زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین در خبرگزاریها

در این مطلب به بازتاب کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین در سایتهای مختلف من جمله خبرگزارها، سایت اساتید برجسته کنکور ارشد، مصاحبه رتبه های برتر کنکور، پیشنهاد توسط سایت های بزرگ کنکور رشته های مختلف و … پرداخته ایم.

سایت پرتال دانشگاهی کشور (اردیبهشت ماه 93)

معرفی و دانلود کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین “گرامر کنکور ارشد کلیه رشته ها”

از جلد دوم کتاب “زبان عمومی ارشد زیر ذره بین” نوشته هادی جهانشاهی و الناز یوسف زاده، توسط انتشارات نگاه دانش در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی خواهد شد.

در این خبر نیم نگاهی به ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب انداخته ایم که می‌تواند نیاز شما را جهت پاسخگویی به 5 سوال گرامر زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد برطرف نماید. همچنین درک شما را از ساختار جمله و به منظور پاسخگویی به سایر سوالات به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

زیر ذره بین، به سوالات زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 86 تا 93 پاسخ داده است. پاسخ‌ها کاملا تشریحی هستند، منبع هر متن ذکر شده و علاوه بر پاسخ به سوال، دلایل رد سایر گزینه ها (یک به یک) از نظر گرامری به صورت مبسوط داده شده است.

افزون بر پاسخگویی به سوالات زبان عمومی 51 دوره کنکور کارشناسی ارشد، ویژگی ممتاز دیگر این کتاب توضیحات مباحث گرامری کنکور کارشناسی ارشد است. مبحث دستور زبان انگلیسی این کتاب کاملا بر پایه روند سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته ها در سالهای اخیر نوشته است. مثلا تنها از مبحث شبه جمله که در این کتاب به صورت جامع توضیح داده شده، تا کنون 78 تست گرامر در رشته های مختلف طرح شده است! یا از مبحث جملات معلوم و مجهول 19 تست مطرح شده است. ویژگی جالب این کتاب در اینجاست که تعداد سوالات مطرح شده از هر بحث را در شروع آن مبحث ذکر نموده که می تواند تقسیم بندی ساده ای از اهمیت هر مبحث پیش روی شما قرار دهد.

از فصول مهم دیگر این کتاب، تستهای تالیفی گرامر به صورت کلوزتست و جداول خلاصه گرامری ناب و خاصترجمه شده به زبان فارسی می باشد.

این کتاب در نمایشگاه کتاب، در سالن 15 ناشران دانشگاهی و غرفه 447 انتشارات نگاه دانش رونمایی و عرضه خواهد شد.

جهت توضیحات بیشتر در مورد جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین اینجا کلیک کنید.

همچنین می توانید از طریق این لینک بخشهایی از جلد دوم کتاب را دانلود نمایید.

سایت دانشجوآنلاین (تیرماه 92)

زبان عمومی ارشد را با ذره‌بین بخوانید…

در آزمون کارشناسی ارشد، شاید بتوان درس زبان را یکی از موثرترین درس‌ها دانست. اکثر داوطلب‌ها به‌دلیل عدم آشنایی با زبان انگلیسی، قید سوالات این درس را در آزمون می‌زنند و عده‌ای که بتوانند به سوالات زبان، هرچند کم، جواب دهند، پرشی مطمئن به رتبه‌های بهتر خواهند داشت.

در تصور خیلی از داوطلب‌ها، درس زبان غول بی‌شاخ و دمی است که تنها امثال رستم دستان از پس آن برخواهند آمد. اما واقعیت چیست؟

واقعیت ساده است؛ زبان یک درس مانند همه‌ی درس‌های دیگر است. کنکور سدی برای وارد نشدن داوطلب‌ها به دانشگاه نیست، بلکه تنها یک مانع برای کسانی است که قصد دارند بدون تمرین از روی آن بپرند. داوطلب‌ها برای خیلی از درس‌ها روز‌ها وقت می‌گذراند و آن‌را زیر ذره‌بین می‌برند، اما می‌خواهند زبان را در چند ساعت یاد بگیرند.

ساده‌ترین راه برای یادگرفتن زبان و مزمزه کردن طعم آن، رفتن به سراغ سوالات آزمون‌های سال قبل است. بررسی‌ها نشان داده بسیاری از لغت‌های زبان در این سال‌ها تکرار شده‌اند و یادگرفتن آن‌ها می‌تواند برای بالابردن درصدهای زبان کمک کند.

