زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. یه مهندسه بدبخت

    سلام استاد
    من پارسال شرکت کردم برا ارشد هیچی زبان نخونده بودم ۴۰ درصد زدم ، امسال میخوام قلنج بشکونم …
    کتابهای شما کافیه؟ منبع تخصصی تو رشتم سراغ دارید در کنارش بعنوان مخلفات ؟ (هم لغت هم گرامر)
    راستی یه سئوال دیگه… چندتا تست از گرامر میاد؟
    <رشته برق>

    • سلام
      برای زبان عمومی همین دو جلدی کفایت است. نیازی به مطالعه سایر منابع نیست اما اگر تموم کردید، حتما اطلاع دهید تا بهتون منابع سطح بالاتر هم معرفی کنم.
      برای تخصصی نمی دونم چه منبعی خوبه.
      تست لغت ۱۰ تا، گرامر ۵ تا و تخصصی ۱۵ تا. تو دل سوالات تخصصی، سوالات گرامر و لغت هم مطرح می شه.

  2. سیده منصوره

    سلام آقای جهانشاهی،بنده کامنتی برای شما فرستادم ولی در اینجا مشاهده نمیکنم!!!!مبنی بر اینکه جنابعالی فرمودید برای زبان عمومی،جزوات اینترنت رو بخونم  بنده عرض کردم جزوات متعددند و دنبال منبع مشخص و عالی میگردم تا بتونم زبان رو درصد بالا بزنم چون برای من که رشته ام حقوق است زبان خیلی حائز اهمیت است.لطفا برای زبان تخصصی چون همونطور که میدونید دو سال پیاپی برای ما به صورت درک مطلب اومده،منبع مشخص و عالی معرفی کنید و برای زبان عمومی بنده پرسیدم اشکالی ندارد کتاب زیر ذره بین رو بخونم؟چون جزوات اینترنتی متعددند و من نمیدونم کدومشون منبع عالی هستند.لطفا راهنمایی کنید و پاسخ بدید.در صورت امکان پاسخ را به ایمیلیم ارسال کنید.متشکرم.

  3. zarifi

    با عرض سلام و خسته نباشید . امیدوارم در ماه رمضان آرامش خوبی رو داشته باشید . بنده مکانیک خوندم و می خواستم ارشد هوافضا شرکت کنم . زبان ارشد هوافضا مخصوصا بخش تخصصیش منبع خاصی نداره . لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید .

    با تشکر

    • سلام
      در مورد زبان تخصصی ارشد هوافضا اطلاعی ندارم متاسفانه. بهترین منبع، همان تست های کنکور سالهای اخیر هستند.
      منابع انتشارات سمت هم که برای تمام رشته ها مفید است و از آن بهتر، سرچ های اینترنتی در مورد موضوعات مرتبط است.
      موفق باشید.

  4. سیده منصوره

    آقای جهانشاهی اگر برای زبان عمومی کتاب زیر ذره بین رو بخونم اشکالی ندارد؟جزوات زبان عمومی در اینترنت متعدند و من نمیدونم مال کدوم موسسه و یا مولف رو بخونم،شما فرمودید جزوات زبان عمومی اینترنت رو بخونم ممکنه جزوه معین و مشخصی رو تعیین کنید؟من دنبال منبع مشخص و عالی هستم،لطف میکنید برای زبان تخصصی رشته ام که حقوق است کتاب مشخصی رو معرفی کنید؟منظورم مولف مشخص و یک کتاب عالی که واقعا بتونم زبان رو درصد بالا بزنم.لطفا راهنماییم کنید.سپاس.

    • سلام
      برای پیش مطالعه من در کانالم یه سری فایل قرار دادم. می تونید از اونجا مطالعه کنید. اگر هم تمایل داشتید می تونید خود دو جلدی رو هم بخونید اما حجمشون به نسبت زیاد هست.
      در مورد منبع زبان تخصصی حقوق حقیقتا اطلاعی ندارم. نمی خوام پیشنهاد ناصحیح بدم.
      موفق باشید.

  5. سیده منصوره

    با عرض سلام خدمت آقای جهانشاهی و خانم یوسف زاده،بنده رشته ام حقوق است و دو سال پیاپی زبان به صورت درک مطلب برای ما طراحی شده،شما در جواب کامنت این خانم فرمودیدتست های زبان تخصصی رشته خودمون و یا تست های تخصصی تالیفی موسسات را استفاده کنیم.آیا اینکه زبان عمومی به طور کامل از رشته ما حذف شده حقیقت دارد؟آیا تنها زدن این تست ها کفایت میکند؟ای کاش میشود تکنیکهایی راجع به پاسخگویی به درک مطلب ارائه میدادین،چون خوندن کامل متون حقوقی وقت گیر است و من خودم تو زبان در سطح متوسط هستم یعنی باید در  زبان عمومی قوی باشیم تا سراغ زبان تخصصی رفت و من در سطح قوی نیستم و احساس میکنم نیاز به زبان عمومی دارم.میشه راهنماییم کنید که چه کاری انجام بدهم چون واقعا سردرگمم و نمیدونم چی بخونم و چیکار کنم؟آیا کتابهای زیر ذره بین رو بخونم؟میشه روش کار رو بهم توضیح بدین چون فقط درک مطلب تو کنکور ما طی دو سال اومده لطفا کمکم کنید که چه کاری تو زبان عمومی و تخصصی انجام بدم.متشکرم

    • سلام
      فک کنم امسال هم زبان تخصصی باشه.
      اگر زبان عمومی شما هم مشکل داره، بدون شکل مطالعه زبان عمومی می تونه سرعت مطالعه زبان تخصصی رو هم ببره بالا.
      تکنیک های پاسخ به متن در جلد اول زیر ذره بین آمده است.
      برای زبان عمومی می تونید به جزوات موجود در اینترنت اکتفا کنید و اونها رو بخونید و زودتر برید سراغ متون تخصصی رشته خودتون
      موفق باشید

  6. مریم

    سلام .من دانشجوی رشته حقوق هستم با توجه به این که در دو سال اخیر تمام ۳۰ سوال زبان در رشته ی ما به صورت درک مطلب طراحی میشه میخواستم بدونم آیا شما برنامه ای برای بچه های حقوق دارید یا نه ؟  آیا همین کتاب موجود میتونه کمکی به ما بکنه ؟ لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.متشکرم

    • سلام
      برای دانشجویان حقوق توصیه می کنم که بیشتر زبان تخصصی رشته خودتون رو بخونید. از تست های سالهای اخیر گرفته تا تست های تالیفی تخصصی موسسات مختلف.
      زبان عمومی برای رشته شما عملا حذف شده است. تنها در صورتی این کتابها می تونه براتون مفید باشه که سطح زبان تون پایین باشه و نتونید بعد از یک ماه مطالعه زبان تخصصی، از متنها سر در بیارید.
      موفق باشید.

