زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

دانلود رایگان مجموعه هندبوکهای مهندسی برق

Electrical Engineering Handbooks

شما می توانید از لینک های زیر 3 هندبوک مهم و تاثیر گذار رشته مهندسی برق را به رایگان دانلود نمایید:

  • هندبوک مهندسی برق (الزویر)
  • هندبوک مهندسی برق Newnes
  • هندبوک مهندسی برق قدرت

تعداد صفحات و حجم هر فایل به تفکیک نوشته شده است.

این سه مجموعه هندبوک را می توان کامل ترین مجموعه هندبوک رشته های مهندسی برق برای کلیه گرایشات نامید و دانشجویان مشتاق می توانند مباحث دانشگاهی را به موازات تدریس اساتید، از روی آن دنبال نمایند. همچنین مطالعه بخشهای مهم مرتبط می تواند به زبان تخصصی شما در کنکور کارشناسی ارشد و مصاحبه های دکتری کمک شایانی نماید.

هندبوک مهندسی برق قدرت دارای سه جلد بوده و مطالب تمام آنها در لینک مربوطه آورده شده است.

The Electric Power Engineering Handbook, Third Edition

Electric Power Engineering handbook by Leonard L Grigsby

The Electric Power Engineering Handbook, Third Edition updates coverage of recent developments and rapid technological growth in crucial aspects of power systems, including protection, dynamics and stability, operation, and control. With contributions from worldwide field leaders—edited by L.L. Grigsby, one of the world’s most respected, accomplished authorities in power engineering—this reference includes chapters on:

by James H. Harlow (Editor)

  • Nonconventional Power Generation
  • Conventional Power Generation
  • Transmission Systems
  • Distribution Systems
  • Electric Power Utilization
  • Power Quality
  • Power System Analysis and Simulation
  • Power System Transients
  • Power System Planning (Reliability)
  • Power Electronics
  • Power System Protection
  • Power System Dynamics and Stability
  • Power System Operation and Control

Publisher: CRC Press; 3 edition (May 16, 2012)
Language: English

The Electrical Engineering Handbook

Electrical Engineering Handbook Wai-Kai Chen

The Electrical Engineer’s Handbook is an invaluable reference source for all practicing electrical engineers and students. Encompassing 79 chapters, this book is intended to enlighten and refresh knowledge of the practicing engineer or to help educate engineering students. This text will most likely be the engineer’s first choice in looking for a solution; extensive, complete references to other sources are provided throughout. No other book has the breadth and depth of coverage available here. This is a must-have for all practitioners and students! The Electrical Engineer’s Handbook provides the most up-to-date information in: Circuits and Networks, Electric Power Systems, Electronics, Computer-Aided Design and Optimization, VLSI Systems, Signal Processing, Digital Systems and Computer Engineering, Digital Communication and Communication Networks, Electromagnetics and Control and Systems.

  • Hardcover: 1018 pages
  • Publisher: Academic Press; 1 edition (November 10, 2004)
  • Language: English
  • ISBN-10: 0121709604
  • ISBN-13: 978-0121709600
  • Product Dimensions: 11.3 x 8.7 x 2.2 inches
  • by Wai Kai Chen (Author)

Newnes Electrical Engineer’s Handbook

Newnes Electrical Engineering Handbook

Newnes Electrical Engineering Handbook

“Newnes Electrical Engineer’s Handbook” is a unique, concise reference book with each chapter written by leading professionals and academics working currently in the field. A wealth of information is clearly presented and logically arranged for ease of reference. The Handbook is designed to provide all the key data and information needed by engineers, technicians and students on a day-to-day basis, with the world class contributors bringing their insights and experience to bear on the key issues and challenges readers will face. The subjects covered embrace the whole field of electrical engineering, ranging from principles to power systems, including: motors and drives; switchgear; instrumentation; power electronics; and EMC. For managers and non-specialists, or specialists seeking knowledge outside their field, “Newnes Electrical Engineer’s Handbook” is an essential tool. The subjects covered embrace the whole field of electrical engineering, ranging from principles to power systems, including: motors and drives; switchgear; instrumentation; power electronics; and EMC. The features include: contributions from eminent professionals; full of useful data; and essential resource for practising electrical engineers.

