زبان عمومی دکتری و ارشد

جهانشاهی - یوسف زاده

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

ویرایش 7 جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین

ویرایش هشتم جلد اول کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

جلد اول زبان عمومی دکتری و ارشد زیر ذره بین شامل دو زیر بخش اصلی «ریشه‌شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان» و «جامع‌ترین راهنمای واژگان مهم و پرتکرار در زبان انگلیسی به همراه آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده» می‌باشد.

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین به عنوان پرتیراژترین کتاب زبان عمومی تحصیلات تکمیلی، با همکاری انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. این کتاب مبحث واژگان ارشد و دکتری را بطور کامل پوشش می‌دهد.

این کتاب حاوی حدود 5000 مثال و 2675 لغت پرکاربرد مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد، لغات مهم کتاب‌های پرطرفداری همچون 504 و لغات ضروری تافل و 1100 بوده که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. این مجموعه واژگان جامع با بهره گیری از 35 منبع آموزش واژگان برای اولین بار در کشور کمک شایانی به دانش ­پژوهان عزیز در یادگیری لغات و معانی این زبان در بستر فرهنگی و کاربردی آن خواهد نمود.


ویرایش 6 کتاب زبان زیر ذره‌بین

زبان عمومی زیر ذره بین جلد اول

اطلاعات کتاب

عنوان کتاب: زبان عمومی زیر ذره بین – جلد اول – آموزش واژگان

ناشر: انتشارات نگاه دانش

مولفین: هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده بری

تعداد صفحات: 424 صفحه

قیمت: 165.000 تومان

نوبت چاپ: چاپ پنجاهم (46 مجدد)- ویرایش هشتم (ویرایش جدید منتشر شد)

تاریخ آخرین انتشار: 11 مهر 1402 


از لینک زیر می توانید بخش هایی از کتاب ویرایش 5 را به رایگان دانلود نمایید:


توضیحاتی درباره ویرایش پنجم تا هشتم کتاب

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین، از جمله پرتیراژترین کتب آموزش زبان به زبان فارسی در کشور و طی سال‌های اخیر بوده است. ما در پنجمین ویرایش از این جلد، تغییرات گسترده‌ای را طبق نظر خوانندگان کتاب لحاظ نموده‌ایم که این کتاب را نه‌تنها در میان کتب آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی، بلکه در میان کتب آموزش زبان مرجع نیز سرآمد می‌سازد.

پنجمین ویرایش کتاب، قریب به یک سال زمان برد تا آنچه در اختیار دارید، ماحصل این تلاش صادقانه و خالصانه باشد. امید است که خوانایی بهتر، چیدمان دقیق و علمی و درنهایت محتوای بی‌بدیل کتاب، شما را بیش از گذشته به زبان انگلیسی علاقه‌مند سازد. ویرایش پنجم به صورت رنگی منتشر شده است.

در فایل صوتی زیر، با ویژگی‌های منحصر بفرد کتاب از زبان مولف بیشتر آشنا خواهید شد:

Je********@Ge************.mp3">دانلود فایل صوتی

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات مربوط به تغییرات گسترده‌ای که از ویرایش 5 به بعد رخ داد را از زبان مولف بشنوید:

دانلود فایل صوتی


چرا زبان عمومی زیر ذره بین؟

مؤلفین این  مجموعه کتب، آن‌ها را نه کتبی تألیفی بلکه کتبی کاملاً تحقیقی با دامنه وسیعی از منابع می‌دانند. ایده نگارش چنین مجموعه کتبی با درک روند طراحی سؤالات زبان عمومی آزمونهای بین المللی و داخلی بالاخص کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در طی سال‌های گذشته به ذهنمان خطور کرد. موضوعی که شما نیز پس از مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

مهم‌ترین مزیت این جلد از کتاب، وجه تحقیقاتی آن است که تاکنون در زمینه زبان عمومی، کتابی با این ریزبینی باتمرکز بر بحث واژگان نگاشته نشده است. همواره دانشجویان این سؤال را در ذهن می‌پرورانند که «برای واژگان کنکور ارشد و دکتری کدام منبع را مطالعه کنیم؟». منابع متعدد چاپ داخل و خارج از کشور در جهت کمک به این خلأ معرفی می‌گردند که یکی دیگر از اهدافی که در نوشتن این کتاب رأس­العین خود قرار دادیم، همین جمله معروف بود: «بجای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار مطالعه کنید».

ازاین‌رو سعی شده است تا حتی‌الامکان این کتاب، جامعیت و مانعیت را در بحث واژگان رعایت نماید. قریب به 5000 مثال ترجمه‌شده از 2675 لغت مهم و پرکاربرد آکادمیک می‌تواند راهگشای عملی شما دانش‌پژوهان عزیز در بحث واژگان باشد.


نگاهی به محتویات کتاب

محتوای کتاب زبان عمومی زیر ذره بین محتوای ویرایش هشتم کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین چاپ نگاه دانش

شما با دانلود کتاب از طریق لینک بالا اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد اما توضیحات زیر، گویای منحصر به فرد بودن جلد 1 زبان عمومی زیر ذره بین خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که بهتر است پیش از خرید هر کتابی با کیفیت آن و چگونگی سبک نگارشش آشنا شوید. برای مثال به بخش واژگان کنکور ارشد و دکتری کتاب که جامع ترین در نوع خود است، نیم نگاهی انداخته ایم:

همانطور که ملاحظه می فرمایید، برای هر لغت 7 باکس اصلی در نظر گرفته ایم:

1. در این کتاب، برای اولین بار در ایران، چیدمان لغات به‌صورت موضوعی درآمده است. این لغات علاوه بر اینکه به ترتیب اهمیت و تکرار خود در درس‌های مختلف چیده شده‌اند، به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند تا لغات دارای معنای مشابه و یا حوزه معنایی یکسان، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این موضوع با چیدمان نادرست برخی کتب که دانشجویان را به اشتباه می‌اندازند، کاملاً متفاوت است. در آن کتب دیده می‌شود که لغاتی که صرفاً دارای ظاهری مشابه هستند و در اصطلاح confusing words نامیده می‌شوند، بدون آنکه آموزشی برای آن‌ها ارائه شود، در کنار یکدیگر چیده می‌شوند (برای مثال bend و blend یا claim و acclaim …). این چیدمان ناپسند، سبب تأخیر در یادگیری شده و بدون ارائه علل و مثال‌های صحیحی که تفاوت این لغات را از منظر ریشه و ساختمان بررسی کنند، صرفاً دانشجو را در سیلی از لغات مشابه رها می‌سازند.