  7. معین

    سلام.چگونه میتونم دو جلد کاملشو رایگان دانلود کنم؟

    • سلام
      فایل دانلودی کتاب موجود نیست.
      اگر هم جایی این چنین فایلی منتشر کنه یا به فروش برسونه، از دید مولفین و ناشر حرام است و از منظر قانونی قابل پیگیری.
      می تونید کتاب رو تهیه کنید.
      موفق باشید.

  8. javad

    با سلام ، من دارم برای ازمون mhle اماده میشم و نیازمند کتابی هستم مانند کتابی که برای ارشد ها اماده کردین که بسیار مفید و کاربردی هم هستش ، متاسفانه نتونستم باهاتون ارتباط تلگرامی برقرار کنم چون ادمین کانالتون این اجازه رو نداده به اعضای کانالتون .

    • سلام
      برای آزمون MHLE بهتره که منابع تافلی رو بخونید. آزمونهای تافل pbt و همچنین دانلود کیت های تافل می تونه کمک زیادی به شما بکنه.
      آزمون های داخلی، کپی سازی صرف از منابع اصلی تافل هستند و خلاقیت زیادی در آنها به خرج داده نمی شود، لذا مطالعه همان منابع برای شما کفایت خواهد بود.
      موفق باشید.

  9. حسین

    سلام
    ممنون میشم جواب منو هم بدین
    در مورد کتاب هاتون مثلا در خصوص جلد دوم میزان مطابقت سرفصل ها رو با سال های قبل ذکر کردین می خواستم بپرسم منظورتون از مطابقت چیه ؟ آیا سوالات کنکور مورد نظر عینا تکرار شده یا اینکه نزدیک به مطالب کتاب شما بوده ؟
    راستش من شدیدا دنبال یه کتاب هستم که جوابگوی نیازم واسه زبان باشه تا حداقل بتونم یک سوم سوالات رو درست جواب بدم و می خواستم ببینم آیا با اختصاص وقت کافی واقعا کتاب های شما می تونن مشکل منو حل کنن ؟
    و اینکه من اهل شیرازم و می خواستم ببینم آیا کتاب شما شیراز گیرم میاد که بخرم
    ممنون میشم جواب بدین
    با تشکر

    • سلام
      منظور از مطابقت یعنی مطلب مورد سوال عینا در کتاب تدریس شده است. ابن هرگز بدین معنی نیست که سوالی تکراری وجود دارد، بلکه سوال مشابه از سرفصل مطرح شده در کنکور، در کتاب حل شده است.
      پاسخ به یک سوم سوالات بسیار دست یافتنی است. افرادی که به دوجلدی مسلط هستند، درصد زبانی بالای ۵۰ (در مجموع عمومی و تخصصی) در کنکور کسب می کنند.
      برای خرید کتاب در شیراز دقیقا اطلاع ندارم اما مراکز فروش کتابهای نگاه دانش در آن شهر یا مراکز بزرگ کتابفروشی کنکور ارشد، حتما کتاب رو موجود خواهند داشت.
      موفق باشید.

  10. علی اکبر

    سلام و عرض ادب
    امسال من دارم خودمو واسه کنکور ۹۶ رشته سینما آماده می کنم و سطح زبانم خیلی بالا نیست و از متوسط پایین تره و در ضمن دنبال دصد بالایی نیستم و طبق درصد سال های قبلی رشته سینما اگه بتونم به حدود  ۴۰ ، ۳۰ درصد برسونم خودمو عالیه حالا می خواستم ببینم آیا از همین الان تا سال آینده وقت بذارم می توم به اون چیزی که می خوام برسم ؟
    و اینکه آیا میشه اینترنتی کتاب هاتون رو خرید کرد ؟
    ممنون میشم جواب منو بدین

  11. وحید

    با سلام

    من لغات ۵۰۴ و ۵۰ درصد لغات تافل را حفظ کردم تقریبا ۳ هفته دیگه کنکوره بنظرتون کتاب شما می تونه به من کمک کنه من حدودا ۴۰ درصد زبان نیاز دارم

    • سلام
      درصد زبان حدود ۳۳ درصد وابسته به واژگان است. شما چگونه می خواهید بدون گرامر و زبان تخصصی ۴۰ بزنید؟
      اگر اون بخش ها رو هم بتونید امتیاز بگیرید، جلد اول از حیث زدن تست های کنکورهای سالهای گذشته و آشنایی با روال طراحی سوالات برای شما مفید خواهد بود.
      اگر دسترسی به کتاب دیگری با این محتوا دارید می توانید از آن استفاده کنید و یا این کتاب را تهیه کنید. تفاوتی نمی کند. تست زنی مهترین گام در یک ماه آخر خواهد بود.

      • وحید

        آره تو قسمتهای دیگه بد نیستم

        سوال من این بود که کتاب شما را چجور بخونم فقط تستها رو بزنم یا کلمه های پر تکرار رو هم بخونم یه توضیح کلی ممنون

        • برای زمان باقیمانده به زدن تست ها و یادگیری گزینه ها و لغاتی که بلد نیستید اکتفا کنید.
          اگر برای کنکور سال آینده بود، می بایست تمامی لغات رو ابتدا حفظ نموده و در فرصت مناسب سراغ تست زنی روید.

  12. نیما

    با عرض سلام و خسته نباشید

    ببخشید من  سوال مهمی دارم که ممنون می شم پاسخ بدید :

    من ۲ ماهی میشه که شروع کردم یادگیری ۲۵۰۰ کلمه رو به روش لایتنر ( البته پیش زمینه ای داشتم مثل کلمات ۵۰۴ و اسنشیال ) و خوب هم پیش می رم ( در حال حاضر روزی ۴۰ کلمه ) و حدود ۱۴ فروردین لغات تمام میشه ! من از یه جهت نگرانم چون از اون تاریخ به بعد اگه کلمه ای رو در جعبه بلد نباشم و دوباره باید مرور کنم و با توجه به اینکه ۱ ماه طول میکشه که اون کلمه به خانه ی آخر برسه که  میشه بعد از کنکور !!!!

