زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. امید اسدی

    سلام استاد من میخوام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ رو شرکت کنم در رشته MBA لطفا راهنماییم می کنین که کدوم کتابها و کلاس های آنلاین رو تهیه و ثبت نام کنم؟

    • سلام حضور شما
      برای MBA کتاب «زبان عمومی دکتری زیر ذره‌بین» می تونه کمک کنه چون سطح بالایی داره و هر سه مهارت واژگان و گرامر و درک مطلب رو یکجا آورده
      کلاسهای حضوری زبان مخصوص ام بی ای دکتر فرید در موسسه پژوهش رو میتونید شرکت کنید. کلاس آنلاین من هم برای مهارت پایه ای مفیده اما یکی رو بنویسید و نیازی به شرکت تو ۱۰ تا کلاس نیست.

  2. Sara

    سلام خسته نباشید عذر میخام من رشته مامایی هستم میخام کنکور ارشد۹۷ امتحان بدم میخاستم ببینم جلد یک برای من مناسبه با برای رشته های غیر پزشکی مناسب هست؟

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ بر اساس کنکور سازمان سنجش هست و اندکی تفاوت با علوم پزشکی داره. برای دانستن لغات عمومی کارآمده اما برای زدن تست و دیدن لغات تخصصی، توصیه میکنیم کتابهای پزشکی رو مطالعه کنید.

  3. سجاد

    سلام خدمت شما استاد گرامی
    برای کنکور دکتری صنایع قصد خرید جلد ۱ و جلد ۴ رو دارم. از مرداد شروع به مطالعه خواهم کرد و ۷ ماه زمان در اختیار دارم. آیا تشابه جلد ۱ و قسمت های اولیه جلد ۴ باعث خستگی در بین راه نمی شوند؟ و سوال مهمتر اینکه با کدام جلد شروع کنم و چگونه؟
    با تشکر از سایت خوبتان

    • سلام حضور شما
      شما اگه جلد ۱ رو بخونین، نیازی نیست خیلی بخش واژگان دکتری رو بخونین دیگه. تشابه بخش اولیه دو کتاب صرفا در آموزش ریشه و پیشوند و پسونده و آموزش لغاتشون رویکردی کاملا متفاوت داره. اما جلد ۱ کفایت هست و نیازی به خوندن اون بخش از کتاب دکتری نیست. اول جلد ۱ و سپس از گرامر دکتری شروع کنید. توی مقدمه کتاب هم توضیحات دقیق نوشته شده .
      موفق باشید.

  4. فریبا

    سلام میشه در مورد جلد ۲ توضیح بدین؟چجوریه؟اموزش گرامره ؟بعد تست های ۱۰ سال اخیر؟ممنون

  5. maham

    سلام و خسته نباشید
    سوال من این هست که آیا کتاب لغات زیر ذره بین برای کسی که بخواد در رشته mba شرکت کنه جوابگو خواهد بود،آیا به جای کتابهای زبان مختلف وقت خودم رو روی این کتاب بزارم؟ توصیه شما برای یک داوطلب رشته mba که همانگونه که میدانید تعداد سولات زبانش بیشتر از سایر رشته ها هست چیست؟در زمینه گرامر هم راهنمایی بفرمایید.در واقع میخوام این رو بدونم که لغات کتاب زیرذره بین برای کنکور ارشد  mba کافی است؟ با سپاس فراوان

    • سلام حضور شما
      امسال کنکور MBA با تمام سالها متفاوت بود و سبکش عوض شد. نگاه ننداختم بهش.
      کتاب زیر عمومی دکتری ذره بین شاید نزدیک تر به ام بی ای باشه تا کتاب زبان عمومی زیر ذره بین. چون سطحش بالاتر هست و نوع سوالاتش هم به سبک ام بی ای نزدیک تره.
      ولی نهایتا باید تست های ام بی ای هم بزنید که تو این مجموعه کتب نیست.

  6. مسعود

    جسارتا تفاوت بین جلد ١ و ٣ رو بفرمایین

    مگه هر دو تست های واژگان کنکورهای سال های قبل تا سال ٩۵ رو ندارند؟

    • جلد ۱ آموزش واژگان هست. تست تالیفی داره فقط.
      جلد ۳ تست واژگان هست. دیگه آموزش نداره و صرفا تست های واژگان کنکور ارشد و دکتری ۱۰ سال اخیره.

