زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

ویرایش 3 جلد 2 کتاب زبان زیر ذره بین

جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین شامل سه زیر بخش اصلی، «پاسخ کاملا تشریحی کلوزتستهای زبان عمومی کلیه رشته‌ها و گرایشات از سال 86 تا 1402»، «بررسی کامل دستور زبان انگلیسی به همراه نکات ضروری» و «آزمونهای منتخب و تألیفی با پاسخ تشریحی از قواعد مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی (به صورت کلوزتست)» میباشد. ویرایش پنجم این کتاب مرجع و پرفروش ترین کتاب گرامر تحصیلات عالی در تیرماه 1402 منتشر شد.

از ویژگی های خاص این کتاب این موارد را می توان برشمرد:


اطلاعات کتابجلد 2 زبان زیر ذره بین ویرایش چهارم

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد دوم- آموزش و تست گرامر

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی و الناز یوسف زاده بری

نوبت چاپ: بیست و ششم – ویرایش پنجم (ویرایش جدید، شامل کنکور 1402)

تعداد صفحات: 392 صفحه

قیمت: 180.000 تومان

تاریخ آخرین انتشار: 13 مرداد 1402

تعداد کل صفحات (384 صفحه، 130 صفحه آموزش گرامر به همراه تستهای طبقه بندی شده و الباقی تست کنکور و تالیفی گرامر است.)


دانلود رایگان بخش هایی از جلد دوم کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

کتاب زبان عمومی زیر ذره بین


در زیر می توانید با کلیک بر هر فصل، توضیحات بیشتری راجع بدان مشاهده نمایید:

فصول کتاب بدین صورت است
دستور زبان انگلیسی
فعل و مصدر| اسم| صفت| قید| ضمایر و حروف| عبارات، شبه جمله و جمله| نکات تکمیلی
تستهای منتخب و تالیفی
20 سری تست تالیفی به همراه پاسخ کاملا تشریحی و آموزشی
پاسخ سوالات گرامر زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته ها
پاسخ سوالات کلوزتست زبان عمومی کنکور ارشد 86 تا 1402 به صورت کاملا تشریحی و تحلیل کلیه رشته ها و گرایشات
جداول، ضمایم و خلاصه نکات
مهمترین جداول گرامری زبان انگلیسی در دنیا، ترجمه شده به زبان فارسی


فایلهای صوتی مهم:

تغییرات ویرایش سوم کتاب (ویرایش 1396) چه چیزهایی است:

تمام آنچه برای مطالعه #گرامر لازم دارید. چقدر مطالعه کنم؟ازکی شروع کنم؟مباحث مهم کنکور #ارشد و #دکتری چیا هستن؟ چند روزه گرامر جمع میشه؟ و … از زبان اساتید

جلد 2 کتاب زبان عمومی زیر ذره بین (ویرایش دوم) رو چطوری بخونیم؟ تمام توضیحات لازم برای خوندن #گرامر و طریقه صحیح مطالعه جلد دوم از زبان مولفین


چرا زبان عمومی ارشد زیر ذره بین؟

مؤلفین این کتاب، آن را نه کتابی تألیفی که بیشتر کتابی تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین کتابی با درک روند طراحی سوالات زبان عمومی ارشد طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز در آینده بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

مهم‌ترین مزیت این کتاب: وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی ارشد، کتابی فارسی با این ریزبینی به بحث دستور زبان انگلیسی نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سوال را در ذهن می‌پرورانند که “برای گرامر زبان انگلیسی کنکور ارشد کدام منبع را مطالعه کنیم؟” منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور بمنظور کمک به این خلاء معرفی می‌گردند اما یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این دو جلد رأس العین خود قرار دادیم، این جمله معروف بود:

بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید

از این رو سعی شده است تا حد ممکن کتاب حاضر، جامعیت و مانعیت را در بحث دستور زبان انگلیسی رعایت نماید. طبقه بندی کامل قواعد مهم و ضروری زبان انگلیسی، می‌تواند راه‌گشای عملی شما دانش پژوهان عزیز در این وادی باشد.


چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

سرانجام طی وعده­ای که به شما عزیزان داده بودیم، هم‌اکنون ویرایش سوم جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره‌­بین پیرامون گرامر و قواعد ساختاری زبان انگلیسی را در اختیار دارید. اما شیوه صحیح مطالعه کتاب جدید چگونه است؟

پاسخ این سؤال به سطح زبان شما و زمان شروع مطالعه این کتاب، بستگی دارد:

  1. برای افرادی که پیش‌زمینه ذهنی در حد گرامر ساده دبیرستان ندارند، توصیه می‌شود تا پیش‌مطالعه‌ای بر جزوات خلاصه موجود در سایت داشته باشند و سپس جلد 2 را مطالعه نمایند. در این کتاب به تمامی جزئیات پرداخته‌ایم اما از ذکر مجدد نکات ساده پرهیز نموده‌ایم. (جزوه‌ای خلاصه از گرامر دبیرستان در صفحه پشتیبانی این کتاب، که آدرس دسترسی به آن در انتهای همین بخش ذکر شده، وجود دارد.)