    البته قابلِ ذکر هس که متأسفانه من کلمات رو به ترتیبِ حروف الفبا میخونم وگرنه از خیرِ چند تا درس آخر مگذشتم !!!

    می خواستم بپرسم که شما راهکاری برای این مشکل به ذهنتون می رسه ( مثلاً خانه های جعبه ی لایتنر رو کمتر کنم یا یه همچین چیزی )  !!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    و البته برنامه ریزی کردم که ۱ ماه قبل کنکر ( یعنی از ۱۴ فروردین ) رو به زدن تست های کنکور ( در جلد اول و دوم  ) اختصاص بدم !

    البته متأسفانه نمی رسم درسنامه ی جلد دوم رو بخونم و مجبورم فقط به حل تست های کنکور و یادگیریِ نکات بسنده کنم !

    به نظرتون برنامه ام خوبه و همینطور ی پیش برم روز های باقیمانده رو ؟

    واقعاً متشکرم از وقتی که می ذارید

    سپاس

    • سلام
      لغات رو تموم کنید تا همون برنامه و وسواسی برای لغات باقیمانده نداشته باشید.
      استرس و وسواس بدترین مانع تو پیشرفت و نتیجه گیری است. پس از این دوتا دور شید حتما.
      تست زنی خیلی مهمه و تو تست ها تمام گزینه ها تکرار خواهند شد.
      برنامه تون خوبه و نگران چیزی نباشید.

  13. مهرسا

    سلام من کتاب ۵٠۴،تافل و بخشی از ۴٠٠ لغت برای تافل رو خوندم البته گرامر و مرور لغات رو از روی کتاب سری ارشد عمران پیش بردم و البته لغات پرتکرار کنکور به جز این دوسال آخر،راستش رتبه ی من پارسال تو رشته ای که باید ١٠ میشد،بخاطر زبان ۶٠ شد.نمیخوام امسال این اتفاق بیفته،میشه راهنماییم کنید که در فرصت باقی مونده چه کار باید بکنم(راستی گرامر و هم از روی همون کتاب خوندم)ولی کلا انگار ترس دارم

    ممنون و سال نوتون پیشاپیش مبارک

    • سلام
      دقیق من بخش گرامر اون کتاب رو ندیدم که نظر بدم و نمی دونم تا چه میزان پاسخ ها تشریحی است که برای دانشجو مفید واقع بشه.
      مهم ترین توضیه من به شما می تونه این باشه که زبان عمومی کنکورهای تمام رشته ها (نه صرفا رشته عمران) رو پاسخ بدید. تمام لغاتشون رو فرا بگیرید و گرامر چون موضوعاتش کاملا ثابت و روتین هست، روش کار کنید.
      موفق و پیروز باشید.

  14. علی

    سلام.ببخشید برای زبان تخصصی رشته ریاضی چه منبعی رو معرفی می کنید.

    با تشکر

    • سلام
      متاسفانه اطلاع دقیقی ندارم. اما اگر تورقی در منابع داشته باشید، بهترین منبع، آن منبعی است که تست های ۱۰ سال اخیر رشته شما رو گردآوری کرده باشه و با ترجمه و پاسخ تشریحی آورده باشه. چه بهتر اگر تست تالیفی هم کنارش باشه و تکنیک های پاسخ به متن رو هم ذکر کرده باشه.
      با این ویژگی ها، هر منبعی تهیه کنید راهگشا خواهد بود.

  15. iqbaal

    سلام. من کتاب های لغت ۵۰۴ و تافل رو خوندم.به نظرتون روزی چند ساعت باید وقت بزارم واسه جلد ۱ کتاب تا به درصد بالایی برسم.

    • سلام
      شما برید سراغ تست زنی. از تست های جلد ۱ بزنید و هر گزینه ای که بلد نبودید لایتنر کنید.
      روزی ۱ تا ۱٫۵ ساعت خوبه.

  16. davood

    با سلام.
    استاد من سطح زبانم تقریبا خوبه و کتاب شما و college bound و essential words for the gre رو خوندم. با توجه به این که میخوام ارشد ادبیات انگلیسی شرکت کنم به نظر شما کتاب دیگه ای هست که باید برای عمومی بخونم یا نه؟

  17. سمانه

    با سلام
    من جلد ۱ زبان زیر ذره بین رو چند روزی هست که شروع کردم. تا الان هم راضی بودم
    پیدا کردن معنی لغات واقعا وقت گیره، نزدیک به یک ساعت وقت میگیره
    به نظر شما مغز ما در روز چندتا لغت رو میتونه یاد بگیره و تو خودش نگه داره؟
    من روزی یه درس میخونم و تا الان هم خدا رو شکر مشکلی نداشتم. به نظرتون میتونم از صفر درصد پارسال به چند درصد میرسم؟ رشته م مهندسی فضای سبز

    • سلام
      برای پیدا کردن لغات، حتما حروف انگلیسی رو مثه دیکشنری لیبل گذاری کنید. اینجوری ماکزیمم ۵ دقیقه روزانه وقت جست و جو خواهید گذاشت.
      مغز با مغز متفاوته! ذهن هر فرد ویژگی های خاص خودش رو داره. من فک کنم ۲۰ تا ۲۵ لغت استاندارده. این برای افرادی که ضعیفن می تونه ۱۵ بشه و برای قوی ۳۰٫ تلرانسش به نظرم ماکزیمم ۵ عدد هست.
      نمی دونم کجای کار هستید اما حتما درصدتون ارتقا پیدا می کنه. یه سری توصیه جدید تو کانال تلگرام گذاشتم که دنبال کنید حتما:
      telegram.me/generalenglish

  18. لیالی

    سلام استاد من زبانم خیلی خوب نیس و۵۰۴تقریبا نصفش رو خوندم وگرامر اصلانمیخوام کارکنم کتابتون جلد اول بخرم یاجلد دوم وبه چه صورت بخونم که برسم رشتم اجراییه ممنون میشم به ایمیلم جواب بدین چون خیلی نمیتونم به سایت سربزنم تشکر لطف میکنین استاد.