  7. حسن پاکدامن

    با سلام و تبریک سال نو.میخواستم بدانم اینکه گفته میشود لغات کنکور ارشد ۶۰ درصد مانند سالهای گذشته است درست است و میتوانیم با خواندن فق همانها سه یا چهار تست لغت زد؟

    آیا لغات کنکورهای سالهای گذشته در بخش جداگانه در کتاب شما آورده شده و اینکه تعدادش حدودا چندتاست؟

    آیا تنها لغات موجود در گزینه تستهای آزمونهای سالهای گذشته آورده شده یا لغات صورت تستها هم آورده شده؟

    آیا فقط لغت صحیح پاسخ هر تست آورده شده یا لغات دیگر گزینه های نادرست تستهای سالهای گذشته ارشد هم آورده شده؟

    • سلام
      می توان سه چهار تست زد اما اینکه ۶۰ درصد عین گذشته باشه، باید بشه ۶ تا زد نه ۳ یا ۴ تا! پس تحلیلش یه جاییش اشکال داره.
      لغات کنکورهای گذشته در جلد ۱ هست و تعدادش حدود ۱۵۰۰ تاست.
      لغات موجود در تست ها (چه صورت و چه گزینه ها) ذکر شده است.
      جلد ۳ منبع جامع تست های واژگان ۱۰ سال اخیر است.
      تمام گزینه ها پوشش داده شده است.
      موفق باشید.

  8. mahyar

    با سلام و خسته نباشید
    من زبانم قویه و قصد دارم این کتاب رو بخرم. اگه به دو جلد این کتاب مسلط بشم میتونم کنکور امسال درس زبان بالای ۷۰ درصد بزنم؟ رشتم برق هست. البته چندتا کتاب خوب در زمینه ی لغت خوندم. گرامرمم خوبه
    تشکر فراوان

    • سلام
      بله حتما می تونید. فقط یه خرده دیر هست. شاید جلد ۲ و ۳ بیشتر چواب بده تو زمان باقیمانده برای شما که یه پیش زمینه دارید. به نظرم ۲ و ۳ رو بخونید به جای ۱ و ۲٫

  9. mahyar

    سلام و خسته نباشید.
    من زبانم قویه و قصد دارم امسال بالای ۸۰ بزنم. کتاب ۵۰۴، لغات ضروری برای تافل، کتاب لغت دکتر فرهادی، کتاب جامع کنکور خانم رمضان نیا از انتشارات عصر کنکاش، و لغات پرتکرار مدرسان شریف رو مسلطم. میخواستم این کتاب رو هم بخرم و این یکی دوماه مونده به کنکور بخونم. لطفا راهنمایی کنین اگه این کتاب رو هم مسلط بشم میتونم زبان بالا بزنم؟ منظورم بالای ۸۰ . با تشکر فراوان

    • سلام
      نمی رسید جلد ۱ رو کامل بخونید. میخواید جلد ۳ رو بخرید و تست بزنید. این بهترین راهه. چون پیش زمینه هم دارید، نتیجه بهتری میده.

  10. فاطمه

    با سلام و عرض تشکر بابت وقتی که گذاشتید و سپاس از حوصله شما جهت پاسخ به سوالات

  11. فاطمه

    با سلام و سپاس از راهنمایی های مفیدتان . داوطلب آزمون دکتری مدیریت می باشم ، همیشه در کنکور زبان را سفید تحویل داده ام  چون زبان رو از پایه ضعیف هستم  ، از وقتی با سایت خوب شما آشنا شده ام متوجه شدم زبان خیلی هم دشوار نیست ، تصمیم گرفته ام در این زمینه برنامه ریزی مرتبی داشته باشم نه درهم و برهم ، پس آیا برنامه ریزی بنده تو این زمینه مناسب است : ۱- مطالعه فایل گرامر و لغات دوره دبیرستان داخل سایت شما ، ۲- مطاله لغات ضروری تافل ، ۳- مطالعه جلد ۱ ویرایش پنجم و ۴- منتظر زبان عمومی دکتری که قرار است عید منتشر شود ؟ و جلد دوم و سوم را چه زمانی استفاده بکنم ؟ و در کل چه توصیه ای برای بنده دارید ؟ با تشکر

    • سلام
      برنامه تون خیلی خوبهک. جلد ویژه دکتری بعد از عید میاد. جلد ۲ و ۳ رو نیازی نیست بخونید و جلد دکتری با جلد ۱ کفایت هست.

