زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. amin

    سلام استاد
    اول بایست بی اندازه تشکر کنم از کتاب های بی نظیرتون
    قطعا با این کار فوق العاده دعاهای خیر زیادی رو همراه خودتون کردین…بشخصه خودم همیشه دعاگوی شما هستم
    استاد
    سوالم مربوط به آزمون msrtو تافل هست.
    چطور برای سولات شنیداری خودمو آماده کنم؟؟
    ضمن اینکه واژگان و گرامرم خوبه ولی speaking  ضعیفم برا تافل…سایت های زیادی آدم رو وسوسه میکنه مثلا جدیدا سایتی مشاهده کردم که شیوه یادگیری مکالمه محض به روش زبان مادری رو تبلیغ میکرد
    ولی تا به الان جز سایت شما از قبلی ها واقعا ضربه خوردم
    کتاب های شما تو ارشد برام معجزه کرد
    امیدوارم راهنمایتون در این مورد هم معجزه کنه برام.ممنون
    ممنون از زحمات فراوان شما استاد گرامی
    سالم و شاد باشید

  2. نسیم

    باسلام خدمت شمااستادگرامی برای ارشدحقوق کدوم جلدروبخونم که بتونم حداقل ۶۰درصدسوالات روجواب بدم ممنون

    • سلام حضور شما
      زبان حقوق، ضرفا زبان تخصصی هست.
      شما باید بیشتر متون تخصصی کار کنید که دقیق کتاب مناسب رو نمیشناسم. برای کلمات عمومی اگه زبانتون خیلی خوب نیست، ویرایش ۶ جلد ۱ زبان عمومی زیر ذره بین هم کمک میکنه.

  3. بابک

    سلام با پایه متوسط زبان وبا روزی ۱~۱٫۵ساعت مطالعه ایا من میرسم هرسه جلد کتاب شما بخونم تا ارشد البته زبان تخصصی هم هست اگه نمیرسم اولویتها کدوم هستن؟؟
    عید فطرتون هم مبارک استاد

    • سلام حضور شما
      تمام کتابها و زبان تخصصی اگه پایه تون خیلی افتضاح باشه نهایت ۸ ۹ ماه طول میکشه. نهایت نهایتش برای تسلط بسیار بالا منظورمه.
      برای همین اصلا جای نگرانی نیست اما از همین امروز شروع کنین و آروم آروم اما پیوسته پیوسته بخونین
      توی کانال تلگراممون هم شدیدا داریم برنامه میدیم که دانشجوها درست بخونن. این برنامه ها هم رایگانه و با اون بیاید جلو.
      موفق باشید.

  4. مسعود

    با سلام و تشکر از کتاب عالی تون
    سوالی از حضورتون داشتم، اینکه شما بین تکنیک “تیک ایت” و “لایتنر” کدوم رو پیشنهاد می کنید و کدام از نظر شما موثرتره در موندگاری در ذهن؟

    • سلام حضور شما
      هیچ فرقی ندارن. هر دو خوبن. خوبی زبان زیر ذره بین اینه که خودش تیک ایت داره و شما رو میبره جلو و نیازی به کار یدی نوشتن برگه لایتنر یا تایپ کردنش واسه نرم افزار ندارید و میتونید به سادگی با تیک ایت اصلاح شده لغات رو یاد بگیرید.

  5. مهناز

    سلام استاد ببخشد من رشته مدیریت هستم به نظرتان تو درس زبان عمومی فقط جلد ۱ رو بخونم میتونم نتیجه خوبی بیارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ برای آموزش واژگان هست و سطح شما رو اگه مطابق مقدمه کتاب برید جلو کاملا دگرگون میکنه.
      اگه بخواید تست گرامر هم تو کنکور پاسخ بدین باید جلد ۲ هم که مخصوص گرامره بخونین. اگه نه باید در حد گرامر دبیرستان آمادگی داشته باشید تا از جلد ۱ لذت کافی رو ببرید.
      موفق باشید.
      راستی هدف مطالعه زبان رو کنکور قرار ندین. زبان برای یک عمر به درد شما میخوره و بهتون شخصیت و اعتماد به نفس بالایی میده

  6. ریحانه

    سلام  رشته ارشد آموزش زبان انگلیسی کفایت میکنه برا زبان عمومی این کتاب بخونم ؟

    • سلام حضور شما
      این کتاب مخصوص آموزش زبان نیست اما پایه خیلی خوبی رو برای کسی که میخواد آزمون بده میسازه اما همه راه نیست بدون شک.
      جلد ۱ و جلد زبان دکتری زیر ذره بین میتونن با هر هدفی که داشته باشید، پایه خوب زبان بسازن اما شما برای زبان عمومی آموزش زبان، نیاز هست لغات پیشرفته تر در حد GRE هم مطالعه کنین. بخش واژگانش دشوارتر هست ولی گرامرش رو جلد دکتری پوشش دقیق میده. در نهایت تستهای رشته زبان هم در کتاب نیست و باید کتابی که تستهای ۱۲ سال اخیر رشته منحصرا زبان رو داره هم مطالعه کنید که این موضوع واجبه.

