زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

ویرایش 3 جلد 2 کتاب زبان زیر ذره بین

جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره بین شامل سه زیر بخش اصلی، «پاسخ کاملا تشریحی کلوزتستهای زبان عمومی کلیه رشته‌ها و گرایشات از سال 86 تا 1402»، «بررسی کامل دستور زبان انگلیسی به همراه نکات ضروری» و «آزمونهای منتخب و تألیفی با پاسخ تشریحی از قواعد مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی (به صورت کلوزتست)» میباشد. ویرایش پنجم این کتاب مرجع و پرفروش ترین کتاب گرامر تحصیلات عالی در تیرماه 1402 منتشر شد.

از ویژگی های خاص این کتاب این موارد را می توان برشمرد:


اطلاعات کتابجلد 2 زبان زیر ذره بین ویرایش چهارم

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد دوم- آموزش و تست گرامر

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی و الناز یوسف زاده بری

نوبت چاپ: بیست و ششم – ویرایش پنجم (ویرایش جدید، شامل کنکور 1402)

تعداد صفحات: 392 صفحه

قیمت: 180.000 تومان

تاریخ آخرین انتشار: 13 مرداد 1402

تعداد کل صفحات (384 صفحه، 130 صفحه آموزش گرامر به همراه تستهای طبقه بندی شده و الباقی تست کنکور و تالیفی گرامر است.)


دانلود رایگان بخش هایی از جلد دوم کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

کتاب زبان عمومی زیر ذره بین


در زیر می توانید با کلیک بر هر فصل، توضیحات بیشتری راجع بدان مشاهده نمایید:

فصول کتاب بدین صورت است
دستور زبان انگلیسی
فعل و مصدر| اسم| صفت| قید| ضمایر و حروف| عبارات، شبه جمله و جمله| نکات تکمیلی
تستهای منتخب و تالیفی
20 سری تست تالیفی به همراه پاسخ کاملا تشریحی و آموزشی
پاسخ سوالات گرامر زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته ها
پاسخ سوالات کلوزتست زبان عمومی کنکور ارشد 86 تا 1402 به صورت کاملا تشریحی و تحلیل کلیه رشته ها و گرایشات
جداول، ضمایم و خلاصه نکات
مهمترین جداول گرامری زبان انگلیسی در دنیا، ترجمه شده به زبان فارسی


فایلهای صوتی مهم:

تغییرات ویرایش سوم کتاب (ویرایش 1396) چه چیزهایی است:

تمام آنچه برای مطالعه #گرامر لازم دارید. چقدر مطالعه کنم؟ازکی شروع کنم؟مباحث مهم کنکور #ارشد و #دکتری چیا هستن؟ چند روزه گرامر جمع میشه؟ و … از زبان اساتید

جلد 2 کتاب زبان عمومی زیر ذره بین (ویرایش دوم) رو چطوری بخونیم؟ تمام توضیحات لازم برای خوندن #گرامر و طریقه صحیح مطالعه جلد دوم از زبان مولفین


چرا زبان عمومی ارشد زیر ذره بین؟

مؤلفین این کتاب، آن را نه کتابی تألیفی که بیشتر کتابی تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین کتابی با درک روند طراحی سوالات زبان عمومی ارشد طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز در آینده بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

مهم‌ترین مزیت این کتاب: وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی ارشد، کتابی فارسی با این ریزبینی به بحث دستور زبان انگلیسی نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سوال را در ذهن می‌پرورانند که “برای گرامر زبان انگلیسی کنکور ارشد کدام منبع را مطالعه کنیم؟” منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور بمنظور کمک به این خلاء معرفی می‌گردند اما یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این دو جلد رأس العین خود قرار دادیم، این جمله معروف بود:

بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید

از این رو سعی شده است تا حد ممکن کتاب حاضر، جامعیت و مانعیت را در بحث دستور زبان انگلیسی رعایت نماید. طبقه بندی کامل قواعد مهم و ضروری زبان انگلیسی، می‌تواند راه‌گشای عملی شما دانش پژوهان عزیز در این وادی باشد.


چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

سرانجام طی وعده­ای که به شما عزیزان داده بودیم، هم‌اکنون ویرایش سوم جلد دوم کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره‌­بین پیرامون گرامر و قواعد ساختاری زبان انگلیسی را در اختیار دارید. اما شیوه صحیح مطالعه کتاب جدید چگونه است؟

پاسخ این سؤال به سطح زبان شما و زمان شروع مطالعه این کتاب، بستگی دارد:

  1. برای افرادی که پیش‌زمینه ذهنی در حد گرامر ساده دبیرستان ندارند، توصیه می‌شود تا پیش‌مطالعه‌ای بر جزوات خلاصه موجود در سایت داشته باشند و سپس جلد 2 را مطالعه نمایند. در این کتاب به تمامی جزئیات پرداخته‌ایم اما از ذکر مجدد نکات ساده پرهیز نموده‌ایم. (جزوه‌ای خلاصه از گرامر دبیرستان در صفحه پشتیبانی این کتاب، که آدرس دسترسی به آن در انتهای همین بخش ذکر شده، وجود دارد.)