  12. فاطمه

    با سلام و عرض تشکر

  13. فاطمه

    به نام خدا
    با سلام و احترام
    ببخشید فایل مختص زبان دبیرستان رو علاوه بر تلگرام در سایت هم قرار می دهید .
    راسش بنده به این فابل ها نیاز دارم قبل از شروع مطالعه کتاب زیر ذره بین .
    با تشکر

  14. مژگان

    سلام من کتاب زیرذره بین رو دو جلدشو قبل از ویرایش پنجم (لغت) و کتاب گرامرم هم نوشته ویرایش جدید ک نمیدونم  ویرایشیه ..تهیه کردم امکانش هست تغییرات کتاب در ویرایش جدید رو داشته باشم ؟

  15. میلاد

    مجدد سلام و بازم هم عذرخواهی میکنم بابت سوال های پیاپی
    بخاطر خواهش دوتا از دستانم خواستم بپرسم که ایا این کتاب برای زبان عمومی رشته تربیت بدنی و پژوهشگری علوم اجتماعی هم تاثیر دارد یا خیر
    ممنون از زحمت های شما

    • سلام مجدد حضور شما
      کتاب زبان عمومی زیر ذره بین، بر اساس کنکورهای ۱۰ سال اخیر کلیه رشته های برگزار شده توسط سازمان سنجش نوشته شده و طبیعتا برای اون رشته ها هم تاثیر داره. جلد ۳ یا ۲ که تست کنکور داره رو نگاه کنید، کد رشته ها و اسم رشته ها رو توشون زدیم. همه رشته ها رو شامل می شه چون زبان عمومی، عام هست.

  16. میلاد

    سلام مجدد

    خیلی ممنون، فقط اینکه همونطورکه گفتین این ۶۰% برای هر سه بخش گرامر،لغت و ریدینگ محسوب میشه درسته؟ ینی میشه با اطمینان برای گرفتن۶۰% در بخش عمومی از این کتاب استفاده کرد؟ و اینکه کتاب GRE/3500 حتما باید برای بخش لغات خونده بشه؟

    • ما کتاب رو بر اساس کنکور زبان ننوشتیم برای همین رصد دائمی از این کنکور نداریم که بخوایم نظر قطعی بدیم. برای همین توصیه می کنیم که حتما از همون منابع لغت استفاده کنید. لغات این کتاب جامع هستن اما برخی از لغاتی که تو آزمون زبان مطرح می شه، دارای کارکرد کمتری هستن که صرفا برای داوطلبان گروه زبان مفیده و برای همین اون لغات توی کتاب پوشش داده نمیشه.

  17. میلاد

    سلام

    من یه سوال ذهنم رو درگیر کرده اونم اینکه این کتاب برای کنکور ارشد اموزش زبان انگلیسی جواب میده یا نه؟

    • سلام
      این کتاب برای آموزش زبان انگلیسی تنها یه پایه رو ایجاد می کنه و شما باید منابع خودتون رو برای زبان عمومی مطالعه کنید و حداکثر ۶۰ درصد با این کتاب پوشش داده می شه.

  18. babak

    سلام با عرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم ، عذر می خوام مترادف هایی که برای واژگان در کتاب آوردید باید با جدیت لغات اصلی حفظ بشه ؟ و سوال دیگه اینکه یکی از اساتید گفتند بهترین کار اینه که لغات گزینه های تست های ۱۰ سال اخیر کنکور را کامل یاد بگیریم ، خواستم ببینم از نظر شما این لغات باید در اولویت چندممون باشه ؟

    پیشاپیش ممنون از توجهتون

    • سلام
      مترادف ها اختیاری هستند.
      کلیه لغات تست های ۱۰ سال اخیر، فقط با این دقت در جلد ۱ زبان زیر ذره بین گردآوری شدن. یعنی همین لغات کتاب رو بخونین، تمام لغات ۱۰ سال اخیر هم خوندید.
      پس نیازی به منبع جانبی دیگه ندارید. مشاوره شون کاملا صحیح بوده.

      • babak

        یعنی مترادف ها اهمیت کنکوری ندارن و فقط برای یادگیری بهتر لغات اصلی آورده شدن ؟

        • اگه کسی زبان انگلیسی رو به زبان انگلیسی یاد بگیره طبیعتا بهتر از اینه که به زبان فارسی یاد بگیره.
          برای همین مهم هستن اما در حد کنکور اگه منظور شماست، می تونید ازشون بگذرید.

  19. pishkar

    باسلام
    این شماره من هست لطفاً منو توی گروه یا کانال تون اد بفرماید

  20. نیلوفر

    سلام ، روزتون به خیر . 
    فک میکنم اول مناسب باشه که یه خسته نباشید و خدا قوت بگم برای چاپ جدید کتاب که اصلا اصلا قابل مقایسه نیست با چاپ قبلی که خوندنش انقدر زمان بر بود …
    سوالی دارم من شروع میکنم روز اول ۲۵ لغت رو میخونم و یه مربع رو پر میکنم ، روز دوم من اول لغات درس ۱ رو دونه دونه از خودم میپرسم تحت چه شرایطی مربع دوم رو تیک بزنم ؟ وقتی همه ی معنی های فارسی و همه ی سینونیمای انگلیسی رو بلد بودم ؟ اگر اشتباهه شما پیشنهادتون چیه ؟ و بعد کلمات مربوط به روز دوم رو بخونم و به همین ترتیب روز ۳ و …
    سواله من اینه که مثلا روز ۲۰ ام من در س ۲۰ رو میخونم ولی همیشه باید کتاب رو از صفحه اول و روز اول شروع کنم ؟و اینکه خب قطعا روز ۹ ۸ مربع درس اول پر شده حالا ممکنه یه لغت فقط ۲ تا تیک خورده باشه و ۶ تای دیگه ضرب در باشن تکلیف چیه؟