اما ترفند ما در این کتاب (همانند بسیاری از کتب مشابه آموزش واژگان زبان انگلیسی معتبر جهانی) بدین گونه است که لغات را بر مبنای موضوعات و شباهات معنایی (و نه ظاهری!) در کنار یکدیگر چیده‌ایم. برای مثال لغاتی که در حوزه مالی و پولی قرار می‌گیرند (مثلاً یارانه، اقتصاد، ثروتمند، غنی، خسیس، ولخرج، سرمایه‌گذاری و …) را در کنار همدیگر گنجانده‌ایم که یک لغت بارها و بارها در مثال سایر لغات و در همان درس مشاهده شود. این ابتکار ما نیست، بلکه نمونه‌های بسیار متعدد زبان‌اصلی برای آن وجود دارد. گرچه می‌توان با تأکید گفت که در هیچ‌یک، این حجم از لغات (بیش از 2500 لغت)، با این روش گردآوری نشده‌اند.

در چیدمانی دیگر نیز، لغاتی که دارای ریشه‌های یکسان هستند (که ریشه یکسان عامل شباهت معنایی‌شان _و نه ظاهری!_ شده) در کنار هم قرارگرفته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال لغاتی چون credible و incredible یا accord و discord …). با آموزش بسیار جامع ساختار لغات (شامل پیشوند، ریشه و پسوند) یادگیری این لغات هم‌ریشه بسیار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

2. برای اولین بار در کشور و در سطح آموزش عالی، تلفظ این تعداد لغت به دو صورت استاندارد جهانی (IPA) و بازگردان فارسی آن به همراه اعراب، در کتاب قرار داده شده است. تلفظ این لغات کمک خواهد نمود تا دانشجویان از خطا به هنگام speaking در امان باشند. همچنین برای راحتی دانشجویانی که توانایی کم‌تری در استفاده از سیستم جهانی آوانگاری دارند، تلفظ فارسی نیز افزوده شده است.

3. در سال 1390، برای اولین بار در کشور، تعداد تکرار لغات زبان عمومی در کنکور کارشناسی ارشد را، در کنار هر لغت نوشتیم. آنچه در این کتاب پیش روی شماست، افزوده شدنِ تعداد تکرار لغات در کنکور دکتری است. اکنون در یک کتاب، لغات هر دو مقطع را به همراه تعداد تکرار آن در آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دراختیار دارید.

عدد، نشانگر تعداد تکرار در کنکور ارشد و ستاره‌ها، نمایانگر تعداد تکرار در کنکور دکتری هستند.

4. ازآنجایی‌که دانستن اقسام کلمه (part of speech) نقش مهمی در یادگیری لغات ایفا می‌کند، در کنار هر لغت نوع آن را نیز نوشته‌ایم. چنانچه لغتی بیش از یک‌شکل داشته باشد، کلیه حالات را نوشته‌ایم (گرچه ممکن است نقش‌هایی باشند که با توجه به کمتر استفاده شدن و داشتن معنایی متفاوت در کتاب ذکر نشده‌اند و از حجیم شدن بی‌مورد کتاب، حتی‌الامکان جلوگیری نموده‌ایم.) مثلاً ممکن است لغتی هم اسم باشد و هم فعل اما تنها شکل اسمی آن پرکاربرد است و ما از نوشتن هردوی حالات خودداری کرده‌ایم. گرچه اگر هر دو مورد مهم بوده باشد، با علامت «/» این دو مورد را ذکر و تفکیک نموده‌ایم.

5. در بخش پایینی هر لغت، محل مخصوصی برای استفاده از تکنیک مرور و یادگیری «تیک‌ایت اصلاح‌شده» قرار داده شده است. جدول تیک8 (Tick8) جدید، به‌جای 8 تیک، فضای 11 تیکی به شما خواهد داد. جهت آموزش استفاده از این تکنیک بسیار سریع یادگیری، حتماً توضیحات انتهای همین بخش را مطالعه نمایید.

6. بازهم برای اولین‌بار، برای بیش از 5000 جمله انگلیسی منتخب از معروف‌ترین لغت‌نامه‌های جهان، ترجمه فارسی نوشته شده است. امری بی‌بدیل که بی‌شک گامی مهم در یادگیری فنون ترجمه و درک جملات از سوی دانشجویان خواهد بود.

توجه: پیش از هرچیزی توصیه می‌کنیم که حتماً لغات را در قالب جمله یاد گیرید. چشم‌پوشی از خواندن مثال‌ها می‌تواند به یادگیری شما لطمه بزند. زمانی می‌توانید متون و جملات را به‌خوبی درک کنید که با جایگاه لغات در جمله آشنا باشید و بتوانید با استفاده از دانش گرامری خود، جمله را ترجمه کنید. لذا توصیه مؤکد داریم که حتماً مثال لغات را که با زحمت زیادی ترجمه شده‌اند، مطالعه نمایید.