سایر افراد، به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. افرادی که حداقل 7 ماه تا کنکور خود زمان دارند، توصیه می‌شود که کل درسنامه کتاب را مطالعه کنند. از لایتنر کردن نکات و درگیر شدن در جزئیات، تا جایی که در توان شماست، پرهیز کنید. نکات گرامری بسیار زیاد هستند اما در بخش‌های مختلف کتاب به دقت بیان شده که تمرکز خود را بیشتر معطوف به کدام قسمت‌ها نمایید. لذا در جزئیات درگیر نشوید و پس از مطالعه 20 روزه درسنامه، به تست‌زنی بپردازید. مرحله تست‌زنی را از تست‌های تالیفی شروع کنید چراکه در این بخش، پاسخ‌ها به‌گونه‌ای تشریحی هستند که آمادگی شما را برای تست‌های اصلی کنکور بالا ببرند. تمرکز این تست‌ها بر نکات پرتکرارِ کنکور و شبیه‌سازی صحیح آن‌ها بوده است. سعی کنید، هر روز یک سری تست تالیفی را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید. پس از اتمام این مرحله، تست‌های کنکور را برعکس و از سال 1402 به سال 86 پاسخ دهید. اغلب تست‌های پیش از سال 89، سرشار از نکات ریز و کم‌اهمیت‌تر (بی‌ارتباط با موضوعات گرامری) هستند که در سال‌های اخیر، خوشبختانه مطرح نمی‌شوند.
  2. برای کسانی که دیرتر شروع به مطالعه کتاب می‌کنند، توصیه می‌شود بر اساس مقدمه فصل دستور زبان، از هر بخش، تنها موارد مهم را روخوانی نموده و سریع‌تر وارد مرحله تست‌زنی شوند. بسیاری از نکات در تست‌ها مکررا تکرار خواهند شد و ملکه ذهن شما می‌شوند و نیازی به درگیر شدن در جزئیات نیست. نتیجتاً، طی حداکثر 10 روز، مباحث مهم بخش آموزش دستور زبان را مطالعه نموده و پس از آن هر روز یک‌سری تست کنکور به‌ترتیب از سال 1402 تا 90 بزنید. پس از اتمام این بخش، تست‌های تالیفی اولویت بالاتری نسبت به تست‌های پیش از سال 89 دارند. تست‌های تالیفی را پاسخ دهید و در صورتی که وقت اضافی‌ای باقی ماند، سراغ تست‌های قبل از سال 89 بروید.

ویرایش پنجم جلد دوم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمن ویرایش از این جلد، تغییراتی را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

در ویرایش فعلی کتاب، متن و لحن پاسخ تستهای کنکور، به زبان محاوره نزدیک شد و سعی نمودیم تا با اضافه کردن زبان طنز و نمودار و … خوانش آن را ساده‌تر نماییم. تست‌های کنکور ارشد تا سال 1402 کلیه رشته‌ها را به کتاب اضافه کرده و نکات مهم گرامری از قلم افتاده را در کتاب گنجاندیم. تمامی آزمون‌های جدید دارای پاسخ آموزشی هستند و به خوانندگان کمک زیادی در یادگیری خواهند نمود. نهایتا، خیلی خلاصه بگوییم: «این یک کتاب نیست، کلاس درس است».


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 2 کتاب زبان زیر ذره‌بین از وبسایت‌های مختلف

خرید جلد 2 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 2 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

370 کامنت برای جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

  1. نیما

    با سلام
    استاد من ویرایش قدیمی تر این کتاب را دارم که رنگی نیس ( چاپ هفتم ۹۵ ) میخواستم ببینم از نطر محتوایی این کتاب تفاوت زیادی با چاپ جدید داره یا میتونم همین کتاب را بخونم و نتیجه بگیرم

    • سلام حضور شما
      تغییر که خیلی کرده. اما بخونین همون رو. کتابها کامل هستند و می تونید به نتیجه مطلوب برسید.
      کتابها تو هر چاپ به سمت خوانا شدن و سریعتر شدن حرکت می کنن.

    • Ali

      سلام.من کتاب جلد ۱ رو که واژگان هست رو کامل مطالعه کردم و مرورش می کنم.الان تا کنکور یه ماه وقت برام مونده.به نظرتون تو این یه ماه اگه جلد ۲ که گرامر هست رو بگیرم و بخونم واسم نتیجه ی خوبی داره یا وقتم رو بذارم روی درسای دیگه ام؟در ضمن تو آزمون تعیین سطح تست های واژگان رو درست و تست های گرامر رو کاملا اشتباه زدم.و اینکه ضریب زبان توی رشته ما ۳ هست. با این شرایط توصیه شما چیه و همینطور ممنون از کمک تون.

      • سلام حضور شما
        میرسید گرامر بخونین به نظرم. میتونین واقعا اگه بخونین. قبلش اما گرامر دبیرستان رو بخونین. گرامر به درک مطلب و واژگانتون هم کمک میکنه و برای ترجمه لازمه

  2. k

    سلام صبحتون بخیر.
    ببخشید آیا کتاب گرامر واسه کنکور رشته تجربی مناسب هست؟یعنی میشه قواعد رو از روی این کتاب خوند؟ممنونم

    • سلام حضور شما
      اگه منظور شما کنکور کارشناسی هست، باید بگم این کتاب برای آزمون کارشناسی ارشد نوشته شده و سطح بالاتری داره. بهتر هست منابع خود کنکور کارشناسی را مطالعه نمایید.

  3. Hossein

    سلام استاد؛ برا گرامر MBA جلد۲ کتاب رو دارم میخونم ولی الان متوجه شدم کلوزتست های MBA برخلاف بقیه رشته ها مربوط به لغاته و نه گرامر… به نظرتون با این حال تستهای گرامر جلد۲ رو بزنم؟ و با توجه به اینکه سوالات MBA شبیه سوالات زبان عمومی دکتری ست، جلد۴ که فرمودین اواخر اسفند یا اوایل فروردین منتشر میشه، برا داوطلبای MBA مناسبه؟؟

    • سلام
      تست های ام بی ای رو بزنین حتما.
      تست های دکتری فرمتش عوض شده و این چند سال اخیرش شبیه ام بی ای نیست.
      بهترین کار زدن تست های ام بی ای هست و اگر تموم شد و وقت اضافی داشتید، همین تست های ارشد رو بزنین.
      کتاب دکتری رو نخرید اصلا، نیازی نیست..