    • سلام حضور شما
      سپاس از لطف تون
      وقتی که معنی فارسی رو بلد بودید کفایت هست و می تونید تیک بزنید. سخت نگیرید خیلی که اگه ضربدر زیاد شه، شاید امیدتون از دست بره.
      روز ۲۰ ام طبیعتا باید روز ۱۳ تا ۲۰ رو بخونید (یعنی آخرین ۸ روز رو) و لزومی نداره که برید از اول اول بخونید! هر درس باید ۸ روز پشت سر هم خونده شه و تیکهای ۹ و ۱۰ و ۱۱ هم که توضیح داده شده.
      لغاتی که از هر درس می خونید و بعد از ۸ روز ضربدرش می مونه، باید روزهای بعدی صرفا همون لغات رو انقدر بخونید که به ۸ برسن.
      موفق باشید.

  21. furuzan

    سلام .روزتون بخیر
    من سطح زبان متوسطی دارم و تا به حال هیچ کتاب لغتی رو به اتمام نرسوندم مثل۵۰۴
    به نظر شما با توجه به فرصت کمی که تا کنکور ارشد مونده،شما چه توصیه ای میکنید؟با کتاب زیر ذره بین شروع کنم یا اینکه اول برم سراغ کتاب واژگانی مثل ۵۰۴ یا تافل؟

    • سلام
      اگه ویرایش جدید کتاب رو تهیه کنید، نیازی به پیش مطالعه از کتابی نیست. در حد دانش دبیرستان کفایت هست.
      به نظرم مستقیم با زیر ذره بین شروع کنید حتما. سایر منابع رو پوشش جامعی داده.
      موفق باشید.

  22. مهدی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ۱- اقای جهانشاهی من خواهان شرکت در کنکور دکتری مدیریت هستم. سوال بنده این است که کتاب تالیفی شما چند درصد کنکور دکتری مدیریت را به طور متوسط شامل می شود؟
    ۲- کتاب ۱۱۰۰ واژه نیز به طور متوسط چه میزان از کنکور دکتری مدیریت شامل می شود و اینکه آیا با کنار گذاشتن کتاب ۱۱۰۰ واژه امکان ۶۰ درصد زدن کنکور وجود خواهد داشت؟
    با تشکر از توجه شما

    • سلام
      بر اساس کنکور دو سال گذشته، از ۲۰ سوال واژگان و گرامر رشته شما، دو جلد زیر ذره بین، ۱۸ تست رو پوشش می داده و نیازی به منبع دیگه نبوده.
      تطبیقی از ۱۱۰۰ ندادم در زمینه دکتری اما به عنوان منبع تکمیلی و جنبی برای اون دو تست دشوارتر می تونه خونده شه.
      گرچه آینده واقعا قابل پیش بینی نیست و نظر ما بر اساس گذشته است. پاسخ تست های دکتری سال قبل رو که همون روز کنکور دکتری دادیم و تو سایت هست، حتما دانلود کنید و تطابقش رو مشاهده کنید.

  23. سید مهدی

    با سلام

    آیا امکان  خرید فایل الکترونیکی کل کتاب با خرید اینترنتی (و ارسال به ایمیل) وجود دارد.با تشکر

    • سلام
      خیر همچین امکانی نیست و انتشار فایل پی دی اف کتاب، غیرقانونی است و از نظر شرعی حتی با پرداخت هزینه حرام است.

  24. morteza

    سلام استاد ، من چند سوال از خدمتون داشتم . من به کتاب های ۵۰۴ و ۴۵۰essential words for the toefl  و ۴۰۰must have words for the toefl کاملا مسلط هستم (حتی به لغات داخل متن) . سوال اولم اینکه که بسیاری از لغات کتاب زیر ذره بین ویرایش پنجم برای من کاملا آشنا هستند (بسیاری از لغات نیز جدید هستند) و معنی بسیاری از لغات را می دانم آیا این لغات را هم باید تیک ایت انجام بدم یا خیر ؟ سوال دومم اینه که در هنگام انجام تیک ایت حتما باید معنی دقیق فارسی نوشته شده رو به یاد داشته باشیم یا اینکه مفهوم کلی معنی را به یاد داشته باشم ، کافیست . سوال سومم اینکه به نظر شما من می تونم به درصد ۵۰ تا ۶۰ و یا حتی بیشتر فکر کنم ؟ در ضمن از اینکه سوالم طولانی شد معذرت می خوام .