  7. یوسف

    استاد جهانشاهی سلام
    وقتتون بخیر
    من کنکوری سال ۹۸ ام و سوالی که از شما داشتم اینه ک اگر از جلد اول فقط کلمات ۲ تکرار به بالا رو کار کنم و بعد از تسلط برم سروقت جلد سوم، آیا نتیجه میگیرم؟

    • سلام حضور شما
      چرا این کار رو کنین؟
      شما یک سال وقت دارید و راحت میتونید به تسلط برسید. چرا باید بخشی از کتاب فیلتر شه و عجله کنید؟ شما از همین الان زبان رو بخونین میتونین نهایت توی ۷ ماه تمام سه جلد رو تموم کنین و مسلط بشید. چرا باید نصف بیشتر مهمترین جلد رو نخوند؟

  8. سروش

    با سلام خدمت استاد گرامی

    جلد اول و دوم تا چند سال آینده قابل استفاده هستند و در صورت چاپ جدید چقدر تغییر محتوا خواهند داشت ؟

    • سلام
      جلد اول حداقل تا پایان ۹۸ تغییر عجیب نخواهد داشت.
      جلد ۲ رو یه تغییر در تابستان ۹۷ میدیم و بعد از اون، اون هم راحت تا پایان ۹۸ قابل استفاده است.
      ادیت میشن اما دیگه ادیت زیاد ندارند و خرده ادیت هستن. جلد ۱ رو الان میتونید با خیال راحت بخرید و جلد ۲ رو میتونید و صبر کنید و تابستون بخرید.

    • رضا

      سلام استاد من کتاب ۵۰۴ مدرسانو گرفتم قبل اینکه با کتابهای شما آشنا بشم بنظرتون جلد ۲و ۳ کتابتون رو بگیرم برا ارشد ۹۸ کافیه؟

      • سلام حضور شما
        کتاب ۵۰۴ اصلا بدرد نمیخوره. جلد ۱ در داخل خودش ۲۶۰۰ واژه مهم داره که باید هر دانشجو بداند. حتما توصیه میکنم مهمترین کتاب زبان زیر ذره بین یعنی جلد ۱ اون رو بخونید.

  9. ارش

    سلام ببخشید آیا  این کتاب برای افرادی که کنکور مجموعه زبان میدن هم مفیده یا من همون کتب مرجع  خوندن ادامه بدم ؟

    • سلام حضور شما
      مفید هست اما تمام راه نیست. این کتاب پیش نیاز خوندن کتب مرجع هست. اگه پایه زبان خوبی دارید میتوانید از این کتاب و کتی مشابه عبور کنید و در غیر اینصورت، با این کتاب ۲۶۰۰ واژه اصلی آکادمیک را آموخته و به سراغ منابع اصلی بروید.
      موفق باشید.

  10. ardavan

    سلام خسته نباسید استاد
    استاد من از عید میخواستم شروع کنم به خوندن زبان برای دکترا.خواستم کتاب رو تهیه کنم. خواستم ببینم منتظر ویرایش جدید بمونم یا همین ویرایش تهیه کنم؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ ویرایش ۶ رو به کسانی که میخوان سال دیگه شرکت کنن شدیدا توصیه میکنم و نیازی به منتظر موندن برای ویرایش نیست چون فعلا ویرایش خاصی تو برنامه مون برای این جلد نیست. جلد زبان دکتزی زیر ذره بین رو که باید بخونین، اون رو حتما ویرایش ۲ رو بخرید که بعد از تعطیلات عید توزیع میشه.
      موفق باشید.

  11. امیرحسین

    با سلام خدمت شما استاد گرامی من کتاب ویرایش ۵ را دارم. لطفا میشه لغات جدید ویرایش ۶ را در سایت بگذارید؟ ممنون

  12. محمدحسین

    سلام استاد.خسته نباشید.اول از هرچیز خواستم برای این کتاب های بی نظیرتون خیلی تشکر کنم.سوالی داشتم از خدمتتون.استاد شما برای زبان تخصصی ارشد عمران هم کتاب خاصی سراغ دارید؟

    • سلام حضور شما
      ما سیاستمون اینه که ندونسته کتابی معرفی نکنیم برای همین توی بحث تخصصی واقعا کتابی معرفی نمیکنیم. اما کتب رو تورق کنین و اون رو بخرین که حتما تستهای ۱۱ سال اخیر رشته تون رو با پاسخ کاملا تشریح داشته باشه و بعدش چه بهتر اگه تستهای تالیفی با پاسخ نسبتا تشریحی هم به اونا اضافه کنه.
      تعاریف لغات و اصطلاحات رشته تون هم داشته باشه که دیگه نور علی نور میشه.
      موفق باشید.

  13. نیما

    با سلام استاد

    اگه امکانش هست آزمونهای رایگان درس ۴۰ به بعد را داخل صفحه پشتیبانی جلد۱ بذارید.

    با تشکر

    • سلام حضور شما
      تصمیممون از اول هم ۱۰ آزمون برای کتاب بود که برای ویرایش ۵ این رو تموم کردیم. برای همین بعید بدونم برسم مجدد طرح کنم.
      میتونین از تستهای داخل کتاب زنین و بعدش تستهای کنکور.