7. هم‌آیی لغات (collocation) و یا چگونگی چینش لغات در کنار یکدیگر، بخش مهمی از یادگیری زبان را تشکیل می‌دهد. بازهم برای اولین بار در کشور، تأکید دوباره‌ای بر collocationها یا «همایند»های واژه‌ها شده است. برای درک بهتر موضوع، به زبان شیرین فارسی مثال می‌زنیم: فعل «خوردن» اگر با حرف‌اضافه «به» ترکیب شود (خوردن به …)، دارای معنایِ متفاوتِ «برخورد کردن» خواهد بود. در اینجا «به»، collocationای برای «خوردن» از جنس حرف‌اضافه است. حروف اضافه می‌توانند معانی یک فعل را دگرگون کنند و به آن هویتی نو ببخشند. «نوشتن بر چیزی» با «نوشتن از روی چیزی» کاملاً متفاوت است. این جادوی هم‌آیندها است. البته این collocationها به حروف اضافه ختم نمی‌شوند و دایره وسیع‌تری دارند. مثلاً «کارد و پنیر» هم‌آیی دو اسم است که در صورت بکاررفتن در کنار یکدیگر، معنایی بسیار متفاوت با آنچه به‌صورت مجزا دارند، ارائه می‌دهند.

در این کتاب، همایندها را با استفاده از زیرخط (underline) مشخص کرده‌ایم تا توجه شما را به این حروف و اسامی جلب نموده و یادگیری آن‌ها برای شما ساده‌تر نماییم. این موضوع شما را در پاسخ به تست‌ها، بر اساس دقت به حروف اضافه و بدون نیاز به ترجمه یاری خواهد کرد.

8. در قالب مجموعه‌ای بسیار جامع، توضیحات ریشه، پیشوند و پسوند در این کتاب آورده شده است. شاید بتوان گفت بدلیل استفاده از چندین منبع معتبر جهانی، یکی از کامل‌ترین آموزش‌های ساخت لغات را در این کتاب شاهد هستید که می‌تواند غنیمتی بزرگ در یادگیری شما باشد. در فصل 2، بیش از 600 لغت کتاب بر اساس ریشه‌هایشان آموزش داده‌شده‌اند. از خواندن آن به‌هیچ‌عنوان صرف‌نظر نکنید چراکه شما را به دنیای جدیدی از واژگان هدایت می‌کند که می‌تواند دامنه لغات شما را چندین برابر نماید. اگر تا به الان فصل 2 را نخوانده‌اید، حتما برگردید و آن را مطالعه کنید.

9. در انتهای برخی دروس، بخش‌هایی تحت عنوان «آزمودن» قرار داده شده است. «آزمودن»ها برای اولین‌بار با تمرکز بر کتاب فوق‌العاده Longman Dictionary of Common Errors تهیه شده و تست‌های دو یا سه‌گزینه‌ای را شامل می‌شود که به بررسی اشکالات متداول زبان‌آموزان انگلیسی می‌پردازد. پاسخ تمامی تست‌ها در انتهای همان صفحه آورده شده است. این بخش به افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی speaking و writing دارند توصیه می‌شود. همچنین در کنکورهای اخیر کارشناسی ارشد و دکتری نیز از برخی از این تشابه لغات، سؤالات بعضاً دشواری مطرح شده است.

با این حال نزدیک به 150 اِشکال متداول «Common Errors» در این کتاب پوشش داده شده است.

10. هر دو هفته یک‌بار، آزمون‌هایی برای جمع‌بندی و سنجش تسلط شما بر مباحث مطرح می‌شود. این آزمون‌ها مجموعاً 100 تست با پاسخ تشریحی را شامل می‌شوند که علاوه بر ترجمه جملات، بخشی نیز تحت عنوان «تکنیک‌های پاسخ به سؤالات واژگان» دارد که شما را با کلیه مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به سؤالات واژگان، آشنا می‌سازد. این تست‌ها فرصتِ استراحتی برای شما محسوب می‌شوند.


سایر ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب

  • استفاده از بیش از 35 منبع آموزش واژگان برای نگارش 2675 لغت موجود به همراه مثال، مترادف و ترجمه در کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گنجاندن کلیه لغات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: ذکر تکرار لغات در کنکور ارشد و «دکتری» و میزان اهمیت هر لغت (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: درس بندی بر اساس موضوع (برای اولین بار در کشور)_در این کتاب خبری از چیدمان نادرست واژگان در ظاهر شبیه به هم نیست و بجای آن لغات هم‌ریشه و یا هم‌معنی و هم‌خانواده کنار یکدیگر قرار داده شده است. دیگر دانشجویان نیاز به تیک‌ایت مجزا ندارند چراکه خود کتاب به‌جای الفبایی به‌صورت درسنامه‌ای مرتب شده است.
  • جدید: آموزش جامع پیشوند؛ ریشه و پسوند به زبان فارسی (برای اولین بار در کشور در کتب کنکوری)
  • جدید: تلفظ همزمان فارسی و فونتیک کلیه لغات (برای اولین در کتب آموزشی مقاطع عالی تحصیلی)
  • جدید: ترجمه فارسی بیش از 5000 مثال انگلیسی از لغات درون کتاب (برای اولین بار در کشور)
  • گلچین شده از دیکشنری‌های Longman، Cambridge، Oxford، Merriam Webster، McMillan و آزمون‌های معتبر SAT
  • تطبیق 92 درصدی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری (بالاترین میزان تطابق)
  • جدید: آزمون‌های مرتب تستی-تالیفی از مبحث واژگان با پاسخ تشریحی
  • جدید: گنجاندن تکنیک تیک‌ایت اصلاح‌شده در کتاب
  • بی‌نیاز نمودن دانشجو از خواندن هر کتاب دیگری (شامل 504، تافل، 1100، …)
  • جدید: بی نیاز از پیش مطالعه برای شروع خواندن کتاب. (تنها دانش واژگان و گرامر در حد دبیرستان کفایت است.)
  • جدید: تأکید بر(collocation هم‌آیی لغات) و حروف اضافه افعال و اسامی (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: بیان کلیه تکنیک‌های مربوط به تست‌زنی لغات
  • جدید: آموزش 150 اشکال متداول
  • جدید: بیان نقش کلمات – اقسام کلمه (حرف، اسم، فعل، صفت، …)
  • جدید: یادگیری 2675 لغت تنها در 113 روز… (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: آموزش سریع واژگان بر اساس تکنیک دایره واژگان ابداعی توسط گروه زیر ذره بین (برای اولین بار در کشور)
  • جدید: رنگی شدن کتاب جدید و افزوده شدن تصویر به دروس
  • جدید: مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری و آزمونهای TOEFL، IELTS، MSRT، MHLE، TOLIMO و EPT

