زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

ویرایش 3 جلد 2 کتاب زبان زیر ذره بین

جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین شامل سه زیر بخش اصلی، «پاسخ کاملا تشریحی کلوزتستهای زبان عمومی کلیه رشته‌ها و گرایشات از سال 86 تا 1402»، «بررسی کامل دستور زبان انگلیسی به همراه نکات ضروری» و «آزمونهای منتخب و تألیفی با پاسخ تشریحی از قواعد مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی (به صورت کلوزتست)» میباشد. ویرایش پنجم این کتاب مرجع و پرفروش ترین کتاب گرامر تحصیلات عالی در تیرماه 1402 منتشر شد.

از ویژگی های خاص این کتاب این موارد را می توان برشمرد:


اطلاعات کتابجلد 2 زبان زیر ذره بین ویرایش چهارم

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد دوم- آموزش و تست گرامر

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی و الناز یوسف زاده بری

نوبت چاپ: بیست و ششم – ویرایش پنجم (ویرایش جدید، شامل کنکور 1402)

تعداد صفحات: 392 صفحه

قیمت: 180.000 تومان

تاریخ آخرین انتشار: 13 مرداد 1402

تعداد کل صفحات (384 صفحه، 130 صفحه آموزش گرامر به همراه تستهای طبقه بندی شده و الباقی تست کنکور و تالیفی گرامر است.)


دانلود رایگان بخش هایی از جلد دوم کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

کتاب زبان عمومی زیر ذره بین


در زیر می توانید با کلیک بر هر فصل، توضیحات بیشتری راجع بدان مشاهده نمایید:

فصول کتاب بدین صورت است
دستور زبان انگلیسی
فعل و مصدر| اسم| صفت| قید| ضمایر و حروف| عبارات، شبه جمله و جمله| نکات تکمیلی
تستهای منتخب و تالیفی
20 سری تست تالیفی به همراه پاسخ کاملا تشریحی و آموزشی
پاسخ سوالات گرامر زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته ها
پاسخ سوالات کلوزتست زبان عمومی کنکور ارشد 86 تا 1402 به صورت کاملا تشریحی و تحلیل کلیه رشته ها و گرایشات
جداول، ضمایم و خلاصه نکات
مهمترین جداول گرامری زبان انگلیسی در دنیا، ترجمه شده به زبان فارسی


فایلهای صوتی مهم:

تغییرات ویرایش سوم کتاب (ویرایش 1396) چه چیزهایی است:

تمام آنچه برای مطالعه #گرامر لازم دارید. چقدر مطالعه کنم؟ازکی شروع کنم؟مباحث مهم کنکور #ارشد و #دکتری چیا هستن؟ چند روزه گرامر جمع میشه؟ و … از زبان اساتید

جلد 2 کتاب زبان عمومی زیر ذره بین (ویرایش دوم) رو چطوری بخونیم؟ تمام توضیحات لازم برای خوندن #گرامر و طریقه صحیح مطالعه جلد دوم از زبان مولفین


چرا زبان عمومی ارشد زیر ذره بین؟

مؤلفین این کتاب، آن را نه کتابی تألیفی که بیشتر کتابی تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین کتابی با درک روند طراحی سوالات زبان عمومی ارشد طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز در آینده بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

مهم‌ترین مزیت این کتاب: وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی ارشد، کتابی فارسی با این ریزبینی به بحث دستور زبان انگلیسی نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سوال را در ذهن می‌پرورانند که “برای گرامر زبان انگلیسی کنکور ارشد کدام منبع را مطالعه کنیم؟” منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور بمنظور کمک به این خلاء معرفی می‌گردند اما یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این دو جلد رأس العین خود قرار دادیم، این جمله معروف بود:

بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید

از این رو سعی شده است تا حد ممکن کتاب حاضر، جامعیت و مانعیت را در بحث دستور زبان انگلیسی رعایت نماید. طبقه بندی کامل قواعد مهم و ضروری زبان انگلیسی، می‌تواند راه‌گشای عملی شما دانش پژوهان عزیز در این وادی باشد.


چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

سرانجام طی وعده­ای که به شما عزیزان داده بودیم، هم‌اکنون ویرایش سوم جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره‌­بین پیرامون گرامر و قواعد ساختاری زبان انگلیسی را در اختیار دارید. اما شیوه صحیح مطالعه کتاب جدید چگونه است؟

پاسخ این سؤال به سطح زبان شما و زمان شروع مطالعه این کتاب، بستگی دارد:

  1. برای افرادی که پیش‌زمینه ذهنی در حد گرامر ساده دبیرستان ندارند، توصیه می‌شود تا پیش‌مطالعه‌ای بر جزوات خلاصه موجود در سایت داشته باشند و سپس جلد 2 را مطالعه نمایند. در این کتاب به تمامی جزئیات پرداخته‌ایم اما از ذکر مجدد نکات ساده پرهیز نموده‌ایم. (جزوه‌ای خلاصه از گرامر دبیرستان در صفحه پشتیبانی این کتاب، که آدرس دسترسی به آن در انتهای همین بخش ذکر شده، وجود دارد.)

