جهانشاهی - یوسف زاده
1) پاسخ سوالات گرامر و واژگان عصر پنجشنبه (تمام شد)
2) پاسخ سوالات گرامر و واژگان صبح جمعه (تمام شد)
3) پاسخ سوالات گرامر و واژگان عصر جمعه (تمام شد)
پاسخهای تشریحی که در ادامه می آیند شامل کلیه رشتههای زیر است:
حسابداری، مجموعه مدیریت، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، معماری، مهندسی برق، مجموعه مدیریت اجرایی، مجموعه برنامهریزی منطقهای، شهری و مدیریت شهری، طراحی شهری، شیمی، مهندسی شیمی، فیزیک، مشاوره، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی، تاریخ، فیزیک، ریاضی، مهندسی معدن، هنرهای نمایشی و سینما، مجموعه الهیات، آمار، علوم زمین، مهندسی صنایع غذایی. مجموعه علوم کامپیوتر، مجموعه زیستشناسی، مدیریت نساجی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی هوافضا، مدیریت کشاورزی، مجموعه هنرهای ساخت و معماری، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، مددکاری اجتماعی، زبان شناسی، مدیریت جهانگردی، ایرانشناسی، محیط زیست، فتونیک، مهندسی نفت، سنجش از راه دور، مهندسی نقشه برداری، مهندسی مواد و متالورژی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، تربیت بدنی، علوم سیاسی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی، الهیات
شماره درس و صفحهای که جلوی هر واژه ذکر میشود، به کتاب زبان زیر ذرهبین جلد 1، منبع اصلی واژگان کنکور ارشد و دکتری اشاره دارد.
پاسخ به هر 7 تست واژگان برای کسی که زیر ذرهبین خونده باشه نباید سخت بوده باشه اصلا. دقیق گفتیم هر تست از کجا اومده.
1- When you ………………. a meeting, it is important to speak clearly, confidently and at a good pace.
1) asses 2) propagate 3) address 4) impress
1. گزینه «3» صحیح است.
«هنگامی که شما در جلسهای سخنرانی میکنید {به موضوع آن اشاره دارید}، مهم است که بطور واضح، بصورت مطمئن و با سرعتی مناسب صحبت کنید.»
1) asses روز 4، صفحه 51؛ ارزیابی کردن، سنجیدن
2) propagate روز 4، صفحه 52؛ تکثیر نمودن؛ انتشار دادن
3) address روز 15، صفحه 85؛ رسیدگی کردن، خطاب کردن؛ لغتی با صفر تکرار و از پیشبینیهای جلد اول کتاب زبان زیر ذرهبین
4) impress روز 13، صفحه 81؛ تحت تاثیر قرار دادن؛ گوشزد و تاکید کردن
2- People like the newly proposed system, but because of the costs involved, we do not believe it is ………………., and we need to look for other options.
1) compliant 2) defensive 3) ingenuous 4) viable
2. گزینه «4» صحیح است.
«مردم سیستم اخیراً پیشنهادشده را میپسندند، اما به دلیل هزینههای درگیر، ما اعتقاد نداریم که شدنی باشد، و ما لازم است که به دنبال سایر گزینهها باشیم.»
1) compliant روز 17، صفحه 93؛ مطیع و سازگار؛ بعنوان مترادف لغات obedient, docile, subservient و amenable در کتاب. از ریشه comply.
2) defensive دبیرستانی؛ تدافعی، دفاعی؛ از ریشه defend
3) ingenuous روز 60، صفحه 236؛ ساده و زودباور
4) viable روز 33، صفحه 144؛ شدنی، کارا، ممکن
3. گزینه «1» صحیح است.
«کشور مورد سوال بسیار فقیر است، و از هر هفت کودک، یک کودک در عنفوان کودکی میمیرد.»
1) infancy روز 73، صفحه 277؛ دوران کودکی، طفولیت؛ از لغات صفر تکرار و پیشبینیهای زبان زیر ذرهبین
2) nutrition روز 61، صفحه 237؛ تغذیه، خورد و خوراک
3) malfunction روز 68، صفحه 264؛ عیب، نقص، خرابی
4) mortality روز 85، صفحه 317؛ مرگ و میر
این تست حتی مشابه مثال جلد 1 کتاب زبان زیر ذرهبین است.
