید شروع کنم واسه زبان؟ به نظرتون خوندن زبان دبیرستان+پیش دانشگاهی و ۵۰۴و لغات ضروری تافل خوبه؟
    من میخوستم کتاب لزگی رو هم تهیه کنم اما تو یه سایتی خوندم که واسه کنکور قبل از این کتاب سوالی طرح نشده…شما چه توصیه ای میکنید؟؟خواهش میکنم پاسختون رو به ایمیلم هم بفرستید…ممنونم از سایت خوبتون

    • سلام حضور شما
      من سوالات رشته مامایی سالهای قبل رو ندیدم. اگر بتونید یک سری رو ایمیل کنید، می تونم نظر بدم که آیا کتاب زیر ذره بین مفید هست یا خیر.
      برای شروع کتابهایی که فرمودید خوبه. اگر سطحتون پایین هست یا فراموش کرده اید، از پیش دانشگاهی شروع کنید و بعد سراغ سایر کتب بروید…
      کتاب آقای لزگی رو هم واقعا نخوندم و نمی تونم نظری راجع بهش بدم.
      موفق و پیروز باشید.

  49. مجید

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما
    سوالی که داشتم از خدمتتون این بود که من سال بعد میخوام کنکور ارشد بدم و میخوام زبان رو بین ۳۰ تا ۴۰ بزنم ،بیشتر هم نمیخوام
    به نظرتون چی بخونم کفایت میکنه
    ارشد مدیریت بازرگانی
    ممنون

    • سلام
      همین دو جلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین کافی است. برای رسیدن به این درصد کار دشواری ندارید. با خونسردی مطالعه کنید و به نتیجه دلخواهد دست پیدا خواهید کرد.
      موفق و موید باشید.

  50. عرفان

    سلام اساتید عزیز،میدونم شاید پرسیدن این سوال الان خیلی زوده و شایدم مسخره باشه…ولی کسایی که کتاب لغات رو دارن تا کنکور ۹۳ دارن و وقتی کنکور۹۴ برگزار بشه بازم یه سری لغات جدید رو طبق روش خودتون در قالب یه فایل pdf برای کسایی که نسخه فعلی کتب رو دارن منتشر میکنین(که الحق و النصاف لطف بسیار بزرگی میکنین)فقط سوالم اینجاس که این لغات جدید کنکور ۹۴ رو قبل از عید منتشر میکنین یا بعد از عید(سوالم فقط راجع ب بازه ی زمانی انتشار اونهاست)باز هم صمیمانه سپاسگزارم.

    • سلام
      این پی دی اف بعد از چاپ جدید کتاب منتشر می شه. پیش از ویرایش جدید کتاب، امکان نشر پی دی اف نیست حقیقتا.
      احتمالا می ره برای نمایشگاه کتاب و بعدش.
      موفق باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top