سایر افراد، به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. افرادی که حداقل 7 ماه تا کنکور خود زمان دارند، توصیه می‌شود که کل درسنامه کتاب را مطالعه کنند. از لایتنر کردن نکات و درگیر شدن در جزئیات، تا جایی که در توان شماست، پرهیز کنید. نکات گرامری بسیار زیاد هستند اما در بخش‌های مختلف کتاب به دقت بیان شده که تمرکز خود را بیشتر معطوف به کدام قسمت‌ها نمایید. لذا در جزئیات درگیر نشوید و پس از مطالعه 20 روزه درسنامه، به تست‌زنی بپردازید. مرحله تست‌زنی را از تست‌های تالیفی شروع کنید چراکه در این بخش، پاسخ‌ها به‌گونه‌ای تشریحی هستند که آمادگی شما را برای تست‌های اصلی کنکور بالا ببرند. تمرکز این تست‌ها بر نکات پرتکرارِ کنکور و شبیه‌سازی صحیح آن‌ها بوده است. سعی کنید، هر روز یک سری تست تالیفی را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید. پس از اتمام این مرحله، تست‌های کنکور را برعکس و از سال 1402 به سال 86 پاسخ دهید. اغلب تست‌های پیش از سال 89، سرشار از نکات ریز و کم‌اهمیت‌تر (بی‌ارتباط با موضوعات گرامری) هستند که در سال‌های اخیر، خوشبختانه مطرح نمی‌شوند.
  2. برای کسانی که دیرتر شروع به مطالعه کتاب می‌کنند، توصیه می‌شود بر اساس مقدمه فصل دستور زبان، از هر بخش، تنها موارد مهم را روخوانی نموده و سریع‌تر وارد مرحله تست‌زنی شوند. بسیاری از نکات در تست‌ها مکررا تکرار خواهند شد و ملکه ذهن شما می‌شوند و نیازی به درگیر شدن در جزئیات نیست. نتیجتاً، طی حداکثر 10 روز، مباحث مهم بخش آموزش دستور زبان را مطالعه نموده و پس از آن هر روز یک‌سری تست کنکور به‌ترتیب از سال 1402 تا 90 بزنید. پس از اتمام این بخش، تست‌های تالیفی اولویت بالاتری نسبت به تست‌های پیش از سال 89 دارند. تست‌های تالیفی را پاسخ دهید و در صورتی که وقت اضافی‌ای باقی ماند، سراغ تست‌های قبل از سال 89 بروید.

ویرایش پنجم جلد دوم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمن ویرایش از این جلد، تغییراتی را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

در ویرایش فعلی کتاب، متن و لحن پاسخ تستهای کنکور، به زبان محاوره نزدیک شد و سعی نمودیم تا با اضافه کردن زبان طنز و نمودار و … خوانش آن را ساده‌تر نماییم. تست‌های کنکور ارشد تا سال 1402 کلیه رشته‌ها را به کتاب اضافه کرده و نکات مهم گرامری از قلم افتاده را در کتاب گنجاندیم. تمامی آزمون‌های جدید دارای پاسخ آموزشی هستند و به خوانندگان کمک زیادی در یادگیری خواهند نمود. نهایتا، خیلی خلاصه بگوییم: «این یک کتاب نیست، کلاس درس است».


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 2 کتاب زبان زیر ذره‌بین از وبسایت‌های مختلف

خرید جلد 2 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 2 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

370 کامنت برای جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

  1. مهرداد

    سلام
    با مطالب و تست های کتابِ گرامر، میشه تست های گرامرِ “مجموعه زبان انگلیسی” ارشد رو ۱۰۰% زد؟
    با سپاس از شما

    • سلام حضور شما
      هیچ کتابی این رو نمی تونه به شما تعهد بده. البته این رو بگم که جلد ۲ مخصوص رشته آموزش زبان نوشته نشده ولی کتاب جامعی هست که گرامر رو دقیق و فراتر از سطح کنکور توضیح داده. برای همین پوشش بسیار خوبی به تمام مباحث گرامری داره.

  2. راحله

    سلام استاد.وقت بخیر کتاب گرامرو که تموم کردیم با اینکه جلد اول هنوز تموم نشده . بریم تست گرامر بزنیم ؟ مرسی از کتاب خوبتون 💐

    • سلام حضور شما
      میتونین برید سراغ تست زنی اگه واژگان پایه رو بلدید و جلد اول هم یه کم جلو رفته باشید.

  3. Reza0913

    سلام وخسته نباشید
    من کنکور ارشدمکانیک دارم، چه کتاب هایی واسه زبان بخونم؟

  4. محمدحسین

    سلام.خسته نباشید.من ارشدم اردیبهشت ۹۹ هست و الان جلد دوم و ویرایش چهارم رو تهیه کردم.خواستم بپرسم ویرایش جدید هم داریم یا همین کتاب مطالعه کنم؟

  5. محمدحسین ادبی

    سلام استاد بزرگوار.خسته نباشید.قبل از هر سوالی خواستم بابت تمامی زحماتی که برای دانشجویان و زبان اموزها میکشید به شخصه بی نهایت تشکر کنم.اما سوالی دارم خدمتتون.خواستم بپرسم من ویرایش چهارم جلد دوم رو تهیه کردم.برای کنکور ارشد ۹۹ ایا تغییر ویرایش داریم و یا همین ویرایش رو مطالعه کنم؟

  6. Faeze

    سلام خسته نباشید.من میخوام تست های هر فصل جلد ۲ یا همون گرامرهارو دانلود کنم ولی هرچی سرچ میکنم نیست تو سایتتون.