    • سلام
      جلد دوم گرامر هست و با این اوصاف باید جلد اول رو تهیه کنید.
      شما جلد اول رو بدین صورت بخونید که تست های کنکور رو از ۸۶ به سمت ۹۴ بزنید (روزی ۱۰ تست) و پاسخ رو بخونید. تمام گزینه هایی که بلد نیستید رو لایتنر کنید.
      موفق باشید.

  19. عرفان

    سلام از الان که حدودا سه ماهونیم مونده میشه کتاب شمارو تا حد خوبی یاد گرفت؟
    اگه میشه به ایمیلم جوابتونو بفرستین ممنون میشم.

    • سلام
      خیلی کار ساده ای نیست. مگه اینکه سطح زبانتون یخرده از عادی بالاتر باشه. مثلا ۵۰۴ یا تافل رو خونده باشید قبلا. در این صورت شدنیه.
      موفق باشید.

  20. ستار

    سلام
    اگه روش مطالعه رو درست متوجه شده باشم میبایست کلمات هر درس رو از چند صفحه بعدش پیدا و مطالعه شون کنم، فکر نمی کنید اینکار باعث اتلاف وقت میشه؟ بهتر نبود بعد از هر درس معانی لغاتش میومد؟

    • سلام
      چرا بهتر بود. انشاا… سال بعد به همین شکل خواهد بود. گرجه دنبال لغت گشتتن سبب می شه که لغات بالا و پایین رو ببینید و به سایر لغات اطراف و شبیه هم حساس شید.
      با تگ گذاری زمان کمی در حد ماکزیمم ۱۵ ثانیه برای هر لغت لازمه یعنی ۲۰*۱۵=۳۰۰ ثانیه یا ۶ دقیقه در روز برای ۲۰ لغت.
      موفق باشید.

  21. رضا

    جناب جهانشاهی مایلم کتاب ها رو از طریق اینترنت تهیه کنم. در صورت امکان وقتی جلد دوم چاپ شد ایمیلی مبنی بر موجود بودن کتب ارسال فرمایید تا اقدام به خرید کنم. یا اگر شما موجود دارید مایل بودید از طریق شما خرید پستی انجام بدم.
    و یک سوال: ایا در کتاب هایتان در مورد تکنیک های پاسخ گویی به سوالات reading بحث شده است؟
    مرسی

    • سلام
      کتابها معمولا در سال چندبار تجدید چاپ می شن. الان تموم شده جلد دوم و یک هفته دیگه چاپ جدیدش میاد.
      آخرین چاپ برای ۹۴ هست و مهم نیست کدوم چاپ های این سال رو تهیه می کنید چون سال که عوض شه ویرایش می خوره کتابها.
      در بخش ضمایم جلد اول، در مورد تکنیک های پاسخگویی به سوالات متون تخصصی بر مبنای کنکور ارشد و با ذکر مثال بحث شده است.
      موفق باشید.

  22. s.k

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید
    من قصد کنکور اجرایی دارم و برای زبان لغات رو با دی ال ام شروع کردم
    برنامم به این شکل بود که در ابتدا دی ال ام تموم شه واز فروردین کتاب شمارو شروع کنم ایا روش درستیه؟یا به محض اتمام پک اول که دایره لغاتم  کمی بالا رفت کتاب شماروشروع کنم؟
    (البته زبان برای من همیشه فرار بوده اما به محض شروع مجدد یاذگیری به سطح نسبی خوبی میرسم)
    باتشکر فراوان

    • سلام
      برای کنکور امسال؟
      اگر برای کنکور امسال مدنظر شماست. یه مقدار دیر هست. از اسفندماه با تست زنی از کتاب جلد اول شروع کنید. دیگه به خواندن لغات جلد اول نمی رسید تو این زمان. با زدن تست های کنکور و یادگیری لغاتی که در گزینه ها هستند و برای شما جدیدند، دانش واژگانی تون رو افزایش بدید.
      موفق باشید.

      • s.k

        ممنون از پاسخ گویی شما
        فقط یک سوال
        من کتاب شمارو از نزدیک ندیدم اما با مطالعه پرسش ها متوجه شدم باروش تیک ایت ۳٫۵ ماه طول میکشه ایا منظورتون همین لغاته ک فرمودین فرصت نیست؟
        چون من گفتم هردرسی ک لغاتش رو تموم کردم تستاشو بزنم.
        لطفا اگراستراتژی اشتباهیه بفرمایید ک من فقط جلد ۲ رو بخونم و با صرف وقت روی مطالعه متون تخصصی سراغ کنکور برم
        بابت همراهیتون ممنونم

        • سلام
          اگه سطح زبان تون متوسطه می تونید زمان بیشتری رو صرف تخصصی و گرامر کنید.
          بله حدود ۳٫۵ ماه زمان می بره. می رسه تا نزدیک کنکور و زمان تسلط کم می شه یه مقدار.
          موفق باشید.

  23. رضا

    با سلام
    میخواستم کتاب ها رو (هر دو جلد) تهیه کنم . انتشارات نگاه دانش در سایتش جلد ۲ رو ناموجود اعلام کرده لطفا نحوه تهیه کتاب را  برای شهرستانی ها بفرمایید.
    ممنونم

    • سلام
      کتاب جلد دوم تموم شده. رفته برای چاپ بعدی و میاد تو یک هفته آینده.
      برای تهیه تو شهرستانها، از نمایندگی های موسسه پژوهش تو اون شهر کمک بگیرید. کدوم شهر هستید؟

  24. ابراهیم واشقانی فراهانی

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما آقای دکتر جهانشاهی…………
    بنده از طریق ایمیل های ارسالی با شما و کتاب شما اشنا شدم امسال تابستان و رفتم میدان ولیعصر از دفترتون کتابتون رو تهیه کردم و به دوستانم نشون دادم و ایشان فرمودند به جای خواندن لغات عمومی روی ۱۵ تا سوال تخصصی تمرکز کن و از ۵۰ درصد این قسمت ۴۰ درصد بزن و روی زبان عمومی که ضعیف هستی سرمایه گذاری نکن ……….از تابستان همچنان هاج و واج موندم و نمیدونم چکار کنم و نهایتا تصمیم گرفتم با خودتون مشورت کنم…….نظر شما در این باره چیه؟…….قطعا نظر شما برنامه عملی بنده در اینده خواهد بود…….باتشکر از شما