  4. p

    سلام استاد
    من کتاب جلد دوم چاپ اول سال ۱۳۹۳ رو دارم.
    میتونم تغییرات ویرایش جدید رو از انتشاراتتون بگیرم یا اینکه باید از اول کتاب رو تهیه کنم؟
    متشکرم

    • سلام حضور شما
      توی سایت تغییرات تو بخش اطلاعیه ها هست و می تونید دانلود کنید.
      البته ویرایش قبلی تا حد خوبی برای جلد ۲ کافی هست اما برای جلد ۱ بهتره ویرایش جدید رو بخرید چون تغییراتش نسبت به ۹۳ خیلی زیاد بوده.

  5. صامت

    با سلام من از الان تا کنکور فقط وقت دارم واسه خوندن گرامر و لغات ۵۰۴ و ۱۱۰۰ وtoefl 400 و vocabulary of high school students رو هم خوندم فقط تو قواعد مشکل دارم به نظرتون اگه الان شروع کنم به خوندن این کتاب خوب جواب میده بهم یا نه؟ دانشجو هم هستم

    با تشکر

    • سلام
      برای گرامر مطمئنا جواب می ده. حتما گرامری رو بگیرید که رنگی هست و روش نوشته شده ویرایش سوم که سریع تر می تونید باهاش برید جلو.

  6. babak

    استاد ویرایش جدید پس کی میاد ؟ فرموده بودید تا آخر آذر !

  7. محمدرضا

    سلام ویرایش جدید اومد؟

  8. sun

    سلام آقای جهانشاهی
    یه سوال از آزمون روز چهاردهم جلد ۱ داشتم
    تست ۶ چرا گزینه ۳ درست نمی باشد
    مگر نه اینکه معنی اش می شود مانع کاری شدن ، سد کردن ، مداخله کردن
    ممنون

    • سلام
      شما ترجمه می کنید مجبور شدند که فیلمهاشون رو مانع شوند (یا فیلمهاشون رو سد کنن)!! معنی می ده؟
      ترجمه شما چیه با اون گزینه؟
      فیلم دوربینشون رو باید تسلیم می کردن (تحویل می دادن)

  9. محمد

    سلام کتابهای امادگی برا زبان کنکور ارشد رو چجوری تهیه کنیم ایا دوجلد کتاب های زیرذره بین کافیه بعد بگین چجوری این دوجلد رو تهیه کنیم ممنونم

  10. ...

    سلام استاد.قرار بود جلد دوم کتاب زبان عمومی آخر آذر ۹۵ وارد بازار بشه،الان تو سایته نگاه دانش جلد دومو گذاشته(چاپ هفتم) با تاریخ انتشارش (۹۵/۸/۳)،این همون ویرایش جدیده که زودتر اومده یا تا اخره ماه یک باره دیگه تجدیده چاپ میشه؟!ممنون

    • سلام
      نه الان کتاب تموم شده اگه نگاه کنید.
      چاپ هشتمش که رنگی خواهد بود، ویرایش جدید خواهد بود. آخر ماه می رسه.
      اون چاپ هفتم تموم شد ۱۵ ام.

  11. babak

    هنوز تاریخ انتشار ویرایش جدید مشخص نشده استاد ؟

  12. حاج حسین

    سلام  شب به خیر
    در زمینه لغات از کدام کتاب شروع کنم ؟
    ۵۰۴ یا ۱۱۰۰ یا وازگان اساسی تافل بارونز (۵۰۰ وازه ) ؟

  13. الهه

    با سلام
    من تازه دارم برای کنکور ارشد میخونم
    و اشتباها بجای جلد یک
    جلد دوم رو خریداری کردم
    واسه خوندن جلد دوم حتما باید جلد یک رو خونده باشیم؟
    من زبانم در حد خیلی معمولیه

    • سلام
      جلد ۲ اصلا ارتباطی با جلد ۱ نداره.
      یعنی مستقل از هم هستن.
      جلد ۲ گرامر هست و جلد ۱ واژگان
      برای جلد ۲ در حد تسلط به زبان دبیرستان کفایت هست.

  14. محمدرضا

    سلام منتظر ویرایش جدید کتاب بمونم یا نه اگه نمیاد همین بگیرم داره زمانم تلف میشه

    • سلام
      واقعا درگیری ما هم خیلی زیاد هست این مدت و کمتر رسیدیم کتاب رو ویرایش کنیم.
      هنوز هم حس می کنم دو ماه از امروز مونده و اگه کسی می خواد شروع کنه، حتما ویرایش فعلی رو تهیه کنه.

  15. دانشجو صنایع 1395

    سلام استاد
    من کنکور ارشد صنایع، زبان رو نتونستم بزنم.بنظرتون برای کنکور دکتری با توجه به وقت کم رو چه قسمتی از زبان وقت بزارم زود نتیجه می گیرم.در حدود ۲۰ درصد هم کافیه برام.پایه زبانم خوب نیست.لطفا راهنمایی بفرمایین.

    • سلام
      در حد دبیرستان اگه گرامر بدونید، می تونید واژگان وقت بذارید. می شه ۴ تا واژگان زد و زدن نصف واژگانها کار سختی نیست.
      ولی باید بخونید.
      گرامر هم اگه در حد معمولی به واژگان مسلط باشید می تونید راحت ۳ یا ۴ تا بزنید اگه بخونید.
      این اعداد رو چون پایه تون ضعیفه می گم.