  14. احسان

    سلام خسته نباشید استاد …
    با توجه به این که کتاب های شما ۱۵ تست عمومی کنکور ارشد رو پوشش میده ،
    آیا واسه ۱۵ تست زبان تخصصی مدیریت هم پیشنهادی دارید ؟؟؟؟؟
    ممنون

  15. احسان

    سلام وقت بخیر استاد
    خوشبختانه من پایه زبان خوبی دارم و کتاب های آکسفورد مقدماتی و میانی رو واسه آیلتس خوندم …
    به نظر شما واسه کنکور ارشد مدیریت لازمه این کتاب هم خونده بشه ؟؟؟؟؟
    ممنون …

    • سلام حضور شما
      اگه برای واژگان منظورتون هست میتونین به جای جلد ۱ با توجه به زمان کم و پیش زمینه‌ای که دارید، با جلد ۳ شروع کنین و مستقیم برید سراغ تستهای سالهای قبل.
      موفق باشید.

  16. نیما

    با سلام استاد ، ببخشید من این کتاب رو تا درس ۵۸ ( از ویرایش پنجم ) مطالعه کردم ، با توجه به اینکه ممکنه زمان برای مطالعه بقیه منابع درسیم کم بیارم و نرسم مدیریت روی اونها بکنم ، تصمیم گرفتم زبان رو از درس ۶۰ به بعد فقط لغات بالای دو تکرار و به جای ۸ تیک از نهایتا ۴ تیک استفاده کنم چون خیلی از واژه های این دروس در مثالهای دروس قبل تکرار شدند  آیا اینکار منطقی هستش یافکر مکنید میرسم با روش قبلی پیش برم؟ ( من رشتم مکانیک هستم در ضمن )
    درضمن یه پیشنهاد دارم و اون اینکه قبالا فعالیت زیرذره بین توی اینستا بیشتر بود و لغات مهم را با تصویر و مثال آموزش میداد ولی الان اینطور نیس لطفا لغات بیشتری رو بذارید داخل این کانال .
    با تشکر

    • سلام
      لغات دو تکرار رو بخونین اما ۸ تیک رو بزنین حتما. کیفیت رو فدای کمیت نکنین.
      توی اینستاگرام که خیلی خیلی فعال هستیم. کلی ایستوری میذاریم و کلی تست گرامر روزانه حل میشه و واژگان هم تا جایی که بشه میذاریم. بیش از ۲۰۰ واژه الان اینستا آرشیو شده که میتونین استفاده کنین.
      موفق باشید.

  17. پژمان

    سلام استاد جهانشاهی، برای داوطلبان کنکور ارشد یادگیری اشکال صفحات ۲۱۶ و ۲۹۲، قسمتهای آبی رنگ تحت عنوان آزمودن، و قسمت های آبی رنگی که تفاوت لغاتی که معنای یکسان دارند رو نوشته مثل صفحه ۳۹۳ لازم است‌؟

    • سلام حضور شما
      آزمودنها بالاتر از سطح کنکوره و برای کسانی که آزمون بین المللی دارن مناسبه. نیازی به مطالعه ش نیست اما سایر باکسهای آبی رو بخونین.

  18. محمدحسین

    سلام استاد عزیز خسته نباشید.سوالی داشتم خدمتتون.استاد من برای اردیبهشت  ۹۸ کنکور دارم.میخواستم بپرسم شما صلاح میدونید که ویرایش ششم رو تهیه کنیم و یا ممکنه ویرایش بعدی دستخوش تغییر زیادی بشه؟

    • سلام و درود بر شما
      کتاب جلد ۱ ویرایش ۶ بدون شک برای سال ۹۸ تغییر داره اما قول میدم بهتون این تغییر خیلی خیلی کم هست و کم ریسک ترین کتاب زبان زیر ذره بین برای خریدن همین جلد ۱ ویرایش ۶ هست.
      شاید در حد ۵۰ تا لغت کم و زیاد شه که عینا برای دارندگان ویرایش ۶ میذاریم. شاید هم تغییر ندیم کتاب رو. تهیه کردنش بدون ریسک خواهد بود. جلد ۲ رو می تونین صبر کنین براش.
      موفق باشید.

      • مجتبی

        سلام استاد میتونید زمانی برای چاپ جلد یک  ویرایش ۷ مشخص کنید؟؟

        • سلام حضور شما
          زمان ویرایش جلد ۱ مشخص نیست. شاید ۷ ماه بعد. این کتاب به بلوغ رسیده و ویرایش خاصی نخواهد داشت و ویرایش ۷ همانند ویرایش ۶ خواهد بود و شاید در حد ۳۰ واژه کم و زیاد بشه که اونم برای دارندگان ویرایش ۶ قرار میدیم. نیازی نیست کسی برای ویرایش ۷ منتظر باشید. همانطور که ملاحظه کردید از مطابقت ۹۶٫۶ درصدی با کنکور ارشد و ۹۱٫۶ درصدی با کنکور دکتری و مطابقت بالای ۹۰ درصدی با تمام آزمونهای زبان داخلی، سبب شده که کتاب رو بی‌نیاز از تغییر عمیق بدونیم. بعد از ۲۰ چاپ و ۶ ویرایش دقیق، الان رو فاز بلوغ کتاب میدونیم.
          موفق باشید.