لیست منابع و مراجع استفاده شده در جلد اول

  • سوالات کنکور کارشناسی ارشد کلیه رشته‌ها از سال 1385 تا 1402. (پوشش کامل واژگان مهم)
  • سوالات کنکور دکتری کلیه رشته‌ها از سال 1390 تا 1402. (پوشش تمام واژگان مهم)
  • TOEFL Practice Online (TPOs).
  • Matthiesen, Steven J. Essential Words for the TOEFL. Barron’s Educational Series, 2014.
  • Lougheed, Lin, Essential Words for the IELTS. Barron’s Educational Series. 2014.
  • Stafford-Yilmaz, Lynn, and Lawrence J. Zwier. 400 Must-have Words for the TOEFL. No. 371.26 S779. McGraw-Hill, 2005.
  • Bromberg, Murray. 504 Absolutely Essential Words 6th edition, 2012.
  • Ann Richek, Margaret. The World of Words 9th Edition. Cengage Learning. 2013.
  • The 1000 Most Common SAT Words.
  • Bromberg, Murray, and Melvin Gordon. 1100 words you need to know. Barron’s Educational Series, 2013.
  • Geer, Philip. Essential Words for the GRE. Barron’s Educational Series, 2010.
  • Kolby, Jeff. GRE 4000: The 4000 Words Essential for the GRE. Nova Press, 2015.
  • Norman, Lewis. “Word Power Made Easy. The Complete Handbook for Building a Superior Vocabulary.” 2014.
  • Bromberg, Murray. Barron’s 601 Words You Need to Know to Pass Your Exam, 2010.
  • Elster, Charles Harrington. Verbal Advantage: Ten Easy Steps to a Powerful Vocabulary. Random House Reference, 2009.
  • Learning Express Editors. 1001 Vocabulary and Spelling Questions. 2003.
  • 5000 Collegiate Words with Brief Definitions.
  • Burke, Jim. Academic Vocabulary List.
  • Meyers, Judith N. Vocabulary & Spelling in 20 Minutes a Day. 2006.
  • Cornog, Mary W. Merriam-Webster’s vocabulary builder. Merriam-Webster, 1994.
  • Wyatt, Rawdon. Check Your English Vocabulary for TOEFL: All you need to pass your exams. Bloomsbury Publishing, 2009.
  • Learning Express Editors. Express Review Guides: Vocabulary. 2007.
  • GRE Verbal Workbook. Kaplan Publishing. 2005.
  • Learning Express Editors. 501 Vocabulary Questions. 2003.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GMAT 2010. Peterson’s, 2009.
  • Stewart, Mark Alan. Peterson’s Master the GRE 2009. Peterson’s, 2009.
  • Peterson’s Master the TOEFL Vocabulary. Peterson’s, 2009.
  • McGraw-Hill Staff. Glencoe Language Arts Vocabulary Power Workbook, Grade 1-12. McGraw-Hill Education. 2001.
  • Levine, Harold; Levine, Norman, and Levine, Robert T. Vocabulary for the High School Student. Amsco School Publications. 2004.
  • Cullen, Pauline. Cambridge Vocabulary for IELTS. Cambridge English. 2008.
  • Gallagher, Nancy. Delta’s Key to the TOEFL iBT. Delta Systems Co. 2011.
  • Phillips, Deborah. Longman Preparation Course for the TOEFL iBT® Test. Pearson Longman, 2004.
  • Rogers, Bruce. The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition. Heinle Cengage Learnig, 2002.
  • Weiner Green, Sharon M.A. Barron’s GRE, 21st Edition. Barron’s Educational Series. 2015.
  • Cornog, Mary Wood. Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder. Merriam-Webster, Incorporated, 2000.
  • Gough, Chris. “English vocabulary organiser: 100 Topics for Self-study” England: Language Teaching Publications (2001).

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

پاسخ به این سؤال بستگی به سطح زبان شما و زمانی که شروع به خواندن این کتاب می‌کنید دارد.

    1. اگر واژگان دوران دبیرستان، به‌کل از ذهن شما رفته و مدت زمان زیادی است که واژه‌خوانی را رها نموده‌اید، حتماً در ابتدا مروری بر واژگان و گرامر دبیرستان نموده و سپس سراغ این جلد بیایید. پیش‌فرض این مجموعه بر این است که شما حداقل‌های دامنه واژگان و گرامر را در دبیرستان آموخته‌اید.

   2. برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که مستقیماً با همین کتاب شروع کرده و به همین منبع اکتفا نمایند. نیمه اول کتاب برای شما مهم‌تر است اما اگر زمان اندکی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نیمه اول، حتماً تست‌های موجود در جلد سوم را نیز پاسخ دهید.