    • سلام حضور شما
      با سرچ نمیشه رسید بهشون. فقط توی صفحه پشتیبان هست که ابتدای مقدمه کتاب معرفی شده. اونجا میتونید پیداشون کنید.

  7. sara

    سلام استاد وقت بخیر

    من تست ها گرامر کنکور سالهای قبل و تالیفی کتاب رو تمام کردم.من از تست ۸۶ شروع کرده بودم تا ۹۷ و هرچی جلوتر رفت سالها، تست ها رو درست تر زدم.تالیفی ها رو هم دیگه درست میزنم تقریبا. ولی بازم میخوام تمرین بیشتری داشته باشم.به نظر شما تست های تالیفی بیشتر رو از سایت دانلود کنم و کار کنم یا اینکه دوباره کنکور سالهای گذشته رو مرور کنم مخصوصا اون اوایلش که غلط میزدمشون؟

    • سلام حضور شما
      کنکورها رو مرور کنین و اگه وقت اضافه آوردید، تستهای دکتری که توی سایت هست رو بزنین و تستهای آزمونهای زبان داخلی که توی تلگرام میذاریم رو بزنین. توی اینستاگرام هم یه عالمه تست گرامر هایلایت شده. اونا هم بهتون کمک میکنه بدون شک.

  8. میناجهانبخش

    سلام و عرض ادب من کتاب زیر ذره بین جلد دوم را تهیه کردم ولی نمیدونم سوالات اضافی که داخل کتاب اشاره شده داخل سایت هست را از کجا می تونم دریافت کنم .ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام
      توی صفحه ای هست که انتهای مقدمه معرفی شده و فقط از طریق خوندن qr code مقدور هست. با سرچ توی سایت و گشتن به اون صفحه نمیرسید. عین دستورالعمل توضیح داده شده در انتهای مقدمه برای صفحه پشتیبان عمل کنین

  9. h

    سلام، اگه امکان داره مثل کتاب زبان عمومی دکتری، جلد دوم و سوم هم در یک کتاب مثلا به اسم زبان عمومی ارشد که شامل گرامر ارشد، تستهای گرامر و واژگان ارشد، درک مطلب ارشد واژگان ۵۰۴ و تافل و … چاپ کنید تا برا کسایی که مشکل مالی دارن بتونن با هزینه کمتری یک کتاب جامع رو بخرن و کلا برا همه مفید باشه. لطفا جواب کامنت رو بدید.

    • سلام حضور شما
      فرقهای خیلی خیلی زیادی بین کنکور دکتری و ارشد هست که این رو غیرممکن میکنه:
      ۱٫ کنکور دکتری در ۲ نوبت برگزار میشه کنکور ارشد در ۷ نوبت برگزار میشده و الان کم شده و ۴ نوبت رسیده
      ۲٫ کنکور دکتری از سال ۹۰ برگزار شده و کنکور ارشد سالهای سال هست برگزار میشه و کتابهای ما از سال ۸۶ رو پوشش میدن
      ۳٫ کنکور دکتری بخش درک مطلبش برای همه رشته ها یکسانه و چیزی به نام زبان تخصصی نداره اما کنکور ارشد زبان تخصصی داره و برای هر رشته متفاوته
      ۴٫ حجم کتابهای جلد ۱ تا ۳ رو اگه بخوایم توی یک کتاب قطع بزرگ جا کنیم بالای ۱۰۰۰ صفحه میشه و مطمئنا نه تنها اصلا ارزون نمیشه بلکه هرکسی ببینه میترسه و اصلا سراغش نمیره!
      عملا پیشنهاد شما غیرممکنه. واژگان ۵۰۴ و تافل و … بدردنخور هستند و برای کنکور بیش از نیمی از اونا کاملا زاید به حساب میاد. واژگان کتاب دکتری، خیلی خلاصه تر از جلد ۱ هست و عمقشون قابل مقایسه نیست.
      بخش درک مطلب هم که گفتم، رشته به رشته فرق داره.
      برای همین کتابها از دید من در بهینه ترین حالت ممکن هستند و تنها کاری که از دست من برمیاد اینه که کاری کنم صفحات کتاب بیشتر نشه که قیمت کتاب افزایشی نداشته باشه و چانه زنی بیشتری با ناشر کنم که قیمتها رو فیکس نگه داره. چه برای ارشد و چه برای دکتری
      موفق باشید.

  10. saba

    سلام،وقت بخیر
    برای کسیکه برای آزمون sat میخواد  شرکت کنه،خوندن این کتابا تا چه حد میتونه مفید باشه؟
    ممنون

    • سلام حضور شما
      برای SAT چلد ۱ میتونه مفید باشه. میتونید از جلد ۱ زبان زیر ذره بین استفاده کنید.