  19. پژمان

    سلام استاد جهانشاهی، در جواب سوالم گفتید (اگه منظورتون اینه که باید لایتنر کنیم خیر.) لایتنر کردن یعنی چی؟

  20. سجاد

    با سلام و احترام
    تا روز ۴۳ جلو رفتم اما متوجه شدم لغاتی که بر اساس تکراهایم به ۱۰ و ۱۱ تیک رسیده اند، بعد از مدتی از ذهنم فراموش می شوند. کتاب را کنار گذاشته و مایوس شدم؛ حالا دوباره از روز اول شروع به تکرار کرده ام. مشکل از ذهن من هست یا تیک ایت اصلاح شده جوابگوی من نیست؟ دلیل چیست؟

    • سلام حضور شما
      خیلی دلایل می تونه داشته باشه که آخریش ذهن شماست نه اولیش! یعنی به نظر من طریقه خوندن شما نادرست بوده و اصلا جای ناامیدی نداره و این جمله رو نگید که من برای این کار ساخته نشدم.
      ۱٫ توی صفحه پشتیبان دقیق توضیح دادیم که چطور بخونین. حتما صفحه پشتیبان رو کامل کامل چک کنین
      ۲٫ فایل صوتی ۶۰۰ دقیقه ای کتاب به صفحه پشتیبان اضافه شده و اون رو گوش بدین
      ۳٫ نوع خوندن مهمه که هیچی ازش ننوشنتید. مثلا مثال نخونین خیلی سخت میره تو ذهن. مثلا دسته بندی شده نخونید سخت میره تو ذهن. و همچنین ریشه پیشوند و پسوند نخونین هم باز کار خراب میشه
      من دقیق نمیدونم چی کار کردین و کجای راه رو نرفتین اما هر کدوم از اینا میتونه سبب مشکل شه
      خواستید تلگرام بدید به @zabanzirezarrebin تا مستقیم و شخصا با هم بررسی کنیم و حتما رفع کنیم.
      موفق باشید.

  21. پژمان

    سلام استاد جهانشاهی، در بسیاری از مثال ها:
    ۱- معنی کلمه اصلی در مثال به معنی ای که جلوی کلمه اصلی(آبی رنگ) قبل ار مثال ها نوشته شده نزدیک هستش منظورم اینه که به قول خودتون باید خیال پرداز قوی ای باشی تا به اون معنی در مثال برسی. شاید من که خیال پرداز نیستم برام سخت باشه.
    ۲-گاهی معادل فارسی عامیانه لغت اصلی رو نوشتید
    ۳-گاهی معادل ضرب المثل فارسی که اون کلمه اصلی ساخته رو نوشتید
    ۴-گاهی یه سری از لغت های مثال که کلمه اصلی جزوشون هست زیرش خط کشیده شده، آیا اینا اصطلاح انگلیسی هستن؟
    فقط میخوام بدونم برای هر مورد که نوشتم جداگونه بگید فقط معنی ای که جلوی کلمه اصلی(آبی رنگ) هستش رو باید یاد گرفت یا باید اینایی که گفتم هم مطلقا یاد گرفت؟

    • سلام مجدد حضور شما
      ۱٫ دقیقا هدف اینه که مثلا بدونین یه کلمه میشه «راه رفتن» فقط و فقط همین نیست. یه جایی شاید بشه «قدم زدن» چون متنش ادبی تره… پس اگه انقدر خلاقیت نباشه که دیگه هیچی
      ۲٫ رجوع شود به یک
      ۳٫ معادل ضرب المثل چیه دیگه؟! ضرب المثل یه جمله یا عبارته! برای یه کلمه نمیشه یه جمله نوشت! مثال بزنین
      ۴٫ اینا کالوکیشن هستند. مقدمه رو نخوندین احتمال ۹۹ درصد. اینها یعنی مثلا این دو واژه بیشتر با هم میان. نیاز به حفظ مستقیم نیست اما در این حد که توجه کنین کافیه.
      دقیقا باید خیال پردازی کوچیک داشته باشید. مثال و ترجمه هاش بسیار بسیار مهمه…

  22. پژمان

    سلام استاد جهانشاهی، ممون از پاسخ به سوال قبلی. منظورم از مورد دوم اینه که مثلا easy یه لغت آبی رنگ هستش و مثلا لغت easily داخل مثال یه لغت آبی رنگ دیگه مثلا bad اومده که مطمعنا کم رنگ هم نوشته شده. آیا easily هم باید حفظ شه؟

    • اگه منظورتون اینه که باید لایتنر کنیم خیر.
      اما خیلی ساده بخوام بگم: اگه به ریشه و پیشوند و پسوند دقت کنین، یکی رو حفظ شید، ۱۰ تای مشابه رو هم حفظ شدید. ماهیگیری ای که ریشه و پیشوند و پسوند یاد میده همینه. این هنر رو که پیدا کنید، سوالتون تغییر میکنه به اینکه آیا اساسا باید یه لغت رو حفظ کرد یا فهمید؟

  23. پژمان

    سلام استاد جهانشاهی، گاهی مثال های یک لغت اصلی، خودش لغتی داره که شکل دیگه ای از لغت اصلی کتاب هستش مثلا پیشوند یا پسوندی گرفته که این لغت، ۱-یا در مثال همون لغت اصلی اومده که پررنگتر نوشته شده، ۲-یا در مثال لغت های اصلی دیگه اومده. لطفا بگید در هر دو مورد ۱ و ۲ آیا این لغات رو باید همونطور که لغت اصلی رو حفظ میکنیم بخونیم یا …؟

    • سلام حضور شما
      خیلی خیلی سوال خوب و مهمی بود.
      حتما حتما حفظ کنین واژه های بلد شده که شبیه واژه اصلی هستند. ما برای اینکه الکی تعداد لغات کتاب زیاد نشه، صورتهای شبیه واژه رو توی مثال آوردیم و برای همین تاکید میکنیم که مثال رو بخونین.
      مورد دوم رو متوجه نشدم. اما طبیعتا صورتهای مختلف یه واژه رو باید بلد باشید. معنی نداره که من satisfy رو بلد باشم و satisfying یا satisfaction رو بلد نباشم.
      از مفیدترین کامنتهای یک سال اخیر بود.
      موفق باشید.