4. گزینه «1» صحیح است.
«من خودم را بالاخص سختکوش نمیدانم، هرچند زمانی که کاری به من محول شود، مطمئن میشوم {که حتماً} آن انجام شود.»
1) industrious روز 51، صفحه 206؛ سختکوش، ماهر
2) spontaneous روز 12، صفحه 79؛ خودبخودی و خودجوش
3) risky لغت راهنمایی دبیرستان!؛ ریسکی
4) unexceptional روز 66، صفحه 255؛ عادی، معمولی؛ متضاد exceptional با پیشوند منفیساز un.
5. گزینه «2» صحیح است.
«هواپیمای جدید نسبت به سایر هواپیماها سازگارتر با محیط زیست است، با تنها ایرادش که همانا برد پروازی محدودش است.»
1) demand روز 61، صفحه 237؛ تقاضا، درخواست
2) drawback روز 10، صفحه 73؛ عیب، اشکال، نقطه ضعف
3) controversy روز 31، صفحه 137؛ اختلاف نظر، مباحثه
4) attribute روز 6، صفحه 58؛ مشخصه، ویژگی
6. گزینه «2» صحیح است.
«این سلبریتی به کمک پلیس متوسل خواهد شد (طلب خواهد کرد) تا تعقیبکنندهها (به شکل مزاحم) را از مِلک خود دور نگه دارد.»
1) extend روز 25، صفحه 120؛ بسط دادن؛ تمدید کردن
2) invoke روز 23، صفحه 113؛ درخواست کردن؛ استناد کردن
3) absolve؛ تبرئه کردن، مبرا کردن
4) withdraw روز 103، صفحه 378؛ سرباز زدن؛ پا پس کشیدن
7. گزینه «3» صحیح است.
«هنگامی که صفحات در پوسته زمین بلغزند یا بر روی هم سائیده شوند، زمینلرزهای با عواقب ویرانگر احتمالاً فعال خواهد شد.»
1) derive روز 9، صفحه 69؛ مشتق شدن، ناشی شدن؛ بدست آوردن
2) surpass روز 65، صفحه 253؛ بهتر بودن از، پیشی گرفتن از
3) trigger روز 15، صفحه 88؛ فعال نمودن، به راه انداختن
4) trace روز 6، صفحه 60؛ ردیابی و پیدا کردن، تعقیب کردن
گونه جدید به نام Maiacetus inuus، به معنای «نهنگ مادر» نامگذاری شد، و در خانواده Protocetidae قرار داده شد. انتساب به گونهای جدید به دلیل تفاوتهای مهم نسبت به سایر نهنگهای پروتوسیتید، مانند {تفاوتهایی در} دندانهای بطور محکمی شکلگرفته در سمت چپ و راست (از فک پایین)، تغییرات در قوزک، و تفاوت معنادار در عناصر پای عقبی، توجیه میشد. فسیلها نشان میدهند که طول این گونه جدید نسبت به برخی از نهنگهای موجود (زنده) چندان نیست، اما با این حال، Maiacetus inuus به میزان آبرومند 2.6 متری است.
هر سه تست فقط با کتاب زبان زیر ذرهبین یا با ویدئوهای آموزش زبان زیر ذره بین قابل پاسخ بودند. جوابهای کاملتر در ویرایش بعدی جلد 2 زبان زیر ذرهبین خواهند آمد. جواب اولیه به شرح زیر است.
8. گزینه «4» صحیح است.
کافیه به بالانس جمله مراجعه کنید. جمله ما دو فعل و یک ربطدهنده داره. اگه بخواد مثل گزینه 3 فعل بیاره، نیاز به ربطدهنده داره. گزینه 2 که نادرسته (مشکل that و کاما) و گزینه 1 هم شبیه حذف ضمیر موصولی مجهولی است که بازم توجیهی نداره چون به کلمه قبلی اشاره نداریم. ما به همان «The new species» اشاره داریم که فاعل هست و برای همین با ربطدهنده مناسب، فعل دوم رو آوردیم که بالانس هم حفظ شه.