سایر افراد، به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. افرادی که حداقل 7 ماه تا کنکور خود زمان دارند، توصیه می‌شود که کل درسنامه کتاب را مطالعه کنند. از لایتنر کردن نکات و درگیر شدن در جزئیات، تا جایی که در توان شماست، پرهیز کنید. نکات گرامری بسیار زیاد هستند اما در بخش‌های مختلف کتاب به دقت بیان شده که تمرکز خود را بیشتر معطوف به کدام قسمت‌ها نمایید. لذا در جزئیات درگیر نشوید و پس از مطالعه 20 روزه درسنامه، به تست‌زنی بپردازید. مرحله تست‌زنی را از تست‌های تالیفی شروع کنید چراکه در این بخش، پاسخ‌ها به‌گونه‌ای تشریحی هستند که آمادگی شما را برای تست‌های اصلی کنکور بالا ببرند. تمرکز این تست‌ها بر نکات پرتکرارِ کنکور و شبیه‌سازی صحیح آن‌ها بوده است. سعی کنید، هر روز یک سری تست تالیفی را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید. پس از اتمام این مرحله، تست‌های کنکور را برعکس و از سال 1402 به سال 86 پاسخ دهید. اغلب تست‌های پیش از سال 89، سرشار از نکات ریز و کم‌اهمیت‌تر (بی‌ارتباط با موضوعات گرامری) هستند که در سال‌های اخیر، خوشبختانه مطرح نمی‌شوند.
  2. برای کسانی که دیرتر شروع به مطالعه کتاب می‌کنند، توصیه می‌شود بر اساس مقدمه فصل دستور زبان، از هر بخش، تنها موارد مهم را روخوانی نموده و سریع‌تر وارد مرحله تست‌زنی شوند. بسیاری از نکات در تست‌ها مکررا تکرار خواهند شد و ملکه ذهن شما می‌شوند و نیازی به درگیر شدن در جزئیات نیست. نتیجتاً، طی حداکثر 10 روز، مباحث مهم بخش آموزش دستور زبان را مطالعه نموده و پس از آن هر روز یک‌سری تست کنکور به‌ترتیب از سال 1402 تا 90 بزنید. پس از اتمام این بخش، تست‌های تالیفی اولویت بالاتری نسبت به تست‌های پیش از سال 89 دارند. تست‌های تالیفی را پاسخ دهید و در صورتی که وقت اضافی‌ای باقی ماند، سراغ تست‌های قبل از سال 89 بروید.

ویرایش پنجم جلد دوم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمن ویرایش از این جلد، تغییراتی را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

در ویرایش فعلی کتاب، متن و لحن پاسخ تستهای کنکور، به زبان محاوره نزدیک شد و سعی نمودیم تا با اضافه کردن زبان طنز و نمودار و … خوانش آن را ساده‌تر نماییم. تست‌های کنکور ارشد تا سال 1402 کلیه رشته‌ها را به کتاب اضافه کرده و نکات مهم گرامری از قلم افتاده را در کتاب گنجاندیم. تمامی آزمون‌های جدید دارای پاسخ آموزشی هستند و به خوانندگان کمک زیادی در یادگیری خواهند نمود. نهایتا، خیلی خلاصه بگوییم: «این یک کتاب نیست، کلاس درس است».


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 2 کتاب زبان زیر ذره‌بین از وبسایت‌های مختلف

خرید جلد 2 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 2 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

370 کامنت برای جلد دوم زبان عمومی ارشد زیر ذره بین

  1. Kaveh

    سلام.جلد دو کتاب گرامر ذره بین برای کنکور mba کفایت میکنه؟

    • سلام
      مفیده اما کافی نیست. البته گرامرش کامله واقعا برای هر آزمونی.
      برای واژگان بهتره که لغات ۱۰ سال اخیر رشته MBA رو هم به صورت مجزا مطالعه کنید.

  2. لیلا

    چرا جواب نمیدین؟

  3. لیلا

    ببخشید میخوام تاکیدموبذارم روزبان چون علاقه دارم و کمتر خسته میشم، بااین شرایط که خیلی کند پیش میرم آیا میشه ۶۰-۷۰ درصدبزنم؟ من واقعا موندم و امسال حتما باید تهران قبولشم،تو بقیه دریازیاد مشکل ندارم الان زبان سرنوشت سازه برام،شهرستان هستم امکان رفتن به کلاسو ندارم،ممنون میشم اگه راهمنایی کنید

  4. فرانک

    سلام
    من زبانم خیلی ضعیفه بنرتون چقد مان می بره این دوتا کتابی که معرفی کردید رو یه دور بخونم؟ چون کلاسم میرم هنوز  چند واحد دارم تا تموم کنم.

    • سلام
      بستگی به سطح زبان شما داره.
      با سطح زبان عادی حدود ۳ ماه تا ۴ ماه زمان می بره. سطح زبان ضعیف ۵ ماه. و پایه خوب زبان تا ۲ ماه می تونه طول بکشه.
      موفق باشید.

  5. pouya abedi

    سلام
    خلاصه میپرسم من شیمی میخونم ۲ سال وقت دارم تا ارشد زبانم خوب نیست کدوم کتابتون رو برا جواب دادن به پانزده سوال اول که سوالات عمومی هستن بخونم؟
    میخوام از پانزده تا حداقل ده تا صحیح بزنم

    • سلام
      پاسخ به ۱۰ تست کاملا واقع بینانه است. جلد اول برای ۱۰ تست اول واژگان و جلد دوم برای ۵ تست گرامر است.
      شما باید گرامر مسلط باشید تا بتونید خوب ترجمه کنید. می تونید با گرامر شروع کنید و اگر زبانتون خوب نیست با کتابی مثل ۵۰۴ یا لغات ضروری تافل شروع کنید.
      بعد که تموم شد سراغ جلد اول برید. این روال منطقی تر خواهد بود.
      موفق باشید.

  6. zahra

    سلام استاد
    من میخوام دکتری امتحان بدم.آیا خوندن کتاب شما برای زبانی که توی دکتری میاد خوبه
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • سلام
      خوب هست اما کافی نیست.
      شما می بایست کتاب ۱۱۰۰ و کتاب ۵۰۱ تست (نه ۵۰۴ واژه) رو هم بعلاوه این کتاب مطالعه کنید.

  7. مهشاد

    سلام وقتتون بخیر
    در مورد گرامر زمان افعال یه سؤال داشتم چرا seldom که معنی not often و rarely میده در signal words زمان simple present که اتفاقاتی هستند همیشگی، غالبا و بر حسب عادت که مرتب تکرار میشن اومده ؟ همین طور در مورد sometimes
    ممنون از راهنماییتون

    • سلام
      زمان ساده برای موضوعاتی است که در حال، گذشته و یا آینده به ندرت، به صورت تصادفی، بر حسب عادت، به وفور و … رخ داده اند.
      شما در زمان فارسی هم بخواید خیلی ساده بگویید: من به ندرت می خوابم (simple present) یا من به ندرت می خوابیدم (simple past).
      پس seldom معمولا در زمان حال یا گذشته ساده به کار می رود همانگونه که در فارسی این چنین است.
      البته الزاما لغات نشانه، همواره شما را به گزینه صحیح هدایت نمی کنند و روند کلی متن و جمله را نیز باید در نظر گرفت.
      موفق باشید.