کتابی جامع برای زبان عمومی ارشد

قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که آزمون زبان را هم زیرذره بین برده و خواندن آن را راحت‌‎تر می‌کند:

از آزمون‌های سال قبل نترسید و نگران به‌دست آوردن سوال و جواب‌های آن هم نباشید. کتاب «زبان عمومی ارشد، زیر ذره‌بین» به‌خوبی این‌کار را انجام داده است.

این کتاب توسط الناز یوسف‌زاده و هادی جهانشاهی تالیف شده و پاسخ کاملا تشریحی سوالات زبان عمومی ارشد کلیه‌ی رشته‌ها در آزمون‌های 7 سال اخیر را در خود گنجانده است.

فصل اول به مقدمه اختصاص دارد و در فصل دوم به چهل و پنج دوره سوالات زبان عمومی از سال 86 تا 92 پاسخ داده شده است. این پاسخ‌ها تشریحی هستند و علاوه بر آن، تحلیل سوالات و ذکر منبع مورد استفاده طراحان برای سوالات نیز عنوان شده است.

این موضوع به داوطلبان کمک می کند تا تا با روند طراحی سوالات کنکور کارشناسی ارشد، در طی این سال‌ها آشنا شده و از سردرگمی‌های معمول میان دانشجویان، پیرامون ده تست اول تمامی رشته‌ها رها شوند.

برای کلیه‌ی لغات موجود در گزینه‌ها، علاوه بر ترجمه کامل، مترادف‌های انگلیسی آن نیز آورده شده تا کلمات نه به فارسی، بلکه با معانی اصلی آن آموخته شود.

فصل سوم کتاب نیز به تست‌های منتخب و تالیفی اختصاص دارد. تست‌های این بخش برای مرور نهایی و جمع بندی قرار گرفته است. در این فصل به صورت تشریحی به سوالات پاسخ داده نشده است. علت آن است که می‌بایست پس از تسلط کامل به واژه‌ها (ترجمه، مترادف و کاربردهای آن در جمله) و پاسخ‌دهی به سوالات کنکور به این بخش مراجعه شود.

سوال‌های منتخب از منابع مهمی که پیش از این سابقه طراحی سوال از آن‌ها وجود داشته، برگزیده شده است. سوال‌های تالیفی نیز منطبق با روند سال‌های اخیر طراحی شده‌اند.

در انتهای هر آزمون نیز معانی کلمات مشکل آن در جدولی گردآوری شده است.

فصل چهارم این کتاب راهنمای واژگان کنکور ارشد نام دارد. این بخش شامل حدود 2000 لغت است.

نکته منحصر به‌فرد این فصل درباره هر لغت، ذکر معنی فارسی، مترادف انگلیسی، کاربرد کلمه در چند مثال و اعلام تعداد دفعات تکرار آن در کنکورهای مختلف از سال 86 تا 92 است.

اما این واژه‌ها بر اساس چه منطقی برگزیده شده‌اند؟

باید گفت واژگان این بخش از میان لغات مهم و پرتکرار کنکور کارشناسی ارشد سال‌های 85 تا 92، کنکور دکترا و لغات مهم کتاب‌هایی هم‌چون The 1000 Most Common SAT Words، 504 Absolutely Essential words، Essential Words for the TOEFL و … انتخاب شده‌اند.

«کاربردهای لغت در جمله و مثال‌ها» نیز از میان کتاب‌هایی مانند Longman Dictionary of Contemporary Eng، Cambridge Advanced Learner’s Dictionary، The Oxford English Dictionary و … برگزیده شده‌اند.

از میان مثال‌ها هم تنها مثال‌هایی انتخاب شده‌اند که در عین سادگی، معنای کلمه مورد نظر را به وضوح به ذهن خواننده رسانده و جذابیت مثال به‌گونه‌ای باشد که معنی لغت در دراز مدت نیز به ذهن متبادر شود.

در فصل آخر کتاب هم که به جدول‌ها و ضمیمه‌ها اختصاص دارد، جدول راهنمای زمان‌ها در زبان انگلیسی، خلاصه انواع جملات شرطی و خلاصه جملات وابسته درج شده است.

یادتان باشد، یکی از رموز موفقیت رتبه‌های برتر کنکور این بوده که بخش تستهای زبان انگلیسی را سفید رها نکرده‌اند. پس از الان ذره‌بینی به دست بگیرید و سراغ درس زبان بروید، قبولی در انتظار شماست.

سایت پرتال دانشگاهی کشور (مردادماه 92)

معرفی و دانلود کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین “ویژه لغات زبان عمومی”

ویرایش و چاپ جدید کتاب “زبان عمومی ارشد زیر ذره بین” نوشته الناز یوسف زاده و هادی جهانشاهی توسط انتشارات نگاه دانش در تیرماه امسال به دست عموم رسیده است.