  24. بابک

    سلام .خسته نباشید
    من یه سوتا از خدمتتون داشتم
    دقیقا از کجا من میتونم تلفظ لغات کتاب جلد ۱ رو تهیه کنم .من البته ویرایش پنجم رو دارم.خیلی ممنون میشم لینک لغات رو بذارین

  25. sajjad

    سلام
    من زبانم از پایه ضعیفه و ۵ ماه دیگه کنکور ارشده
    به نظر شما چیکار کنم که زبانم رو به سطح قابل قبولی برسونم؟

  26. توانا

    درود عرض ادب
    خسته نباشید
    عذرخواهی می‌کنم من زبانم اصلاً خوب نیست. در دورۀ دبیرستان هم مشکل داشتم. ارشد ادبیات فارسی می‌خوام شرکت کنم. می‌خواهم دست‌کم بخشی از پرسش‌های واژگان را پاسخ بدم و زبان را سفید نگذارم. پیش‌نهاد مطالعاتی شما چیست؟ ضمن این‌که قصد دارم کتاب واژگان شما را خوب بخوانم و برای آزمون‌های دیگه و در کل زبان مشکلی نداشته باشم و ترس از زبان را از همین امروز از خودم دور کنم.
    خودم نظرم این است که واژگان دورۀ دبیرستان (کتاب تیک‌ایت واژگان دورۀ دبیرستان) را همراه کتاب واژگان شما بخوانم.
    از توجه و پاسخ‌گویی‌تون بسیار سپاس‌گزارم.

    • سلام
      پاسخ شما رو توی پیامی که در تلگرام دادید، ارسال کردیم.
      حتما پایه رو اول بخونین و بعد برید سراغ جلد ۱٫ دبیرستان رو خوب بخونین تا کارتون راحت تر شه. قدم قدم جلو رفتن مهمه. اعتقاد داریم کم بخونین اما دقیق بخونین.
      موفق باشید.

  27. نیما

    سلام استاد
    عذر میخوام میخواستم بدونم باتوجه با حجم زیاد این لغات میشه از یه درسی به بعد فقط لغاتی با تکرار بالای دو بار را خوند فقط چون من گیج شدم واقعا نمیدونم برای کنکور ارشد کدوم قسمت ها قابل حذفه.

  28. saba

    سلام
    خسته نباشید من ویرایش چند ساله پیش کتابتون را دارم یادم هست ویرایش جدید که اومد یه فایل به صورت رایگان در اختیارمون گذاشتین در واقع چیدمان کلمات پر تکرار در ویرایش جدید متفاوت بود و خیلی هم فایل مفیدی بود اما متاسفانه الان پیداش نمی کنم امکانش هست دوباره ازتون درخواست کنم اون فایل را در اختیارمون بذارید؟
    ممنون می شم

    • سلام حضور شما
      شما میتونین بصورت sort شده، لغاتی که دارای تکرار ۲ یا بیشتر هستن رو اول بخونین و سپس لغات تکرار یک و صفر رو بخونین.
      اینجوری دقیقا فرمول اون فایل اجرا می شه. توی کانال تلگرام توضیح صوتی براش گذاشتیم.

  29. سهیل

    با سلام
    من امسال کنکور ارشد برق دارم و زبانم در حد متوسط تا خوب
    حدود ۵ ماه دیگه کنکورم هست و سوالم اینه که برای من که کنکور برق میخوام بدم این کتاب مفید هست؟
    و این سوال که دیگه نیازی به مطالعه کتاب های کمک آموزشی زبان تخصصی برق با مطالعه ی این کتاب نیست؟
    و این موضوع که این کمه رو در نگاه اول خیلی زیاد جامع به نظر میرسه و در خوندنش مشکل دارم که چگونه شروع کنم لطف بفر مایید در این حوزه راهنمایی بفرمایید.

    • سلام حضور شما
      کتاب زبان عمومی زیر ذره بین اصلا رشته براش معنی نداره. حقیقتا سوالات زبان شما مشابه سوالات بیش از ۳۰ رشته دیگه تو کنکوره و زبان عمومی اصلا بر اساس رشته نیست.
      برای خوندن کتاب، دانش در حد دبیرستان واجبه. کسی که صفر هست و مثلا معنی able رو نمی ده، فرق her و him رو نمیدونه و … نمی تونه به طور کامل از کتاب استفاده کنه.
      برای اینکه بتونین تو زمان کوتاه هم کتاب رو بخونین، راهکار هست و توی مقدمه دقیق نوشته کدوم بخشها بیشتر وقت بذارید. توی کانال تلگرام هم فایل صوتی گذاشتیم و در این باره راهنمایی کردیم.
      موفق باشید.