  8. elnaz

    با سلام . من قصد شرکت در ازمون ارشد نرم افزار رو دارم. شما اصفهان شعبه دارید؟ واسه خرید کتاب هاتون؟

    • سلام
      حتما تو اصفهان هست. تو کتابفروشی های بزرگ این شهر که کتابهای انتشارات نگاه دانش رو دارن، موجوده.
      از شماره های موجود در لینک زیر سوال کنید. اگر موجودی داشتن، می تونید از خودشون تهیه کنید در غیر اینصورت آدرس یک کتابفروشی رو ازشون جویا شید.
      http://www.iedep.com/CMS_UI/content.aspx?id=30904
      موفق باشید.

  9. راوی

    با سلام
    من قصدشرکت در آزمون وزارت بهداشت رو دارم و مستحضر هستید که تستهای زبان در آزمونهای مختلف دانشگاه آزاد با سراسری و بهداشت متفاوت هستند
    پایه زبانم متوسط هست, با بیشتر لغات آشنا هستم فقط در آزمون بهداشت لغات نزدیک بهم زیاد استفاده می شه که تو فرصتی که دارم روی اونها کار خواهم کرد, نیازم گرامر هست که بیشتر من رو به سمت جلد دوم کتاب شما کشوند
    آیا برای آزمون بهداشت هم مناسب هست؟ من زمان خیلی کمی دارم, حدود ۲۰ روز و در حال حاضر دارم تست های سالهای قبل بهداشت رو کار می کنم
    قبلا از پاسخگویی تون متشکرم

    • سلام
      آزمون وزارت بهداشت رو من پیش از این نگاه انداختم قبلا. خیلی سخت نبود. گرامر جلد دوم برای کلیه سطوح کافی است. اگر سبک سوالات گرامری آزمون وزارت بهداشت، به صورت کلوزتستی است حتما می تواند کمک شایانی کند. اگر غیر از این است، کتابی که پاسخ تشریحی سالهای گذشته رشته شما رو بصورت تشریحی داره، بهترین گزینه در زمان کم باقیمانده است.
      موفق باشید.

  10. نازنین

    سلام.من دانشجوی مدیریت بازرگانی هستم.میخواستم ببینم میتونم مدیریت بهره وری ارشدبدم؟
    بنظرتون احتمال قبولیم هست؟یااینکه خیلی بارشته م تفاوت داره.ممنون میشم راهنماییم کنید.اخه ازالان میخوام براارشدسال بعدبخونم

    • سلام
      می تونید بهره وری آزمون بدید و احتمالا قبولیتون هم هست.
      من توصیه می کنم حتما از موسسه پژوهش (iedep.com) که بسیار تخصصی تو این زمینه فعالیت می کنه و مشاوره رایگان داره کمک بگیرید.
      موفق باشید.

  11. t71

    با سلام

    آیا کتاب گرامر شما برای آزمونهای تافل و غیره هم مناسبه؟

    آیا مطالب از پایه تدریس میشه؟

    • سلام
      جلد دوم زیر ذره بین، کل گرامر و دستور زبان انگلیسی رو پوشش داده و حتی در مواردی به استثنائات هم توجه کرده و سعی شده تا مطالب از پایه گفته بشه تا برای کسانی که زبان رو فراموش کردن هم یادآوری بشه.
      چون در زمینه تافل هم اطلاعاتی داریم به نظر همین کتاب برای گرامرش کفایت میکنه و میشه نتیجه مطلوبی ازش گرفت.

  12. سلام،
    میخواستم بدونم این کتاب رو میشه واسه درس عمومی رشته زبان انگلیسی هم استفاده کرد؟

  13. آلاله

    خیلی ممنون،

    استاد یه سوال دیگه هم داشتم.. cease رو چه وقتی با to و چه وقتی با ing استفاده میکنیم؟

    • سلام
      از نظر معنایی مشابه stop هست اما من تفاوتی در استفاده اون با ing و to پیدا نکردم و به نظرم ارححیت خاصی نداشته باشه و از جمله افعالی است که پس ازخود هر دو حالت رو می پذیره…

  14. آلاله

    سلام وقتتون بخیر
    آیا این قانون درسته که بگیم قبل از ضمیر موصولی that  حرف اضافه نمیاد؟

  15. پویا

    سلام شما اهواز شعبه دارید؟
    یعنی کتاب فروشی های اهواز کتابای شما رو میشه خریداری کرد؟

  16. pouya

    سلام من گرامرو خوندم اما نه رو این کتاب …مسلط نیستم چون تست زیادی کار نکردم….
    واسه ارشد امسال  با توجه به این زمان باقی مونده چه پیشنهادی میکنید؟؟؟ من ۳-۴ دقیقه میتونم واسه گرامر وقت بزارم (نزدیک ۱۵_۲۰ دقیقه واسه درک مطلب و لغت که خیلی بهتر از گرامر کار کردم)….

    واسه لغات چند کتاب خوندم درک مطلب کل سوالات از ۷۰ تا ۹۲ رو کار کردم ….اما واسه این ۲ماه به یک منبع با تست بالا نیاز دارم اینو چی پیشنهاد میکنید؟
    مرسی از وقتتون

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      بهترین منبع تست های کنکور سالهای گذشته است. تو جلد اول و دوم تعداد زیادی تست با پاسخ تشریحی داره که از این نظر کمک زیادی خواهد کرد.
      گرامر خیلی سخت نیست و اگر تست های اخیر رو بخونید خیلی راه خواهید افتاد. سایر منابع به تست های گرامری به صورت ترجمه ای جواب داده اند که بسیار غلط و اشتباه است. مثلا پاسخ نست این است:
      گزینه ۱ می روم،
      گزینه ۲ خواهم رفت.
      گزینه ۳ رفته بودم
      گزینه ۴ رفته ام
      بنابر این گزینه ۳ صحیح است!!!
      این پاسخ اشتباه محض است و به یادگیری گرامر هیچ کمکی نمی کند. تست گرامر جدای واژگان است و این برخورد با تست کاملا نادرست است. شاید انتخاب منبع از این نظر کمک زیادی می تونست به شما کنه که البته زمان کمی براتون باقیمونده.