    • سلام
      طبیعتا لغاتی که بلد هستید، در همون ابتدا تمام تیک ها خورده می شه و نیازی به مرور نیست ولی توصیه می کنم حداقل یک بار مثالهاشون رو بخونید.
      مفهوم کلی هم به باد داشته باشید کفایت هست.
      چرا نشه؟ درصد ۵۰ تا ۶۰ کاملا دست یافتنی است و اصلا رویاپردازانه نیست و با روزی ۱ ساعت مداوم تا کنکور دست یافتنی خواهد بود.
      موفق باشید.

  25. مهدی

    سلام آیا این دوکتاب برای ارشد زبان کافی است یا برای زبا ن تخصصی مدیریت باید کتاب دیگری تهیه کنم باتشکر از شما

    • سلام
      منظور شما از ارشد زبان چیه؟ ارشد مدیریت منظورتونه؟
      برای ارشد مدیریت کاملا کفایت است و منبع توصیه شده بسیاری از دانشجویان و رتبه های برتر مدیریت است.
      برای تخصصی چون باید متن بخونید، حتما لازمه که منبع دیگه ای هم تهیه کنید.

  26. zdragon

    سلام و خسته نباشید من مقطع ارشد هستم و امسال کنکور دارم و رشتم روانشناسی هست
    من زبانم خیلی ضعیفه نمیدونم چیکار کنم منبع کنکور امسالم هم زبان عومی هست پیشنهاد شما برای من چی هست؟؟؟؟؟؟؟ایا این کتاب به تنهایی برام کافیه؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام
      یه سری توضیحات تو کانال تلگرام گذاشتیم که حتما توصیه می کنیم مطالعه کنید.
      همین کتاب برای شما کافیه اما اگه خیلی ضعیف هستید حتما باید کتاب های دبیرستان هم مرور کنید.
      موفق باشید.

  27. لیلا

    سلام استاد من ویرایش چهارم جلد اول رو امسال تهیه کردم، حالا باتوجه ب اینکه .ویرایش پنجم کاملتره و لغات جدیدتر هم نسبت ب ویرایش قبل داره، شما توصیه میکنید که کتاب جدید رو بگیریم یا اینکه تغییرات نسبت به ویرایش چهار، مثل گذشته برای دانلود در سایت قرار میگیره؟

    • سلام
      لغات اضافه شده رو تا ۱۰ روز آینده روی سایت قرار خواهم داد.
      اگه با همون جلو رفتید، با همون ادامه بدید و نیازی به تهیه کتاب جدید نیست. گرچه اگه شروع نکرده باشید، کتاب جدید خیلی سریع تر هست.

  28. مهتا

    سلام استاد خسته نباشید…

    ببخشید من ازتون یه سوال داشتم

    من کتاب ۵۰۴ رو کامل خوندم و همینطور الان دارم کتاب ۱۱۰۰ واژه رو میخونم تصمیم داشتم بعد از اتمام این کتابا از اول آذرماه جلد اول و دوم کتاب شمارو بخونم…

    میخواستم بدونم این روش درسته؟

    و با توجه به اینکه من این دوتا کتابو کامل میخونم چند تا از لغتای این کتابو پوشش داده…

    خیلی ممنونم ازتون

    • سلام
      ۱۱۰۰ رو بذارید کنار که اولویت آخره
      اول جلد ۱ رو بخونید و اگه خیلی خیلی وقت زیادی داشتید برید سراغ ۱۱۰۰
      با خوندن اون دو کتاب تنها ۷۰۰ یا ۸۰۰ لغت از ۲۵۰۰ لغت پوشش داده می شه!!

  29. reza

    سلام . کتابای شما مناسب ارشد سینما هم هست؟

    • سلام
      بله حتما. از دانشجویان سینما هم سال گذشته در کلاسها شرکت کردند و همین کتاب را برای کنکور استفاده نمودند.

  30. نیوشا

    با سلام

    من برنامه دارم که از مهر زبان عمومی رو با کتاب های شما شروع کنم، و سطح زبانم خوب هست و کنکور کارشناسی ۹۶% زدم و الان هم  تصمیم دارم که روی زبان ارشد سرمایه گذاری کنم، می خواستم از شما راهنمایی بخوام که چجوری از کتابا پیش برم؟ و اینکه جلد دوم کتاب چاپ جدید نداره و دیگه می تونم برم ۲ جلد را تهیه کنم؟

    • سلام
      جلد دوم حدود آبان یا آذر چاپ جدیدش میاد.
      برای مطالعه کتابها، حدود ۱۰ صفحه مقدمه (که ما اسمش رو فصل گذاشتیم) تو کتاب وجود داره. با خوندن مقدمه کامل متوجه روند مطالعه خواهید شد.
      کانال رو دنبال کنید و توضیحاتش رو بخونید.
      سوالی بود به آی دی پشتیبان تلگرام پیغام بدید.