    • سلام حضور شما.
      اسمتون خیلی آشنا بود برام.
      (داخل پرانتز: من دکتر نیستم.)
      خواننده عزیز؛ پاسخ به ۱۵ تست تخصصی بدون دانش اول زبان عمومی غیر ممکن است.
      توی متن تخصصی حداقل ۸۰ درصد لغات عمومی اند. تعداد لغات تخصصی رشته های مختلف بسیار کم است و اگر می شد با خوندن این تعداد واژه کنکور رو به بهترین نحو گذروند که عالی بود!!!
      بعد از خوندن ۲۰ درس اول زیر ذره بین برید سراغ تخصصی.
      گرامر رو باید حداقل در سطح دبیرستان بلد باشید. بدون گرامر باز هم راه به جایی نخواهید برد.
      کسی که زبان عمومی ش خوبه متن هر رشته ای رو بهش بدن، سر در میاره چرا که به توانایی درک ۸۰ درصد لغات رسیده و می تواند از درون متن، الباقی لغات جدید را نیز حدس بزند.
      موفق باشید.

  25. reza

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم ازتون بپرسم که همراه کتاب CD هم برای لیستنیگ داره یا نه؟؟

  26. konkuri

    باسلام. من امسال کنکور ارشد حسابداری دارم و همونطور ک میدونید دروس زبان و ریاضی خیلی مهمه واسه رتبه. اما من حتی یک تست زبان هم نمیتونم بزنم و با توجه به اینکه محدودیت وقتم دارم فقط دنبال اینم که زبان رو سفید نگذارم حداقل۲۰-۳۰ بزنم. میشه راهنماییم کنین لطفا استاد گرامی؟

    • سلام
      اگه سطح زبانتون صفره، خیلی کار سختی دارید. اول باید به سطح دبیرستان برسونید. منابع دبیرستانی که تو اینترنت یافت می شه (از لغت تا گرامر رو بخونید) بعد برید سراغ ۲۰ درس اول جلد اول زیر ذره بین و کتابهای زبان تخصصی تون.
      خیلی زمان کمی دارید حقیقتا اگه زبانتون خیلی خوب نیست.

  27. noori

    با سلام
    میخواستم بدونم آیا لغاتی که به عنوان مترادف در کتاب اومده ، به ظور جداگانه هم همراه با معنی داخل کتاب هست یا خیر؟

    • با سلام
      ۴۰ درصد مترادفهایی که اومده خودشون جزو لغات مهم هستند و توی کتاب آورده شده، ۳۰ درصد بقیه هم لغات ساده هستند، ۳۰ درصد باقی مانده هم دارای اولویت پایین هستند.
      اگر سطح زبان معمولی دارید و خوندن مترادف ها براتون سخته می تونید ازشون بگذرید و حساس نباشید.
      موفق و پیروز باشید

  28. رضا اکبری

    سلام
    خیلی ممنون از کتاب خوبتون من هر دو جلد رو گرفتم اما یه سوال از شما ارم
    من یه داوطلب پشت کنکوری ارشد هستم و زبانم هم در حد ضعیف هست
    ومیخوام بدونم با خوندن جلد اول کتاب شما چقدر میتونم به سوالات عمومی پاسخ بدم حدودا چند درصد

  29. محمد

    سلام

    ببخشید میخواستم بدونم، الان که کنکور رفته برای اردیبهشت کتاب رو از تست های کنکور شروع کنیم یا از یادگیری لغات؟؟
    البته سطح زبان قابل قبولی دارم ولی خیلی از لغت های کنکور برام سخت هستن. به طور طبیعی حدود ۳۰-۴۰% تستای لغت هارو میتونستم درست بزنم. حالا میخوام سطح دامنه لغت هارو بالا ببرم، به نظرتون کدوم یکی بهتره (اول تست بعد یادگیری لغت ها یا اول یادگیری لغت ها و بعد تست)؟؟

    • سلام
      از خود لغات شروع کنید. حداقل ۱۰ درس اول رو بخونید و بعد برید سراغ تست ها. گرچه لغات ۱۰ درس اول در تست ها تکرار می شه اما مثالهای این لغات در تست ها نیست.
      اگر هم تست ها رو زود تموم کردید، برگردید و ادامه لغات رو مطالعه کنید حتما.
      موفق باشید.

      • محمد

        خیلی تشکر میکنم.
        این سرویس اطلاع از پاسخ به پیامتون کار نمیکنه؟؟ چون من واقعا دلسرد شده بودم که چرا جواب همه دوستان داده شده و جواب من رو ندادین ولی حالا که میبینم خیلی قبل تر جواب داده شده بودین خوشحال شدم.
        واقعا تشکر میکنم. مرسی که وقت میزارید.

        • سلام
          چرا ایمیل می زنه! احتمالا خیلی ایمیل زده و می ره اسپم دیگه!!
          باید اصلاحاتی توش داشته باشیم.
          موفق باشید همیشه

  30. memari

    سلام استاد وقت بخیر
    ببخشید من میخوام امسال کنکور ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات شرکت کنم و زبان عمومی رو الان  ۵۰ درصد میزنم میخوام بیشتر بشه به نظرتون چیکار کنم؟ کتابای شما واسم کارساز هست؟

    • سلام
      احتمالا بتونه کمک زیادی به شما بکنه.
      این دو جلدی برای کلیه رشته ها نوشته شده و مخاطبان آن از رشته های مختلف هستند.
      موفق باشید.

  31. noori

    با سلام
    من نحوه ی خوندن لغات بر اساس درسنامه رو درست متوجه نشدم… یعنی باید لغات داخل درسنامه ها رو از واژه نامه پبدا کنیم و بخونیم ؟ اگر اینطور باشه کار زمانبری هست

    • سلام
      روزانه حدود ۲۰ لغت جدید هر فرد مطالعه می کنه که اگر برای پیدا کردن هر لغت ۱۵ ثانیه زمان صرف کنه، چیزی حدود ۵ دقیقه از حالت عادی و ترتیب الفبایی به زمانش اضافه می شه.
      حق با شماست که اگر به این ۱۵ ثانیه در ۲۵۰۰ لغت نگاه کنید، عدد زیادی می شه اما برای مطالعه روزانه، زمان خیلی زیادی به خودش اختصاص نمی ده.
      موفق باشید.