    3. توصیه ما برای داوطلبان کنکور دکتری این است که تمامی دروس را مطالعه کنند و تا حدودی بر مترادف‌ها نیز متمرکز شوند. درصورتی‌که مطالعه این کتاب را خیلی زود به اتمام رساندید و وقت کافی داشتید، منابع اضافی را از بخش دانلودهای سایت GeneralEnglish.ir به رایگان دانلود کرده و مطالعه نمایید. بدیهی است که پاسخ به تست‌های دکتری 6 سال اخیر نیز باید در برنامه شما گنجانده شود.

    4. به داوطلبان آزمون‌های بین‌المللی و داخلی توصیه می‌گردد که علاوه بر مطالعه این مجلدها، حتماً تست‌های آزمون‌های قبلی را نیز مرور کنند. لغات این کتاب، تا حد بسیار مطلوبی کلیه نیازِ شما را برای پاسخگویی به سؤالات reading، speaking و writing رفع خواهد نمود.

    5. تکنیک پیشنهادی مرور لغات، «تیک‌ایت (Tick8) اصلاح‌شده» است. برای آشنایی با این تکنیک، حتماً مقدمه فصل سوم این جلد را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمرین و تست‌زنی، بخش حیاتی از موفقیت شما را شامل می‌شود. لذا از تست‌زنی و یادگیری و مرور داده‌های ذهنی غفلت ننمایید.


خرید کتاب‌ها

امکان خرید کتاب‌ها به صورت آنلاین و یا حضوری در سراسر کشور و کتابفروشی‌های معتبر فراهم است. جهت مشاهده لیست کتاب‌فروشی‌ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرید جلد 1 کتاب زبان زیر ذره بین
خرید جلد 1 زبان از سایت نگاه دانش

خرید کتاب زبان عمومی زیر ذره بین

زبان عمومی زیر ذره بین را از اینجا بخرید


ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با آخرین مطالب و آموزشهای رایگان آشنا شوید. 


Instagram-General-English-زبان-عمومی

936 کامنت برای جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

  1. علی

    با سلام و با عرض ادب. بنده امسال میخوام کنکور ارشد گرایش اموزش زبان بدم. ایا جلد اول برای پاسخگویی برای بخش واژگانvocabulary ارشد کافیه؟ و اگر نه منبع دیگری دارین ممنون میشم معرفی کنید.

    • سلام حضور شما. کتاب ما مناسبه اما اصلا کفایت نیست. منابع GRE رو میتونین بعدش بخونین یا کتابهای موجود مثل پوران پژوهش رو.

  2. علی

    با سلام م عرض ادب. بنده امسال کنکور ارشد مجموعه زبان انگلیسی خواهم داد.. ایا جلد ۱ پاسخگوی قسمت واژگان ارشد زبان عمومی خواهد بود؟اگر کافی نیست به علاوه بر این کتاب چه واژگانی را مطالعه کنم؟

    • سلام حضور شما. کتاب ما مناسبه اما اصلا کفایت نیست. منابع GRE رو میتونین بعدش بخونین یا کتابهای موجود مثل پوران پژوهش رو.

  3. Y.B

    با سلام و احترام

    کتاب های شما برای کنکور کارشناسی ارشد رشته زبانشناسی مناسب است؟

    • سلام مناسبه اما کفایت نیست چون برای رشته زبانشناسی نوشته نشده. پایه خوبی رو میسازه که منابع خودتون رو بعدش مطالعه کنید.

  4. Strange girl

    سلام وقت بخیر ببخشید من زمانم کمه برای کنکور ارشد چطور باید بخونم جلد اول رو که بتونم تموم کنم روزانه هم تایم چندانی ندارم متاسفانه چون جزوه های دیگه م زیاده

    و یک سوال دیگه اینکه تو کتاب نوشته بودین آزمون های رایگان برای این کتاب تو سایت هس که قابل دانلوده میتونم بپرسم کجاس؟

  5. Raha

    سلام  وقتتون بخیر

    میخواستم بپرسم با گذاشتن ۴ ماه وقت، برای زبان کنکور ارشد، اگر کسی بخواد فقط به ده سوال اول واژگان جواب درست بده آیا این امکان وجود داره برای اینکه برنامه فشرده نشه از لغات جلد اول ذره بین فقط تا جایی که مربوط به ارشد هست بخونه یعنی درسته اصلا این کار یا نتیجه نمیده؟ چون انگار اشاره ای کردید به این موضوع که یادم نیست تو سایت دیدم یا کانال. و یا شاید من اشتباه متوجه شدم. ممنون میشم بفرمایید

  6. Mehrnoosh

    سلام و روز بخیر. من میخوام توی آزمون زبان تخصصی هنر( ASET) شرکت کنم امسال و برای تقویت زبانم کتاب های شما رو پیشنهاد کردن بهم. اما نمیدونم زبان عمومی دکتری بیشتر بهم کمک میکنه یا مجموعه ی ۳ جلدیتون . ممنون میشم راهنمایی کنین

    • سلام حضور شما
      اگه نمونه سوالاتتون رو به تلگرام ما ایمیل کنید، میتونیم بهتر راهنمایی کنیم
      zabanzirezarrebin
      آدرس تلگرام ما هست.

  7. فرزین

    سلام وقت بخیر

    من میخوام ارشد علوم اجتماعی شرکت کنم آیا لازمه هر سه جلد رو تهیه کنم؟؟

     

    • سلام حضور شما
      جلد ۱ و ۲ و ۳ برای ارشد هستند. چون دو تا علامت سوال زدید کمی ترسیدیم بگیم تهیه کنید :D

  8. شیما

    سلام

    ویرایش هشتم چه تغییراتی نسبت به ویرایش هفتم داشته؟

    • سلام
      برخی معانی بهبود یافته، ترجمه مثال‌ها اندکی کامل‌تر شده و تعدادی لغت افزوده شده. معمولا کسانی که یه ویرایش قبل‌تر از ویرایش آخر رو دارن، توصیه می‌کنم همون کتاب خودشون رو بخونن. نیازی به تهیه مجدد نیست. تغییرات عمده هم در صفحه پشتیبانی قرار گرفته که انتهای مقدمه کتاب شما معرفی شده.