بر اساس 6-4-5 بالانس جمله (158) و that دشمن کاماست (162) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
9. گزینه «3» صحیح است.
داریم با and لیست میکنیم. قبلش یه اسم اومده و بعدش هم یه اسم. پس باید برای برقراری ساختار موازی،گزینه اسم رو انتخاب کنیم که هر سه تا اسم همپایه بشن. تنها گزینه 3 اسمه!
بر اساس 6-4-2-1 رعایت ساختار موازی در حروف ربط همپایهساز (145) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
10. گزینه «2» صحیح است.
این رو دقیق توی that سیبزمینی بارها در ویدئو و کتاب تاکید کردیم! show از اونایی هست که that سیبزمینی میگیره و اتفاقا از معروفترینهاشون هم هست! گزینه 1 غلطه چون بیان زمان نداریم و گزینه 3 غلطه چون بعد از show نمیاد و گزینه 4 هم در اونجا ربطدهنده نیست اما برای بالانس شدن باید ربطدهنده انتخاب کنیم.
بر اساس 6-3-4-2 that-clause (125) و حروف ربط مطلق و تبعی (112-115) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
پاسخ به ….. تست از 7 تست واژگان برای کسی که زیر ذرهبین خونده باشه نباید سخت بوده باشه.
1- Despite the fact that Gross Domestic Product (GDP) has increased substantially in the industrialized West, the levels of human contentment have remained ………………. .
1) apposite 2) interwoven 3) static 4) implicit
1. گزینه «3» صحیح است.
«علیرغم این حقیقت که تولید ناخالص داخلی (GDP) به طور قابلملاحظهای در غرب صنعتیشده افزایش یافته است، سطح رضایت انسانها ثابت (ایستا) مانده است.»
1) apposite روز 93، صفحه 345؛ مرتبط و بهجا، مناسب
2) interwoven؛ درهمتنیده، متشکل از پیشوند inter و ریشه weave
3) static لغت دبیرستان و راهنمایی؛ استاتیک، ثابت، ایستا
4) implicit روز 23، صفحه 113؛ ضمنی، غیرمستقیم، تلویحی
2- Immigration ………………. from the Latin word migration and means the act of a foreigner entering a country in the aim of obtaining the right of permanent residence.
1) gathers 2) obtains 3) arises 4) derives
2. گزینه «4» صحیح است.
«immigration (مهاجرت) از کلمه لاتین migration مشتق میشود و به معنای اقدام یک فرد خارجی برای ورود به کشوری با هدف اخذ حق اقامت دائم است.»
1) gather روز 32، صفحه 140؛ جمع کردن/شدن؛ گردهم آوردن/آمدن
2) obtain روز 41، صفحه 170؛ بدست آوردن، کسب کردن
3) arise روز 36، صفحه 153؛ آشکار شدن؛ برخاستن
4) derive روز 9، صفحه 69؛ مشتق شدن
این تست حتی مشابه مثال جلد 1 کتاب زبان زیر ذرهبین است.
3. گزینه «1» صحیح است.
«صحبت نکردن به زبان یکسان با مشتریانتان میتواند منجر به اختلال ارتباطاتی شود.»
1) breakdown؛ اختلال، خرابی؛ از ریشه break و بعنوان مترادف malfunction و collapse در کتاب اومده.
2) brevity؛ اختصار، ایجاز
3) gesture لغت دبیرستان؛ ژست
4) imitation روز 33، صفحه 143؛ تقلید، کپی کردن رفتار و حرکات
4. گزینه «2» صحیح است.
«نیروی کار این کارخانه از بیش از 4000 نفر به چندصد نفر کاهش یافته است.»
1) withdraw روز 103، صفحه 378؛ سرباز زدن؛ پا پس کشیدن
2) dwindle روز 24، صفحه 116؛ کاهش یافتن، کوچک شدن؛ از پیشبینیهای صفر تکرار کتاب زبان زیر ذرهبین
3) undercut؛ ارزانفروشی کردن، تحلیل بردن و تضعیف کردن
4) forecast روز 31، صفحه 138؛ پیشبینی کردن
5. گزینه «1» صحیح است.