  32. sajad

    hi. how can my students get the proposed book?leave a reply dear authors

  33. amin

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من دو جلد را تهیه کرده ام .مطالعه ان ها را از کجا و کدام قسمتش شروع کنم؟!
    معنی لغات در اخر جلد اول امده. در پاسخ هر کنکور هم لغات ردیف شده اند و معانی ان ها امده است .کنکور به کنکور جلو بروم و لغات را لایتنر کنم ؟یا اول بروم شبی ۲۰ لغت از درسنامه اخر کتاب لایتنر کنم بعد که تمام شد بروم سراغ کنکورها؟!
    با تشکر از راهنمایی و پاسخگویی شما

    • با سلام
      شما از الان می تونید شروع کنید به خوندن ۲۵ درس اول درسنامه که لغات پرتکرار و مهم کنکورها توش گنجنده شده. با روزی ۲۰ لغت حدود ۸ هفته (دو ماه) طول میکشه تا تخوندن ومرور لغات قبلی باهم تموم شه.
      البته سعی کنید علاوه بر لغات که می خونید مثالهای اونا رو هم یکبار روخوندی کرده باشید.
      سپس می تونبد تست کنکورها رو بزنید.
      موازی با این گرامر رو هم از جلد دوم شروع کنید به خوندن. در حد یکبار روخونی انجام بدید و سخت نگیرید چون توی تست ها یاد خواهید گرفت.
      سپس کلوز تست های کنکور رو بزنید. (تست های آخر فصل و تالیفی کاملا اختیاریه و تست های کنکور مهم تره)
      بازهم سوالی داشتید همین جا مطرح کنید.
      موفق باشید.

      • amin

        با سلام و خسته نباشید و با تشکر اژ پاسخگویی و راهنمایی جنابعالی
        درسنامه ۵۵ درس هستش ولی شما فرمودید فعلا ۲۵ درس اول رو لایتنر کنم .پس ۳۰ درس باقیماند چه زمانی باید مطالعه شوند؟
        با تشکر

        • سلام
          منظور این است که اولویت نیمه اول لغات بیشتره. در ادامه و ماههای باقیمانده هم طبیعتا سراغ لغات باقیمانده باید رفت.
          اما ۲۵ درس اول رو خوندید می تونید هم برید سراغ تست زنی لغات و هم برید سراغ زبان تخصصی.
          موفق باشید.

  34. ميلاد

    سلام اگر پاسخ مى دادید ممنون میشدیم

  35. mehdi roudbari

    سلام
    مهندس جهان شاهی
    خسته نباشید
    ببخشید من مشکلم رو درباره جلد اول کتاب شما در کامنت قبلیم مطرح کردم .
    من چندتا از درس های لغات رو هم به روش تیک ۸ تایپ کردم و مطالعه کردم
    ولی نمیتونم خوب رو لغات تمرکز کنم
    کاش شما. لغات رو به روش تیک ۸ داخل کتاب قرار میدادید یادگیری لغات اسان میشد .و کتاب شما بی نقص می شد
    اگه میشه یه منبع خوب و مناسب  واسع لغات معرفی کنید  اخه من زمان تایپ ندارم  و اینجوری کلی از تایم مطالعم رو از دست میدم

    • سلام
      برای هر لغت بیشتر از ۳۰ ثانیه نباید زمان ببره، با این احتساب برای هر ۲۰ لغتی که توی یک روز می خونید حداکثر زمانی که میذارید فقط ۱۰ دقیقه است.
      بنابراین زمان زیادی نمیگیره. با این حال اگر با خوندن ترتیب درسنامه ای نمی تونید پیش برید با حروف الفبایی انتهای کتاب شروع به خوندن لغات بکنید.
      در مورد هر کتاب دیگه ای هم برای خوندن لغت باید لایتنرش کنید. لغات و مطالب لایتنر شده برای کتابهای کنکورهای کارشناسی هست و زیاد توی مقطع کنکور ارشد چنین کتابهایی وجود نداره.
      موفق باشید.

  36. mehdi roudbari

    با سلام خدمت مهندس جهان شاهی
    خسته نباشید
    استاد من هر دو جلد کتاب شما رو گرفتم
    تنها مشکلی که در جلد اول به اون برخوردم درباره مبحث لغات بوده .واون هم این بود که شما  در قسمت لغات در یه قسمت  درس نامه قرار داده اید و یه قسمت دیگه ترجمه کلیه لغات اون هم به ترتیب حروف لاتین.
    و زمانیکه میخوام لغات رو به روش تیک ۸ بنویسم  نوشتن درسنامه راحته ولی پیدا کردن  معنی و مترادف درسنامه از داخل معنی لغات زمان  زیادی رو میگیره .
    به خاطر همین بعد از تایپ چند تا از درس نامه ها و زمان بر بودن تایپ اون از اون زده شدم . و بیخیال  مطالعه اون شدم.
    ولی جلد دوم رو دارم مطالعه میکنم
    امید وارم که به انتقاد بنده از جنبه های مثبت و سازنده نگاه کنید .و در ویرایش های بعدی از اون استفاده کنید

    • سلام و سپاس از نقد شما
      حتما در ویرایش های بعدی تغییرات گسترده ای در کتاب خواهید دید و در راستای بهبود کتاب هر ساله نظرات شما دوستان رو ارج می نهیم.
      سال ۹۵ سال انتشار کتابهای متفاوتی از زیر ذره بین خواهد بود.