  30. فائزه

    سلام .من توی کانال تلگرام شما عضو هستم .بنظر شما اگر که این اموزش های گرامری ک روزانه توی کانال قرار میدید رو بخونیم کفایت میکنه یا باید جلد دوم هم خریداری بشه؟؟ چون هزینه کتاب های کنکور یه مقدار بالاست..تشکر

    • سلام حضور شما
      آموزش های گرامری تنها بخشی از آموزشهاست و اگه واقعا می خواید تست گرامر بزنین، به نظرم حتما کتاب گرامر بخونین. چون کتاب تست داره و آموزشش بسیار جامع تر هست. آموزشهای داخل کانال معمولا مکمل هستند و به بخشهایی اشاره داریم که تو کتاب نیومدند یا مختصر توضیح داده شده اند.

  31. فیروز

    پس چرا لغات دبیرستان راحت توی ذهنمون هست حتی اونایی که خیلی وقته اصلا به گوشمون هم نخورده مثلا واژه های give up و yield را حفظم ولی مثلا surrender را هرچندمرتبه میخونم حفظ نمیشم همینطور comply را (بالعکس obey را حفظم)

    • این واژه های خاص رو من تو مستند تاریخ جهان انقدر دیدم که ملکه ذهنم شده. شخصی هست و برای هر واژه نسبی هست. اگه بیشتر با زبان عجین باشید، زمان حفظ کردنشون کم می شه.

  32. فیروز

    با سلام
    استاد من با این که پایه ام تو زبان خوبه ولی متاسفانه خیلی از لغات را باوجود اینکه مکرر میخونم حفظ نمیشم حتی واژه ای بوده که چهارتا ضربدر خورده ولی نتونستم حفظ کنم دلیلش چیه؟ گاهی وقتا به حافظه خودم شک میکنم.

    • سلام حضور شما
      واژه های بدقلق برای همه وجود داره و برای ما هم هستند و از این بابت تعجب نکنین. براشون یک ریشه و پیشوند و پسوند بخونین. دو عکس سرچ کنین. سه مثال جذاب خاص خودتون رو بسازید.

  33. jahani

    باسلام.من از داوطلبان کنکور ارشد رشته روانشناسی بالینی هستم.در درس زبان از پایه ضعیف هستم.به مطالعه چه کتابی می توانم سطح پایه زبان را قوی کنم?باتشکر

  34. نیما

    باسلام استاد
    برای کنکور کارشناسی ارشد مکانیک تا کدوم قسمت کتاب را باید بخونیم
    باتشکر

    • سلام حضور شما
      فرق نداره که! باید همه ش رو بخونین. پاسخ شما وابسته به رشته نیست.
      اگه خیلی وقتتون کم هست، لغات پرتکرار رو بخونین صرفا اما میرسید حتما همه ش رو بخونین.
      موفق باشید.

      • نیما

        ممنون استاد
        اخه یکی از دوستان که کنکور داده بود گفت که تا روز سی ام مربوط به ارشد میشه بخاطر همین سوال کردم

        • اینطور نیست حقیقتا. مگه اینکه ایشون ویرایش قدیم رو داشته باشن که برای اون ویرایش کلا ۴۵ یا ۵۴ درس بود و ۳۰ درس اول شامل لغات پرتکرار می شد.
          توی ویرایش ۵ و ۶ تفاوت داشته.
          آخرین فایل صوتی کانال تلگرام ما، دقیق توضیح داده این موضوع رو.

  35. mehdi

    سلام
    میشه بفرمایید که آیا در این کتاب، تکنیک های پاسخ به سوالات ریدینگ هم آموزش داده میشه یا خیر ؟
    منظورم تکنیک های عمومی که معمولا برای تمامی رشته ها قابل استفاده هستش

    • سلام حضور شما
      در جلد ۳ زبان عمومی زیر ذره بین و جلد زبان عمومی دکتری زیر ذره بین این تکنیک ها آموزش داده شده است.

  36. ندا

    سلام من کتاب ۴۰۵ و ۱۱۰۰ رو کامل خوندم و بلدم
    این کتاب واسم مناسبه؟

    • سلام حضور شما. لغات اصلی اون کتابها ماکزیمم ۴۰۰ واژه از ۲۶۰۰ واژه کتاب رو پوشش میدن.
      توصیه میکنم حتما مطالعه کنید اگه زمانتون اجازه میده

  37. مهدی

    سلام -جلد ۱ چقدر تغییرات داشته

    • سلام حضور شما
      نوشته شده بالا. اگه ویرایش ۵ دارید نیاز نیست بخرید. اگه ویرایش ۴ دارید، توصیه می کنیم بخرید.

  38. بهزاد

    سلام استاد

    درصورت آشنایی و امکان کتابی در زمینه زبان تخصصی زمین شناسی معرفی کنید؟

    • سلام حضور شما
      کتاب دقیقی در زمینه زمین شناسی نمی شناسیم حقیقتا اما احتمالا گزینه های زیادی نباشه و موسسات محدودی کتاب تخصصی چاپ کرده باشن. کتابی رو تهیه کنین که تست های ۱۰ سال اخیر (ترجیحا تا ۹۶) رو توی خودش گردآوری کرده باشه و پاسخ تشریحی کامل با ترجمه داشته باشه

  39. moahammad

    سلام

    جلد ۱ کتاب لغات کتاب های  ۵۰۴ Essential Words و Essential Words fot the Toefl پوشش میده؟

  40. آیت

    با سلام
    میخاستم بدونم این کتاب شامل همه ۵۰۴ و ۴۰۰ و ۱۱۰ واژه ها و کتاب ها هست؟و برای کنکور ارشد کدام جلدها مناسب تره

    • سلام حضور شما
      این کتبی که نام بردید اصلا منبع کنکور نیستند و متاسفانه به صورت نادرست معرفی می شوند. کتاب زبان عمومی زیر ذره بین تمامی واژگان اصلی مورد نیاز برای کنکوررو داره و عصاره ۳۶ منبع است.
      جلد ۱ آموزش واژگان است
      جلد ۲ آموزش و تست گرامر است
      جلد ۳ تست واژگان است.
      این سه جلدی تمام آنچه هستند که برای درصد کامل در کنکور ارشد در بخش زبان عمومی نیاز دارید.
      موفق و پیروز باشید.