  11. ۱

    سلام
    یه سوال راجع به کتاب دوم(گرامر) زیر ذره ببن داشتم.
    اینکه من تا کنکور ارشدم دو سال فاصله هست.به خاطر همین کتاب گرامر تون رو امسال بگیرم و بخونم یا اینکه سال بعد ویرایش جدیدترش خیلی بهتره و منتظر ویرایش بعدیش باشم

    • سلام حضور شما
      ویرایش جهارم جلد ۲ خیلی کامله و ویرایش بعدی خیلی تغییر خاصی نداره جز اضافه شدن تستهای سال آخر. شاید سال پیش رو اصلا دست به کتاب نزنیم البته و دو سال بعد (سال ۹۹) ویرایش کنیم چون کتاب به بلوغ خوبی رسیده و الان دلخواه ما شده.
      موفق باشید.

  12. p

    سلام، اگه وقت کم داشته باشم و بخوام کمترین تعداد تست رو بزنم، تستهای گرامر چند سال گذشته ارشد رو حتما باید بزنم؟ لطفا برای دکتری هم بگید؟

  13. Mehrnaz

    سلام، من آیلتس ۶/۵ دارم. میخوام بدونم لازمه کتاب لغت و گرامر رو بخونم بعد تست بزنم یا نه فقط شروع کنم جلد ۳ رو و تست بزنم؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    • سلام حضور شما
      میتونید از جلد ۳ شروع کنین و ببینید آیا میتونید یا نه. اگه تونستید ادامه بدین. فقط یه نکته رو اضافه کنم که تست گرامر توی جلد ۲ هست و جلد ۳ تستهای واژگان هست.
      موفق باشید.

  14. فردین

    سلام جاپ جدید پس کی میاد؟؟؟

    • سلام
      چاپ جدید اومده دیگه! چقدر جدیدتر. چاپ آخر یعنی ویراش چهارم و چاپ یازدهم به بعد، سوالات کنکور ۹۷ هم داره. کنکور ۹۸ که برگزار نشده و ویرایش جدیدتری نمیاد براش.

  15. محسن احمدی

    سلام.

    ببخشید من چندروز هست جلد اول رو سفارش دادم از طریق پیوند استاد جمشیدی که تو سایت زدین اما هنوز دستم نرسیده.

    • سلام حضور شما
      توی سایتشون تماس با ما هست. حتما تماس بگیرید. به طور عادی، پست حدود ۳ تا ۵ روز بر حسب مسافت طول میکشه تا ارسال کنه. فک کنم به خاطر اربعین و رفتن خیلی از توجه ها به سمت مرز غربی کشور، پست هم با تاخیر مواجه هست اما باز ازشون اطلاعات ارسال رو تلفنی بگیرید.

  16. حسین

    سلام، من کتاب چاپ ۹۵ را دارم. لصفا تغییرات کتاب ۹۷ را در صفحه پشتیبانی بگذارید.

    • سلام
      تغییرات رو قرار میدیم. تغییرات تستهای ۹۶ و ۹۷ هست که در سایت هم قابل دانلود هست الان. تعدادی نکته اضافه شده که قرار میدیم. بخشهای دیگه ای که تغییر داشته قابل بازنشر نیست چون بخش پاسخ تستهاست.

  17. amin amir

    سلام وقت بخیر

    ببخشید کتابهاتون برای کنکور mba که یکم سطح سوالاتش پیشرفته هست هم مناسبه؟ و شما خوندنش رو پیشنهاد میکنید؟

    • سلام حضور شما
      کتاب جلد ۱ و کتاب زبان دکتری زیر ذره بین برای MBA مناسب هست. جلد ۱ تطابق خوبی با MBA هم داره و کتاب دکتری هم توضیح خوبی روی گرامر و درک مطلب داده که بی نیاز از کتابهای دیگه بشید. به جز این دو کتاب، باید تستهای ۱۱ سال اخیر MBA هم بزنین که توی کتابهای ما نیستند اما زدنشون واجبه.

  18. حسین

    سلام، در کتاب دکتری تستهای ارشد رو در انتهای فصل گرامر به شکل مبحثی گذاشتین. لطفا فایل pdf این قسمت از کتاب دکتری رو در صفحه پشتیبانی جلد ۲ بذارید. لطفا جواب این در خواست رو در همین صفحه بدید.

    • سلام
      اون قسمت از کتاب دکتری ربطی به جلد ۲ نداره که بخوایم در جلد ۲ هم عینا تکرار کنیم یا بخوایم برای جلد ۲ بذاریم.
      کل تستهاش ۷۰ تا هست حدودا از ارشد و نه کل تستهای ارشد! کتاب جلد ۲ بر اساس کلوزتست هست، کتاب دکتری بر اساس تک جمله چون ساختار آزمونشون فرق داره.

  19. آرتميس

    سلام . من زبان عمومی دکترا رو از کدوم یک از این سایتها سفارش بدم؟ کدوم معتبرترن؟

  20. آرتميس

    سلام من میخواستم آزمون دکترا رشته علوم اجتماعی شرکت کنم. به نظرتون جلد ۲ رو بگیرم یا کتاب دکترا رو؟ لغتم بدک نیست. گرامرم هم بد نیست. برای آزمون msrt هم جداگانه بفرمایید.