  9. M.kh

    سلام

    اول از همه بینهایت سپاس برای اثر عالی و پشتیبانی فوق العادتون💐

    من قصد شرکت در آزمون دکتری دارم و جلد یک (واژگان) و جلد ۳ که تست هست رو تهیه کردم خواستم بدونم جلد ۲ رو هم برای گرامر بگیرم؟ یا اینکه زبان عمومی دکتری که مجزاست رو تهیه کنم.

    سپاس🙏

    • سلام حضور شما
      شما فقط کافیه که جلد ۱ و دکتری رو بخونین.
      زبان دکتری زیر ذره بین.
      نیازی به جلد ۲ و ۳ کلا ندارید.

  10. حنانه مرادی

    سلام . خسته نباشید .

    ببخشید میشه بگید ویرایش جدید( ۹ ام ) که قراره بعد از کنکور امسال بیاد حدودا چه زمانی منتشر میشه ؟؟؟ حدودا

  11. حسین

    سلام.من برای ارشد حقوق خصوصی میخوام درصد زبانم خیلی بالا باشه.آیا فقط خوندن کتابهای شما کافیه؟

    • سلام

      #حقوق تستهاش زبان تخصصی هست

      برای همین باید شما تمرکزتون روی تخصصی باشه
      باید عمومی رو هم در حد منطقی بدونین (نه در حد تست زنی واژگان یا گرامر)
      برای همین جزوات دبیرستان این کانال شروع کاره
      t.me/generalenglishplan/1
      و بعدش خوندن جلد ۱ زیر ذره بین
      و وقتی به نصفش رسیدید، شروع کردن زبان تخصصی تون

      اسم کتاب تخصصی خاصی رو نمیدونم که بگم اما کتابی بگیرید که پاسخ تشریحی خوب به تستها تا همین سال ۱۴۰۱ داشته باشه (یا حداقل ۱۴۰۰)

  12. مریم

    سلام ببخشید برای کسانی که سطح زبان خوبی دارن لازم هست که کلاس های زبان شما برای کنکور ارشد معماری شرکت کنند یا خیر و اینکه کجا باید شرکت کنیم ؟ کافه تدریس ؟

    ممنون از پاسخ دهیتون

    • سلام حضور شما
      کلاسها در سایت کافه تدریس هستن. در این آدرس توضیحات رو دادیم:
      https://generalenglish.ir/english-courses/
      اگه کسی زبانش خوبه، کلا چه نیازی به کلاس میتونه داشته باشه؟ درسته که کلاسها سطح بالایی دارن اما اگه خودش داره ۶۰ ۷۰ میزنه، با مطالعه خودخوان همین رو میتونه ارتقا بده و نیاز به کلاس نداره با توجه به زمان یک ساله باقیمانده. توضیحات این که کلاسها چی هستند و چه مزیتی دارن، در لینک بالا اومده. سوالی بود بفرمایید.

  13. Ali

    سلام استاد وقتتون بخیر.برای ارشد ۱۴۰۲ میتونیم از ویرایش ۷ استفاده کنیم یا ویرایش ۸ رو باید بخریم؟ممنون از کتب عالی شما.

    • سلام این توصیه من برای دارندگان ویرایشهای قدیمیه:
      اگه ویرایش پنجم و یا قبلتر دارید، حتما حتما ویرایش هشتم رو تهیه کنین.
      اگه ویرایش ششم رو دارید و مشکل مالی هم ندارید، ویرایش هشتم رو تهیه کنین.
      اگر ویرایش هفتم رو دارید، نیازی به تهیه ویرایش هشتم ندارید مگراینکه خیلی دوست دارید ویرایش آخر رو داشته باشید یا کتابتون رو انقدر نوشتید توش که دیگه نمیتونین بخونین.
      – هر ویرایش، تا یک ویرایش بعدتر پشتیبانی میشه و تغییر رو دریافت میکنه. ویرایش هفتم، تغییرات ویرایش هشتم رو میگیره اما ویرایشهای قبلی اینطور نیست.

  14. mehdi

    سلام من ویرایش ششم کتاب جلد ۱را دارم آیا لازم است ویرایش هشتم را تهیه کنم یا نه

    • سلام این توصیه من برای دارندگان ویرایشهای قدیمیه:
      اگه ویرایش پنجم و یا قبلتر دارید، حتما حتما ویرایش هشتم رو تهیه کنین.
      اگه ویرایش ششم رو دارید و مشکل مالی هم ندارید، ویرایش هشتم رو تهیه کنین.
      اگر ویرایش هفتم رو دارید، نیازی به تهیه ویرایش هشتم ندارید مگراینکه خیلی دوست دارید ویرایش آخر رو داشته باشید یا کتابتون رو انقدر نوشتید توش که دیگه نمیتونین بخونین.
      – هر ویرایش، تا یک ویرایش بعدتر پشتیبانی میشه و تغییر رو دریافت میکنه. ویرایش هفتم، تغییرات ویرایش هشتم رو میگیره اما ویرایشهای قبلی اینطور نیست.

  15. Alim

    سلام استاد جهانشاهی آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم براتون

    من میخام از صفر زبان رو شروع کنم و آوازه ی کتاب های شما رو خیلی شنیدم

    بی زحمت میشه برای یادگیری زبان از صفر منو راهنمایی بفرمایید

    ممنون میشم

     

  16. kimia

    سلام وقت بخیر آیااین کتاب برای کنکور ارشد حسابداری هم کاربرد داره؟ منظورم واژگان و اصطلاحات تخصصی حسابداری هست.