  17. reza

    سلام.
    اقای جهانشاهی من گرامر زبانم خیلی ضعیفه و در حد صفره تا الانم گرامر هیچی نخوندم. میخواستم ازتون سوال کنم با توجه به ضعیف بودن گرامرم میتونم امیداوار باشم  به خوندن گرامر و پاسخ دادن  به سوالاتش یا اینکه وقتمو روی درسای دیگه بزارم.واینکه چه مباحثی رو بیشتر بخونم.
    باتشکر

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      به نظرم می شه زد باز هم تست گرامر
      مگه اینکه سطح زبانتون از سطح کنکور کارشناسی هم پایین تر باشه و کلا زبان رو یادتون رفته باشه.
      در غیر اینصورت، شروع کنید مباحث پرتکرار رو از جلد دوم یه مرور کلی و گذرا داشته باشید و با زدن تست های کنکور، خیلی ساده یه تقویت اساسی روی این بخش داشته باشید.
      موفق باشید.

  18. مسروری

    از همین سایت به صورت اینترنتی خریدم . چه طوری تعویض کنم ؟

  19. مسروری

    سلام. من کتاب شما رو تهیه کردم اما جلد دوم اون چند صفحه اش چاپ نشده و سفید صفحات ۶۵ ،۶۸، ۶۹، ۷۲ ، ۷۳ ، ۷۶ ، ۷۷ ، ۸۰ حالا من تو خوندنش مشکل دارم . میشه شما این صفحات برام میل کنید . از کتاب های خوبتونم تشکر می کنم خیلی عالی .

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      کدوم شهر هستید؟
      از هرجایی تهیه کردید می تونید تعویض کنید، اگر مشکلی پیش اومد ایمیل بزنید به:
      generalenglish.ir @ gmail.com

  20. حمید

    سلام
    میخواستم ببینم که این کتاب در نمایشگاه بین المللی مشهد به فروش میرسه یا نه؟
    تاریخ نمایشگاه ۱۳۹۳/۸/۲ می باشد
    با تشکر

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      بعید هست. باید انتشارات نگاه دانش حضور داشته باشه. از اطلاعات نمایشگاه بپرسید. اگر انتشارات حضور داشته باشه، کتاب هم خواهد بود. در غیر اینصورت با این شماره برای تهیه کتاب هماهنگ کنید. یا موجود دارند یا راهنمایی می کنن از کجا تهیه کنید:
      http://www.iedep.com/CMS_UI/content.aspx?id=30907

  21. shabi

    ممنون من در استان کردستان هستم .خواهشا مراکزی که در تهران یا در استان کردستان هستند که این کتاب را میفروشند را معرفی کنید .چون بسیار به این کتاب احتیاج دارم

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      در تهران موسسه پژوهش همیشه موجود داره. آدرسش هم میدان ولیعصر، جنب سینما قدس، انتهای کوچه مینو هست. (قبلا از مراجعه با این شماره تماس بگیرید ۰۹۱۹۰۸۷۱۹۷۰ آقای حبیبی)
      توی راسته کتابفروشی های انقلاب هم مغازه های زیادی هستن که موجود دارن.
      در استان کردستان هم احتمال داره نمایندگی زیر داشته باشه:
      http://www.iedep.com/CMS_UI/content.aspx?id=30918 (تماس بگیرید باهاشون)
      اگر هم نداشت حتما می تونه راهنمایی کنه از کدوم کتابفروشی تهیه کنید.
      باز هم سوالی بود بفرمایید.
      موفق باشید.

  22. shabi

    سلام ببخشید جلد دوم در شهر ستان ما پیدا نمیشه به صورت انلاین هم ندارید پس ما چیکار کنیم با تشکر از زحمات شما عزیزان

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      جلد دوم به تازگی چاپش تموم شده و چاپخونه هست. شهر شما کجا هست؟

  23. امیر

    سلام آقای جهانشاهی ممنون بابت تلاش هایی که بیشترشون بدون هیچ گونه سود مالی میکشید آقا من حدود ۱۱۰۰ تا از لغات جلد اول را خوندم ولی کامل حفظم نشده دارم review میکنم به نظرتون اشتباه البته تست های کنکور هم از ۹۳ به قبل دارم میخونم بعد در مورد گرامر به نظرتون خوندن grammar in use در کنار کتاب شما اشتباه هس جلدی که برای intermediate نوشته شده رو میگم باز هم ممنون به خاطر آموزش های خوبتون در زمینه زبان

    • Hadi Jahanshahi

      سلام و سپاس از شما.
      شما لغات رو از روی درسنامه جدیدی که روی سایت گذاشتیم مطالعه کنید. باید با یه اصول خاصی (مثلا لایتنر یا تیک ایت) لغات رو بخونید حتما.
      اینکه تست می زنید کار صحیحی است. من توصیه می کنم دیگه در هر وضعیتی هستن، از اول آبان همه شروع به تست زدن بکن.
      برای گرامر هم به نظرم اصلا منطقی نیست شما grammar in use بخونید. کلیه مباحث مورد نیاز کنکور توی کتاب گفته شده و اون کتاب بخش های اضافی زیادی داره. من بودم به همون جلد دوم بسنده می کردم.
      موفق باشید همیشه.

  24. آلاله

    سلام استاد،
    اطلاع دارین تو بابل یا ساری از کجا میشه کتاب گرامر رو پیدا کرد؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      برای بابل از این آدرس کمک بگیرید. احتمالا از کتاب موجود داشته باشن یا حداقل بتونن راهنمایی کنن از کدوم کتابفروشی تهیه کنید.
      اگر احیانا اکی نشد، همینجا اطلاع دهید.
      http://www.iedep.com/CMS_UI/content.aspx?id=30913

  25. آلاله

    ممنونم از لطفتون

  26. آلاله

    ببخشید الان میخواستم جلد دوم رو اینترنتی سفارش بدم ، نوشته بود موجود نیست.. تو شهرمون (ساری) هم هر کتابفروشی که دنبالش رفتم گفتن نداریم و نمیاریم… از چه طریق دیگه ای میتونم کتابو بخرم؟
    (و اینکه حالا از ما که گذشت، ولی واقعا حیفه که این کتاب تو شهر ما پیدا نشه)

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      تماس با من گرفتن از انتشارات چند روز پیش و گفتن داره تموم می شه. احتمالا چاپ دوم تموم شده. ویرایش جدید نمی خوره کتاب اما می ره تو چاپ جدید.
      برای ساری دقیق نمی دونم کدوم بخش ها می فروشن. اگه شد لیست کل کتابفروشی ها در شهرهای مختلف رو می گیرم. بابل احتمالا راحت تر پیدا شه.
      سه چهار روز دیگه همینجا بپرسید، سعی می کنم اکی کنم بهتون برسه.
      موفق باشید.