    • سلام حضور شما
      برای آزمون دکتری و MSRT، برای هر دو فقط یک کتاب لازمه بخونین و اون هم زبان عمومی دکتری زیر ذره بین هست. جلد دو برای کنکور ارشد هست. (ویرایش دوم کتاب زبان دکتری زیر ذره بین)

  21. sajjad

    با سلام و خسته نباشد
    من کتابتون رو خریداری کردم جلد دوم رو مطالعه کردم که مبحث گرامر هست شما در صفحه ۱۴۸ جلد دو اوردید برای فصل ها تست وجود داره ولی من تو سایت پیداش نکردم بارکشم زدم همین صفحه اومد لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

    • سلام حضور شما
      بارکد رو اسکن کنین این صفحه نمیاد. جای دیگه میره. اون صفحه ای که میاد رو برید پایین (بدون کلیک کردن جایی)، میتونید مطالب رو ببینید و بخونین و دانلود کنید.
      اگر حل نشد مشکل تلگرام بدین به آیدی ای که داخل کتاب معرفی شده.

  22. ابوالفضل

    سلام استاد
    خسته نباشید. بنده امسال میخوام کنکور ارشد زبانشناسی بدم. دنبال یه کتاب خوب و جامع می گشتم که با کتابای شما آشنا شدم. برای گرامر، همین جلد دو رو بخونم یا گرامر دکتری رو هم بخونم؟ آیا مباحث گرامری این دو کتاب با هم فرق می کنند؟ من کتاب زبان عمومی دکتری رو تهیه کردم حالا میخواستم بدونم برای تقویت گرامر، باید جلد دوم رو هم بخونم؟
    بسیار ممنونم از لطفتون

    • سلام حضور شما
      نه نیازی به تهیه دو کتاب نیست. کتاب زبان دکتری جامعه و چون سطح آزمون شما بالاست، برای همین خوبه که کتاب دکتری رو خریدین.
      برای تکمیل روند مطالعه تون، یه کتاب دیگه هم حتما تهیه کنین که پاسخ تشریحی تستهای سالهای قبل رشته خودتون رو داشته باشه.
      زیر ذره بین همه رشته ها رو داره جز منحصرا زبان و کسب و کار.
      موفق باشید.

  23. raziye

    خسته نباشید من توی کامنتی که گذاشتم متن رو به اشتباه درک مطلب نوشتم. نقطه قوت من متن هست

  24. raziye

    سلام استاد خسته نباشید. من داوطلب کنکور ارشد معماری هستم پارسال لغات ۵۰۴ و تافل رو خوندم و به صورت آزمایشی کنکور دادم و درصد بالای ۶۰ کسب کردم. بیشترین ضعف من در گرامره و قوتم در درک مطلب هست میخواستم ببینم اگه بخوام درصدمو حدود ۳۰ تا افزایش بدم کدوم کتاب برام مناسبه؟

    • سلام حضور شما
      یعنی درصد یه ۹۰ برسه؟!
      وقتی گرامرتون ضعیفه، گرامر بخونین. جلد ۲ زبان زیر ذره بین کمک میکنه.
      متن تخصصی هم بیشتر بزنین. لغات پارسال ساده بود، ممکنه امسال به اون سادگی نباشه. در کنارش لغات هم تقویت کنین و لغات قبلی هم مرور کنین که یادتون نره

  25. علی

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما، میخواستم بپرسم من قصدم مطالعه گرامر به صورت جامع هست، آیا گرامر کتاب زبان دکتری جامع و کاملتره یا جلد دوم زیر ذره بین؟ بسیار سپاسگذارم

    • سلام حضور شما
      محتواشون خیلی خیلی نزدیکه. برای همین فرقی نداره کدوم رو میخونین. اگه میخواید کتابی جامع باشه که واژگان و درک مطلب هم گفته باشه، کتاب دکتری رو تهیه کنید وگرنه جلد ۲ رو بگیرید.
      موفق باشید.

  26. طاها

    سلام استاد. اول از زحمات عالیتون برای نوشتن جلد اول تشکر میکنم. کتاب بی نظیریه. تقریبا به اواسط کتاب رسیدم و دامنه لغاتم خیلی گسترده تر از زمان شروع شده. حتی روی لیسنینگ هم تاثیر مثبت داشته. ازتون ممنونم.

    برای جلد دوم، تا کی باید منتظر ویرایش جدید بمونیم؟ من میخوام زودتر شروع به خوندنش کنم که وقت کم نیارم. اگه تا اواخر مهر به بازار نرسه، میشه از همین ویرایش استفاده کرد برای کنکور؟

  27. مهسا

    سلام.من میخوام واسه ارشد،اموزش زبان انگلیسی بخونم.برای قسمت زبان عمومی ،ایا کافیه که فقط جلد ۱ و ۲ زیر ذره بین رو بخونم.ممنون میشم جواب بدین.

    • سلام حضور شما
      این کتابها برای رشته زبان پایه خوبی فراهم می‌کنن اما کافی نیستن بدون شک چون تستهای رشته شما رو هم ندارن.
      شما منابع رشته زبان رو بخونین بهتره.

  28. سعید

    با سلام. استاد من برای دکتری و آزمون msrt آماده میشم میخواستم بپرسم برای گرامر کتاب دکتری رو بخونم یا این کتاب رو؟ فرق گرامر این دو کتاب چیه؟ تست گرامر آزمون های تولیمو، msrt و … در این دو کتاب اومده؟

    • سلام
      شما صرفا و فقط و فقط ویرایش دوم از کتاب زبان دکتری زیر ذره بین رو بخونین که توش تستهای ام اس آر تی هم باشه. این بهترین کاره. نیازی به جلد ۲ نیست.