«پلیس برغم تفتیش تمام و کمالِ خانه فرد مظنون، دست خالی ماند.»
1) exhaustive روز 78، صفحه 295؛ کامل، جامع و فراگیر
2) inescapable روز 81، صفحه 306؛ گریزناپذیر. از ریشه فعل escape و با پیشوند منفیساز in (نا) و پسوند able (پذیر)
3) ephemeral روز 114، صفحه 413؛ موقتی و زودگذر
4) inevitable روز 8، صفحه 65؛ ناگزیر و اجتنابناپذیر؛ مترادف inescapable (گزینه 2).
6. گزینه «2» صحیح است.
«وقتی پیرمرد با زنی سیواندی ساله ازدواج کرد، تمام آنچه همه ازش صحبت میکردند اختلاف سنی این زوج بود.»
1) diversity روز 50، صفحه 200؛ تنوع، گوناگونی
2) disparity روز 34، صفحه 147؛ تفاوت، اختلاف فاحش
3) longevity روز 101، صفحه 371؛ طول عمر (این لغت سه بار در دکتری اومده بود و اولین باره ارشد میاد. برای همین توی کتاب انقدر روی لغات پرتکرار دکتری برای داوطلبان ارشد تاکید داشتیم.)
4) extension روز 25، صفحه 120؛ بسط و توسعه
7. گزینه «4» صحیح است.
«یک کارخانه محلی با ایجاد 250 شغلِ بیشتر، کمبود شغلِ شهر را تکسین خواهد داد.»
1) overlook روز 12، صفحه 78؛ نادیده گرفتن؛ مشرف بودن
2) adjust روز 11، صفحه 75؛ تنظیم کردن، تغییر دادن
3) displace روز 11، صفحه 74؛ تبعید کردن، جابجا کردن
4) alleviate روز 71، صفحه 270؛ تسکین دادن، آرام کردن
One commentator argues that the success of private schools is not in their money, (8) ——— their organization. State schools fail their pupils because, under government control, they lack options. But if head teachers at state schools (9) ——— given the same freedom as those at private schools, namely (10) ——— poor teachers and pay more to good ones, parents would not need to send their children to private schools any more.
8- 1) that is 2) it is in 3) but in 4) is
9- 1) had 2) were 3) to be 4) be
10- 1) by sacking 2) sacking 3) sacked 4) to sack
یکی از مفسرین استدلال میکند که موفقیت مدارس خصوصی به پول آنها نیست، بلکه در تشکیلاتشان است. مدارس دولتی دانشآموزانشان را سرافکنده میکنند، چراکه تحت نظارت دولت، گزینههای {خاصی} ندارند. اما اگر به نماینده دبیران مدارس دولتی همان آزادی نماینده دبیرانِ مدارس خصوصی، بعنوان نمونه اخراج کردن معلمان ضعیف و پرداخت نمودن بیشتر به معلمان خوب، داده میشد، والدین دیگر نیازی نبود فرزندانشان را به مدارس خصوصی بفرستند.
هر سه تست فقط با کتاب زبان زیر ذرهبین یا با ویدئوهای آموزش زبان زیر ذره بین قابل پاسخ بودند. جوابهای کاملتر در ویرایش بعدی جلد 2 زبان زیر ذرهبین خواهند آمد. جواب اولیه به شرح زیر است.
8. گزینه «3» صحیح است.
اول از همه نمیشه فعل خالی آورد چون بالانس به هم میخوره (رد گزینه 2 و 3). گزینه 1 هم رد میشه چون نمیشه that آورد اگه به قبلش اشاره داره (that دشمن کاماست). اما چرا گزینه 3 درسته؟ اینجا but معنی حرفاضافهای داره. بعدش هم به درستی ساختار موازی با in برقرار شده. اتفاقا دقیقا یه ماه قبل از کنکور، یه ویدئوی نیمساعته برای خریداران ویدئوهای گرامر جامع ضبط کردیم و قرار دادیم که توش روی انواع but تاکید کردیم. جایی که دقیقاً همین but حرفاضافهای رو هم زیر ذرهبین بردیم.