در این خبر نیم نگاهی به ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب انداخته¬ایم که می‌تواند نیاز شما را جهت پاسخگویی به 10 سوال زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد برطرف نماید.

زیر ذره بین، به سوالات زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 86 تا 92 پاسخ داده است. پاسخ‌ها کاملاً تشریحی هستند، منبع هر سوال ذکر شده و به صورت مجزا برای کلیه گزینه‌ها بجز ترجمه، مترادف انگلیسی آن نیز آورده شده است.

به جز پاسخگویی به 45 دوره کنکور، ویژگی ممتاز دیگر این کتاب انتخاب لغات مهم تکرار شده در اینکنکورهاست. مجموعاً 2000 لغت به همراه تعداد تکرار آن‌ها گردآوری شده است که برای هر لغت به صورت مجزا، معنی، مترادف و حداقل دو مثال در قالب جمله آورده شده است. همچنین برای هر لغت ذکر شده است که تعداد دفعات تکرار آن لغت در کنکور چند بار است! (مثلاً بد نیست بدانید تا به حال attribute، 15 بار درکنکور در این 6 سال تکرار شده است!!) با توجه به پوشش کامل کتابهای 504 و لغات ضروری تافل دیگر نیازی به مطالعه آن کتابها نخواهید داشت.

در پایان این کتاب خلاصه‌ای از نکات مهم گرامر کنکوری به همراه 11 سری آزمون تألیفی پاسخ داده شده می‌باشد که می‌تواند کمک شایانی برای دوران مرور و جمع بندی شما باشد.

شما می‌توانید از لینک دانلود کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین بخش‌هایی از این کتاب را دانلود نمایید.

معرفی شده توسط اساتید، موسسات و رتبه های برتر

معرفی توسط سایت دکتر مجید ایوزیان به عنوان منبع مناسب زبان عمومی

دکتر مجید ایوزیان، استاد برتر آمار و احتمالات کشور، در رشته صنایع کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین را جهت مطالعه دانشجویان توصیه نموده اند.

لینک منابع مهندسی صنایع از دید دکتر ایوزیان

معرفی توسط وبسایت کارشناسی ارشد مهندسی نفت

وبسایت تخصصی کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت، دو جلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین را به عنوان تنها منبع مورد نیاز برای کنکور ارشد معرفی نموده است:

لینک توضیحات وبسایت کارشناسی ارشد مهندسی نفت

معرفی توسط وبلاگ دانشگاهیان

سایت معتبر وبلاگ دانشگاهیان کشور، زبان عمومی ارشد زیر ذره بین را منبع مناسبی برای کنکور کارشناسی ارشد رشته مکانیک معرفی نموده است.

لینک معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

معرفی توسط دپارتمان تخصصی رشته مدیریت

دپارتمان تخصصی رشته مدیریت نیز این کتاب رو جز منابع اصلی زبان عمومی این رشته معرفی نموده است:

لینک منابع رشته مدیریت از دیدگاه دپارتمان تخصصی این رشته

معرفی توسط استاد مصطفی تقوی کنی (استاد زبان)

استاد مصطفی تقوی کنی، استاد رشته مهندسی برق برای کنکور کارشناسی ارشد و مولف کتاب زبان تخصصی رشته برق با همکاری انتشارات راهیان ارشد، این کتاب را منبع مناسب زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد معرفی نموده اند.

به کامنتهای این دو لینک مراجعه نمایید. لینک 1 و لینک 2

معرفی و توصیه توسط سایت حرفه ای گروه زبان ارشد

سایت مشاور تخصصی و توزیع کتاب زبان ارشد (ENarshad.ir) در مطلبی اختصاصی به معرفی دوجلدی زیر ذره بین و بیان مزایا و رویکرد خاص مطرح در این کتاب نموده است. این سایت تخصصی زبان کنکور ارشد، زبان عمومی ارشد زیر ذره بین را منبعی مطمئن و مفید جهت بهبود سطح زبان عمومی و کسب نتیجه‌ای مطلوب از تست‌های زبان عمومی معرفی نموده است.

لینک اطلاعیه معرفی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

معرفی توسط وبسایت ارشدباز

وبسایت نوین ارشدباز که برخلاف سایت های قدیمی تر حوزه مدیریت، رویکردی صحیح به منابع رشته مدیریت داشته است، دوجلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین را به عنوان منابع کافی و وافی این رشته معرفی نموده است.