  27. YUSEF

    سلام خدمت شما استاد گرامی با توجه به اینکه من از این کتاب تو کنکور ارشد خیلی راضی هستم (وقتی سرجلسه تست های لفت رو جواب میدادم احساس میکردم طراح این کتاب رو باز کرده وتست هارو ازاین کتاب طرح کرده)لذا سال بعدکه کنکور دکتری (برق )دارم میخاستم بپرسم برای دکتری هم این کتاب ها جواب میده؟ احساس میکنم کتاب گرامرتون جواب بده درسته؟ ولی درمورد لغات مطمعن نیستم البته جسارت نشه این به این خاطر هست که من از سطح سوالات کنکور دکتری اطلاعی ندارم و شماهم این کتاب رو برای ارشد اماده کردین لطفا جواب رو درصورت امکان به ایمیلم بفرستین وبنده رو از دنبال منبع زبان گشتن خلاص بکنین. با تشکر

    • Hadi Jahanshahi

      سلام دوست عزیز
      گرامر مطمئنا برای کنکورهای محتلف جواب خواهد داد چون ثابت است. در مورد لغت هنوز کتاب خیلی خوبی توی بازار ندیدم برای دکتری گرچه کنکور دکتری هر سال تغییر داشته و اصلا قابل پیش بینی نیست نوع سوالاتی که امسال خواهد اومد. اگه همانند کنکور سال قبل باشه، می تونه در نیمی از سوالات کمک کنه و اگر همانند دو سال پیش باشه تست های کمتری رو می شه زد.
      به نظرم اگه منبعی پیدا کردید که پاسخ تست کلیه رشته ها رو این تو این چندسال گردآوری کرده باشه، منبع خوبی هست. از طرفی سطح لغات زیر ذره بین واقعا به تافل نزدیک هست و اصلا کتاب ساده ای نیست اما روند کنکور دکتری واقعا پیچیده است. حتی پارسال صحبت از تستهای تخصصی به جای عمومی بود…

  28. Salar

    تشکر از جواب سریعتون؛ واقعا سورپرایز شدم
    من یکی از شهرستان های استان گلستان هستم … البته خود گرگان نیستم
    قبول دارم هزینه پست وجود داره؛ اما ۷ تومن بی انصافیه؛ در ضمن توی لینکی که برای فروش آنلاین وجود داره فقط امکان ارسال توسط پیک اون هم فقط در تهران وجود داره

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      من خودم توی کار فروش یا توزیع کتاب نیستم و از ریز این موضوع اطلاع چندانی ندارم.
      شاید با خود انتشارات هم تماس بگیرید براتون بتونن ارسال کنن. امیدوارم که بتونید با حداقل هزینه تهیه کنید. شاید اگه دو نفر بودید به صرفه تر می شد…

  29. Salar

    کتاب جالبی به نظر میرسه …
    اما متاسفانه نمیشه تهیش کرد . چون من در شهرستان هستم !
    خیلی جالبه هزینه کتاب ۱۴۰۰۰ تومان هزینه پست ۷۰۰۰ تومان …
    اینو کجای دنیا بگی؟
    راهی هست که بدون هزینه پست بشه تهیش کرد؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      طبیعتا هزینه پست هم وجود داره.
      کدوم شهر هستید؟
      شاید تو اون شهر بتونم کتابفروشی که داشته باشه و بتونم شما رو راهنمایی کنم.
      نمایندگی های پژوهش ممکنه داشته باشن یا بتونن تهیه کنن با قیمت منطقی تز:
      http://www.iedep.com/CMS_UI/content.aspx?id=309

  30. مسعود

    درست میفرمایین شما ،اما منظورم کلوز تست های تخصصی هست که بار گرامری ندارن نه کلوزتست های زبان عمومی که مربوط به گرامر هستن.
    من رشته شیمی کاربردی میخونم و تو سوالات ارشد این رشته کلوز تست ها به این صورت هست که یه متن رو میدن که مثلا مربوط به واکنش شیمیایی و اتفاقاتی هست که طی واکنش رخ میده، بعد تو سوالات راجب این متن سوال میکنن ، اساسا هیچ حبری از فعل و فاعل یا زمان نیست و مشکل من اینجاست که متن رو کاملا میتونم ترجمه کنم اما تو سواللاتی که خیلی گزینه های نزدیک به هم دارم اشتباه میکنم

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      سوالات کلوزتست تخصصی معمولا سوالات بسیار غیراستانداردی هستند که حتی به کسی که زبان مادریش هم انگلیسی باشه نمی تونه پاسخ بده! چون واقعا نیاز به اطلاعات تخصصی اون رشته داره.
      دلیل طرح این سوالات اینه که طراحان محترم حوصله طرح سوالات متن که بسیار استانداردتر و متداول تر هست رو ندارن. خیلی ساده یه پاراگراف تخصصی رو می گیرن و بعضی قسمت هاش رو خالی می کنن و ۵ تا تست تحویل میدن. برای این کار ۳۰ دقیقه وقت لازمه اما برای طراحی متن درست و حسابی ۱ تا ۲ روز زمان لازمه.
      اتفاقا تو برخی رشته ها دیده شد که متون تخصصی عینا متن سال گذشته همون رشته یا دو سوال قبل کنکور همون رشته بوده!! این یعنی طراحان حوصله طراحی سوال ندارند.
      واقعا پاسخگویی به اون سوالات خیلی به سطح زبان مربوط نمی شه. شاید پاسخ به ۲ تست از ۵ تست اون کلوز تست منطقی به نظر بیاد…

  31. مسعود

    سلام حناب ، در مورد قسمت کلوزتست مشکلی که من دارم اینه که نمیتونم بین متن و سوالاتی که ازش پرسیده میشه ارتباط برقرار کنم ، از نظر لغت ها و معنی متن مشکلی ندارم اما وقتی میخوام به سوالات جواب بدم نمیتونم کزینه صحیح رو بزنم ، آیا کتابی در این زمینه میشناسین که بتونه مهارت کلوزتست رو آموزش بده؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      دلیل این امر اینه که گرامرتون خیلی قوی نیست. همین جلد دوم زبر ذره بین می تونه کمکتون کنه و دقیقا برای تقویت مهارت کلوزتست نوشته شده. اگه بخشهایی از کتاب که به رایگان برای دانلود قرار دادیم رو مشاهده کنید، می بینید به سوالات به چه شکل پاسخ داده شده. حتی گزینه های اشتباه هم رد شده اند و خب این می تونه به شما کمک زیادی کنه که دلیل صحیح بودن گزینه ها و رد سایر گزینه ها رو درک کنید.
      شما سه سال از کنکورها رو بزنید، ۵ سال بعدی رو به سادگی خودتون می تونید پاسخ بدید.
      متاسفانه سایر کتابها به سوالات کلوزتست به صورت ترجمه ای جواب می دن اما ما رویکرد گرامری داشتیم. با ترجمه حداکثر ۱ تست می شه زد از ۵ تست اما با درک گرامر ۴ یا ۵ تست قابل پاسخگویی خواهد بود.
      موفق باشید.