  16. mehdi

    سلام آقای جهانشاهی عزیز
    بنده ترم آخر کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی هستم اگر واقعا الان شروع به خواندن این کتاب کنم میتونم بالای ۳۰ درصد بزنم البته زبان پایه ام تقریبا خوبه؟ آقای جهانشاهی عزیز به نظر شما تکنیک لاینتیر اثر گذاریش بیشتره یا تکنیک تیک ایت ؟ و سوال آخرم اینکه تکنیک روش بیان ژنی که این روزها تبلیغ میشه به تظر شما اثرگذاریش تا چه حده؟

    • سلام
      می تونید بالای ۳۰ بزنید. اگه منظورتون ارشد هست. خیلی هم سخت نیست.
      تکنیک لایتنر وقت گیره و چون خودتون می نویسید، از دید ما اثربخشه واقعا. اگه لایتنر اینترنتی باشه، هیچ مزیتی نداره به تیک ایت. روش آخر هم اولین بار بود میشنیدم. بحث علمی ای در موردش نخوندم.

  17. حسين

    سلام
    وقتتون بخیر.من داوطلب کنکور دکترای صنایع ٩۶ هستم.گرامر رو کامل خوندم و نیاز به تست زیاد هستم.تا مهارت پیدا کنم.میخواستم ببینم کتاب جلد دوم مربوط به گرامر ویرایش پنجم کفایت میکنه.زبانم در حد متوسط هست و میخوام کنکور رو عالی تست بزنم.متشکرم

    • سلام
      جلد ۲ تست گرامرهاش مربوط به ارشده اما ارشد و دکتری دور از هم نیستند و مباحثشون کاملا نزدیکه. فقط سبک سوالاتشون فرق داره
      علاوه بر جلد۲ شما باید تست های گرامر دکتری رو هم بزنید. تست های ept رو هم می ذاریم روی سایت برای دانلود رایگان.
      اونها رو هم بزنید.

    • سلام
      کتابهایی از جلد ۲ که قیمتشون ۲۵ هست، همگی هم شکل هستند. الان چاپ شش هم اومده اما فرقی نکرده. تو چاپ هفتم که سه ماه دیگه است ویرایش جدید می خوره.
      موفق باشید.

  18. vahideh

    سلام آقای جهانشاهی.
    ببخشید من امسال میخوام تو کنکور IT شرکت کنم . میخواستم بدونم کتاب شما سر فصل و سوالات IT رو پوشش میده و من میتونم ۱۰۰ بزنم؟؟؟؟؟؟
    با تشکر

    • سلام
      بهتون قول می دم که ۱۰۰ نمی تونید بزنید!
      همیشه تو سوالات اشکال هست و کنکور کارشناسی نیست که ۱۰۰ بزنید!
      اما زبان زیر ذره بین لغات و گرامر رشته شما رو کامل پوشش می ده.
      در کنارش باید زبان تخصصی هم بخونید تا به نتیجه دلخواه برسید.
      نه به اون دانشجویی که می گه می شه ۱۰ زد نه به شما که می گید ۱۰۰!!

  19. Raha

    با سلام من میخوام کارشناسی ارشد هنر کنکور بدم زبانم خوب نیست میخواستم ببینم از کجا شروع کنم تا بتونم درصد خوبی بزنم ؟

    چه کتابهایی و چه مدت زمان در روز خوبه؟

    • سلام
      آیا تلگرام دارید و می تونید کانال ما رو بازدید کنید؟
      telegram.me/generalenglish
      پاسخهای کاملی رو اونجا قرار دادیم برای شما.

  20. علی

    سلام اقای جهانشاهی. امیدوارم همیشه سربلند باشید. من از طریق اقای زارعی (سایت ارشدباز) با مجموعه کتابهای شما آشنا شدم.

    یک سوال داشتم از خدمتتون. واقعیت اینه که من پایه زبان هم ضعیف هست ولی خب قصد دارم برای کنکور ۹۶ در رشته مدیریت حتما زبان تست بزنم و حتی ۲۰% زدن هم بسیار مفیدتر از سفید گذاشتن هست. از الان فقط شروع به خواندن لغات کردم. و پیشرفت حاصله تو این سه هفته هم خوب بوده واسم.البته جلد ۱ عمومی زیرذربین هم گرفتم. پیشنهاد شما چیست؟ آیا تو این زمان ۸ ماهه آیا میتوان با سه جلد کتابهای عمومی و گرامر و تخصصی به هدف نهایی رسید یا خیر ؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    سپاسگذارم

    • سلام
      اگه خوب بخونید می تونید راحت بالای ۵۰ بزنید.
      به کم قانع نباشید و تلاش کنید. زبان رو می شه راحت ۵۰ زد. کنکور اگه نرمال باشه می شه تا ۷۰ هم رسید. برای درصدهای بیشتر، نیاز به تلاش بالاتر هست.
      از زبان تخصصی مدیریت هم غافل نشید.

  21. مصطفی

    سلام  کتاب زیر ذره بین جلد دوم هم قرار هست امسال ویرایش بشه چه زمانی اماده انتشار میشه ؟ من کتاب جلد ۲ رو می خوام تهیه کنم همین ویرایش فعلی رو تهیه کنم یا اینکه منتظر بمونم ؟ با تشکر

    • سلام
      ویرایش جدید جلد ۲ حدود آذرماه و همزمان با چاپ جلد ۳ خواهد بود.
      @Generalenglish
      مهمترین تغییر جلد ۲ (گرامر) برگرداندن لحن کتاب از حالت رسمی به حالت محاوره ای است وگرنه نکات ثابت هستند و تغییر چشمگیری از این نظر نخواهد داشت.
      اگر با لحن رسمی کتاب مشکلی ندارید می توانید همین ورژن فعلی را تهیه نمایید.

  22. ساناز

    سلام،ممنون که پاسخ دادید،تو این کتاب زیر ذره بین سوالهای سالهای قبل هست؟؟

  23. ساناز

    سلام خسته نباشید،من لیسانس مترجمی زبان هستم میخام برای ارشد آموزش بخونم، برای زبان عمومی چه کتابی لازم میدونید که بخونم.ممنون میشم پاسخ بدید

    • سلام
      کتاب زبان عمومی زیر ذره بین برای شما تنها یه پایه رو شکل می ده و بهترین منبع شما تست های سالهای اخیر ارشد زبان هست.