لینک منابع پارتیزانی ارشد مدیریت

معرفی توسط رتبه های یک کنکور:

رتبه های یک کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، مهندس مالی و کارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی اجتماعی به عنوان منبع مورد نظر خود برای درس زبان از کتاب زبان زیر ذره بین نام می برند:

مشاهده مصاحبه تصویری

تنها منبع زبان عمومی خانم وجدانی راد با درصد 87 زبان در کنکور ارشد

نظرها و پیغام کاربران مختلف مطالعه کننده کتاب:

لطف همیشگی خوانندگان کتاب به سایت در صفحه ای دائم در حال به روزرسانی است. پیغام مخاطبین و خوانندگان کتاب، مهمترین دلیل ما برای ادامه مسیر و به روزرسانی دائم مطالب کتاب است:

مشاهده نظرات خوانندگان کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

وبسایت تخصصی مدیریت صنعتی

وبسایت تخصصی مدیریت صنعتی تحت مطالبی به معرفی هر دوجلد زبان عمومی ارشد زیر ذره بین پرداخته است:

معرفی جلد اول کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

معرفی حلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

از سایر اساتید و وبسایتهایی که این کتاب را به عنوان مرجع معرفی نموده اند، خواهشمند است در این مطلب کامنت گذاشته و این موضوع را به اطلاع ما رسانید.

با تشکر فراوان

9 کامنت برای کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین در خبرگزاریها

  1. Mohadeseh

    با سلام و وقت بخیر

    لغات جلد اول این کتاب تامین کننده نیاز داوطلبان ارشد رشته زبان هم هست یا منبع دیگه ای پیشنهاد میشه؟؟

    • سلام حضور شما
      بعنوان شروع براشون واجبه
      برای درصدهای بالاتر باید کتاب های دیگه هم بخونین مثل کتاب تالیف پوران پژوهش

  2. azadiali90

    سلام
    ببخشید من زبانم متوسطه ولی خوب برام سر جلسه ازمون وقت گیر هست. خواستم برای این که در حد اینکه بتونم تمام تست های گرامر رو بزنم بلد بشم به نظر شما راه داره ؟ اگر وقت بزارم میتونم ۴ تا از ۵ تاشو صد در صد بزنم ؟

    • سلام
      یه کلاس آنلاین گرامر فشرده طی روزهای آتی تدارک دیدم. برای زدن ۴ یا ۵ تست گرامر خیلی کار دشواری ندارید. جلد دوم زیر ذره بین می تونه کمکتون کنه.
      باید یه سطح گرامر حداقلی و یه خاطره ای از دوران دبیرستان داشته باشید حداقل.
      موفق باشید.

  3. سلام.یکی از بهترین منابع معرفی شده برای درس زبان در سایت برق ارشد ، کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین می باشد.
    http://www.bargharshad.ir/منابع-زبان-کنکور-ارشد-برق-۹۵/
    با تشکر

  4. ملیکا

    سلام و خسته نباشید
    زبان عمومی ارشد نه به واسطه کسب نمره بهتر بلکه فهمیدن تست برای من اهمیت داره
    من سطح زبان خوبی دارم و کلاس های تافل دانشکده تهران رو میرم و از نظر لغوی هم دامنه لغات خوبی دارم مشکل اصلی من در حل سوالات چهارگزینه ای زبان اینه که من معنی جمله کلمه رو میدونم و بدون شکی به جوابم خیلی مطمئنم ( بدترین قسمتش اینه که نمیدونی چرا غلطه و نمیدونی داری اشتباه میزنی)
    من واقع سر در گمم روزانه ۱:۳۰ زبان میخونم ولی نمیتونم تست اونطور که تلاش میکنم نتیجه بگیرم
    من واقعا باید چیکار کنم

    • سلام
      شاید یه تست رو شما برای نمونه قرار بدید و ترجمه و استدلالتون رو بگید از انتخاب گزینه اشتباه، بهتر بشه نظر داد که مشکل کار کجاست…
      شاید اشکال از گرامره. شاید هم عدم تسلط به معنی دوم لغات و …

  5. فاطمه

    سلام استاد ببخشید یه سوال داشتم به نظرتون برای آیلتس و تافل کدوم موسسه بهتره؟

    • سلام
      برای تافل و جی آر ای از مرکز زبان دکتر برزآبادی (آموزشهای آزاد دانشگاه علم و فرهنگ) میتونید استفاده کنید و برای آیلتس هم مثلا می تونید از مرکز مکالمه توسعه استفاده بکنید.
      موفق باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top