  32. روح اله

    سلام.
    وقتتون بخیر.
    من یکبار گرامر رو خوندم و به نظرم میاد که خیلی متوجه نشده باشم(شاید ۳۰% فهمیده باشم).
    به نظرتون دور دوم رو شروع کنم یا برم سراغ تست های کنکور؟
    ممنون.

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      به نظرم برید سراغ تست. با تست زنی کاربرد اون مباحث رو خواهید دید و خیلی راحت تو ذهنتون نقش می بنده گرامر.

  33. محمد

    سلام استاد
    کسایی که زبانشون ضعیفه هم از نظر لغت و هم ازنظر گرامر چطور باید کتابا رو مطالعه کنند
    دستتون درد نکنه که جواب میدین

  34. محمد

    سلام استاد خسته نباشید
    کتاب ها رو ازکجا می تونیم تهیه کنیم
    باتشکر

  35. esmail

    سلام
    من کلا زبانم ضعیفه
    به نظرتون بااین کتاب شروع کنم واسم خسته کننده نیست؟
    لطفا راهنماییم کنید

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      اگه برای گرامر منظورتون هست که به نظرم اصلا خسته کننده نیست.
      ۱۰۰ صفحه است و بعدش کلی تست دارید که می تونید مرور کنید گرامرو.
      متن رو جوری نوشتیم که خیلی کتابی نباشه و یه جورایی خستگی رو از تنتون بیرون ببره.
      برای لغات سبکش متفاوته. اگر لغات منظورتونه بگید تا توضیح بدم راهکارشو.

  36. روح اله

    سلام.
    ممنون از کتاب خوبتون.
    اگر میشد در انتهای هر بخش یا زیر بخش تست های مرتبط با اون رو بگذارید خیلی بهتر بود و به یادگیری کمک می کرد مثل اتفاقی که برای بحث تطابق و وارونگی افتاده.
    یا اگه می شد در پاسخ هر تست تالیفی یا کنکور به شماره صفحه ی مربوط به درس یا عنوان بحث مربوط به اون اشاره کنید خوب بود.
    مثالا الان که من مبحث زمان افعال رو خوندم کتاب یا سایتی وجود نداره که چنط تست فقط مربوط به این بحث داشته باشه که من متوجه بشم میزان یادگیریم چقدر بوده؟ چون با این ترتیبی که کتاب داره من باید گرامر رو کامل بخونم بعد تست بزنم.
    از وقتی که برای پاسخ به سوالات و نظرات می گذارید صمیمانه سپاسگزارم.

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      منظور شما رو درک می کنم. برای سوالات گرامر که به صورت تک سوالی است این موضوع کاملا منطقی است اما برای پاسخگویی به سوالات کلوزتست شما می بایست به دانش همزمان تمام مباحث دست پیدا کنید و بعد تست زنی کنید. چون باید ساختار جمله به کلی درک شه و بعد شروع به تست زنی کنید. کلا وارد سوالات کنکور بشید می بینید که سبک تستها متفاوت هست.
      از همین رو تستهای مبحثی مفید دونسته نشده و نیاوردیم. خیلی از مباحث مثل وارونگی یا ساختار موازی و … تنها در متون طولانی رخ می دهند و به همین جهت پیدا کردن تک تست از آنها مشکل و البته غیرمنطقی است.
      شما اگر نیاز داشتید از این سایت برای تست زنی استفاده کنید:
      http://www.grammar-quizzes.com
      ما برای اولین بار در این کتاب، معادل انگلیسی تمام مباحث گرامر زبان رو نوشتیم تا بتونید به سادگی تو سایتهای زبان اصلی پیداشون کنید.

  37. sara

    سلام
    من میخوام این کتاب رو تازه شروع کنم برای کنکورارشد امسال گرامرم ضعیفه و تنها کتابایی که قبلا مطالعه کردم هم ۵۰۴ و لغات ضروری تافل بوده به نظرتون شروع این کتاب از مرداد ماه امسال میتونه به زبانم با درصد بالای پنجاه کمک کنه ؟روزی بیش از یک ساعت نمیتونم تو برنامه برای زبان جا بذارم !تو کنکور های مختلف زبانم رو بین ۲۰ تا ۳۰ میزنم میتونم با خوندن گرامر ها ی این کتاب خودمو قوی کنم ؟ با توجه به این که پایه ی گرامرم ضعیفه! سوال دیگه ای هم داشتم چاپ جدید این دو جلد کتاب که شامل کنکور اخیر هم باشه در حال حاضر تو بازار هست ؟یا باید منتظر باشم؟ممنون میشم اگه جواب بدین

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      صد در صد اگه مسلط باشید می تونید بالای ۵۰ و حتی درصدهای بالاتر نیز کسب کنید.
      گرامر از پایه نوشته و با دانش بسیار پایه ای و ساده گرامر می تونید از این کتاب بهره ببرید و حتما پس از خوندن کتاب صحه خواهید گذاشت که کلوزتست زدن برای شما ساده تر شده است.
      جلد دوم کتاب آخرین ویرایش ۹۳ است و تا کنکور تغییر نمی کند. جلد اول به تازگی تمام شده است و حدود ۱۰ روز دیگر چاپ ۹۳ آن روانه بازار خواهد شد. زمان دقیق چاپ از طریق سایت اعلام می شود.
      موفق و پیروز باشید.