  24. fateme

    salam…man taze shoroo kardam jelde avalo…paye zabanam nesbatan khube..mikhastam beporsam jelde 2 ro key shoroo konam??

  25. فاطمه

    با سلام و احترام

    ببخشید ، می تونم خواهش کنم پی دی اف  جزوه گرامر پایه (در سطح دبیرستان)را برای بنده نیز ایمیل بفرمایید .

    با تشکر

    • سلام
      اگر امکانش هست از کانال تلگرام دریافت کنید یا تو تلگرام برامون پیغام بذارید که براتون ارسال شه.
      سپاس از شما

  26. reza

    سلام استاد
    استاد ما تلگرام نداریم پی دی اف  جزوه گرامر پایه (در سطح دبیرستان) تون رو میخواستم چطور میتونم داشته باشم ؟ میتونید ایمیل کنید؟  اگر شرایط ارسال بود ایمیل رو نوشتم 
    بعد استاد من کلا زبان رو از اول میخوام شروع کنم بعد از سطح دبیرستانتون با کتابای یک و دو شما شروع کنم مشکلاتم حل میشه؟
    ممنون میشم کمک کنین

    • سلام
      ایمیل شد حضور شما.
      تلگرام رو هم راحت نصب کنید دیگه! برید سایت web.telegram.org و بدون نیاز به گوشی هوشمند از تلگرام لذت ببرید.
      بله کاملا مشکل تون حل می شه. اگه سطح تون ضعیفه، قبلش حتما دبیرستان هم بخونید.

  27. هامون

    سلام استاو خسته نباشید من برای زبان عمومی نیاز به درصد بالای ۸۰ دارم مشکلی با خوندن ندارم میتونم روی کتاب شما حساب وا کنم راستش بین کتاب شما   کتاب سری عمران گیر افتادم خواهشا کمک کنید خیلی از کتاب شما خوشم اومده رشته شیمی هستم میخوام درصد بالا داشته باشم

    • سلام
      خیلی تعریف از خود صحیح نیست. کتاب ها رو شخصا قیاس کنید و متوجه تفاوت ها می شوید و بعد منطقی تصمی بگیرید.

  28. Atieh

    سلام.ممنون که پاسخ دادید.من همینطور که دارم میخونم اگه سوالی برام پیش اومد اینجا میپرسم اگه وقت داشتید جواب بدید.ممنون .
    ص ۱۸ گرامر نوشتید زمان آینده ساده در عبارات زمانی استفاده نمیشه.من منظورشو درست متوجه نشدم.
    منظور از عبارت زمانی یعنی اینکه قید زمان مثل همین tonight استفاده بشه یا منظور when هست که اول جمله اومده؟واینکه فقط تو جمله اول willحذف شده در صورتی که در جمله دوم که ادامشه هست.یعنی جمله دوم عبارت زمانی نیست؟

    • سلام
      عبارات زمانی عباراتی نیست که توش قید زمان داره! عباراتی است که موصول زمانی شروع می شه. لذا منظور شروع شونده با when هست نه حضور tonight.

  29. Atieh

    ببخشید من یه سوال دیگه هم داشتم.این که من دارم ۵۰۴ میخونم اول یکم کلمات بیاد دستم بعدم میخوام گرامرو بخونم و از پاییز شروع کنم به خوندن جلد اول .این روشم درسته ؟ واینکه گرامر تو این دو ماه جمع میشه؟

  30. Atieh

    سلام.ببخشید یه سوال داشتم.من بعد از اینکه هر فصلو خوندم چطوری تست بزنم ؟بزارم کامل همه ی گرامر ها رو بخونم بعد تست های سال های گذشته رو بزنم؟تست های اخر فصل که فرمودید بیشتر به درد دکترا میخورنو نزنم ؟

    • سلام
      گرامر رو فقط روخونی کنید. نیازی به تست زنی انتهای فصول نیست. بعد از روخونی گرامر که باید ۱۰ روزه تموم کنید، تست های سالهای اخیر رو بزنید و بعد به تسلط کامل برسید.
      ۱۰ سری تست کنکور ارشد که زدید، روند طراحی سوالات و پاسخ های تشریجی جامع به شما کمک می کنه که آزمون های بعدی رو راحت خودتون بزنید.
      موفق باشید.

  31. محمد

    باسلام و عرض خسته نباشید.

    بنده دانشجوی علوم پزشکی هستم…توی چنتا سایت که بررسی کردم دیدم به طور مقایسه ای کتاب شما حتی از کتابایی مث ۵۰۴،۱۱۰،۴۵۰ تافل بهتر ذکر شده…من دنبال یه درصد فوق العاده خوبم آیا توصیه میکنید علاوه بر دو جلد کتاب شما،کتابایی که گفتم هم بخونم؟..ضمناً من قواعد ضعیفی دارم چه پیشنهادی دارید؟

    اگه میشه ایمیل کنید.متشکرم

    • سلام
      تست های علوم پزشکی فک کنم اندکی متفاوت هستند و تست های زبان عمومی هم با رویکرد پزشکی و بیماری و … طرح می شوند. لذا بهترین منبع برای شما همان تست های سالهای قبل رشته خودتان است.
      برای تقویت زبان عمومی می تونید از دو جلدی زیر ذره بین کمک بگیرید اما برای کنکورتون حتما تستهای قدیم رو هم بزنید.
      برای گرامر اول یه جزوه گرامر پایه (در سطح دبیرستان) توی کانال گذاشتیم، اون رو دانلود کنید و بعدش برید سراغ جلد دوم.