      • taheri

        پس ردینگ چه میشه

        • اون کتابهایی که گفتین هم هیچ کدوم ریدینگ ندارن. لغت هستند.
          برای زبان تخصصی باید کتاب زبان تخصصی بخونین.
          توی کامنت دیگه تون توضیح دادم.

  41. عارف

    سلام و خدا قوت
    ویرایش ششم آمادست و آنرا می توان تهیه کرد از سایت شخصی شما یا خیر ؟

  42. فرناز

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم راهنماییم کنید خیلی سردرگمم.
    امسال قصد شرکت در کنکور ارشد ای تی و کامپیوتر دارم و زبانم میشه گفت اصلا خوب نیس. میخواستم ببینم با کتاب های زیر ذربین میتونم درصد خوبی در زبان کسب کنم یا نه؟
    لطفا راهنماییم کنید که کدوم کتاب هارا بخرم و مطالعه کنم و از کجا باید شروع کنم؟

    • سلام
      بله میتویند اما به شرطی که در حد دبیرستان مسلط باشید. پیش نیاز کلیه کتابهای زبان ارشد و دکتری، تسلط در حد دبیرستانه.
      جلد ۱ برای آموزش واژگانه
      جلد ۲ برای آموزش و تست گرامره
      جلد ۳ برای تست واژگان هست

      اگه احیانا نخواستید گرامر رو بخونین، حتما حتما توصیه می کنم در حد گرامر دبیرستان برای کنکور بلد باشید

  43. فرزانه

    سلام و خسته نباشید
    من در دروس حفظی کمی ضعیف هستم و این حجم لغت رو نمیدونم چجوری باید حفظ کنم از طرفی جمله ها نیز خود حاوی کلمات جدید و سخت هستند اونا رو هم باید حفظ کرد؟!
    اگر از شیوه حفظ کردن هم توضیح بدید ممنون میشم

    • سلام حضور شما
      واژه های دبیرستان رو که تو سایت هم هست، قبل از خوندن کتاب بخونین. شما احتمالا پایه خوبی ندارید و بسیاری از واژه هایی که در مثالها برای شما جدید حساب میاد، واژه های ساده ای باشه.
      بعد از خوندن اون، برید سراغ جلد ۱
      سایر لغات درون مثالها که سخت تر هست رو نمی خواد یاد بگیرید. اگه لازم باشن، تو درسهای بعدی به عنوان لغت اصلی می بینیدشون.
      روزی نیم درس بخونین به جای یک درس

  44. فائزه

    سلام و تشکر از کتاب خوبتون
    ۱٫راستش من این کتاب رو از اول مرداد شروع کردم و هرروز یک درس میخونم.ولی چون لغات درس های قبل حفظم نمیشن همه ی مربع ها ضربدر میخورن در نتیجه هرروز از اولای کتاب باید بخونم و حجم فوق العاده زیادی شده ک خسته کننده ست و وقت گیر واسم.خوشحال میشم در این خصوص راهنمایی کنید.
    ۲٫و اینکه لغت های ۵۰۴ واژه هم شامل میشه این کتاب؟؟
    ۳٫بنظرتون زمان مناسب برای شروع کتاب گرامر و تست واژگان کی هست چون حجم زیادی دارند میترسم وقت کم بیارم.
    و یک انتقاد دارم ک اگه دوست داشتید میتونید عملی ش کنید .ای کاش اخر کتاب هم یک چکیده از واژه هایی ک خیلی شبیه ل هم هستن از لحاظ املایی هم قرار میدادین.مثلا لغت subside و لغت subsidy.
    سپاس ها..

    • سلام حضور شما
      ۱٫ خیلی طبیعی هست. شما مثلا هر ۵ روز یا هر ۱ هفته؛ دو روز استراحت بدین بخودتون و این دو روز رو درس جدید نخونید و درسهای قبل رو مرور کنین که حجم باقیمانده کم شه. هر موقع این حجم کم شد، ادامه بدین باز.
      ۲٫ تمام واژه های مهمش رو جلد ۱ پوشش داده
      ۳٫ برای گرامر از آبان و آذر و برای تخصصی از دی ماه
      در مورد واژه های مشابه، مثالی که زدین، این دو واژه که هم ریشه هستند بدون شک تو کتاب کنار هم هستند. واژه هایی که ظاهر مشابه دارند اما ریشه یکسان ندارند و معنای دوری دارند، اما کنار هم نیستند و یادگیری کنار هم اینا خیلی خیلی بده و یادگیری رو کند می کنه.
      توی کنکور هم تستی که مثلا گزینه هاش الکی شبیه هم باشه نمیاد. مثلا سال ۹۵ از ۴۰ تست، یک تست اومد اینجوری. برای همین الکی وقتتون رو برای واژه های شبیه نذارید.
      این لینک رو بخونین حتما
      لغات مشابه رو چطور یاد بگیریم؟