  29. Helen

    سلام . خسته نباشید .

    من دانشجوی ترم دو دبیری زبان انگلیسی هستم . از الان میخوام برای کنکور کارشناسی ارشد آماده بشم باید چه منابعی مطالعه کنم و برنامه مطالعاتی به چه صورت باشه.سپاس

    • سلام حضور شما
      ما تخصصی تمام رشته ها جز منحصرا زبان رو کار میکنیم برای همین اگه از کسی که در زمینه رشته زبان انگلیسی کتاب نوشته بپرسید، احتمالا پاسخ بهتری دریافت کنید.
      موفق باشید.

  30. حسین عابد

    سلام آقای دکتر برای زبان تخصصی mba چه کنیم؟ گویا کتاب زیره ذره بین mba  رو پوشش نمیده .

    • سلام
      من اینا رو پیشنهاد میدم برای ام بی ای
      جلد ۱ زبان زیر ذره بین ویرایش ششم + ۱۱۰۰ یا پک دی ال ام برای واژگان
      جلد زبان دکتری زیر ذره بین ویرایش دوم برای یادگیری گرامر و درک مطلب
      تستهای ۱۱ سال اخیر ام بی ای برای دیدن نوع سوالات و دیدگاه طراحان

  31. امیر

    سلام
    این کتاب فقط تست های ارشد رو داره
    پس تست های دکترا چی ؟

  32. محمد

    با سلام و سپاس از زحمات شما.برای آزمون MSRT   کدوم جلد کتاب رو تهیه کنم.؟ همچنین برای تقویت لیسنینگ که در آزمون مطرح می شود چه راهکاری توصیه میکنید؟

  33. MJC

    سلام آقای دکتر
    من ویرایش ۳ کتاب گرامر رو دارم
    نیازی هست که ویرایش جدید رو تهیه کنم؟؟؟

  34. Yashar

    سلام
    کتاب رو خریداری کردم
    QR code کتاب رو اسکن میکنم و وارد صفحه ای میشم که علی القاعده فایل دانلود ۴٠٠  تست رو به من بده
    ولی همچین چیزی وجود نداره تو اون صفحه
    لطفا بررسی و نتیجه رو اعلام کنید

    • سلام حضور شما
      تستها دقیقا توی اون صفحه هست.
      توی همین صفحه که میگید تستها نیست، کامنت بذارید و بگید در این صفحه تست نیست. منظورم آدرسی هست که QR CODE شما رو بهش هدایت میکنه.
      اگه باز هم حل نشد، ارور رو تلگرام کنید به @zabanzirezarrebin

  35. مهدی

    سلام استاد من کتاب گرامر جلد ۲سال قبل شما را دارم آیا لازم است کتاب چاپ ۹۸ را تهیه کنم با تشکر از شما

    • سلام
      اگه ویرایش سوم روی جلدش نوشته، نه نیازی نیست و همون رو بخونین

      • reza

        سلام جناب دکتر، بنده قصد دارم ابتدا کتاب لغات رو مطالعه کنم و برای جلد دوم عجله ای ندارم. تا انتهای تابستان ویرایش ۴ ارائه میشه؟

  36. امیرحسین

    با سلام و وقت بخیر خدمت استاد جهانشاهی عزیز، میخواستم بدونم ویرایش جدید کتاب گرامر کی منتشر میشه و کلا خوندنش چقدر زمان میبره آیا به صرفه هست که صبر کنم تا ویرایش جدید بیاد؟

    • سلام
      امسال نیمه دوم سال ویرایش میشه اما زمان دقیق رو نمیدونم. سعی میکنم تغییرات رو بذارم که اگه کسی ویرایش سوم رو خرید ضرر نکنه. مخصوصا تو ذهنم هست برای اولین بار پاسخ کامل تشریحی کنکور ۲ سال اخیر رو برای دارندگان ویرایش فعلی بذارم که انشاالله شدنی باشه مثل همیشه که خوانندگان راضی باشن. برای همین توصیه من اینه که اگه با برنامه مطالعاتی رایگان کانال تلگرام میاید جلو، حتما ویرایش فعلی رو تهیه کنین. خوندنش بطور مستمر و با زدن تمام تستها، نهایتا ۲٫۵ ماه طول میکشه.

  37. حسن

    سلام

    در بحث گرامر موازی کاری شده و هیچ کدام کافی گفته نشده؛ نه در جلد۲ و نه در جلد۴ دکتری. توی این وایرشی که دست منه آخر هر فصل، تست کمی با چند جمله که ترجمه هم نشدن آورده شده. درسنامه عالیه ولی حیف که تست نداره بجز کلوز های ارشد. چی میشه تستهای گرامر دکتری رو طبقه بندی کنید و  یک کتاب قوی گرامری تلفیق ارشد و دکتری داشته باشیم. مثل کتابهای واژگان عالی بشه!

    • سلام چندین باره
      ویرایش دست شما قدیمی است. جلد دکتری رو ببینید متوجه حجم و دقت کار میشید. یجا میگید کافی کفته نشده و یه جا میگید درسنامه عالیه…
      کتاب همین الانشم ۳۰۰ و خرده ای صفحه است و خیلییا میگن برای ۵ تست زیاده بعد ما حجیمترش کنیم؟ پیشنهاد عجیب و غریبی میدین واقعا!!