  32. saeed

    سلام. برای کنکور دکتری ۹۵ چه کتاب هایی پیشنهاد میکنید؟

    • سلام
      کتابی که تست های سالهای قبل رو پوشش داده باشه می تونه مفید باشه.
      برای واژگان در حد جلد اول زیر ذره بین کافیه. برای گرامر هم کامل ترین منبع همان جلد ۲ هست اما نیاز هست که منبعی که تست های دکتری رو هم پاسخ داده باشه، تهیه کنید.
      موفق باشید.

  33. mohammad ariasirat

    سلام
    من میخوام کنکور آموزش زبان انگلیسی بدم
    خوندن این کتاب برای بخش عمومی کفایت می کنه ؟

    • سلام
      خیر
      این کتاب می تونه پایه ای برای شما بسازه اما نیاز هست که منابع رشته خودتون و سوالات کنکور سالهای اخیر همان رشته هم مطالعه کنید.

  34. hossein

    سلام میخواستم ببینم با خرید  و خوندن این کتاب close test هارو راحت مینونم بزنم

    • سلام
      تو این کتاب پاسخ تمام کلوزتست ها به صورت بسیار مبسوط نوشته شده است. می تونید ۴ تست از ۵ تست رو قطعی بزنید.
      قبل از خرید، فایل خلاصه شده کتاب رو دانلود کنید تا به سبک کتاب پی ببرید و بعد در صورت تمایل، آن را تهیه کنید.
      موفق باشید.

  35. MoE

    اقای جهان شاهی یه سوال دیگه

    من قواعدم خوبه.همونطورم که میدونید گرامر رشته Mba دو بخشه.قسمت اولش که ۲۵ سواله رو عالی میزنم اما قسمت دومش که ۱۵ سواله یه جمله میدن با چهار شماره که یکی از این شماره ها اشکال ساختاری یا گرامری داره.این قسمت ضعیفم.نمیدونم چرا.چکارکنم به نظر شما که این قسمتم هم تقویت شه؟میشه راهنماییم کنید؟

    • سلام
      اگه گرامرتون خوب باشه حتما تو اون بخش هم می تونید خوب عمل کنید.
      اون سوالات از تافل قدیمی الگوبرداری شده و کتابهای مشابه در اون زمینه می تونه کمک کنه.
      بهترین حالت تهیه کتابهایی است که کنکورهای سالهای قبل رو پاسخ داده باشه و همچنین این جواب به گونه ای تشریحی باشه که گزینه درست رو هم قرار داده باشه.

      • MoE

        استاد سلام
        یه سوال داشتم.سوال ۲۰۲(که میشه سوال ۱۷ هم) کنکور mba  سال ۹۴  که مربوط به بخش قواعدش هست رو با توجه به قاعده not only…but also که تو کتابتون توضیح دادین چطوری توجیح میکنین؟
        ممنوم میشم توضیحش بدین

        • سلام
          اون تست ساده ای هست به نسبت. بعد از not only زمانی که در ابتدای جمله و پیش از فاعل قرار بگیرد، در جمله نیاز به وارونگی است.
          تنها گزینه مورد نظر وارونگی داره.
          همچنین در دو گزینه دیگر که not only پس از فاعل اومده و نیازی به وارونگی نبوده، ساختار موازی پس از not only و but also رعایت نشده.
          تمام نکات عینا در درسنامه جلد دوم زیر ذره بین موجود هستند.

  36. آزاد

    سلام
    هیچ کدوم از کتابارو نمیشه دانلود کرد هم جلد اول هم دوم
    لطفا پیگیری کنید
    اگر امکانش هست به ایمیلم ارسال کنید بی نهایت ممنون میشم

  37. مما

    سلام استاد متاسفانه دیر کتاب جلد دوم به دست من رسید با توجه به وقت باقی مونده دقیقا چه مباحثی رو بخونم که بتونم لااقل دو تست از پنج تستو جواب بدم ممنون

    • سلام
      باید یه دانش اولیه گرامر داشته باشید. در این صورت از تست ها شروع کنید. تو فرصت باقیمانده کلیه تست های کنکورهای ارشد تمامی رشته ها رو بزنید و پاسخ تشریحی ش رو مطالعه کنید.
      آزمونهای رایگان سایت هم در کنارش بار آموزشی داره و حتما اونها رو هم از دست ندید.
      موفق باشید.

  38. MoE

    سلام وقتتون بخیر

    آقای جهانشاهی من کتاب زبان عمومی جلد ۲ رو تهیه کردم.واقعا توضیحش کامل و عالیه.فقط یه ایراد بزرگ داره و اونم اینه که به تستهای آخر هر بخش جواب تشریحی ندادین و فقط گزینرو نوشتین.واقعا بعضی سوالا سوای اینکه توضیح کتاب و قسمت مربوط به اون تستها کامل باشه بازم به توضیح نیاز داره. من توو بعضی تستها واقعا گیج میشم که چرا این گزینرو درست زدین!

    حالا میخواستم بدونم میشه اون سوالایی که مشکل دارم رو توو یه قسمتی از این سایت یا هرجای دیگه ای ازتون توضیحشو بخوام؟

    • سلام
      می تونید سوالاتتون رو بپرسید حتما.
      فقط در نظر داشته باشید که سوالاتی که در تست های انتهای فصول مطرح شده، صرفا به درخواست دانشجوهاست و من اصراری به زدن این تست ها ندارم و خیلی برای پاسخگویی به تست های کنکور مفید نمی دونم.
      تست های انتهای فصول بسیاری نکته ای و جزئی نگر هستند و شاید برای کنکور دکتری مناسب تر باشند.
      موفق باشید.