    • سلام
      واژگان تخصصی رشته ها رو نداره طبیعتا اما برای خوندن یه متن تخصصی باید زبان عمومی بدونین. ۹۰ درصد یه متن تخصصی، لغات عمومی هست که اونا تماماً در این کتاب پوشش داده شده.

  17. محمدی

    سلام استاد جهانشاهی عزیز. لینک دانلود قسمتی از کتاب ظاهراً خرابه و دانلود انجام نمیشه.

    • سلام
      مشکلی نداره و باز میشه. احتمالا در ایران کوتاه کننده لینک گوگل فیلتر هست و نیاز به فیلترشکن داره.

  18. Soheil

    سلام و وقت بخیر خدمت استاد عزیز

    ازمون MBA سال ۱۴۰۲ میخوام شرکت کنم و بخاطر علاقم به درس زبان فرایند یادگیری راحت هست برام

    . کدوم کتاب رو پیشنهاد میدید

    ممنون

    • سلام
      جلد اول زبان زیر ذره بین برای یادگیری لغات
      جلد زبان دکتری زیر ذره بین رو برای یادگیری گرامر و درک مطلب و تستهای متعدد گرامر، واژگان و درک مطلبش که شبیه ام بی ای هست.
      و نهایتا کتاب مدرسان شریف یا نگاه دانش برای مرور پاسخ تستهای کنکورهای سالهای قبل (سه ماه مونده به کنکور)
      با برنامه این کانال تلگرام بیاید جلو (از هفته یک)
      t.me/generalenglishplan/1

  19. saeid

    با سلام خدمت استاد جهانشاهی عزیز… بامید خدا دارم واسه کنکور ارشد ۱۴۰۲ (رشته صنایع) خودم رو آماده میکنم و حساب ویژه ای هم روی کتابهای ۳ جلدی شما باز کردم تا بتونم زبان رو با درصد عالی امتحان بدم…آیا نیاز هست کتاب زیر ذره بین دکترا رو هم بخونم؟ممنون از راهنماییهای شما و آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان عزیز

    • سلام
      خیر. کتاب دکتری صرفا برای کنکور دکتری و آزمونهای داخلی و ام بی ای هست. شما همون ۳ جلد و کتاب زبان تخصصی استاد شایان رو بخونین.

  20. Zizi

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید برای زبان کنکور ارشد هنر برای کسب که سطح زبانش پایین هستش (در حد بیگینر و خب زبان دبیرستان حتی ) کتابهای شما مناسب هستش؟ و یا نه سنگینه ؟ و اینکه حتما باید هر سه کتاب تهیه بشه یا جلد اول و سوم برای سوالات واژگان کافی هست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید و اگر مقدور بود براتون نظرتون درباره ی کتاب زبان عمومی و تخصصی هنر چاپ اندیشه ارشد رو هم بگید

    • سلام حضور شما
      ما ایران نیستیم و واقعا ایده ای در مورد سایر کتب نداریم. در مورد کتاب خودمون، بله پاسخگو هست برای شما. پیش نیازش هم خوندن جزوات رایگانی هست که تهیه کردیم.
      شما باید با برنامه و توضیحاتی که در کانال تلگرام زیر هست جلو بیاید
      t.me/generalenglishplan/1

  21. zeinab

    سلام ببخشید رشته من آموزش زبان انگلیسی هست می‌خوام ارشد همین رشته رو آزمون بدم جلد یک کتاب زیر ذره بین برای عمومی مناسب هست؟

  22. بیتا

    سلام خسته نباشید من کنکور سراسری انسانی میخوام بدم، این کتاب برام میتونه کمک کنده باشه یا خیلی سطحش از کنکور عمومی بیشتره؟

    • سلام از سطح کنکور کارشناسی بالاتره. فقط کسی باید بخونه که خیلی زبان براش مهمه و میخواد توی دانشگاه هم عالی باشه و یا کنکور زبان داره.

  23. صادق

    سلام برای پیگیری کتاب ها باید چه کار کرد من به دستم نرسیده

    • سلام حضور شما
      معمولا ۵ روز زمان میبره. توی همه سایتهایی که گفتیم، شماره تماس و پیگیری هست. بهشون پیام بدین، حتما جواب میدن.
      اگه جواب ندادن، به تلگرام ما اطلاع بدین
      @ZabanZireZarrebin

  24. omid

    با سلام و عرض ادب و وقت بخیر خدمت شما استاد جهانشاهی بنده دانشجوی رشته مهندسی معدن هستم و در حال برنامه ریزی هستم برای کنکور ارشد ۴۰۲ ، متاسفانه پایه زبانم خیلی  ضعیفه در حدی که برای کنکور کارشناسی هم تصمیم گرفتم که زبان رو کلا بزارم کنار و روی بقیه دروس تمرکز کنم که خداروشکر نتیجه رو خراب نکرد ولی برای کنکور ارشد تصمیم دارم برای نتیجه بسیار بهتر برای کنکور روی درس زبان هم کار و سرمایه گذاری کنم در حدی که بتونم به درصد خوبی برای کنکور برسم با توجه به برسی کوتاهی که روی کنکور های سال های گذشته داشتم بیشتر سوالات درباره واژگان هست و تعداد خیلی کمتری سوال از گرامر مطرح میشود ، با توجه به اینکه پایه زبانم ضعیفه به نظرتون ابتدا جزوه واژگان پایه رو کار کنم و سپس کتاب جلد ۱ رو کار کنم و یا بدون خوندن جزوه پایه میتونم مستقیما به کتاب مراجعه کنم ؟ و اینکه پیشنهاد میکنید با توجه به اینکه سوالات گرامر تعدادشون خیلی زیاد نیست و ضعیف بودنم هم در گرامر و هم در واژگان تمام  وقتم رو بزارم  روی واژگان و روی تقویت واژگان تمرکز کنم و یا جلد ۲ کتاب رو هم تهیه کنم و روی گرامر هم وقت بزارم و زمانی که برای واژگان میخوام بزارم رو کمتر کنم و روی گرامر هم به جز واژگان وقت بزارم ؟