بر اساس 6-4-5 بالانس جمله (158) و that دشمن کاماست (162) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده. تازه انواع but رو هم مجزا در ویدئوهای جامع بررسی کردیم.
9. گزینه «2» صحیح است.
این سوال سادهای هست! شرطی نوع دوم هست چون جواب شرط would not need هست. پس خود شرط باید گذشته ساده باشه! به همین سادگی! فقط گزینه 2، مجهول گذشته ساده میسازه.
بر اساس 6-3-5-3 شرطی نوع دوم (137 و 138) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مبحث شرطیها در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
10. گزینه «4» صحیح است.
این هم میخواد بعد از namely دو مورد نام ببره! مورد دوم اومده pay. برای اینکه ساختار موازی باهاش برقرار شه، بخش اول باید همساختار باشه. تنها گزینهای که میتونه ساختار موازی تشکیل بده با pay، همون to stack هست. دقت کنید که دومی هم to pay هست اما to به قرینه لفظی حفظ شده.
بر اساس 6-4-2-1 رعایت ساختار موازی در حروف ربط همپایهساز (145) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
پاسخ به 6 الی 7 تست واژگان برای کسی که زیر ذرهبین خونده باشه نباید سخت بوده باشه اصلا. دقیق گفتیم هر تست از کجا اومده.
1- ………………. eye contact with your audience while giving your presentation.
1) Direct 2) Make 3) Take 4) Insure
1. گزینه «2» صحیح است.
«با مخاطبتان ارتباط چشمی برقرار کنید درحالیکه {مطلبی را} ارائه میدهید.»
1) direct روز 2، صفحه 47؛ هدایت کردن
2) make لغت راهنمایی و دبیرستان با معانی بیشمار. در اینجا به معنی برقرار کردن است.
3) take لغت راهنمایی و دبیرستان با معانی بیشمار. برداشتن، بردن، گرفتن، فهمیدن
4) insure روز 39، صفحه 164؛ تضمین نمودن، بیمه کردن
این تست از اصطلاحات است. از اصطلاح make eye contact سوال پرسیده شده است.
2- If ………………. hold true, future global population growth will be heavily concentrated in Latin America, Africa and South Asia.
1) interventions 2) realizations 3) projections 4) inclinations
2. گزینه «3» صحیح است.
«اگر پیشبینیها درست از آب در بیاید، رشد جمعیت آتی جهان شدیداً در امریکای لاتین، آفریقا و جنوب آسیا متمرکز خواهد شد.»
1) intervention روز 2، صفحه 46؛ شفاعت، پادرمیانی
2) realization دبیرستانی؛ تحقق، درک، فهم؛ لغات دبیرستان، همگی در مثالهای جلد 1 تکرار میشن. مثلا این واژه در مثال thrust و صفحه 236 اومده.
3) projection؛ پیشبینی، تجسم؛ مثال prognostic صفحه 56 و همچنین از لغات مرور شده در هفته قبل از آزمون در جزوه رایگان صد و پنجاه واژه پرتکرار ارشد و دکتری
4) inclination روز 13، صفحه 68؛ تمایل، رغبت
3- Warning: Anyone caught stealing from these premises will be ……………… .
1) intensified 2) legitimized 3) exonerated 4) prosecuted
3. گزینه «4» صحیح است.
«توجه: هرکسی که در حال دزدی کردن از این اماکن مشاهده شود، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.»
1) intensify روز 25، صفحه 199؛ تشدید نمودن، فزونی یافتن
2) legitimize روز 22، صفحه 111؛ قانونی کردن؛ مشروعیت بخشیدن
3) exonerate تبرئه نمودن
4) prosecute روز 21، صفحه 108؛ تحت پیگرد قانونی قرار دادن
4- The manager’s inflammatory comments are just ………………. an already difficult situation. He should think before he opens his mouth next time.
1) dispelling 2) affirming 3) exacerbating 4) challenging
4. گزینه «3» صحیح است.
«نظرات فتنهآمیز مدیر صرفاً دارند وضع دشوار فعلی را وخیمتر میسازند. دفعه بعد، او باید فکر کند پیش از اینکه دهانش را باز کند.»