  37. ميلاد

    سلام جناب استاد, خدا قوت. با تفاسیر ما که حقوق میخونیم دیگه حتى نیاز نیست ۱۱۰۰و ۵۰۴و تافل رو هم بخونیم ؟ فقط لغات زبان تخصصى رو تقویت کنیم ؟ براى زبان تخصصى گرامر کار کنیم ؟ آیا ۱۴ ماه زمانى کافى براى رسیدن به درصد بالاى ۷۰ در زبان رشته حقوق هست ؟ یعنى تخصصى عمومى شدن زبان را اگر بشود چند ماه زودتراعلام مى کنند و ما بدون نگرانى فعلا فقط زبان تخصصى بخونیم ؟ یک دنیا ممنون از مرحمت و بزرگوارى حضرت عالى

    • با سلام
      گرامر رو در حد دبیرستان هم بلد باشید کفایته.
      برای اینکه بتونید به سوالات زبان تخصصی جواب بدید بایستی تا حدی به زبان عمومی هم اشراف داشته باشید و لغات اولیه رو بلد باشید.
      اگر فکر می کنید دایره لغاتتون در حد خوبی نیست می تونید فقط ۲۰ درس اول جلد لغات رو بخونید.
      ۱۴ ماه هم زمان بسیار زیادی هست که بتونید زبان خودتون رو تقویت کرده و به درصد بالایی توی کنکور برسید.
      موفق و پیروز باشید.

  38. ميلاد

    سلام جناب استاد. ترم ۵ حقوق هستم و میخواستم ارشد حقوق تجارت بین الملل ۹۵ شرکت کنم. گفتید براى حقوق عوض شده. چیکار کنم ؟ ارشد ۹۵ فقط تخصصى میشه؟ ۲ جلد زیر زره بین رو بخونم ؟ اگه نه چه منابعی رو پیشنهاد میکنید؟ مرسى

    • سلام
      سوالات سالهای بعد رو نمی دونم به چه صورت باشه اما احتمال داره تخصصی باشه. من به نظرم هر کتابی که سوالات حقوق ۱۰ سال اخیر رو جمع آوری کرده باشه حتما گزینه ای مناسب خواهد بود.
      ۲ جلد زیر ذره بین لازم نیست. اگر گرامرتون ضعیفه در حد دبیرستان مجدد مرور کنید. اگر دامنه لغاتتون خیلی بالا نیست می تونید جلد اول رو تهیه کنید و ۲۵ درس اول کتاب رو بخونید.
      موفق باشید.

  39. محمدرضا

    سلام استاد .خسته نباشید.خواهش میکنم جواب بدید.
    من سال قبول کنکور دادم و کلیه کتاب های منبع ازجمله جلد۱زبان عمومی شما و تخصصی شایان رو از نمایشگاه خریده بود(نمایشگاه ۹۳ کتابی که خریدم چاپ سوم ۹۲ هستش ) ولی نظرم برای ارشد خوندن عوض شد و باوجود اینکه آزمون های پژوهش رو هم ثبت نام کرده بوذم ولی برای کنکور نخوندم و فقط رفتم سرجلسه .رتبم هم شد ۱۵۰۰حدودا ….زبان منفی زده بودم….
    همون پارسال کلاس های کدینگ۵۰۴ وتافل استاد ترقی رو هم رفتم….
    به هرحال الان تصمیم گرفتم برای کنکور بخونم وازامروز شروع کردم…..
    نظرتون چیه؟ چه طور برای زبان بخونم …..همون کتاب که دارم بخونم ویا کتاب جدید بگیرم…
    جلد ۲ چطور؟
    نحوه خوندن باید طور باشه…باتوجه به اینکه دیگه کلاس ندارم والبته باید دروس دیگر روهم از صفر بخونممهندسی صنایع)
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    • سلام
      نیازی به تهیه کتاب جدید نیست. کتاب زبان تخصصی چاپ ۹۴ استاد شایان هنوز به بازار نیومده و احتمالا دو هفته دیگه بیاد. کتاب من هم تغییراتش روی سایت برای دانلود هست.
      از اونجایی که سال قبل نرسیدید بخونید، به ترتیب درسنامه ۲۵ درس اول زبان عمومی رو بخونید. گرامر رو هم از جلد دوم بخونید. به نظرم با همین حد و مرور کتاب استاد شایان می تونید تا ۴۰ برسونید تو زمان باقیمانده. روزی یکساعت وقت بذارید.
      سایر دروس هم که خیلی مهمه. هیچ درسی رو رها نکنید. دروس تخصصی خیلی مهمه. فقط روی یکی یا دوتاش متمرکز نشید و مباحث پرتکرار و مهم ۵ تاش رو بخونید (به جای اینکه کل کتابها رو سطحی بخونید)
      آمار و تحقیق هم جای خود داره. از سایت دکتر ایوزیان و دکتر زاهدی سرشت برای دریافتن فصول مهم کمک بگیرید و تمرکز رو روی اون بخشها بذارید.
      موفق باشید.

  40. یحیی

    سلام استاد من یه مشکل کوچیک با کتاب بسیار خوبتون دارم و اونم اینه که با توجه به فرموده خودتون برای مطالعه واژگان بهتر است که از ترتیب دروس استفاده کتیم تا مطالعه الفبایی از بالا به پایین کلمات .(چون فرمودید کهمه مهلکه دروس اولیه بسیار مهمتر اند) حالا اگه واسه هر درس که ۴۵ واژه دارد بخوایم هی به بخش واژگان بریم و به جستجوی کلمه بپردازیم و دوباره به درس برگردیم و برای لغت بعد……. همین طور تا آخر. خیلی وقت گیر و خسته کننده است. اگه هم بخوایم از روش ۸تیک استفاده کنیم ارزش مثالها از بین میره چون طبیعتا نمیشه همه مثالها رو هم تو دفترچه ۸تیک نوشت. حالا شما چه راهکاری برای مطالعه راحت تر و مفید تر ارائه میدین. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.(ای کاش به ترتیب دروس بخش واژگان رو میزاشتین نه الفبا) با تشکر

    • سلام
      تمهیداتی برای چاپ های آتی در نظر داریم که به کنکور سال آینده خواهد رسید.
      اما برای شما به نظرم بهتره که حتما با درسنامه جلو برید. جست و جوی هر لغت اگر ۲۰ ثانیه هم زمان ببره (که چون به ترتیبن احتمالا کمتر هم زمان ببره) می شه برای روزی ۲۲ لغت حدود ۷ دقیقه. زیاد نیست واقعا و ارزشش رو داره.
      برای تیک ایت طبیعتا نمی تونید مثال رو داشته باشید همچنین برای لایتنر هم بعیده کسی بتونه برای کلیه لغات مثال بنویسه…
      برای همین مثالها رو یک یا دو بار طی مطالعه هر لغت هم بخونید کافی است.
      موفق و پیروز باشید.