      • MoE

        من واسه رشته MBA امسال کنکور میدم
        درسنامه کتابتون رو دوبار تاحالا کامل خوندم ولی دیگه تستهای آخر هر فصلو نزدم چن گفتین خیلی ریز هستین و به درد کنکور سراسری نمیخورن.الان فقط دارم تستهای تالیفی و کنکوری کتابتون رو میزنم.
        تستهای گرامر سال ۸۶ به بعد کنکور MBA رو هم میزنم.
        کافیه اینا به نظز شما استاد؟

        • سلام
          بله کاملا کفایت هست.
          تست های رشته خودتون رو از کتابی بزنید که پاسخ تشریحی داره. انشاا… که موفق باشید.
          زمان زیادی ندارید وگرنه برای MBA شاید توصیه می کردم تست های آخر فصول هم بزنید.
          موفق باشید.

  39. MILAD

    سلام
    من کتاب رو امروز به صورت اینترنتی از سایت نگاه دانش که آدرس داده بودین سفارش دادم.چه قد طول میکشه تا کتاب برسه به دستم؟
    تهران نیستم

    • سلام
      زمان دقیقش رو نمی دونم اما حدود یک هفته نهایتا باید زمان ببره. با خود انتشارات تماس بگیرید احتمالا توضیحش رو بدن.

      • MILAD

        تماس گرفتم چند بار با شماره ای که داده بودن توو سایتشون(خانم ساسانی) ولی جواب ندادن چی کار کنم حالا؟چون به کتاب نیاز دارم
        بعد یه سوال دیگه آقای جهانشاهی.زبان MBA قواعدش در چه سطحیه؟جلد دو کتاب واسش کافیه؟منظورم اینه که ریز باید بخونم قواعدو یا قسمتهای مهم قواعد رو بخونم کافیه؟

        • سلام
          یه خرده سوالات ام بی ای دارای سبک متفاوتی است. نکات گرامری ام بی ای رو جل دوم به طور کامل پوشش می ده اما توصیه می کنم برای پاسخ به سوالات زبان، حتما تست های سالهای اخیرش رو هم از منابع مربوطه بزنید.

  40. zn

    سلام
    ممنونم از پاسختون در پست قبلی.من اصفهان هستم .از کدوم کتابفروشی میتونم کتاب رو تهیه کنم؟

    • سلام
      تو اصفهان از این مکان ها می تونید تهیه نمایید:

      نمایندگی انتشارات جنگل، خیابان آمادگاه مجتمع عباسی
      خیابان آمادگاه روبروی هتل عباسی فروشگاه خوارزمی (طبقه پایین)
      در صورت نبودن از این آدرس تهیه کنید:
      http://www.iedep.com/CMS_UI/content.aspx?id=30904
      موفق باشید.

  41. zn

    با عرض سلام و خسته نباشید

    من تازه میخوام خوندن گرامر رو شروع کنم.به نظر شما میتونم تو این فرصت سه ماهه باقی مونده این کتاب رو تمام کنم و مسلط بشم و همه ۵ تست گرامر کنکور رو جواب بدم؟این کتاب قبل از اینکه تست رو بگه گرامر رو کامل توضیح داده یا در جواب تست گرامر رو آموزش میده؟

    • سلام
      این کتاب هم درسنامه کاملی داره و هم پاسخ تست ها رو کامل گفته. می تونید بخش هایی از کتاب رو دانلود کنید و متوجه منظورم بشید. برای یادگیری گرامر، یک ماه و نیم کفایت هست. اگر در حد گرامر دبیرستان حضور ذهن دارید می تونید با همان تست های کنکور شروع کنیدو از سال ۸۶ به سمت ۹۴ تست بزنید.

  42. اسوده

    این دو کتاب رو میشه برای ازمون دکتری عمران هم انتخاب کرد

    • بله حتما می شه.
      فقط یه مقدار برای دکتری امسال دیره. اگر می خواید برای دکتری امسال بخونید، با توجه به زمان اندک، تست های سالهای گذشته رو بزنید که اولویتش بسیار بالاتره.
      موفق باشید.

  43. عاطفه

    سلام وقتتون بخیر.در جلد یک کتاب زیر ذره بین که تازه تهیشم کردم نوشته توضیحات چگونه درست خوندن کتاب تو سایت هست ولی من پیداش نکردم.فرمودید ۲۵ درس اول لغات مهمتر هستن.لغت های این ۲۵ درس و یکی یکی باید از لغت های با معنی و مترادف دار پیدا کنم؟اینجوری که سخت و وقت گیر میشه.زبانم تقریبا خوب ولی نمیدونم چطوری باید بخونم لطفا راهنماییم کنید.ممنونم

    • سلام
      توضیحات در صفحه پاسخ سوالات متداول (تو منوهای بالا) موجوده.
      تیک ایت کتاب رو از بخش اخبار و اطلاعیه ها دانلود کنید. این سرعتتون رو بالا می بره.
      کل فایل رو پرینت نگیرید، فقط درسهایی که می رسید بخونید رو پرینت کنید.
      اگه کلا تازه از همین الان می خواید برای کنکور اردیبهشت شروع کنید، به نظرم مطالعه درسنامه رو فراموش کنید و شروع به تست کنکور زدن کنید. کلیه لغات درون تست ها رو از اون طریق یاد بگیرید.
      موفق باشید.

  44. الهام

    سلام و سپاس خدمت سرکار خانم یوسف زاده و آقای جهانشاهی گرامی
    من داوطلب آزمون دکترا هستم و زبان در حد متوسط هست. می خواستم بدونم آیا می تونم قسمت ” واژگان و گرامر” رو از کتاب ارشد زیر ذره بین بخونم و آیا این کتاب پاسخگوی نیاز زبان دکترا هم هست؟
    ممنون که همه کامنت دوستان رو مورد توجه قرار داده و پاسخ می دهید.