  38. muhammadostadali

    سلام استاد
    ممکنه کتاب بازم ویرایش بشه و تغییر کنه؟؟؟

    • سلام
      کتاب که هر سال ویرایش میشه وگرنه مرداب میشه و انقدر اقبال بهش نخواهد بود. امسال نیمه دوم سال ویرایش میشه اما زمان دقیق رو نمیدونم. سعی میکنم تغییرات رو بذارم که اگه کسی ویرایش سوم رو خرید ضرر نکنه. مخصوصا تو ذهنم هست برای اولین بار پاسخ کامل تشریحی کنکور ۲ سال اخیر رو برای دارندگان ویرایش فعلی بذارم که انشاالله شدنی باشه مثل همیشه که خوانندگان راضی باشن

  39. رضا

    سلام استاد بنده قبل اینکه با کتابای شما آشنا بشم با پیشنهاد دوستان کتاب ۵۰۴ مدرسانو تهیه کردم بنظر شما جلد ۲ کتابتون که مربوط به گرامره رو تهیه کنم کافیه؟

    • سلام حضور شما
      کتاب ۵۰۴ اصلا بدرد نمیخوره. جلد ۱ در داخل خودش ۲۶۰۰ واژه مهم داره که باید هر دانشجو بداند. حتما توصیه میکنم مهمترین کتاب زبان زیر ذره بین یعنی جلد ۱ اون رو بخونید.

  40. مسعود

    با عرض سلام ادب خدمت استادان گرامی

    میخواستم بدونم که ویرایش جدید کتاب گرامر که گفتین تابستون۹۷ انجام میشه،حدودا کی وارد بازار میشه؟

    • سلام حضور شما
      تاریخ دقیقی واقعا مشخص نیست. خوشبینانه انتهای تابستان اما ممکنه به پاییز بره. دلیلش اینه که کتاب فعلی باید نسخه هاش به فروش بره و تموم شه و بعدش ما میتونیم ویرایش جدید رو بدیم بیرون و تاریخ اتمام نسخه فعلی با خداست و نمیشه پیش بینی درستی ازش داشت.

  41. علی

    با سلام

    افعال سببی در جلد ۲(گرامر) توضیح داده شده است؟

    • سلام
      توی کتاب زبان دکتری زیر ذره بین بطور کامل هست.
      هیچ تستی توی ارشد ازش نیومده. بخش make، let و … البته توی جلد ۲ هم هست.

  42. J

    سلام و خسته نباشید کتابتون بینهایت جامع هس ولی در مبحث حذف ضمایر موصولی خیلی کم توضیح دادین و دلیل اینکه در تست های حذف ضمایر موصولی کی فعل با ing میاد کی با ed هیچ توضیحی داده نشده…
    ینی با توضیح توی درسنامتون نمیشه تستای کنکورو رو زد

    • سلام حضور شما
      از کامنت شما خیلی خیلی تعجب کردم! کتاب زیر ذره بین کاملتر از تمام منابع فارسی و زبان اصلی بخش حذف ضمایر موصولی رو توضیح داده و کتابی حتی نزدیک به این کتاب هم من نمیشناسم! به جز ۷۰ مثال ترجمه و تحلیل شده، ذکر چندین «توجه»، چارت دقیق حذف در حالت فاعلی (معلوم و مجهول) و مفعولی برای اولین بار در ایران، توی «میانبر ۶» صفحه ۱۲۴ دقیقا همین سوال رو پاسخ داده که کی در حذف ضمیر موصولی P.P. و کی ingدار میمونه! احتمالا خسته بودید و مطالعه دقیق نکردید یا کلا منبع دیگه ای رو مطالعه کردید.
      این متن میانبر ۶ هست:
      اگه تا اینجای کار، فرد ذرهبین به دستی شده باشین حتماً دقت کردین که:
      ۱ .اون چیزی که بعد از حذف ضمیر موصولی در حالت مفعولی میمونه، دو تا جمله کامل و دو تا فعل سـُر و مـُر و گـُنده کنار همه… چیزی که خیلی راحت نیست تشخیصش! یعنی بدقلقترین سؤاالت این سواالست. پس خیلی دقیق شید بهش. (دقیقاً همونقدر سخته که تشخیص that سیبزمینی میتونه شما رو اذیت کنه! راه تشخیص جفتشون باقیموندن «که» توی ترجمه است.
      ۲٫ اون چیزی که بعد از حذف ضمیر موصولی در حالت فاعلی و مجهول میمونه، یه .P.P ساده است.
      ۳٫ اون چیزی که بعد از حذف ضمیر موصولی در حالت فاعلی و معلوم میمونه، یه مصدر ingدار ساده است.
      این میانبر، به جز اینکه این دقیق پاسخ شما رو میده، ۷۰ مثال و کلی توضیح و نکته و ریز شدن هم از ۱۲۱ تا ۱۲۵ نوشته شده.

      وقتی یکی دم کنکور شروع میکنه با استرس و تند تند و بدون پیش زمینه کافی مطلب رو میخونه، خروجی میشه قضاوت نادرست. برای گرامر از دید من ۲ ماه زمان لازمه و کمتر از اون، نمیشه به حد ایده آل رسید.
      موفق باشید.