  31. ali

    سلام و خسته نباشید
    من زبان خیلی ضعیفه و میخواستم برای ارشد کنار بزارمش و وقتشو رو درس ریاضیو مدار بزارم
    ولی با بررسی کارنامه ها و توصیه دوستانم میخوام شروع کنم ب خوندن زبان
    توصیه شما چیه؟چطوری شروع کنم؟روزی چقدر بایدوقت بزارم که به درصدی حدودا۴٠-۵٠برسم
    توو کانالم هستم -لغات دبیرستان رو تقریبا خوندنم

  32. keivan

    سلام استاد. خسته نباشید. دوتا سوال داشتم… اول اینکه کتابتون چند درصد سوالات واژگان زبان mba سال ۹۵ پوشش داده؟ دوم ایا چاپ جدید این کتابتون تمام لغات مهم ۱۱۰۰ که بدرد کنکور mba بخوره رو  هم پوشش میده یا باید تمام کتاب خونده بشه؟ مرسی از توجهتون.

    • سلام
      درصد تطابق با کنکور MBA تا حالا حساب نکردیم متاسفانه اما باید حدود ۶۰ باشه با یه نگاه کلی. ما از کتاب ۱۱۰۰ که لغات دشوار و کم کاربرد زیادی داره حدود ۴۰۰ لغت مهمش رو پوشش دادیم. سایر لغات شاید تو کنکور ام بی ای بیاد اما از دید ما حقیقتا به درد زندگی نمی خوره و شاید بعدا خیلی هاشون رو نبینید یا واقعا کم تکرار باشن
      موفق باشید.

  33. tara

    سلام لازم که هر سه جلد زیر ذربین رو بخریم؟یا دو جلدش کافیه بعدش چاپ چندم این دو جلد  ر و باید بگیریم

    • سلام
      جلد ۱ آموزش واژگان بصورت کامل
      جلد ۲ آموزش گرامر و تست های گرامر کنکوری و تالیفی
      جلد ۳ تست گرامر کنکوری از بخش وازگان و تست تالیفی واژگان

  34. ابولقاسم

    سلام استاد آیا کتاب مختص دکترا چاپ میکنید?

    • سلام
      به اامید خدا و پس از فراغت از ویرایش سه جلد کتاب، حتما دست به کار خواهیم شد و بی نقص ترین منبع دکتری رو به چاپ خواهیم رساند.

  35. tara

    سلام خسته نباشید تستهای چن سال گذاشته رو چطور دانلود کنم نوشته دانلود ولی  دانلود نمیشه

    پاسخ و ترجمه کلیه سوالات کلوزتست (گرامر) کنکور کارشناسی ارشد از سال ۸۶ تا ۹۴ برای کلیه رشته ها

    چجوری دانلود کنم

    • سلام
      این تست ها توی کتاب هست و توی سایت نیست. کتاب رو تهیه کنید، کلیه تست ها با پاسخ تشریحی هست.
      تست های کنکور دکتری و کنکور زبان در سایت و بخش دانلود است.

  36. ایران

    سلام
    خسته نباشید.ویرایش۴چاپ۸این کتاب رو تهیه کردم.فرمودین لغات رو از روی درس ها بخونیم.شرمنده ایت سوال رو میپرسم.
    معنی لغاتی که بر اساس درس ها طبقه بندی شده رو خودم باید از لغات طبقه بندی الفبایی انتها پیدا کنم ؟

    • سلام
      بله بدین صورت هست.
      از فایل تیک ۸ موجود در سایت اگه استفاده کنید، کلی جلو میفتید.
      موفق باشید.

  37. سروش

    سلام استاد خسته نباشید
    عذرخواهی میکنم، من جلد۱ ویرایش چهارم رو دارم، الان لیست لغات درس های کتاب رو با فایل pdf ای که از درس های جلد ۱ گذاشتید مقایسه کردم و متوجه شدم یکسان نیستند.  بهتره که طبق کدوم ترتیب درس هارو بخونم؟

    • سلام
      این لیست ها یکسانه.
      ترتیب الفباییش فرق داره.
      شما با همون که توی کتاب خودتون هست برید جلو. فایل پی دی اف برای افرادی هست که ویرایش ۹۰ تا ۹۳ رو دارن.