    • با سلام
      اگر برای کنکور دکتری امسال میخواهید شروع کنید که دیگه خیلی دیر شده و کمتر از ۱ ماه و نیم فرصت دارید.
      اما اگر برای کنکور سال بعدی میخواهید که میتونید از جلد اول که لغات مهم و پرتکرار کنکورهای سالهای پیش رو جمع آوری کردیم با روند درسنامه شروع به مطالعه کنید.
      در همین راستا برای تقویت گرامر هم با جلد دوم پیش برید و تست های کنکورهای سالهای پیش رو بزنید.
      بعد از تموم کردن این مباحث در همین جا اعلام کنید تا منابع بعدی برای مطالعه دواطلبین کنکور دکتری اعلام بشه.
      موفق و موید باشید.

  45. baran

    سلام خسته نباشید. من امسال کنکور ارشد برنامه ریزی و مدیریت شهری دارم. لغات ۵۰۴ و ۱۱۰۰ و بلدم. و تا حدودی گرامر هم بلدم. میخواستم بدونم برااینکه زبانو ۵۰ درصد بزنم باید چیکار کنم؟ چه چیزایی بخونم؟ لازمه کل زبان عمومیو بخونم؟ البته فرصت خوندن کل زبان عمومیو ندارم.. ممنون میشم از راهنماییتون .

    با تشکر

  46. azin

    سلام وقت بخیر ببخشید من داوطلب کنکور زیست سلولی ملکولی ژنتیک هستم میخواستم بدونم برای گرامر و لغت کتابهای شما کافیست اگر کافی نیست چه پیشنهادی دارید ممنون از اینکه وقت میگذارید

    • سلام
      سوالات شما رو ندیدم! آیا توی رشته های اصلی آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش در اردیبهشت ماه است؟
      اگر در همان بخش است که حتما کافی است اما اگر سوالات متفاوتی دارد، سوالات رو ایمیل کنید تا نظر دهم: generalenglish.ir @ gmail.com

  47. محیا

    سلام از کتاب ها و سایت خوب و جامعتون
    خیلی به من کمک کرده تا به الان با توجه به اینکه ۳سالی بود از زبان فاصله گرفته بودم
    من تا الان لغات جلد ۱ کتابتون را تا درس ۳۰ پیش بردم و خوب یاد گرفتم با متن خوندن و مثال های دیگه
    ولی برای گرامر هربار که شروع میکنم نمیتونم ادامه بدم خیلی از نکات گرامری یادم رفته ، کلیت گرامر یادمه  میتونم متنی را ترجمه کنم ،قبلا هم همینطوری سوال گرامر جواب میدادم ولی نمیدونم چرا کتاب گرامرتون برام سخت شده مخصوصا سر افعال خیلی گیج شدم … متاسفانه خبر نداشتم کلاس مجازی هم برگزار میکنین
    امکانش هست راهنمایی بفرمایین چطور میتونم گرامر را جلو ببرم؟ کتاب را باید تا اخر بخونم بعد تست های گرامر را بزنم؟
    ممنون

    • سلام
      قرار نیست گرامر رو حفظ کنید! این کار خوبی نیست.
      قراره که گرامر رو فقط روخونی کنید و نکاتش رو در عمل و تست ها یاد بگیرید. مهم نیست که کلاسها رو شرکت نکردید، کتاب ها انقدر کامل هستند که بتونید خودخوان درس رو جلو ببرید.
      کتاب رو یه دور که روخونی کردید (حتی نیازی به زدن تست های فصول نیست) برید سراغ کلوزتست ها. توی کلوزتست ها هرجا مشکل داشتید برگردید و قاعده گرامریش رو نگاه کنید. اینجوری خیلی راحت تر تثبیت می شه.
      موفق باشید.

  48. noori

    با سلام آقای جهانشاهی
    من یه سوال داشتم از کتاب گرامر …در صفحه ی ۴۳ سوال ۱۰ …دلیل درست بودن گزینه ی۱ نسبت به گزینه ۳ رو متوجه نمیشم …با توجه به اینکه گذشته ی کامل استمراری به طول  مدت انجام یک عمل دلالت داره …خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

    • سلام
      بدلیل حضور when هست. عملی که پیش از عمل دیگری در گذشته به پایان رسیده است. اینجا تاکید بر نتیجه است و وقوع عملی پیش از عملی دیگر.

  49. زهرا

    سلام آقای جهانشاهس خسته نباشید
    من داوطلب کنکور دکترای صنایع سال ۹۵ هستم (کنکور ارشد زبان رو ۶۰ زده بودم)
    تا الان کتاب ۱۱۰۰، لغات ضروری تافل، ۵۰۴ و جلد لغات زیر ذره بین رو خوندم.
    جدیدا یه کتابی به اسم” ۳۵۰۰ واژه آزمون GRE” رو بهم پیشنهاد میکنن.
    به نظرتون این کتاب رو بخونم یا در همین حد کافیه؟؟ با توجه به این که میخام زبان رو عالی بزنم.
    تمام لغات کتاب تافل راهنما رو هم خوندم
    ولی هنوز گرامر رو شروع نکردم

    • سلام
      گرامر رو حتما شروع کنید. خیلی تاثیرگذاره. هم تو درک معانی جملات و هم توی پاسخ به ۸ تست گرامر.
      می تونید کتاب ۳۵۰۰ هم بخونید یا می تونید کتاب ۵۰۱ تست رو از همین سایت دانلود کنید و لغات اون رو بخونید. لغاتش سطح بالا هستن و برای تست های دشوار کنکور مناسبه.
      به نظرم تست های سالهای اخیر دکتری رو حتما بزنید و لغاتش رو تجزیه و تحلیل کنید. از روی کتاب زبان دکتری انتشارات کتابخانه فرهنگ که فعلا فقط اون کتاب پاسخ تست های سال قبل رو هم داره.
      موفق باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top