  • Hardcover: 415 pages
  • Publisher: Newnes (an imprint of Butterworth-Heinemann Ltd ) (27 Sep 2000)
  • Language: English
  • ISBN-10: 0750648791
  • ISBN-13: 978-9048125197
  • Product Dimensions: 15.6 x 23.4 cm

17 کامنت برای دانلود رایگان مجموعه هندبوکهای مهندسی برق

  1. سلیمانی

    سلام جناب جهانشاهی بزرگوار.
    خیلی خیلی ممنونم از شما برای این مجموعه فوق العاده کاربردی.
    اخیرا انتشارات نوآور هندبوکی به نام “کتاب اشنایدر راهنمای تاسیسات الکتریکی” رو بطور کامل ترجمه کرده که این رو هم میتونید به علاقه مندان معرفی بفرمایید.
    لینک کتاب:
    https://noavarpub.com/?p=20889
    با آرزوی توفیق روزافزون برای شما

  2. mana

    سلام استاد وقتتوت بخیر.من کتاب زیرذره بین وخریدم واز طریق برنامه RQ code وارد سایت شدم متاسفانه بعد ازچند با استفاده پیغام ی اومد که شمادیگه نمیتونید واردشید وسایت براتون مسدود شده باید چیکار کنم؟حتی بطور عادی هم سایت باز نمیشه

    • سلام
      این پیغام لحظه ای هست و ای پی تون مسدود شده.
      دلبلش اشکال سرور هست و مراجعه پشت سر هم.
      ۲ روز بعدش مجدد باز میشه سایت

  3. سینا

    آقا ترکوندین همه ی مطالبتون حرف نداره …………………..عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. lynx

    خیلی ممنون

  5. مهدی

    سلام استاد
    ممنون از راهنماییتون
    استاد برای زبان تخصصی برق شما چه کتابی رو معرفی میکنید؟ یا اینکه فقط از روی دفترچه سوالات زبان تخصصی متون رو ترجمه کنم و لغات رو حفظ کنم؟
    با تشکر

    • سلام
      رشته برق خیلی در تخصصم نیست اما کتاب زبان تخصصی دکتر منوچهر حقانی رو تعریفش رو شنیدم.
      زبان تخصصی ۱۰ سال اخیر رشته تون بهترین گزینه است. با یه منبع مدون پیش برید براتون ساده تر و سریعتر خواهد بود.
      موفق باشید.

  6. مهدی

    با سلام
    استاد من در حال حاضر دارم کتاب زبان عمومی شما رو مطالعه میکنم و به موازات اون از نرم افزار (۵۰۴ و تافل(۴۰۰و essential words for toefl) و ۱۱۰۰واژه)استفاده میکنم که به نظرم خیلی خوبن و میخوام از مهر به بعد هم لغات تخصصی کنکورهای برق رو مطالعه کنم . استاد ۱۱۰۰ واژه چه قدر مهمه؟ برای زبان تخصصی برق چیکار کنم ؟ استاد میخوام زبان رو خوب بزنم.
    با تشکر

    • سلام
      نیاز نیست این همه رو با هم مطالعه کنید.
      شما زیر ذره بین رو مطالعه کنید، تفاوتهای زیر ذره بین با ۵۰۴ و لغات تافل که حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ لغت هست رو آخر تابستون در سایت قرار خواهیم داد.
      ۱۱۰۰ خیلی اولویت نداره. مگر اینکه کل لغات رو مسلط شدید.
      زبان تخصصی هم با تست های کنکورهای سالهای اخیرتون در پاییز شروع کنید… جمع کردن زبان تخصصی در مهر و ابان اصلا دشوار نخواهد بود
      موفق باشید.

  7. armin

    lotfan link 3 eslah gardad

  8. امیر

    ممنون از سایتتون

  9. alireza

    ممنون از سایت خوبتون عالی بود

  10. behnam

    هند بوک مهندسی برق

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top