  43. میلاد

    با سلام.

    بنده میخواستم برای ازمون های تافل یا msrt آماده بشم خواستم بدونم آیا جلد دوم کتاب زیر ذره بین برای مبحث گرامر این آزمون ها کافیه یا باید منابع دیگر رو هم نیز خوند؟

    • سلام حضور شما
      برای MSRT شما فقط و فقط یک کتاب لازم دارید. جامع ترین کتاب و منبع این آزمون یعنی کتاب زبان دکتری زیر ذره بین ویرایش دوم. دقت کنین که روی جلد نوشته شده باشه ویرایش دوم.

  44. Abbasasgari7878

    سلام وقتتون بخیر،
    بنده رشتم مکانیکه ،سطح زبانم تقریبا خوبه و نمی خواستم اصلن واسه زبان کتاب بخونم اما الان به دلایلی به درصد خیلی خوب از زبان نیاز پیدا کردم ،خواستم بدونم کتاب دوم رو فقط تهیه کنم کافی هست ؟ البته دایره لغتم به اندازه گرامرم خوب نیست ممنون میشم نظرتون و بدونم.?

    • سلام حضور شما
      جلد ۲ صرفا برای گرامر هست و پیش نیاز این جلد دانش دبیرستان هست. بد نیست ولی کلا دانش واژگانی خود رو در حد ۵۰۰ واژه مهم آکادمیک افزایش بدین. مطمئنا کمک زیادی به شما خواهد کرد.
      موفق باشید.

  45. alireza

    سلام وقتتون بخیر.. خیلی خوشحالم که با شما ارتباط مستقیم وجود دارد
    من داوطلب کنکور ام بی ای هستم. کتاب گرامر و لغت شما رو تهیه کردم ولی فرصت نکردم بخوانم.
    کتاب ۱۷۰ نکته بارونز رو یک دور به شکل جز به کل قبلا خواندم ولی دو ماه از خواندنم گذشته و حالا میخواهم شروع کنم به زدن تست برای کنکور.. خیلی از نکات از ذهنم رفته!! به نظر شما من به چه شکل عمل کنم که تو این یک ماه بهترین عملکرد رو داشته یاشم؟
    آیا اصلا به نظرتون روی گرامر وقت بزارم یا روی درک مطلب؟ (نظر خودم روی جفتش است)
    البته انتظار درصد خیلی بالایی رو در درس زبان ندارم( حدود ۲۰ درصد)
    سطح زبان هم میشه گفت که متوسط هست.
    باتشکر

    • سلام حضور شما
      بد نیست و بخونین به نظرم گرامر رو. خیلی دست یافتنی هست.
      یه خرده هم لغات عمومی پرتکرار رو تقویت کنین و برای این درصد، تستهای ساده و کمتر وقتگیر درک مطلب رو بزنین.
      Dear Alireza,
      It seems rational; you may spend time reviewing grammar materials.
      Since 20% isn’t that much high, you can focus on the less time-consuming part of the reading comprehension and, simultaneously, have a look at important academic vocabularies.
      Both will provide you the expected result.
      Best regards,
      Hadi

  46. پژمان

    سلام استاد جهانشاهی، اگر بخوام از کتاب گرامر فقط یکی از این دوتا، یا تستهای تالیفی یا تستهای کنکور رو بخونم، شما کدوم رو میگید؟ لطفا فقط اونی که ارزش بیشتری داره از همه لحاظ از اون یکی، رو بگید.

    • سلام حضور شما
      به ترتیب اولویت
      تستهای کنکور ۹۰ تا ۹۶
      تستهای تالیفی
      تستهای ۸۶ تا ۸۹
      موفق باشید.
      به ترتیب شروع کنین تا هرجا که رسیدید بخونین.
      دو تای اول رو بخونین خوبه.

  47. احمد

    سلام از رشته هوافضا از سال ۸۶ تا ۹۵ کلوز تست یا گرامری حل شده

    • سلام
      جلد ۲ پاسخ کلوزتست تمام رشته های سازمان سنجش رو بجز MBA و منحصرا زبان از سال ۸۶ تا ۹۵ داره.

  48. فرناز

    سلام استاد

    اگه از الان شروع کنم ٰ میرسم بخونم کتاب گرامرو؟

    • سلام حضور شما
      بله حتما میرسید. به صورت خودخوان و با مطالعه روزانه ۲ تا ۲ ماه و نیم زمان برای تموم کردن گرامر کافیه. کسی که کلاس رفته طبیعتا سرعتش دو برابره.
      قبلش جزوه گرامر دبیرستان رو مرور کنین.

  49. پژمان

    سلام استاد،لطفا مباحث مهم تر گرمر جلد ۲، اونایی که سوال بیشتری ازشون میاد رو برا اونایی که وقت گم دارن مشخص کنید.

    • سلام حضور شما
      جلد ۲ زبان عمومی زیر ذره بین تنها کتاب فارسی گرامر هست که دقیقا کنار هر بخش با عدد مشخص کرده که چند تست توی کنکور ازش اومده. مقدمه هر فصل رو بخونین دقیق نوشته کجاها تست اومدن.
      تو صفحه پشتیبانی اون کتاب هم دقیقا فایل صوتی سریع خوانی کتاب هست.
      موفق باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top