1) dispel از لغات آزمونهای رایگان @GeneralEnglishPlan (کوئیز هفته 33)؛ به دور انداختن (عمدتاً باور و احساس)، زدودن
2) affirm روز 73، صفحه 279؛ تایید کردن، تصدیق کردن، تقویت نمودن
3) exacerbate روز 86، صفحه 323؛ وخیم کردن، بدتر ساختن؛ بازم توی مرور لغات مهم و پرتکرار ارشد و دکتری، هفته قبل از آزمون این رو یادآوری کردیم.
4) challenge روز 78، صفحه 294؛ به چالش کشیدن
5- The Internet seems to have almost ………………. every mode of communication ever invented!
1) superseded 2) commenced 3) captivated 4) allocated
5. گزینه «1» صحیح است.
«اینترنت به نظر میرسد که تقریباً جایگزین تمام روشهای ارتباطیای که تا به حال اختراع شده، شده است!»
1) supersede روز 87، صفحه 326؛ جایگزین شدن (بخصوص چیزهای دمُده)؛ لغت با صفر تکرار و از پیشبینیهای زبان زیر ذرهبین
2) commence روز 36، صفحه 153؛ آغاز کردن، شروع کردن/شدن
3) captivate روز 90، صفحه 334؛ مجذوب کردن، شیفته و مسحور نمودن
4) allocate روز 7، صفحه 62؛ تخصیص دادن، منظور نمودن
6- The man is known as an ………………. man because he gives away millions of dollars every year to various charities.
1) unforeseen 2) altruistic 3) economical 4) aesthetic
6. گزینه «2» صحیح است.
«این مرد بعنوان مردی نوعدوست شناخته میشود چراکه هرساله میلیونها دلار به خیریههای مختلف اهدا میکند.»
1) unforeseen دارای پیشوند منفیساز un، پیشوند fore (پیش) و ریشه (see) دیدن؛ پیشبینینشده
2) altruistic روز 67، صفحه 259؛ نوعدوست، دلسوز
3) economical روز 1، صفحه 42 (اولین لغت کتاب)؛ اقتصادی، مقرونبهصرفه
4) aesthetic روز 90، صفحه 334؛ زیباییشناختی، هنری
7- Jen takes medicine at the first sight of a/an ………………. headache; Lin, by contrast, resists taking medicine even when she’s really sick.
1) ambiguous 2) incipient 3) credible 4) skeptical
7. گزینه «2» صحیح است.
«جن در اولین لحظه از سردرد اولیه (جدید) دارو مصرف میکند؛ در مقابل، لین، حتی وقتیکه واقعاً بیمار است در مقابل مصرف دارو مقاومت میکند.»
1) ambiguous روز 48، صفحه 194؛ مبهم و مشکوک، دوپهلو
2) incipient روز 36، صفحه 153؛ اولیه، نخستین، نوظهور
3) credible روز 17، صفحه 95؛ معتبر، قابلقبول، باورپذیر
4) skeptical روز 100، صفحه 367؛ مشکوک، مردّد، ملاحظهکار
توجه: کلید انتخاب گزینه درست در اینجا، همونطور که بارها در کلاس واژگان هم گفتیم، نگاه به لغات کنار جای خالی است. اینجا، واژه first مهمترین لغت روی صورت سوال است.
Teachers play various roles in a typical classroom, but surely one of the most important (8) ——— classroom manager. Effective teaching and learning cannot take place in (9) ———. If students are disorderly and disrespectful, and no apparent rules and procedures guide behavior, chaos becomes the norm. In these situations, both teachers and students (10) ———. Teachers struggle to teach, and students most likely learn much less than they should.