  41. fahime

    سلام من امسال کنکور ارشد میکروبیولوژی وزارت علوم وهمچنین بهداشت
    رو میخوام شرکت کنم.بنظر شما این کتاب بهم کمک میکنه ؟
    برای گرامر چه کتابی بخونم؟و برای بهداشت چه کتابی پیشنهاد میدین؟
    شیوه خوندن هم بهم بگین؟
    ممنون میشم پاسخ بدین..
    یاعلی

  42. samsam

    با سلام
    من رشته گرافیک هستم و زبانم در حد متوسطه به نظرتون برای ارشد ۲ جلد کتابای شما رو بخونم کافیه یا لغات تافل و ۵۰۴ رو هم بخونم ؟؟؟
    ممنون از راهنمایی و زحمات شما
    پیروز باشید

    • سلام
      نیازی به مطالعه سایر منابع نیست. لغات مهم آن دو منبع پوشش داده شده اند.
      موفق و پیروز باشید.

  43. المیرا وثوق

    با سلام
    من ویرایش اول ۹۱ را دارم
    شما میتونید تغیرات فقط جلد ۱ را برای من ارسال نمایید؟
    با سپاس

    • سلام و درود بر شما.
      تغییرات کتاب جلد اول سال ۹۱! بسیار بسیار زیاد است! کتاب فعلی حدود ۵۱۰ صفحه است (البته با کوچک کردن فونت نسبت به آن زمان) و حدود ۱۰۰۰ لغت جدید و ۳ سال سوالات کنکور رو داره…
      برای همین انقدر زیاد هست که خودش یک کتابه! متاسفانه امکان ارسال این میزان از کتاب وجود ندارد.
      موفق و پیروز باشید.

  44. مهشید

    سلام. میشه بفرمائید جلد اول این کتاب برای کنکور ارشد رشته ژنتیک وزارت بهداشت هم کاربرد داره؟

    • سلام
      دوستان وزارت بهداشتی چندین سری سوال از رشته شما ارسال کردند. با مطالعه آنها دریافتیم که لغات جلد اول می تواند برای شما کاملا کارآمد باشد. این بر اساس تحلیل سوالات ۵ سال اخیر است.
      البته برخی از اصطلاحات موجود در زبان عمومی شما، اصطلاحات پزشکی و یا تخصصی بودند که احتمالا دانشجویان با آنها از پیش آشنا باشند. برای کلمات عمومی کتاب مناسب است.
      موفق باشید.

  45. موسوی

    با سلام
    لطفا نحوه تهیه کتابها را می فرمایید.
    من حدودا ۱ سال فرصت دارم و تصورم این که می تونم تو این فرصت ب ان چیزی ک در نظر دارم برسم.
    خوشحال میشم ک بنده را در خصوص تهیه و نحوه مطالعه صحیح راهنمایی نمایید.
    با تشکر

  46. reza

    سلام خسته نباشید
    من قصد خرید مجموعه شما را داشتم.مدیریت بازرگانی قصد شرکت دارم ولی دو تا کتاب شما سوالات درک مطلب را شامل نمی شود وفقط کلوز تست و گرامر و لغت هست در حالی که در کنکور ۱۵ سوال از درک مطلب می آید.
    ودیگر اینکه آیا برای پاسخ به ۵ سوال کلوز تست ارزش وقت گذاشتن روی جلد دوم کتاب هست؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام
      پاسخ به سوالات زبان تخصصی بدون دانش اولیه زبان عمومی غیر ممکن است.
      گرامر همانند ستون برای ساختمان زبان است. بدون گرامر درک ترجمه و ساختار جملات و متون تخصصی نیز بسیار دشوار خواهد بود.
      مطالعه گرامر حدود ۲ ماه زمان می برد و کم ریسک است زیرا می توان پس از مطالعه آن تا حدود زیادی از پاسخ به ۴ یا ۵ تست مطمئن بود.
      تکنیک های پاسخ به سوالات متون تخصصی هم در جلد اول آمده است.
      موفق و پیروز باشید.

  47. زبان

    سلام جناب جهانشاهی ، یک سوال ازحضورتون داشتم من درسنامه ویرایش قبل روازپارسال دارم وحدود دوماه پیش ۲۰ درس اولوخوندم اماخوب ویرایش جدید خیلی لغات داره ومن میخوام به ترتیب اهمیت بخونم امادرسنامه جدید روندارم البته کلاکتاب ویرایش جدیدروهم ندارم میشه بفرمایید درسنامه ویرایش جدیدروازکجامیتونم تهیه کنم ؟؟؟ خواهش میکنم راهنمایی کنین

    • سلام
      درسنامه ویرایش جدید با ویرایش قبلی کاملا یکسان است.
      صرفا حدود ۳۰۰ لغت به کتاب اضافه شده که در سایت قرار دادیم. این ۳۰۰ لغت به انتهای درسنامه اضافه شده اند. یعنی درسهای ۴۵ تا ۵۴ کتاب رو تشکیل دادند.
      بنابراین شما با همان درسنامه جلو بروید، پس از اتمام آن صرفا ۳۰۰ لغت افزوده را مطالعه فرمایید.
      موفق باشید.

  48. سپهر

    سلام استاد برای لغات ارشد وزارت بهداشت منبع خاصی مد نظرتون هست؟ کتاب لغات خودتون کفایت میکنه؟با تشکر

    • سلام
      یه سری سوالات وزارت بهداشت هفته گذشته دست ما رسید.
      حدود ۱۶ تست از ۲۰ تستش با کتاب جلد اول قابل پاسخ بود. به نظرمون تست هاش خیلی سخت نیومد. البته متن ها معمولا دارای کلمات تخصصی پزشکی یا موضوعات مرتبط هستند اما گزینه ها و سایر لغات از دل لغات عمومی انتخاب شده بودن که در کتاب جلد اول پوشش داده شده است.
      برای رشته شما همان جلد اول کفایت خواهد بود.
      موفق باشید.

  49. سپهر

    سلتم دوستان اگر کسی کتاب دسته دوم گرامر ذره بین رو داره بیزحمت به این آدرس ایمیل بزنه
    ra*********@ho*****.com

  50. افشین

    سپاسگزارم.دریافت شد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top