زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

پاسخ تست‌های تکمیلی نکته و تست

دانشجویان عزیز کلاسی میتوانند پاسخ 10 تست تکمیلی تمرینی را در پایین مشاهده کنند.

این مطلب به مدت یک ماه در سایت باقی خواهد ماند و پس از آن پاک خواهد شد. لطفا نت‌های لازم را بردارید و با پایان اردیبهشت 98، این مطلب پاک خواهد شد.

تستهای تکمیلی

31. گزینه 1 نکته 11

وقتی به مدرسه شبانه فرستاده شده، اون احساس کرد که پدر و مادرش اون رو طرد کردن.

دقت کنین که فرستاده شده. در ترجمه «شدن» داریم پس باید فعل ما مجهول باشه نه معلوم. اگه sent صحیح بود باید بعدش مفعول میداشت که نداره. پس باید تبدیل شه به was sent.

32. گزینه 2 نکته 11 و 15

فعل: may be و ربط دهنده: which

دقت کنین که exhaled «بازدم» صفت مفعولی برای gas است.

پس با توجه به 1-1 بودن باید فعل انتخاب کنیم. گزینه 3 و 4 فعل نیستن و حذف میشن. بین گزینه 1 و 2 باید بگیم گاز به اطراف تخلیه میشه یا تخلیه میکنه؟ طبیعتا تخلیه میشه صحیحه و نیاز به مجهول داریم. پس گزینه 2 صحیحه.

33. گزینه 3 نکته 15 و 24

فعل: could form و was believed . ربطدهنده نداره

پس برای این دو فعل و بالانس جمله باید ربطدهنده بیاریم. گزینه 1 و 2 حذف میشن چراکه ربط دهنده نیستن. (یادتون نره fanboys ها اگه اول جمله بیان ربط‌دهنده نیستن و وقتی بین دو شبه جمله یا دو فعل هستن، ربط دهنده خواهند بود.)

بین گزینه 3 و 4 تنها گزینه 3 هست که طبق نکته اعلام شده، میتونه نقش فاعلی رو در معنای «اینکه» بازی کنه.

اینکه زنون نمیتونست ترکیب شیمیایی شکل بده، یه زمانی، از سوی دانشمندان باور میشد.

در گذشته دانشمندان اعتقاد داشتند که زنون نمیتونست ترکیب شیمیایی شکل بده.

34. گزینه 2 نکته 8

فاعل ما life هست که مفرده پس فعل lacks هم که سوم شخص مفرده صحیحه. از طرفی so قبل از صفت اومده و stability هم بعد ازصفت اومده و بدون اشکال هستند.

اما یاد گرفتیم طبق نکته 8 که of بعد از خود نیاز به اسم داره و نه صفت. پس permanent که صفته باید تبدیل شه به permanence یا permanency.

35 گزینه 2 نکته 25

این تست هم از وارونگی هست. چون اول جمله ترکیب خاصی از only داریم، پس باید وارونگی داشته باشیم. یک گزینه وارونگی داره و اونم گزینه 2 هست.

36. گزینه 2 نکته 2

این هم از نکته there is هست. اول از همه فعل ما فاعل میخواد پس گزینه 1 که فعل خالی هست رد میشه. دوم از اون، زمانی میتونیم از that یا it استفاده کنیم که مرجع ما مشخص باشه. اینجا مرجع مشخص نیست و برای همین نمیشه گفت «آن است یک راه» بلکه باید گفت «راهی وجود داره». وجود داشتن هم یعنی there be.

به بالانس این جمله هم دقت کنین. یه that سیب زمینی از استثنائاتی که خوندیم داره که بعد از know بوده و حذف شده.

37. گزینه 4 نکته 9، 15 و 32

افعال: نداره. ربط دهنده نداره!

جمله ای که فعل نداره فعل میخواد. پس گزینه 1 رد میشه چون فعل نیست. گزینه 2 رد میشه چون فاعل they آورده در حالیکه در بخش قبل از جای خالی فاعل ذکر شده و حشو هست این موضوع. بین 3 و 4 باید دید مفرد میخوایم یا جمع. هسته گروه فاعلی قبل از of اومده پس interweaving هسته است که مفرده و باید باهاش فعل مفرد بیاد و نه جمع. پس گزینه 4 درسته. میشد معلوم و مجهول هم کرد اما لازم نشد.

38. گزینه 4 نکته 15 و 29

فعل: is و ربط دهنده نداره

پس جمله بالانسه. دقت کنین که established که by هم بعدش اومده، P.P. حاصل از حذف ضمیر موصولیه و فعل به حساب نمیاد.

پس گزینه 2 که فعل داره و بالانس رو به هم میزنه رده. گزینه 2 بیان علت هست یا نقش فاعلی. هم جمله فاعل داره و هم بیان علت نمیخواد. حالا باید گفت Calgary ساخته شده یا میسازد؟ شهر ساخته میشه و نیاز به مجهول داریم پس گزینه 4 درسته که هم فعل نیست چون P.P. هست و بالانس رو به هم نمیزنه و هم اینکه مجهوله. دقت کنین گزینه 1 معلومه چون شکل مجهولش میشه having been built.

39. گزینه 3 نکته 15

فعل: provide، ربط دهنده: –

پس جمله بالانسه و نمیشه بهش فعل اضافه کرد. گزینه 1 رد میشه. گزینه 4 درباره علت صحبت میکنه که اینجا بیان علت چیزی نیست و رد میشه. بین گزینه 2 و 3، گزینه 2 معلوم و گزینه 3 مجهوله. دوده پیدا میشه روی سقف یا پیدا میکنه روی سقف! طبیعتا پیدا میشه صحیحه و باید گزینه 3 که P.P. (مجهول) هست و حاصل حذف ضمیر موصولی در حالت مجهولی هست انتخاب بشه.

40. گزینه 3 نکته 13

یادمون نره بعد از make و let اگه فعلی بیاد به صورت شکل ساده باید بیاد. پس driven باید تبدیل شه به drive.

ابهامی داشتید کامنت بذارید.

3 کامنت برای پاسخ تست‌های تکمیلی نکته و تست

  1. شهریار علی اکبری

    سلام وقتتون بخیر . هرچی گشتم نتونستم سوالات این پاسخ هارو پیدا کنم . من ۳ جلد از ۴ جلد رو گرفتم چون دکترا نیستم اونو هنوز نگرفتم

  2. eli

    ممنووووننن دعا کنینننن

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top