8- 1) being 2) of those are 3) is that of 4) ever to be is
9- 1) a classroom is poorly managed 2) a managed classroom poorly
s 3) a poorly managed classroom 4) managing poorly a classroom
10- 1) suffer 2) they are suffered 3) to suffer 4) suffering
معلمان نقشهای متفاوتی را در یک کلاس درسِ نوعی ایفا میکنند، اما مطمئناً یکی از مهمترین {آنها}، نقش مدیر کلاس است. آموزش و یادگیری موثر نمیتواند در یک کلاس درس بطور ضعیفی مدیریتشده انجام شود. اگر دانشآموزان بینظم و بیاحترام باشند و هیچ قانون و رویهای آشکاری رفتار{شان} را هدایت نکند، هرجومرج امری عادی خواهد شد. در این شرایط، هم معلمان و هم دانشآموزان آسیب میبینند. معلمان برای تدریس تقلّا میکنند و دانشآموزان با احتمال فراوان، چیز بسیار کمتری از آنچه باید فرا خواهند گرفت.
هر سه تست فقط با کتاب زبان زیر ذرهبین یا با ویدئوهای آموزش زبان زیر ذره بین قابل پاسخ بودند. جوابهای کاملتر در ویرایش بعدی جلد 2 زبان زیر ذرهبین خواهند آمد. جواب اولیه به شرح زیر است.
8. گزینه «3» صحیح است.
بر اساس قانون بالانس، بعد از but که ربطدهنده است، منتظر فعل هستیم. گزینه 1 فعل نداره و نادرسته. گزینه 2 غلطه چون are اصلا با one که مفرده تطابق نداره. همچنین برای قیاس منطقی، حتما یادتون هست که تاکید کردیم باید از that of و those of استفاده شه. این اتفاق فقط در گزینه 3 افتاده. گزینه 4 هم از اون گزینههاست که همیشه توی کلاس گفتیم توی دام پرطمطراق بودنشون نیفتید. معمولاً کسانی انتخابشون میکنن که تسلط کافی ندارند بر مباحث گرامری اما گرامر رو یه دور خوندن. حضور مصدر با to هیچ کدوم از شرایط رو نداره و همچنین قیاس منطقی هم شکل نداده. دقت کنید که the most important، گروه اسمی رو تشکیل داده و کامل هست. تمام این موارد در کلاسهای ویدئوی گرامری تاکید شده بودن.
بر اساس 6-4-5 بالانس جمله (158)، 5-8 that و those قیاس منطقی (107) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
9. گزینه «3» صحیح است.
این تست ساده است واقعا برای کسی که جلد 2 زبان زیر ذره بین رو خونده یا کلاس گرامر رو اومده. یه گروه اسمی است که به ترتیب متشکل از شناسه، قید توصیفکننده سفت، صفت مفعولی و نهایتاً اسم (هسته) است. تنها گزینه 3 این ترتیب رو رعایت کرده. دقت کنید که گزینه 1 فعل میاره و بالاس رو برهم میزنه، گزینه 2 ترتیب رو به هم ریخته و گزینه 4 هم نه تنها ترتیب نادرستی داره که صفت فاعلی برای کلاس درس آورده!
بر اساس ترتیب قرارگیری کلمات در گروه اسمی (163) از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
10. گزینه «1» صحیح است.
این سادهترین تست این سالهاست. یه جمله ساده داریم که فعل نداره. چندین بار در ویدئوها و کتاب تاکید کردیم که «جملهای که فعل نداره، فعل میخواد.» فقط گزینه 1 و 2 فعل هستند. گزینه 2، حشو فاعل داره و صد در صد غلطه. ما قبلش فاعل داریم و نیازی به they نداریم. اینم واقعاً زیاد تاکید کرده بودیم. امیدوارم از سادگی تستها لذت برده باشید. بعید بدونم کسی که خونده باشه، چیزی رو از دست داده باشه.
بر اساس 6-4-5 بالانس جمله (158) و حشو در جمعبندی انتهای فصل گرامر از جلد دوم زبان عمومی زیر ذرهبین. همین مباحث در ویدئوهای گرامر جامع هم تدریس شده.
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید.
سلام و عرض خسته نباشید. پاسخ کنکور سالهای قبل قابل دانلود نیستن. در واقع به ایمیل ارسال نمیشن. من چندبار امتحان کردم. لطف میکنید اگه مشکلی داره بزطرف کنید؟
سلام پاسخهای این صفحه ایمیلی نیستن. مستقیم همینجا قابل مشاهده هستند. اگه صفحه دیگه ای مد نظر شماست، لطفا همونجا کامنت بذارید بررسی کنیم.