  38. مسعود

    سلام ، در مورد زیان تخصصی کتابی برای آموزش بهتر درک مطلب ها و آموزش اینکه بتونیم بین ریدینگ و سوالات ارتباط برقرار کنیم وجود داره؟
    و اینکه من قصدم برای کتکور ارشد امسال اینه که به سوالات عمومی + سوالات تخصصی پاسخ بدم و از سوالات گرامر صرف نظر میکنم ، با این اوصاف باید هر ۲ جلد کتاب زبان عمومی که شما تالیف کردین رو تهیه کنم؟ برای بخش زبان تخصصی برای رشته شیمی پیشنهاد خاصی دارین؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      برای ویرایش جدید چاپ اول تکنیک های پاسخگویی به متون تخصصی رو اضافه خواهیم نمود.
      برای زبان تخصصی رشته شیمی خیلی کتاب خاصی آشنایی ندارم که بتونم معرفی کنم اما کتابی که سوالات زبان تخصصی سالهای اخیر رو گردآوری کرده باشه بدون شک کمک بزرگی خواهد بود.
      اگر واقعا به این نتیجه رسیدید که گرامر رو پاسخ ندید نیاز به تهیه جلد دوم نیست.

  39. saeed

    سلام! خسته نباشید
    میخواستم بدونم نکات گرامری کتاب چند صفحه اس(بدون تستها)؟ میشه تا آخر تابستون خوندش؟ دوم اینکه اگه به کتاب مسلط بشیم میشه ۵تا تستشو زد؟ مرسی از لطفتون…

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      بخش گرامر دقیقا ۱۰۰ صفحه است.
      بله می تونید مرور کنید و با تسلط بر اونها بطور متوسط ۴ یا ۵ تست قابل پاسخگویی است.

  40. آرمین

    سلام.وقت تون بخیر

    من کتاب گرامر رو تهیه کردم.یه سوالی دارم:
    من از اول کتاب شروع کردم به مطالعه, آیا باید تک تک نکته ها و توجه کنید ها رو حفظ کنیم؟
    استاد خودتون هم برای پاسخ گویی به سوالات کنکور تماما نکات رو بخاطر دارید؟
    منظورم اینکه حد کافی برای حفظ و بلد بودن گرامر وجود داره؟

    خیلی خیلی ممنون

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      کتاب نکاتش خیلی زیاد نیست و به نظرم حتما مطالعه کنید. گرچه بسیاری از سوالات کنکور با متن اصلی قابل پاسخ هستند.
      برخی نکات هم بسیار ساده هستند و دونستن اونها واجبه.
      ضمنا اگر زمانی بخواید آزمونهای معتبر مثل تافل بدید، برای پاسخ دادن به بخش Writing می بایست سطح گرامرتون بالا باشه.
      موفق باشید.

  41. مسعود

    سلام و عرض خسته نباشید ، ایا این کتاب برای دانشجویان رشته شیمی کاربردی هم مفید و قابل استفاده هست؟ ایا برای دانشجویان رشته شیمی کاربردی نیاز هست که به منبع دیگری بجز این کتاب و البته کتاب ۵۰۴ و تافل برای لغات بخش عمومی درس زبان مراجعه کنن؟
    سوال دیگه اینکه چاپ جدید که مطالبق با کنکور امسال هست کی عرضه میشه و از کجا باید تهیه کرد؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      این کتاب براب کلیه رشته های کنکور نوشته شده و پاسخ زبان عمومی تمامی رشته ها از جمله شیمی در آن موجوده
      کتاب جلد دوم چاپ امسال است و تغییری تا پایان کنکور امسال نخواهد داشت
      جلد اول احتمالا مردادماه به چاپ ۹۳ برسد اما در صورت تهیه کتاب فعلی، تغییرات ۹۳ بر روی سایت جهت دانلود قرار میگیره.
      برای تهیه هم میتونین از انقلاب تهیه کنید هم از سایت انتشارات نگاه دانش سفارش بدید
      طریقه های دیگه تهیه کتاب در منوی سفارش کتاب امده است
      کتاب زیر ذره بین، کتاب ۵۰۴ و تافل را بطور کامل پوشش میده و نیاز به مطالعه کتاب دیگه ای نخواهد بود.

  42. احمد محسنیان آهنگر

    سلام خسته نباشید
    من دانشجو ترم آخر مهندسی عمرانم و برای درس زبان عمومی بخصوص تو ۵سوال گرامرش مشکل دارم منظورم اینه یه منبع خوب که بشه سوالای گرامرو بزنم ندارم این کتابی هم که شما ازش تعریف می کنید ظاهرا جامع و کامل هست منم میخوام این کتابو تهیه کنم ولی نمیدونم کجا و چطوری میشه تهیه اش کرد شماره یا آدرسی نذاشتید لطفا کمک و راهنماییم کنید چون من از تیر استارت زدم و منتظر جواب شما هستم لطفا در اسرع وقت جواب منو برام ایمیل کنید چون من دیگه تو این سایت نمیام مرسی ممنونم لطف می کنید در حقم
    منتظر ایمیل شما هستم
    ۰۹۱۱۷۷۳۲۴۰۹

  43. بابک

    سلام.می خواستم ببینم سوالات گرامر :-( جلد دوم‍ :-( :-) :-) سال ۹۳ رو داره یا نه!خواهشن برای لغت هم قسمت سوالای سال ۹۳ رو حتما واسه دانلود بذارید .ممنونم.چون کتابو قبل عید خریدم تا سال ۹۲ بیشتر نداره.زمانشم میشه بگین کیه!؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      بله ۹۳ رو داره. چون کلا سال ۹۳ چاپ هم شده پس کنکور امسال رو داره.
      تغییرات جلد ۱ انشاا… اوایل مرداد روی سایت خواهد بود.

  44. shadi

    salam
    man toefl daram faghatye ketab mikham ke faghati soale zabane omumiye hame reshteha ro ba javabe tashirihi dashte bashe.shoma hamchin ketabi soraghi nadarin
    ketabe khodetun tamamae soalaye zabane omumio ba reading comprehension ha pushesh dade ya faghat grammero vocab hast?

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      دو جلد کتاب زیر ذره بین، کلیه تستهای زبان عمومی تمام رشت ها از سال ۸۶ تا ۹۳ رو پوشش داده و جواب تشریحی داده بهشون.
      بخش ریدینگ، بسته به رشته بسیار متنوعه و اصلا توصیه نمی شه ریدینگهای سایر رشته ها رو بخونید، چون تخصصی هستن و نمی تونه برای رشته شما مفید باشه. عملا جمع کردن حتی یک سال از ریدینگهای بیش از ۱۰۰ رشته امری غیر ممکنه!
      همون زبان عمومی منطقا برای سایر رشته ها رو بخونید و زبان تخصصی فقط رشته خودتون.
      این مطلب رو هم نگاه بندازید.