  38. mahboob

    سلام و سپاس از راهنماییهاتون
    میخواستم بدونم برای بخش واژگان که ۵۵ درس هستش معانیش در کتاب نیست؟
    راستش لایتنر کردن و نوشتن معانی لغات کمی زمان بر هست.
    متشکرم

    • سلام
      معانی تمام لغات در انتهای کتاب به صورت الفبایی موجوده.
      حتما توضیحات کانال telegram.me/generalenglish رو دنبال کنید.

  39. tara

    سلام ی سوال من واسه کنکور ارشد دارم میخونم میخوام زبان رو بالا  بزنم چیکار باید کنم باید میشه راهنمایی کنید

    • سلام
      مطالب متعددی تو کانال تلگرام telegram.me/generalenglish قرار دادیم.
      حتما مطالعه کنید و اگه سوالی بود مجدد مطرح کنید.

  40. ali

     سلام و خسته نباشید
    من تازه کتاب ذره بین رو خریداری کردم و از الان میخوام برا دکترا حسابداری بخونم. اما ظاهرا کتاب جدید در ماه اینده چاپ میشه. خیلی با این کتاب متفاوته؟
    و اینکه من برای کنکور ارشد از لایتنر استفاده کردم و خوب تست زدم اما مشکل اینجاست که وقتی کلمه رو میبینم ترجمه میکنم اما وقتی میشنوم مشکل دارم برا ترجمه اش. راه حلی وجود داره؟

    • سلام
      اگر کتاب قبلی رو دارید، نیازی به تهیه کتاب جدید نیست. فقط تغییرات بنیادین در ظاهر کتاب داشتیم.
      متوجه سوال دوم نشدم! منظورتون listening هست؟ اگه مهارت گوش دادن رو می خواید تقویت کنید، باید هرچه بیشتر فیلم ببینید. فیلم های آموزش زبان یا مستند بهترین راه هستن. فیلمهای سریالی و سینمایی اولویت آخر باشن.

  41. مهسا

    با سلام
    می خواستم خواهش کنم بفرمائید ویرایش جدید کتاب که فرمودید شهریور ماه به بازار میاد چه تغییراتی دقیقا خواهد داشت؟چون من کتاب رو به تازگی تهیه کردم و نگرانم ویراش جدید خیلی تغییر داشته باشه.ممنون

  42. kamran

    سلام خودمت شما میخواستم بپرسم اول لغات کودوم قسمتو بخونم ؟بنده بیشترین درصد کنکور کارشناسیم زبان بود با ۷۰ درصد ولی دو ساله زبان کار نکردم به همین خاطر ضعیف شده

    لغات صفحه ۲۴۸ تا ۲۵۷ با لغات فصل اخر یکیه؟

    • سلام
      همین لغات کتاب رو بخونید. لغات صفحاتی که گفتید با آخر کتاب یکیه. فقط توصیه می شه با ترتیبی که اومده بخونید. اگر هم نخواستید و به ترتیب الفبا خوندید، باز هم خیلی فرق نداره.

  43. سلام ببخشید در کتاب چاپ جدیدتون همه سوالات ارشد هر چهار نوبت کنکور۹۵ توش هست

  44. Alireza

    با سلام و وقت بخیر خدمت شما
    جناب جهان شاهی ِ عزیز، ممنون خواهم بود اگر بنده رو راهنمایی بفرمایید:
    بنده در کنکور ِ ۹۵ درصد زبانم ۳۲/۱۸ شد و تا قبل از این کنکور با کتاب زیر ذره بین آشنا نبودم؛ با توجه به اینکه نسخه ی جدید کتاب در شهریور ماه به بازار میاد، و عملا بنده تا اون موقع بیشتر از پنجاه روز رو از دست میدم راهنمایی بفرمایید که به نظر شما صبر کنم تا ویرایش جدید کتاب بیاد به بازار و بعد اون رو تهیه کنم؟ و یا اینکه چون من دایره ی ِ لغاتم به نسبت خوبه و درمقابل گرامر ضعیف هستم، اول کتاب گرامرِ زیر ذره بین رو خریده و مطالعه کنم و یا اینکه نظر شما چیست در این زمینه ؟ و نکته ی ِ یعد اینکه کتاب گرامر جواب گوی ِ من خواهد بود؟ همانطور که گفتم متاسفانه گرامرم خوب نیست.
    خیلی متشکرم

    • سلام
      حتما سعی کنید کانال تلگرام ما رو دنبال کنید. اونجا توضیحات مفصلی قرار دادیم.
      تا زمان چاپ، کتاب لغات ضروری تافل رو مطالعه کنید که در بخش دانلودها هم هست.
      گرامر رو هم می تونید زودتر شروع کنید. بد نیست که مروری بر گرامر دبیرستان داشته باشید و بعد بیاید سراغ کتاب اصلی. کتاب جلد ۲ جواب گوی همه نیازهای شما خواهد بود.
      موفق باشید.