  25. عباسعلي ملک

    سلام
    من ویرایش هفتم این کتاب رو دارم. آیا در ویرایش هشتم لغات جدیدی اضافه شده یا اینکه فقط مشخص شده کدوم لغات در آزمون ۹۹ و ۱۴۰۰ اومده بودند؟
    کتاب ها لغت های معروف زیادی در آمازون وجود دارد، چرا شما فقط ۳۵ منبع رو برای این ایده و این کتاب استفاه کردید؟

    • سلام حضور شما
      حدود یک ماه بعد برای دارندگان ویرایش هفتم، لغات جدید ویرایش هشتم رو قرار میدیم (صفحه پشتیبانی).
      کتابهای لغت بی نهایت هست. ما نه همه لغاتشون رو بلکه بر اساس تجربه و تحصیل و زندگی خودمون در خارج از ایران، لغاتی رو انتخاب کردیم که به کار میره در زندگی آکادمیک و روزمره و اخبار. وگرنه انتخاب همه لغات، منطقی نیست.

  26. ZAHRA

    سلام روزتون بخیر
    من قصد دارم کارشناسی ارشد رشته ی زبان و ادبیان انگلیسی بخونم آیا هر سه جلد باید تهیه بشه و اینکه برای زبان تخصصی منبعی دارید معرفی بفرمائید؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • سلام حضور شما
      بطور خاص کتابهای ما برای رشته ادبیات انگلیسی نوشته نشده. میتونین جلد ۱ رو بخونین ولی بعدش توصیه میکنیم که منابع تخصصی خود رشته زبان انگلیسی رو بخونین.

  27. محمدجواد

    سلام

    میخواستم بدونم تلفظ هایی که نوشته شده به فارسی تلفظ بریتیش هستن یا امریکن ؟

    • سلام حضور شما
      در صفحه انتهای کتاب که تلفظها نوشته شده اطلاع دادیم که اصل تلفظها امریکن هست. هرچند اگه تلفظ بریتیش هم مصطلح باشه، هر دو تلفظ اون واژه ذکر شدن.

  28. Sarah

    سلام وقت به خیر ویرایش بعدی جلد یک کتاب زبان زیر ذره بین برای کنکور ۱۴۰۱ کی منتشر میشه ؟

  29. مهدی

    سلام من ویرایش ششم جلد اول را دارم لازم است ویرایش هشتم را تهیه کنم

  30. زهرا کرمی

    با سلام.

    من داوطلب کنکور ارشد مهندسی مواد هستم.و کتاب زیر ذره بین بهم پیشنهاد شده.کدوم جلد را باید خریداری کنم و آیا مطالب این کتاب کافی هستش یا مقدمه و پیش نیاز مطالعات نهایی هست؟؟ممنون

  31. عرفان

    سلام وقت بخیر.آموزش کامل همین کتاب به صورت ویدئو تو سایت وجود داره؟

    • سلام حضور شما
      خیر متاسفانه. حداقل ۳۰۰ ساعت آموزش نیاز هست که کتاب به اون شکل رو مبسوط توضیح بده. عملا ممکن نیست. آموزشهامون رو توی منوی آموزش می تونین ملاحظه کنید.
      موفق باشید.

  32. محمد علی دهقانی

    سلام ویرایش هشت که گفتین تا چند وقت دیگه میاد با ویرایش هفت تفاوت زیادی داره ؟ من ویرایش هفت رو هفته پیش سفارش دادم. بدردم می خوره؟

  33. کریم

    سلام وقتتون بخیر.من برای ارشد ام بی ای اماده میشم.کتاب جلد اول رو ویرایش هفتم. چاپ بیست و ششم  سال نودوهشت دارم.میتونم استفاده کنم برا کنکور ۴۰۱؟

  34. Taheri

    سلام وقت شما بخیر

    جلد١ ویرایش چهارم و جلد ٢ چاپ پنجم سال ١٣٩۴ رو دارم و میخوام براى کنکور ارشد معمارى اماده شم،مطالب تو ویرایش هاى بعدى خیلى متفاوته؟!

    اگه امکان داره راهنمایی کنید همین کتابارو بخونم یا ویرایش جدیدترو تهیه کنم ؟

    • سلام حضور شما
      بله. کتابهای اون سال، کاملا از صفر نوشته شدند و کتابهای جدید شباهت زیادی بهشون ندارن. از دید من بهتره نسخه جدید رو تهیه کنید.

  35. شکیبا

    سلام

    ویرایش هفتم با ویرایش ششم از نظر تعداد واژه و ترتیب قرارگیری واژه ها در هر درس تفاوت کرده؟

  36. سلیم

    سلام

    برای ارشد رشته اقتصاد به جز دو جلد کتاب خودتون، چه کتابی پیشنهاد میدین که لغات تخصصی رو پوشش بده؟

  37. امیرحسین تقیان

    سلام من میخواستم برای آیلتس بخونم و سطحم هم A2 هست میخواستم بدونم تا چه حد این ۳ جلد شما به من کمک میکنه و کمکی خواهد کرد تا چه حد و چه جوری باید استفاده بشه ممنونم از پاسخگویی تان

  38. N.E

    سلام . خسته نباشید من میخوام کنکور ارشد مترجمی زبان انگلیسی بدم. میخواستم بدونم ۳ جلد کتابهای شما برای زبان عمومی مناسب هستند؟

    • سلام
      حلد ۱ ما رو بخونین. الباقی رو از کتابهای تخصصی خود مترجمی انگلیسی بخونین. تستهای جلد ۲ و ۳ شاید مفید نباشه براتون.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top