  45. سحر

    سلام استاد:

    بابت انتشار کتاب بسیار گرانبهاتون ،بسیار سپاسگذارم،ی سوالی ازتون داشتم

    من پشت کنکوری ارشدم،کتاب شما را پارسال خریداری نمودم ولی شامل گرامر نمیشه،وفقط تا سال ۹۱ داره،هر چقد ازش تعریف کنم بازم کمه اما برای من که درسای خودمم سخته و کلا میونه خوبی با زبان ندارم خیلی سخت میشه چون ن گرامرم خوبه و ن دامنه لغاتم،بعضی وقتا میخوام نخونم اما چون برا ارشد نمره بیاره بام وسوسه میشم بخونمش
    میشه راهنمایی بفرمایید چکار کنم؟

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      احتمالا شما چاپ اول کتاب رو دارید، چون از چاپ دوم به بعد کنکور ۹۲ هم اضافه شد و در چاپ چهارم و حدود یک ماه آینده ۹۳ هم اضافه می شه.
      برای بحث گرامر جلد دوم کتاب که تازه توی نمایشگاه رونمایی شده رو می تونید تهیه کنید. کمک شایانی به شما خواهد کرد و برای بحث گرامر کفایت خواهد کرد.
      زبان چیزیه که هرچقدر ازش فرار کنید یک روز باهاش باید بجنگید، چه بهتر که از فرصت کنکور برای این رویارویی استفاده کنید.
      با تشکر از نظر لطف شما

  46. الافِ بیکار اما کنکوری !

    این کتاب عالیه !!!
    ممنون آقا جهانشاهی ><

    " اﺣﺘﻤﺎﻻً ﺷﻤﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎن از اون دو ﺗﺎ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ دل ﺧﻮش ﻧﺪارﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻛﻤﻚ، ﻣﺸﻐﻮل اﺳﺘﻔﺎده از past participle و
    present participle ﺑﻮدﻧﺪ! ﺧﺐ ﺑﻌﻀﻴﺎ اﻳﻨﺠﻮرﻳﻦ دﻳﮕﻪ!! "

    :))))))))))

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      ممنون از شما
      سعی شده کتاب تا حدی با طنز خاصی همراه باشه که خوندن گرامر رو سخت نکنه!
      البته شما خوب خیلی زود رفتید جلوها!!

      • بابک

        salaam.khaste nabashid.man jeld avail ketabe shoma to no ghablan kharideam..ta sale 92 dare.emsalo nadare.Mishe bakhsh jadid ketabo bezarin baraye download.ya begin daghighan chu kar baiad bekonam.mamnonam

        • Hadi Jahanshahi

          سلام
          حتما در صورت چاپ ویرایش جدید، قسمتهای اضافه شده به اون (شامل لغت و سوالات کنکور) در سایت جهت دانلود قرار داده خواهد شد.

  47. samantha

    استاد من هر دو تا کتاب زیر ذره بینو خریدم و میخوام شروع کنم به خوندن. زبانم هم خوبه اما از لغت حفظ کردن بدم میاد.یعنی حس میکنم اینجوری قاطی میکنم. گرامرو لغتو چه جوری بخونم. تو ضیحات اول کتابو خوندم ولی گفته لغتارو چند تا در میون بخونین نمیدونم چیکار کنم. هم لغت و هم گرامرش اول همرو بخونم بعد شروع کنم تست؟ خیلی خسته کننده میشه اینجوری

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      منطقی اینه که تست رو بعد از یادگیری بزنید! یعنی وقتی مسلط نیستید سراغ تست رفتن خیلی مفید نیست. برای کلیه دروس شما باید اول درس و سپس تست بزنید.
      اگه ترجمه کردنتون خیلی ضعیفه یا ساختار جمله رو درک نمی کنید و نمی تونید فاعل و فعل رو از هم تشخیص بدید، منطقا با گرامر شروع کنید که اول مسلط شید به ساختار.
      برای خوندن لغات هم باید به صورت درهم و رندوم بخونید. اگر حرف A رو فقط بخونید شاید خسته شید و دیگه سراغ سایر حروف نرید. پس منطقا به صورت رندوم شروع به خواندن کنید.
      یه مطلب مفصل به زودی روی سایت می ذارم تحت عنوان سوالات متداول دانشجویان در مورد زبان ارشد که هم طریقه خوندن کتابها توش هست اما طریقه صحیح خوندن درس زبان.

  48. فهیمه

    salam,bebekhshid in ketab behtare ya zaban omoomi arman eshraghi?

    • Hadi Jahanshahi

      سلام
      سوالتون خیلی عجیبه!
      شما جای من بودید به این سوال چه جوابی می دادید؟
      ضمن احترام به سایر کتب، سعی کردیم بهترین و کاملترین کتاب کنکور ارشد باشه.

  49. razraz

    ی همچین کتابی برای کنکور دکترا ندارید؟

    • jahanshahi

      سلام
      کتاب گرامر می تونه برای دکتری هم کارآمد باشه.
      اما برای واژگان کتاب مشابهی ننوشتیم.
      کنکور دکتری چون تاره چند سال هست پا گرفته و هر سال هم تغییر داشته، شناسایی روندش رو بی معنی می کنه و نمی شه با این دقت در موردش کتاب نوشت یا صحبت کرد. اما کنکور ارشد تا حد زیادی روتین شده و برای همین می شه فرموله کردش.

  50. محمدرضا

    سلام
    من خبر چاپ کتاب رو تو سایت unp.ir دیدم.
    نخوندم متن رو که بخوام در مورد کیفیت کتاب نظری بدم، اما خلاقیت کتاب در اضافه کردن بخش تحلیل و نوشته شدن بر مبنای کنکور ارشد، به کتاب زبان ستودنیه. حداقل تو این وضعیت که تعداد زبادی کتاب زبان عمومی مشابه برای کنکور نوشته می شه و کسی دنبال این چیزها نیست، برای من خیلی جالب بود.
    با تشکر

    • jahanshahi

      سلام دوست عزیز
      ممنون
      لطف فرمودید. انشاا… همینطور باشه که می فرمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top