  45. سعید

    سلام

    آیا کتاب لغت شما برای ارشد وزارت بهداشت نیز مناسب می باشد؟

    • سلام
      تا حدودی پوشش دهنده است اما حتما باید لغات تخصصی پزشکی هم اطلاع داشته باشید چرا که در زبان عمومی، تا حدودی از متون تخصصی شما استفاده می شود.

  46. فرزانه

    سلام شما فرمودید ویرایش جدید توی شهریور ماه راهی بازار میشه ، اما من سطح زبانم ضعیفه و ترجیح میدم از همین روزا شروع به یادگیری لغات با روش لایتنر بکنم . شما پیشنهاد می کنید من برای یادگیری لغات از چی شروع به خوندن کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام
      با جزوات دبیرستانی که توی کانال تلگرام گذاشتیم شروع کنید.
      توضیحات دقیق رو تو فایل صوتی در کانال دادیم.

  47. امیرمهدی

    سلام آقای جهانشاهی
    برای زبان تخصصی عمران چه کتابی پیشنهاد می فرمایید؟
    با تشکر از شما

  48. sadegh

    با سلام و خسته نباشید،

    برای سوالای زبان تخصصی برای رشته ی کامپیوتر و نرم افزار چه کتابی رو پیشنهاد میدین؟

  49. sina

    با سلام و خسته نباشید
    راستش من زبانم تو دوره دبیرستان درحد نسبتا خوبی بود(۵۷درصد تو کنکور) و درکل طیف یادگیریم تو زبان(خصوصا واژگان) بدک نیس ولی متاسفانه تو این ۳سال که از دوره کارشناسی گذشته اصلا طرفش نرفتم تا الان که میخام کنکور ارشد بدم.خودم با توجه به وقت نه چندان زیادی که تا کنکور مونده میخاستم لغات و گرامر دبیرستان رو یه مروری بکنم و بعد با ۵۰۴ شروع کنم و سرآخر دو جلد زیر ذره بین رو بخونم.به نظرتون همین خوبه یا لازمه کتابای دیگه ای هم مطالعه بشه؟ اگه راهنمایی کنین ممنون میشم. و اینکه واسه زبان تخصصی گروه علوم پزشکی کتاب مفیدی هست که سفارش کنین؟! موفق باشید

    • سلام
      ترتیب مطالعه تون خوبه. بهتره جای ۵۰۴، فقط کتاب لغات ضروری تافل رو مطالعه کنید.
      متاسفانه از کتابهای زبان تخصصی رشته شما اطلاع خاصی ندارم وگرنه حتما راهنمایی می کردم. کتابی که تست های کنکور رو به‌روز پاسخ داده باشه، می تونه کمک زیادی کنه.
      موفق باشید.

  50. محمد کاظمی

    سلام
    ببخشید کتاب لغات جلد یک اخرین ویرایشش یعنی ویرایش پنجم کی به بازار میاد؟ چون من میخوام هرچه زودتر شروع کنم
    سوال بعدیم اینه که ایا برای حفظ بهتر لغات فکری در ویرایش جدید کرده اید؟ شنیدم میخواید لغات رو به صورت تیک ایت در کتاب قرار بدین اینجوری بهتر میشه حقظ کرد
    من جلد یک ویرایش سه رو دارم ولی نتونستن خوب از لغاتش استفاده کنم
    ممنون

    • سلام
      ویرایش جدید شهریورماه راهی بازار می شه و چیدمان لفات متفاوت با گذشته است.
      شما اگر ویرایش قبلی رو هم داشته باشید، خیلی ساده می تونید لغات رو مطالعه کنید.
      بسیاری از دانشجوها با نوشتن بهتر یاد می گیرن. زبان فرآیندی است که نیاز به زمان گذاشتن داره. حتما می تونید با تلاش به موفقیت برسید.

      • مسعود

        سلام بزرگوار
        من واسه ارشد ٩٧ دارم زبان میخونم.
        ویرایش جدیدی که واژگان کنکور های ٩۶ رو هم داشته باشه تقریبا چه ماهی به بازار میاد؟ صبر کردن واسه خرید ویرایش جدید با لغات کنکورهای ٩۶ بجاست یا اینکه ویرایش پنجم رو بگیرم؟

        • سلام
          جلد ۱ فعلی رو حتما بخرید و زودتر شروع کنید. یه تعداد لغت اضافه می شه که برای دانلود کسایی که ویرایش پنجم رو بخرن قرار میدیم.
          پاسخ تست های ۹۶ هم توی سایت به صورت مختصر و مفید همان روز کنکور قرار میدیم. ویرایش های کنکور حدودا اواخر تابستون می رسن.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top