  45. Hadi

    سلام من در برنامه که از قبل داشتم میخواستم جلد یک زبان عمومی را از ابتدای مهر ماه شروع کنم. باتوجه به اینکه ویرایش بعد نیمه دوم مهر ماه میرسد خواستم توضیح بیشتری بدین که ایا ارزش دارد منتظر ویرایش جدید باشم یا تفاوت چندانی نخواهد داشت. اگه بیشتر توضیح بدید در مورد ویرایش بعد ممنون میشم. با تشکر

  46. Arman

    ویرایش ششم چه زمانی چاپ می شود

    باتشکر

  47. فرهاد افتخاری

    با سلام:
    من جلد اول ویرایش پنجم رو خریداری کردم ولی متأسفانه روش تیک ایت  برایم جذاب وجالب نیست و ترجیح میدهم به روش نرم افزار لایتنر که روی موبایلم نصب شده لغات را حفظ کنم ، مشکلی که وجود دارد این است که در نرم‌افزار باید تک تک لغات کتاب و معانی اونها رو تایپ کنم که کاری بسیار وقتگیر است آیا امکانش هست که فایل pdf کتاب رو برای بنده میل کنید تا با تبدیل آن به word و کپی پیست کردن لغات کتاب در نرم افزار مذکور در زمان صرفه جویی شود؟ با تشکر از پاسخ شما

    • سلام حضور شما
      فایل کتاب به هیچ عنوان فروشی نیست. امکان در اختیار گذاشتن آن را نداریم.
      استفاده از نرم افزار رو اصلا اصلا توصیه نمی کنیم، جرا که
      به چند دلیل خود کتاب از نرم افزار بهتره
      ۱٫ شما تو نرم افزار نمیتونین این حجم از مثال و ترجمه رو بزنین
      ۲٫توی نرم افزار collocation نویسی سخته
      ۳٫ ترتیب پرسش از واژگان عمدتا رندم هست و مخصوصا تو دوران مرور این امر سرعت رو میاره پیایین
      ۴٫تلفظ هم باز نداره
      ۵٫ تعداد تکرار و مترادف و معنی و مثال … همه جا نمیشه واقعا
      ۶٫ نرم افزار بیرحم هست و نمیشه بعضی جاها استاپش کرد. مثلا ۴ روز نرسید بخونید و سفر باشید، حجم مرورتون انقدر زیاد میشه که بیخیال زبان میشید کلا
      ۷٫ تو جامعه ای که فرهنگ کتابخونی جا نیفتاده، خیلی ترجیح میدم توی مترو یا سطح شهر و اینور اونور، مردم کتاب دستشون باشه تا گوشی و انکی دروید و ممرایز… وسطش هم دو تا پیام تلگرام چک کنن …
      به همین دلیل کتاب واقعا بی نقص است و برخلاف سایر کتب که هیچ تکنیک مروری هم ارائه نمی‌ده، بی نیاز از سایت و نرم افزار و … هست.

  48. arash

    ویرایش جدید کتاب چه زمانی چاپ میشه

    • ویرایش جدید جلد حدودا نیمه دوم مهرماه چاپ می شه.
      می تونید ویرایش قعلی هم تهیه کنین و خیلی تغییرات وسیع نخواهیم داشت.

  49. mehdi roudbari

    سلام جناب جهان شاهی
    خسته نباشید
    جسارتا من کتاب های جلد اول اموزش لغات و جلد دوم گرامر سال ۹۴ رو دارم
    ایا تغییرات خیلی زیادی در این کتاب ها ایجاد شده یا نه ؟
    و اینکه باید ویرایش جدید رو بگیرم ؟
    و یه سوال دیگه اینکه در جلد یک لغات به جزاستفاده از روش تیک ۸
    به روش دایره ای هم اموزش داده شده و داخل کتاب موجود هست (روش دایره ای )
    یا اینکه فقط در مورد روش دایره ای توضیح دادید و باید خودمون این تکنیک رو پیاده کنیم
    با تشکر

    • سلام حضور شما
      هر دو کتاب تغییرات زیادی داشتند که توی توضیحات کتابها نوشته شده است.
      خرید ویرایش جدید اختیاری هست و ویرایش قدیم هم میتونه کمک زیادی کنه.
      دایره واژگان در جلد ۱ هست و لغات هم خانواده و دارای معنای نزدیک، کنار یکدیگر آورده شده اند.
      موفق باشید

  50. امید اسدی

    ممنون از پاسختون من قبل از سوالم می خواستم کتاب زبان عمومی ۱ رو برای تقویت پایه زبانم بخونم پس می فرمایید اونو نگیرم و یکراست کتاب زبان عمومی دکتری رو بگیرم درسته؟

    و این که کلاس زبان عمومی آنلاین خودتون در مهر ماه هم برگزار میشه؟

    • اگه واژگانتون خیلی خوب نیست، میتونید از جلد ۱ هم شروع کنید. اگه کتابهای پایه ای واژگان رو نخوندین.
      کلاسهای آنلاین مهر و آبان هم به صورت گرامر فشرده برگزار میشه. هنوز معلوم نیست کلاس واژکان و گرامر هم داشته باشم یا خیر
      موفق باشید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top